Kaneel
+6
Rovine
Monte
Inge
Linda
Paper Crown
mauwmauw
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kaneel
ik heb hier een potje kaneel staan,wat al aangebroken is en houdbaarheids datum van 31-12-2012 heeft,ik heb het dus morgen nodig,ik twijfel of ik het nog kan gebruiken,het staat wel al een tijdje open.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: Kaneel
Het is toch dan tot morgen goed? Je kunt het nog gebruiken hoor, kaneel is een specerij en die vergaan niet zomaar. Klontert het? En ruikt het nog sterk naar kaneel?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Met droog spul durf ik het altijd wel aan, alleen met verse producten niet. Maar alle poeders en kruiden gebruik ik gerust nog een paar maanden na de uiterste datum, want dan vergeet ik gewoon nieuwe te kopen.
Gast- Gast
Ik zou het gewoon gebruiken. Het is niet van de één op de andere dag volledig bedorven.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
het ruikt nog sterk naar kaneel en klontert niet.Dus dan kan ik die morgen gewoon gebruiken.Anders moest ik alleen voor kaneel naar de winkel,en met dat vuurwerk had ik daar niet veel zin in.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ja hoor kan je gewoon nog gebruiken
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Die datum is maar een richtlijn. Het is niet zo dat morgen nog goed is maar overmorgen niet meer. Ik vergeet altijd naar de datum van kruiden ed te kijken en eet het dus wel vaker over de datum. Als het er nog goed uitziet en ruikt is het prima.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Datum is alleen maar een garantie van de fabrikant dat het tot die tijd goed is. Je ziet snel genoeg als het niet meer bruikbaar is, maar hij kan nog jaren mee.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Op 31-12-1013 zou ik dat nog wel eten joh. Het is maar kaneel, kan niet zoveel mee gebeuren. Alleen dat de smaak wat minder wordt of het gaat klonteren.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Klonteren komt vooral door vocht, bijvoorbeeld wanneer je de verpakking boven een dampende pan houdt. Dan kan het ook voor die datum al gaan klonteren.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Dat kun je nog makkelijk gebruiken. Ik zou het net als Sogood volgend jaar nog gebruiken joh. Kaneel in een potje bederft niet. Hoogstens verliest het wat smaak.
Gast- Gast
Haha dat vergaat echt niet van de ene op de andere dag hoor!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
O ik let daar met kruiden & specerijen niet echt op hoor, dat is echt nog maanden en maanden goed!
Gast- Gast
Ik heb pas kruiden van 2009 weggegooid Werd wel eens tijd dacht ik. En af en toe gewoon nog gebruikt, we hebben er niets van gekregen.
Sogood schreef:Op 31-12-1013 zou ik dat nog wel eten joh. Het is maar kaneel, kan niet zoveel mee gebeuren. Alleen dat de smaak wat minder wordt of het gaat klonteren.
Was het toen ook al gewoonte om er een datum op te zetten
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Sogood schreef:Op 31-12-1013 zou ik dat nog wel eten joh. Het is maar kaneel, kan niet zoveel mee gebeuren. Alleen dat de smaak wat minder wordt of het gaat klonteren.
Was het toen ook al gewoonte om er een datum op te zetten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: