Wat is jullie gas verbruik?
+2
Fearie
TukTuk
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jullie gas verbruik?
Sinds we verhuisd zijn (april 2012) ben ik zo verbaasd over hoeveel lager ons gasverbruik is. Ons oude huis was heel slecht geïsoleerd, boven enkel glas etc, en daar hadden we vorig jaar (Ok, wel een strenge winter), van oktober 2011 tot april 2012 al een verbruik van 1800m3! (Datum van vorige jaarnota, tot de verhuizing en kregen dus een eindnota over slechts een aantal maanden)
Ik hou wekelijks ons verbruik bij en volgens de website van Greenchoice ligt ons geschat jaarverbruik op 1102m3, dus 1/3e minder dan ons verbruik in ons oude huis over slechts 7 maanden. (Plus dat er de afgelopen maanden altijd wel iemand thuis was, dus de verwarming bijna altijd aan)
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie gasverbruik in de afgelopen maanden. Je
kan op internet wel van die jaargemiddeldes vinden, maar die
verschillen ook nogal van website tot website en geven nog niet echt een
goed beeld.
Afgelopen maand hebben wij 105m3 verbruikt, wonen in een 1gezinswoning, tussenwoning, en afgelopen november zijn er wel werkzaamheden geweest waarbij er Hr++ glas is geplaatst, nieuwe HR ketel, nieuwe isolering op zolder etc.
Vraag me af of dit een beetje gemiddeld is, of dat het nog beter moet kunnen?
Ik hou wekelijks ons verbruik bij en volgens de website van Greenchoice ligt ons geschat jaarverbruik op 1102m3, dus 1/3e minder dan ons verbruik in ons oude huis over slechts 7 maanden. (Plus dat er de afgelopen maanden altijd wel iemand thuis was, dus de verwarming bijna altijd aan)
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie gasverbruik in de afgelopen maanden. Je
kan op internet wel van die jaargemiddeldes vinden, maar die
verschillen ook nogal van website tot website en geven nog niet echt een
goed beeld.
Afgelopen maand hebben wij 105m3 verbruikt, wonen in een 1gezinswoning, tussenwoning, en afgelopen november zijn er wel werkzaamheden geweest waarbij er Hr++ glas is geplaatst, nieuwe HR ketel, nieuwe isolering op zolder etc.
Vraag me af of dit een beetje gemiddeld is, of dat het nog beter moet kunnen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat is jullie gas verbruik?
Wij hebben met een tussenwoning (redelijk geïsoleerd) en hebben ongeveer 1200 m3 gas verbruikt. We krijgen ergens midden januari onze jaarafrekening.
Ik denk dus wel dat het redelijk normaal is, wij zijn hier met zijn 3-en, 2 werkenden en een kind.
Ik denk dus wel dat het redelijk normaal is, wij zijn hier met zijn 3-en, 2 werkenden en een kind.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
2 volwassen, alleen 's avonds en in het weekend thuis, vrijstaande woning zonder dubbel glas en slecht geïsoleerd ongeveer 1900m3.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn eneco zegt 1602 m3 voor 2012. Geen idee van wanneer tot wanneer dat precies is.
5 dagen in de week staat hier de verwarming aan van 's ochtends vroeg tot 's avonds.
5 dagen in de week staat hier de verwarming aan van 's ochtends vroeg tot 's avonds.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Sinds wij een nieuwe cv hebben is het drastisch gedaald, wij zitten nu op ongeveer 800m3 en dat was eerst rond de 1100
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
1300 hebben wij verbruikt afgelopen jaar. Wij wonen in een 2 onder 1 kap. We zijn in totaal 4 van de 7 dagen thuis. ( ik weekend+maandag en mijn vriend weekend+woensdag)
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens mij zei de man van het energiemaatschappij laatst dat ik rond de 600 m3 verbruik en dat schijnt vooral voor te komen bij mensen de besparen op hun energie, aldus de man.
Maar ik bespaar helemaal nergens op, ik woon gewoon heel erg klein. Zelfs toen ik dat zei, vroeg hij mij of mijn verwarming in de winter dan uit stond, maar nee, die staat gewoon op 21 graden in de winter. Dus ik doe het onbewust heel erg goed.
Maar ik bespaar helemaal nergens op, ik woon gewoon heel erg klein. Zelfs toen ik dat zei, vroeg hij mij of mijn verwarming in de winter dan uit stond, maar nee, die staat gewoon op 21 graden in de winter. Dus ik doe het onbewust heel erg goed.
Gast- Gast
Ok dus het is redelijk gemiddeld Houden jullie trouwens ook wekelijks/maandelijks de meterstanden bij?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: