Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bloom Fresco

+6
Parisienne
Floor
pantuf
-Ieniemienie-
smooch
Funk
10 plaatsers

Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Bloom Fresco

Bericht  Funk do 10 feb 2011 - 1:19

Wij gaan vanavond kijken naar een kinderstoel, namelijk de Bloom Fresco. Lees wisselende recensies. De ene laaiend enthousiast, de ander een stuk minder. Is hier iemand met een Bloom Fresco die mij wat meer info kan geven?

Bloom Fresco Bloom-fresco-2
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  smooch do 10 feb 2011 - 1:23

Mijn nicht heeft deze stoel en die is er super tevreden over. Vanaf de geboorte gebruikt en haar dochter is nu 2.5 jaar en gebruikt de stoel nog steeds. Binnenkort komt er een tweede en hij is nog in goede staat.

Ik wil em ook graag smile
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  -Ieniemienie- do 10 feb 2011 - 1:23

Wij hebben de Tripp-Trapp van Stokke.

Wat ik een groot nadeel vind van de Bloom, is dat hij heel veel ruimte in beslag neemt.
Het onderstel, dus die grote cirkel in al 1m doorsnee. Ik vind het een onhandig, groot en lomp ding haha.
En ik vind hem ook niet mooi. Maar dat is een kwestie van smaken die verschillen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  pantuf do 10 feb 2011 - 2:16

Wij hebben een TT.

Die bloom, kunnen ze daar wel goed zelf inkomen en eventueel aanschuiven? (als ze wat ouder zijn)
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Floor do 10 feb 2011 - 2:57

Ik vind het een mooie stoel.
Kennis waar ik werk (als huishoudster) heeft deze stoel, ik vind hem gemakkelijk te poetsen/schoon te maken, het stoeltje kan draaien, dus je kunt het kindje makkelijk naar je toe draaien.
Ik vind het alleen een lomp ding, hij is niet makkelijk te verplaatsen (zwaar om op te tillen) en bijv. een triptrap schuif je even naar achteren maar dat kan dus niet met die ronde voet. Waardoor ik het bijvoorbeeld onhandig vind als er geknoeid wordt, dan ligt er van alles op de grond en in/onder de voet, dat vind ik lastig schoonmaken omdat je niet even snel de stoel aan de kant zet/schuift om de stofzuigen en te dweilen op die plek op de vloer.
angel maar ik kijk dus vanuit schoonmaakoogpunt Very Happy verder vind ik het een mooie stoel en het kindje zit er wel fijn in heb ik het idee.

edit: als je de stoel wel schuift oid denk ik dat je er misschien iets van viltjes onder moet plakken want bij mijn kennis staan erg veel krassen in de vloer vanwege die stoel.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Parisienne do 10 feb 2011 - 3:20

Ik heb geen ervaringen met de Bloom Fresco, maar als je toch van plan was redelijk wat geld uit te geven aan een kinderstoel is het misschien nog de moeite waard om even naar deze te kijken:

Advance by Cotinfant:
http://www.baby-s.eu/zitten/kinderstoelen/advance-by-cotinfant.html
(als je op een stoel klikt krijg je op de volgende pagina een filmpje, zie je beter wat de functies e.d. zijn)

Wij hebben deze stoel en zijn er onwijs tevreden over! Het is een soort TripTrap, alleen dan iets uitgebreider. Zo kan je met twee klikken het blad op- en afschuiven, je kan de stoel binnen een paar seconden in 5 verschillende hoogtes verstellen, van eettafelhoogte tot salontafelhoogte (d.m.v. knoppen in- en uittrekken, het is dus niet nodig schroeven los en vast te draaien) en hij is heel erg stevig, ook voor volwassenen. Het kost wel wat, maar ik vind het een super kinderstoel!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  moepie do 10 feb 2011 - 7:20

Wij hebben deze stoel.
Ons meisje lag er al heel snel in, dit was ideaal!! Ook omdat wij 2 katten hebben vond ik het erg prettig dat ze niet in een wipstoeltje op de grond stond maar dat ze hoog lag.
Ze heeft er heel veel in gelegen en daarna gezeten. Er zit een soort van wieltje onder de grote cirkel, als je hem iets schoen kantelt kun je hem dus heel gemakkelijk verplaatsen hoor.
Sinds dat ons dochtertje zo'n 11 maanden oud was was de stoel niet echt meer een suc6. Ze overstrekte er steeds in, zakte naar onder naar ons idee zat ze gewoon niet lekker. Want we hebben ook z'n kinderstoel van ikea (zo'n witte) en daar kon ze zo een hele poos in zitten. De Bloom heeft een soort van kuipzitting in die andere stoel zit ze toch anders. Dus sinds die tijd staat de ikea kinderstoel in de kamer en de Bloom op zolder. Onze dochter is ook erg klein, ik heb ook het idee dat dat er ook voor zorgde dat ze het niet zo prettig vond want als ik het blad erop deed kon ze er maar net overheen kijken. (vrij groot blad) Dus een deze dagen ga ik hem weer van zolder halen en kijken hoe het nu weer gaat.
Verder is het echt een super stoel!!! Ze kunnen er ook in tot een jaar of 6/7.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 7:27

Ik had m ook op mijn verlanglijstje staan, maar ze zijn helaas best prijzig. Zeker nu ik 2 kinderstoelen nodig heb kies is toch voor een goedkopere.
Vind ze wel echt heel gaaf!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Cupcake do 10 feb 2011 - 7:46

Jep ik heb hem, de loft uitvoering!
Super ding, helaas bied ik hem nu na 6,5 maand te koop aan met bon en nog 1,5 jaar garantie.
Mijn kindje heeft een lichamelijke achterstand en slappe romp en hij krijgt van fysio een aangepaste op maat gemaakte stoel.
Vindt het zonde om hem op zolder te parkeren in afwachting of er ooit nog een kindje bijkomt vandaar dat we hem maar verkopen.

Deze stoel vondt ik handiger als de wipper en zeker de instelbare hoogtes zijn top! Neemt inderdaad wat ruimte in beslag, maar is daarentegen een strakke
stoel om tegenaan te kijken. Menige bezoekers hier vonden hem echt gaaf, het is dus ook meer een gadget.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 9:45

Cupcake, krijg je een aangepaste stoel van een revalidatie centrum ? Wij hebben juist het advies gekregen om deze stoel aan te schaffen omdat onze dochter niet goed in haar kinderstoel zit (een gewone van de prenatal), het schijnt dat deze stoel juist goed is voor het rompbalans maar nu twijfel ik toch een beetje n.a.v jou post. Wat heeft de arts precies tegen jou gezegd ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  LMCurious do 10 feb 2011 - 21:05

Wij hebben deze stoel ook, en ben er superblij mee. Vond de stoel al vlug mooi, maar paste in eerste instantie niet in ons huis qua stijl. Toen we later in de zwangerschap een nieuwe inrichting met veel hoogglans meubels gekocht hadden vond ik hem wel weer grappig.

Joris wilde al vrij vlug bij ons zijn als we aan tafel zaten savonds (de box stond aan de andere kant in de kamer), en in deze stoel kon dat dus meteen ook. Dus wij hebben hem altijd met veel plezier gebruikt. Nu we een 2e kindje verwachten hebben we een stoel triptrap achtig van prenatal bijgekocht omdat Joris daar zelf in en uit kan klimmen en de stoel lichter is. Met oog op de toekomst....als de kids hier de stoel niet meer zoveel gebruiken, kan ik deze makkelijker wegzetten en weer pakken uit de schuur als de bloom, want die is inderdaad erg zwaar en lomp om op te bergen.

Verder vind ik het nadeel, wij hebben een witte stoel, dat die best erg verkleurd is in 2 jaar tijd. Maar goed, dat heb je gewoon met het materiaal.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Teddyaapje do 10 feb 2011 - 22:33

Ik vind het net een kappersstoel. Mij lijkt ie niet zo handig omdat ie zo groot en zwaar is. We hebben een Tripp Trapp.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Floor vr 11 feb 2011 - 3:42

moepie schreef:Wij hebben deze stoel.
Ons meisje lag er al heel snel in, dit was ideaal!! Ook omdat wij 2 katten hebben vond ik het erg prettig dat ze niet in een wipstoeltje op de grond stond maar dat ze hoog lag.
Ze heeft er heel veel in gelegen en daarna gezeten. Er zit een soort van wieltje onder de grote cirkel, als je hem iets schoen kantelt kun je hem dus heel gemakkelijk verplaatsen hoor. Sinds dat ons dochtertje zo'n 11 maanden oud was was de stoel niet echt meer een suc6. Ze overstrekte er steeds in, zakte naar onder naar ons idee zat ze gewoon niet lekker. Want we hebben ook z'n kinderstoel van ikea (zo'n witte) en daar kon ze zo een hele poos in zitten. De Bloom heeft een soort van kuipzitting in die andere stoel zit ze toch anders. Dus sinds die tijd staat de ikea kinderstoel in de kamer en de Bloom op zolder. Onze dochter is ook erg klein, ik heb ook het idee dat dat er ook voor zorgde dat ze het niet zo prettig vond want als ik het blad erop deed kon ze er maar net overheen kijken. (vrij groot blad) Dus een deze dagen ga ik hem weer van zolder halen en kijken hoe het nu weer gaat.
Verder is het echt een super stoel!!! Ze kunnen er ook in tot een jaar of 6/7.

:shock: ik denk dat mijn kennis dat dan zelf niet weet aangezien ze zelf krassen in de vloer heeft gemaakt met het verplaatsen van de stoel en ze zelf de stoel altijd optillen als ze hem verzetten (nouja de man des huizes tilt hem op) smile ik ga maandag als ik bij hun ben op zoek naar het wieltje.
Zij hebben er trouwens wel 2 bladen bij zitten, 1 groot blad, echt diep waar het kindje ook bijvoorbeeld een tekening op kan maken, en 1 blad wat veel minder diep is. Misschien kan je een minder diep blad aanschaffen? dat het fijner is voor je dochter.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Cupcake vr 11 feb 2011 - 4:05

Mama_van2 schreef:Cupcake, krijg je een aangepaste stoel van een revalidatie centrum ? Wij hebben juist het advies gekregen om deze stoel aan te schaffen omdat onze dochter niet goed in haar kinderstoel zit (een gewone van de prenatal), het schijnt dat deze stoel juist goed is voor het rompbalans maar nu twijfel ik toch een beetje n.a.v jou post. Wat heeft de arts precies tegen jou gezegd ?

Mijn kleine heeft een hele slappe romp, kan dus ook nog niet zelfstandig zitten. Op zich kan de kleine er prima inzitten maar hij moet nog steviger zitten.
Via de revalidatiearts komen er 2 nieuwe op maat gemaakte stoelen a 5000 euro per stuk (!)
1 voor thuis en 1 voor op het dagverblijf.

Tot nu heeft hij zich hier in kunnen redden maar om vergroeiing te voorkomen wordt er over gestapt.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 18:36

Wij hebben een Stokke tripp trapp stoel, die heeft tegenwoordig ook een babyschaal waar je je kindje vanaf dag 1 in kan leggen.
Maar ik vind de bloom in het echt niet mooi hij is groot, lomp en van plastic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloom Fresco Empty Re: Bloom Fresco

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum