Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

valentijnsdiner

3 plaatsers

Ga naar beneden

valentijnsdiner Empty valentijnsdiner

Bericht  sanne-84 wo 9 feb 2011 - 21:26

mijn vriend is helemaal niet van de valentijn (lees; niet romantisch) dus zullen maandag niet veel doen.
nu wil ik wel wat uitgebreider koken, heeft iemand wat ideeen? zat zelf te denken aan vooraf garnalen (neerleggen in hartje op bord) en hoofd aardappelen uit oven en kip gevuld met ?? (moet ik hier op het forum nog even zoeken haha)
maar andere tips zijn ook welkom! hoeven namelijk niet perse aardappelen te zijn
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

valentijnsdiner Empty Re: valentijnsdiner

Bericht  poppetje wo 9 feb 2011 - 21:57

Kipfilet met rode pesto-vulling in een jasje van Coburger ham, met poftomaatjes en knoflook-rozemarijn aardappeltjes
• 1 zak voorgekookte krieltjes
• Een paar takjes verse rozemarijn
• 3 tenen knoflook, met schil en gekneusd
• Zonnebloemolie of olijfolie
• 2 kipfilets
• Rode pesto
• houten prikkertjes
• 75-100 gram gerookte Coburger ham
• Een paar trosjes cherrytomaten of andere kleinere tomaten

Knoflook-rozemarijn aardappeltjes uit de oven
Verwarm de oven voor op 200 graden. Doe de krieltjes in een ruime ovenschaal en snijd de grote doormidden. Kneus de twee tenen knoflook en leg deze tussen de krieltjes. Verdeel de takjes rozemarijn over de schaal en sprenkel olie over de aardappeltjes. ‘Hussel’ met je handen de aardappeltjes door de olie, zodat ze allemaal voorzien zijn van een dun laagje. Zet de schaal onderin de oven. Doe dit meteen, want de aardappeltjes moeten het langst, ongeveer 40-50 minuten.

Kipfilet vullen
Maak daarna de kipfilet gebruiksklaar. Kipfilet heeft van nature al een ‘tweedeling’ die je kunt gebruiken om de vulling in te doen. Leg de opening (het dunste stuk) naar boven. Ik snijd meestal het dikste stuk wat extra in, zodat het vullen wat makkelijker gaat en er meer pesto in past. Vul met een lepel de kipfilet met pesto, wrijf wat pesto over de buitenkant van de kip en omwikkel deze met plakken Coburger ham. De ham houdt de kipfilet ‘bij elkaar’, maak prik met prikkers de kip extra goed vast zodat de vulling er niet uit kan lopen. Doe in een ingevette ovenschaal en zet in het midden van de oven (boven de aardappeltjes). De kip heeft (afhankelijk van de dikte) ongeveer 30-40 minuten nodig.
Voor de poftomaatjes
Doe de tros tomaatjes in een ovenschaal, leg er een gekneusde teen knoflook bij en strooi er een snufje zout overheen. De tomaatjes hebben 10 minuten nodig om te poffen dus zet het schaaltje in de oven als de kipfilet nog 10 minuten moet.

Ik heb dit recept ooit een keer van internet geplukt, maar vind het erg lekker.
Misschien dat ik het ook wel ga maken maandag
poppetje
poppetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  minoessepoes wo 9 feb 2011 - 23:27

De garnalen marineren in wat olijfolie, knoflook en citroensap van een halve citroen. Daarna aan een spiesje rijgen en even bakken in de grillpan (of bij gebrek daaraan in een koekenpan). Dan mayonaise mengen met rasp van de citroen. De garnalenspiesjes op een bedje van sla leggen, nog wat citroensap er overheen sprenkelen en dan de citroenmayonaise erbij. Is super makkelijk en erg smakelijk!

En een soort van variatie op Poppetje haar hoofdgerecht die ik vaak maak:

Als hoofdgerecht een kipfilet insnijden en open klappen, insmeren met groene pesto, daar een plak geroosterd paprika op (kan je zo in een potje kopen, staat bij de pesto ed) en dan plakjes brie erop, dit dus rauw een half uur in de oven leggen op 200graden. Super simpel en erg lekker. Daarbij gebakken aardappeltjes en bijvoorbeeld een salade. Als je wat vocht van de paprika's mengt met een lepeltje pesto heb je een lekkere dressing voor je salade, je houd wat brie over die je in de salade kan doen en ook wat van de geroosterde paprika, dat is ook heel lekker in de salade.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud