Spataderen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spataderen
Ik ben nu 25, en heb benen die er al niet echt mooi meer uitzien. Blauw/paarse plekken van onderhuidse adertjes, en intussen ook aderen die steeds meer echt op spataderen beginnen te lijken. Ze liggen hoger, zijn donkerblauw/paarsig. Dit wordt steeds erger.
Zit te denken om maandag hiervoor langs de huisarts te gaan, maar doet hij daar iets mee op zo'n jonge leeftijd? Heb er geen last van, het ontsiert alleen nogal.
Zou ik er zelf al iets tegen kunnen doen? Voldoende beweging en benen omhoog probeer ik al zoveel mogelijk. Eventueel steunkousen? Misschien nogal vreemd op je 25e maar ik wil echt wel proberen te voorkomen dat het erger wordt.
Is er iemand bekend met dit probleem?
Zit te denken om maandag hiervoor langs de huisarts te gaan, maar doet hij daar iets mee op zo'n jonge leeftijd? Heb er geen last van, het ontsiert alleen nogal.
Zou ik er zelf al iets tegen kunnen doen? Voldoende beweging en benen omhoog probeer ik al zoveel mogelijk. Eventueel steunkousen? Misschien nogal vreemd op je 25e maar ik wil echt wel proberen te voorkomen dat het erger wordt.
Is er iemand bekend met dit probleem?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Spataderen
Mijn zusbheeft rond haar 30ste iets aan haar spataderen laten doen. Het is niet alleen voor het zicht, maar ook gezonder oor je benen geloof ik.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Als je een staand beroep hebt,heb je hier vaak sneller last van.
Ongeacht je leeftijd,helaas!
Ongeacht je leeftijd,helaas!
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb tijdens mijn school-/studietijd veel staand werk als bijbaantje gedaan en toen kreeg ik ook enorm last van mijn benen. Ik heb vooral van die hele dunne rode adertjes, daar kunnen ze niks aan doen. Alleen de dikkere aders kun je weg laten spuiten. Ik heb toen een tijd steunkousen gedragen en gesmeerd met creme. Ik had 's nachts ook veel last van mijn benen, ken je dat gevoeld dat je perse je benen moet bewegen? Ik ben zelfs een keer opgestaan en ben midden in de nacht een half uur buiten gaan wandelen. Ik heb nu al jaren een kussen in mijd bed liggen in mijn voeteneinde, waar ik mijn voeten op leg zodat mijn onderbenen iets hoger liggen (daar heb je speciale kussens voor).
Ik was een jaar of 20 dnek ik toen het op ziijn ergst was, nu ben ik 32 en het is gelukkig niet erger geworden. Ik vind die rode adertjes wel altijd lelijk helaas.
Ik was een jaar of 20 dnek ik toen het op ziijn ergst was, nu ben ik 32 en het is gelukkig niet erger geworden. Ik vind die rode adertjes wel altijd lelijk helaas.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: