Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beveiliging

+4
Zora
Linnie1985
girli
Champagne
8 plaatsers

Ga naar beneden

Beveiliging Empty Beveiliging

Bericht  Champagne za 15 dec 2012 - 21:50

Er wordt hier in de buurt de laatste tijd veel ingebroken waardoor wij nu aan veiligheidsmaatregelen denken. Is jullie huis goed beveiligd?

Wij hebben onze sloten vervangen met veiligheidsbeslag ( dan kunnen ze het slot er niet uit boren). Hebben boven sloten op de ramen (boven uitbouw dus plat dak). En willen voor onze schuifpui nog een speciale stang plaatsen.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beveiliging Empty Re: Beveiliging

Bericht  Zora za 15 dec 2012 - 22:14

Ons huurhuis is erg slecht beveiigd, maar we hebben wel zo'n (ik kom niet op het woord) antiflipperstrip smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  girli za 15 dec 2012 - 22:29

Zora schreef:Ons huurhuis is erg slecht beveiigd, maar we hebben wel zo'n (ik kom niet op het woord) antiflipperstrip Beveiliging 561177
Ik wil ook zo'n ding! Heb je dat via de woningbouw gedaan of zelf?

*geen verstand van huurwoningen*
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Linnie1985 za 15 dec 2012 - 22:30

Bij mijn ouders ligt er een houten balk in het stuk van de schuifpui die je open kan schuiven, misschien een goedkoper alternatief?
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Zora za 15 dec 2012 - 22:38

girli schreef:
Zora schreef:Ons huurhuis is erg slecht beveiigd, maar we hebben wel zo'n (ik kom niet op het woord) antiflipperstrip Beveiliging 561177

Nee, de politie heeft dat gedaan. Een tijd geleden waren er hier veel inbraken en toen kon je je bij een infodag aanmelden voor zo'n strip. De volgende dag kwamen ze 'm dan gratis monteren, erg fijn!

Maar ik denk dat je inderdaad ook bij de woningbouw kunt aankloppen. Wij huren echter particulier.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 15 dec 2012 - 22:51

Bij het vakantiehuisje dat wij hadden lag er idd ook gewoon een houten balk bij de schuifpui zodat die niet open kon.

Wanneer is een huis goed beveiligd? Als ze echt naar binnen willen, komen ze hoe dan ook toch wel binnen, hoe beveiligd het ook is. Ze kunnen ook gewoon geluidloos het raam sneuvelen en daardoor naar binnen. Van ons huis in Marokko durf ik te zeggen dat het goed beveiligd is (overal tralies, ook bij de voordeur en garage) en je daar wel heel veel moeite moet verrichten om binnen te komen. Maar in NL is het meestal een eitje.

Bij ons in de wijk heerst er momenteel ook een inbraakgolf. Wij hebben vooral wat klaarliggen ter verdediging mocht het nodig zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Champagne za 15 dec 2012 - 23:01

Als ze echt naar binnen willen dan lukt dat idd wel maar ik wil ons huis zo onaantrekkelijk mogelijk maken. De politie vertelde dat als je zo'n houten balk hebt de in je kozijn boren rn dan de balk eruit kunnen halen. Een schuifpui schijnt gemakkelijk open te kunnen. Vandaar het idee een ijzeren stang met slotje. Dat raden zij ook aan.. Hebben jullie ook een alarm?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Japie za 15 dec 2012 - 23:32

Ik woon in een huurhuis en heb ook zo'n antiflipper strip. Mijn ramen kun je open schuiven. Ik heb in het geutje een ijzeren staaf liggen, zodat het raam maar 2 cm open kan. Ik heb ook een alarm in de gang hangen. Die doe ik aan als ik weg ben.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Floor za 15 dec 2012 - 23:37

Wij hebben allemaal veiligheidssloten, overal zitten rolluiken, alle ramen hebben sloten, we hebben lampen die aanspringen als er iemand in de buurt komt zo valt het eerder op als iemand op ons terrein komt en we hebben een alarmsysteem.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  girli za 15 dec 2012 - 23:42

Zora schreef:
girli schreef:

Nee, de politie heeft dat gedaan. Een tijd geleden waren er hier veel inbraken en toen kon je je bij een infodag aanmelden voor zo'n strip. De volgende dag kwamen ze 'm dan gratis monteren, erg fijn!

Maar ik denk dat je inderdaad ook bij de woningbouw kunt aankloppen. Wij huren echter particulier.
Handig! Ik ben al aan het kijken op de site van onze woningbouw, maar kan het nog niet vinden. Ik moet ze morgen toch al bellen, dus dan vraag ik dit gelijk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  ellibre zo 16 dec 2012 - 0:05

Hier worden een aantal zaken genoemd die niet kloppen, dat zal ik even ophelderen Wink

1. Veiligheidsbeslag heeft niets te maken met het wel of niet open kunnen boren van een slot. Veiligheidsbeslag heeft geen schroeven aan de buitenkant, waardoor je het niet van buitenaf eraf kan schroeven. Als dat wel kan kun je heel makkelijk de cilinder (wat mensen vaak het slot noemen: het deel waar je sleutel in gaat) breken, omdat de cilinder uit de deur steekt. Als je er dan een bahco (steeksleutel, zeg maar) op zet en die een paar keer heen en weer beweegt breekt de cilinder en heb je de deur zo open.

2. Of een slot makkelijk open te boren is (ook wel veiligheidscilinder genoemd) wordt weergeven met het SKG logo. Dat gaat van 1 tot 3 sterren. Hoe meer sterren, hoe langer het duurt om het slot open te boren. *SKG sloten zijn zeer snel open te boren, **SKG zijn minimaal 3 minuten inbraakwerend, ***SKG 5 minuten. Voor het politiekeurmerk veilig wonen wordt 2 sterren vereist, dat is voldoende om gelegenheidsinbrekers buiten te houden. Elke cilinder is uiteindelijk open te boren.

3. De anti flipper strips heten secustrips. Die hebben alleen nut als de deur niet op slot zit. Het is dan lastiger om een deur open te flipperen, omdat je niet tussen de deur en het kozijn kunt komen. Flipperen houdt in dat je met een stuk hard plastic de dagschoot (het deel van het slot dat beweegt als je de deurkruk omlaag doet) open duwt, waardoor een deur die niet op slot springt open schiet.

Verder zouden ze ook helpen tegen het open breken van een deur met een koevoet, maar daar is lang niet iedereen het over eens. Ze verdelen namelijk de kracht van de koevoet over de hele deur, waardoor hij volgens sommigen juist makkelijker open te breken is. Nu gebruikt bijna geen enkele inbreker een koevoet omdat het teveel aandacht trekt, maar toch.. Het voordeel van zo'n strip is nihil, zeker als je je deur gewoon altijd op slot doet, en ze zijn erg lelijk.

4. Een schuifpui is makkelijk open te krijgen als hij niet op slot kan. Er wordt een gat geboord boven de hendel, van nog geen centimeter, en daar wordt iets doorheen gestoken waarmee ze de hendel om kunnen draaien. Een balk met slot helpt daar tegen, maar je kan ook gewoon een slot in of onder de hendel zetten. Dat is een stuk eenvoudiger en staat mooier. Eventueel kan je daar een knop op laten zetten, een knopcilinder dus. Dan kan je hem snel van het slot en weer op slot doen. Knopcilinders worden altijd afgeraden, omdat je dan door een ruitje in te tikken van buitenaf de deur van het slot kan halen. Glas in een schuifpui is echter vaak zo dik en groot dat die echt zelden ingeslagen worden.

Mijn vader heeft een eigen bedrijf in inbraakbeveiliging en heeft het politiekeurmerk ontwikkeld, dus ik weet het wel het een en ander vanaf Wink Kwam daar vroeger vaak in de vakanties en ging ook wel eens mee. Wat ik vooral opvallend vond was dat er heel veel mensen waren die dachten dat hun huis goed beveiligd was. Dan was hun sleutel afgebroken, belden ze m'n vader om de deur open te maken, en zeiden ze "dat gaat nooit lukken, wij hebben hele goede sloten". Vervolgens had m'n vader die deuren binnen no time open, sommigen had ie binnen een minuut open geboord. Die mensen maakten altijd gelijk een afspraak om de hele beveiliging van het huis aan te pakken Wink

Hij heeft me trouwens ook geleerd om te flipperen, met een stuk hard plastic, liefst van een frisdrankfles (al zijn de flessen van tegenwoordig minder hard en dus minder geschikt). Dat is al 3x erg handig gebleken nadat ik m'n deur dicht had getrokken met de sleutels nog binnen.

Laatst aangepast door ellibre op zo 16 dec 2012 - 0:14; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  ellibre zo 16 dec 2012 - 0:12

Overigens gaat het open boren van een cilinder als volgt: een cilinder heeft twee belangrijke delen, het deel waar je sleutel in gaat en het smalle deel eronder. In het smalle deel eronder zitten allemaal veertjes die palletjes omhoog duwen. Deze palletjes hebben verschillende hoogtes, waardoor ze een profiel vormen. Als je sleutel het zelfde profiel heeft, en dezelfde groeven als het deel van de cilinder waar je sleutel in gaat, kun je je slot gewoon open maken. Bij het open boren wordt er een boot onder het deel waar je sleutel in gaat gezet. Dan is het een kwestie van recht vooruit boren, waarbij de veren kapot gaan en de palletjes niet meer omhoog gedrukt worden. Als je de boor eruit haalt vallen de palletjes naar beneden en kun je met een ongeslepen sleutel van het zelfde type als de originele sleutel het slot gewoon open draaien.

Een veiligheidscilinder is extra gehard, waardoor hij moeilijker open te boren is. Vaak levert dat wel meerdere gebroken boortjes op. Daarnaast hebben ze soms plaatjes ingebouwd die mee gaan draaien als er een boor tegenaan komt, waardoor het een stuk lastiger is om daar doorheen te boren.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Coco zo 16 dec 2012 - 0:21

Ons vorige huis heeft wel een verdomd goed slot. Ik ga eens informeren bij de verhuurder welke het is. Wij hadden ook de deur dichtgetrokken zonder sleutel mee te nemen. De slotenmaker is na een half uur boren een sterkere boormachine gaan haken. Hij kreeg hem moet geen mogelijkheid open. Ook niet met de andere sterkere boormachine. Uiteindelijk heeft hij het slot met een priem en hamer stuk moeten slaan. 2 uur bezig geweest.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Zora zo 16 dec 2012 - 3:21

ellibre schreef:
3. De anti flipper strips heten secustrips. Die hebben alleen nut als de deur niet op slot zit. Het is dan lastiger om een deur open te flipperen, omdat je niet tussen de deur en het kozijn kunt komen. Flipperen houdt in dat je met een stuk hard plastic de dagschoot (het deel van het slot dat beweegt als je de deurkruk omlaag doet) open duwt, waardoor een deur die niet op slot springt open schiet.

Verder zouden ze ook helpen tegen het open breken van een deur met een koevoet, maar daar is lang niet iedereen het over eens. Ze verdelen namelijk de kracht van de koevoet over de hele deur, waardoor hij volgens sommigen juist makkelijker open te breken is. Nu gebruikt bijna geen enkele inbreker een koevoet omdat het teveel aandacht trekt, maar toch.. Het voordeel van zo'n strip is nihil, zeker als je je deur gewoon altijd op slot doet, en ze zijn erg lelijk.

Nou nou. Er zijn genoeg situaties waarin het voordeel toch wel opgaat wat mij betreft. In ons geval; er is hier om de hoek een daklozenopvang. We hebben al twee keer gehad dat een zwerver bij ons binnen probeerde te komen terwijl wij gewoon thuis zaten. Zo'n strip is dan toch best een fijn idee. Daarnaast vind ik dat 'erg lelijk' wat je zo subtiel benoemd wel meevallen. Wij hebben een witte post om de deur, dat ding is ook wit, en je ziet m alleen goed als de deur open is...

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud