Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een vakantievraag

+4
Sanne
chipa
Printje
Clapperdie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Nog een vakantievraag Empty Nog een vakantievraag

Bericht  Clapperdie za 15 dec 2012 - 21:04

Over iets meer dan een maand gaan wij voor drie weken naar Thailand. Zo langzaam aan ben ik mij aan het voorbereiden voor T. We gaan daar naar familie en niets backpakken. Bedje en kinderstoel zijn gelukkig aanwezig net als een keuken waar ik voor T. Kan koken.

Is het nu verstandig om wel een aantal potjes mee te nemen? Ze hebben daar ook potjes in de supermarkt eventueel. Zelfde geldt voor medicatie. Daar hebben ze ook apotheken. Maar ja er gelden wel andere richtlijnen natuurlijk. Maar misschien haal ik nu een zooi druppels.zalfjes,zetpillen terwijl ik die daarna niet meer gebruik.

Luiers wil ik ook daar halen. Verstandig? Iemand ervaring mee toevallig?

Wat zijn spullen die jullie wel meegenomen hebben maar totaal niet gebruikt hebben? En dan heb ik het over kleding/doeken/etc.

En wat heb je gemist waar niet makkelijk aan is te komen in het buitenland?

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden maar ik hoop op tips. Ik hoop dat hier Iemand is die met een kleintje in Thailand is geweest smile
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een vakantievraag Empty Re: Nog een vakantievraag

Bericht  Printje za 15 dec 2012 - 21:15

Wat knap dat jullie zoiets aandurven!

Ik zou medicijnen sowieso wel meenemen, dat vertrouw ik niet in een ander land Embarassed . Potjes misschien ook wel een paar en ik denk bij luiers hetzelfde hahahah. Daarom zou het niets voor mij zijn zo'n verre reis, ik zou echt alles meenemen, heb het niet zo op dat soort landen Embarassed

Maar heel veel plezier en hopelijk heeft iemand hier een nuttiger antwoord haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chipa za 15 dec 2012 - 21:53

Wat gaaf ze! Ik zou sowieso medicatie meenemen. Potjes ook. Je hebt kan dat de potjes daar meer op Thailand gericht zijn, dus bijv veel pasta ed. Als jouw kind da niet lust dan heb je een probleem. Wellicht kan je verse koken? Dan kan je bijv volstaan met een paar potjes. Luiers zou ik voor 3 weken niet meeslepen. In de grote supermarkten verkopen ze bekende merken volgens mij.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne za 15 dec 2012 - 22:05

Kun je je familie daar niet vragen wat voor luiers en potjes de supermarkt daar verkoopt? Net wat Chipa zegt, als de potjes erg gericht zijn op Thais eten, dan kun je misschien beter wat extra potjes van hier meenemen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Supertalentje za 15 dec 2012 - 23:35

Ik ben er nooit geweest, maar ik probeer wat mee te denken.
Waar denk je aan voor medicatie? Paracetamol is iets wat je nu gebruikt, maar dan ook nog steeds. Ik zou wel zorgen voor ors en norrit bijv, niet alleen voor hem maar ook voor jullie. De manier van eten bereiden is wel anders natuurlijk. En medicijnen voor muggenbeten (zijn geen medicijnen wellicht, maar insmeer tegen muggen ofzo, of hebben ze daar geen last van muggen?) Dat zou ik dan weer daar halen (mits nodig).

Luiers zou ik me niet zo druk om maken en daar halen, hoe doen zij dat daar? Potjes zou ik wel meenemen, ik kan me in het begin als je net aangekomen bent voorstellen dat het voor hem wat overweldigend is (vliegtuig, andere temp, andere geluiden, indrukken, kleuren etc) en dat hij misschien wat uit zn doen is. Het lijkt me dan prettig hem in ieder geval iets te eten te geven dat hij nu kent en lust. En voor de heen- en terugweg. Ik zou ook iets meenemen dat hij altijd lust (hier zijn dat liga's bijv) voor als hij echt even niks wil eten, zich niet lekker voelt en je daar staat met je uitgebreide thaise maaltijd Wink

Verder weet ik even niks, behalve dan zn favo knuffel, speelgoed etc. Aangezien alles al nieuw en anders is dan iig van die kleine dingen die hij kent en misschien houvast aan heef. En heel veel plezier, ben benieuwd hoe jullie het daar hebben!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 0:06

Ik nam toen wij naar turkije alleen de belangrijkste dingen mee de rest heb ik daar gewoon gehaald, zoals luiers e.d. hebben ze daar toch ook wel? Ik zou een paar potjes doen maar niet te veel.

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 16 dec 2012 - 0:09

Ik zou persoonlijk niet op de apotheken in Thailand vertrouwen: ik heb vaak genoeg grote posters voor de ramen zien hangen als reclame voor de vrije verkoop van anabole steroiden en ze verkopen ook anti-malariamiddelen die hier echt niet voorgeschreven worden vanwege de bijwerkingen. Ik zou een neusspray of iets dergelijks niet snel vertrouwen in Thailand, wel voor mezelf maar niet voor een kind.

Potjes heb ik eigenlijk nooit gezien in Thailand maar als ze vol zitten met gestampte hete curry zal het niet zo'n goed idee zijn smile. Maar misschien verkopen ze ook wel gewoon Olvarit in dezelfde smaken? Dan zou ik er van uitgaan dat het gewoon oke is, zo'n merk heeft toch strenge kwaliteitseisen.

Wat komt het al dichtbij, veel plezier!!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  ekjir@M zo 16 dec 2012 - 0:27

Het enige dat ik mee zou nemen is paracetamol zetpillen, neusspray met xylo voor in het vliegtuig en ors. Verder is eigenlijk alles overal wel te koop en als je toch bij familie verblijft weten die vaak ook wel hoe het in Thailand heet. En drie weken zijn zo om.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Nana zo 16 dec 2012 - 2:04

Wij zijn met kleine kinderen niet naar Thailand geweest, maar wel naar Curacao en Mexico.

Wij hadden wel een uitgebreide reisapotheek mee: zetpillen paracetemol, gifuitzuiger, betadine, ors, thermometer, muggenspul geschikt voor baby's.

Verder goed om mee te nemen zonnebrand factor 50+, petjes, parasol, muskietennet. Ook wat shirtjes met lange mouwen om die armpjes in het begin nog wat te beschermen tegen de zon.

Ik zou ook wat potjes van thuis mee nemen want de smaken kunnen wel echt anders zijn. Wij deden die potjes in onze handbagage. Zijn best zwaar en handbagage wegen ze nooit.

Verder hadden wij een drager (beco butterfly) mee. Heel handig als we gingen wandelen op niet buggy proof terrein als jungle, tempels, strand.

Heb je daar een huurauto? Regel dan vast een degelijk autostoeltje want bij ons waren die beide keren moeilijk te krijgen.

Heel gaaf dat jullie zo'n reis gaan maken, geniet ervan!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Clapperdie zo 16 dec 2012 - 2:27

Bedankt voor alle tips!

Ik heb zojuist aan mijn tante gevraagd of ze even wilt kijken welke potjes ze hebben.

Neusspray en zetpillen kan ik wel meenemen. Net als deet natuurlijk en zonnebrandcreme die stonden als op het lijstje. We hebben een babyzonnebril en een petje met flap.

Muskietennetten ga ik nog halen voor over de buggy. We hebben besloten om geen drager mee te nemen maar de buggy. We gaan daar alles met de tuktuk doen of taxi. In de taxi zit een autootje die hebben we gereserveerd vanuit Bangkok.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud