Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaarplan

+2
Atelier Madame
Lot
6 plaatsers

Ga naar beneden

Spaarplan Empty Spaarplan

Bericht  Lot ma 10 dec 2012 - 10:43

Ik ben benieuwd of jullie werken met spaarplannen? Dus dat je gericht voor een doel (of meerdere) geld apart legt elke maand. Zodat je dus kan uitrekenen wanneer je doel bereikt kan worden. Gaat dit jouw goed af en voel je je hier goed bij?

Ik wil in 2013 een aantal reizen maken, nu heb ik dus heel verstandig een plan gemaakt, wat me wel rust geeft zodat ik weet dat ik het kan betalen. Maar aan de andere kant vind ik het heel frustrerend dat ik nu al weet hoeveel geld ik dan bijv. In juni heb, en dat het ook weer allemaal weg gaat (wel op aan de doelen natuurlijk). Maar het valt me nu zwaar dat ik weer dat ik daar dus nog zoveel/zolang voor moet werken.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaarplan Empty Re: Spaarplan

Bericht  Atelier Madame ma 10 dec 2012 - 11:11

Ik heb geen spaarplan maar ik probeer wel zoveel mogelijk per maand apart te zetten. Ik hou niet veel over (350 euro ma aftrek vaste Lasten). Daarvan moet ik sparen en leuke dingen doen. Ik probeer ervan 200 euro apart te zetten, dan spaar ik elk jaar toch een leuk bedragen smile.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Floor di 11 dec 2012 - 1:28

Wij gaan al jaren op die manier om met ons spaargeld. Ik vind het wel prettig. Mijn man ook en voor hem is het ook erg duidelijk wanneer er genoeg geld, dat het doel is bereikt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush di 11 dec 2012 - 1:29

Ik heb ieder jaar voor 31 december een doel wat er op m`n spaarrekening moet staan. M`n vriend doet trouwens hetzelfde.

Ik weet wat ik maandelijks 'moet' sparen om het te halen en iedere euro extra is mooi meegenomen. Spaarplan 3079029344

Laatst aangepast door Rush op di 11 dec 2012 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 1:33

Ja, wij hadden voor dit jaar een spaardoel. Volgens mij hebben we het gezamelijk ruim gehaald. Individueel heb ik het net niet gehaald omdat er tussendoor de koop van een bed tussenkwam. Wij sparen per maand een vast bedrag met als doel: Een nieuw huis. Tussendoor maken we nog leuke reisjes enzo maar verder meestal geen grote uitgaven. Eerst was ik heel streng voor mezelf, maar nu er al een vast bedrag is geeft me dat rust en ruimte om soms eens te smokkelen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 1:47

We hebben geen vast doel maar willen elk jaar minimaal 5000 euro sparen. De ene maand is dat niets, de andere maand 1000 euro. Dit omdat we graag een buffer willen hebben. Helemaal prettig gezien het feit dat de aankomende tijd de lasten alleen maar hoger worden en je niet weet wat de crisis nog gaat doen.. dan is het fijn dat wanneer 1 van ons bijvoorbeeld zijn baan verliest we een tijdje vooruit kunnen. We hadden ons doel al bereikt en hebben de rest van ons gespaarde bedrag apart gehouden zodat s.ander dit in een andere auto kan steken.

Verder sparen we voor onze kids en dat is ook een doel. Elke 3 maanden gaat daar de kinderbijslag heen en elke een vast bedrag. Duidelijk en dat gaat allemaal automatisch en missen we dan ook niet maandelijks.

En als laatste sparen we onze eindejaars en vakantiebonus en daar gaan we van op vakantie. In de zomer op de camping, en in de winter op wintersport.

eigenlijk gaan alle spaarsystemen automatisch behalve de buffer, dit bekijken we begin van de maand hoeveel op de lopende rekening staat en hoeveel wij vinden hoeveel we kunnen missen. Eind van de maand werkt niet heel goed want dan heb ik toch die ene broek gezien (en gekocht ahum)..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 2:00

We hebben in ons hoofd waar we voor sparen & zetten zoveel mogelijk opzij om dat te behalen. Inmiddels zijn we over het doel heen en sparen we rustig verder voor onvoorziene uitgaven of werkloosheid van 1 van de 2.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! di 11 dec 2012 - 3:20

Afgelopen jaar hebben wij erg hard gespaard voor ons nieuwe huis.
Zo legden we iedere maand allebei 100 euro opzij + 13e maand, de helft van ons vakantiegeld en alle andere extra's.
Alles wat we maandelijks boven de 100 euro nog op onze rekeningen hadden staan ging ook naar de spaarrekening.

Komend jaar gaan we op dezelfde manier door, ook al is ons huis dan klaar. Het viel ons dit jaar heel erg mee en we hebben echt veel gespaard smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Lot di 11 dec 2012 - 21:23

Ik ga het nu dus ook proberen! Ik heb een heel mooi excel bestandje waar ik in kan vullen hoeveel uur ik per week werk, hij berekend dan hoeveel ik kan sparen. Ik hen benieuwd of ik me er goed aan kan houden! Bedankt voor jullie reacties!
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud