Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bietjes

+2
Mizz_S
piene1983
6 plaatsers

Ga naar beneden

Bietjes Empty Bietjes

Bericht  piene1983 di 27 nov 2012 - 1:31

Bij de Albert Heijn lagen verse biologische bietjes, dus met schil en buiten de koeling. Nu lees ik nogal wat variatie in wijze van klaarmaken. Van uren koken tot slechts 20 minuten. De bietjes hadden het formaat van een appel, als ik voor mijn zoontje bietjes op het menu wil zetten hoe lang moet ik dit dan koken? Andere groente stoom ik meestal, zou dat met bietjes ook kunnen? En tot slot, kun je bietjes invriezen of niet? Ook hierover bestaat twijfel, wat doen jullie?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bietjes Empty Re: Bietjes

Bericht  Mizz_S di 27 nov 2012 - 1:40

Ik koop altijd een pot bietjes dus ik kan je niet helpen helaas!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Inge di 27 nov 2012 - 8:15

Uren koken? :-o Ik kook het meestal 20a30 minuten hooguit, proef vaak ondertussen even.
Qua invriezen geen idee, nog nooit hoeven invriezen
Of ik eet ze rauw als bietensalade! Edit: oeps ik bedoelde voorgekookt :-)

Laatst aangepast door Inge op di 27 nov 2012 - 12:17; in totaal 2 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  lyke di 27 nov 2012 - 9:45

Koken totdat ze gaar zijn (met vork er in prikken) en daarna raspen of in stukjes snijden.

En hoe groter de bieten hoe langer het duurt voor ze gaar zijn.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Elliot di 27 nov 2012 - 11:05

Inge schreef:Uren koken? :-o Ik kook het meestal 20 minuten hooguit, proef vaak ondertussen even.
Of ik eet ze rauw als bietensalade
Rauwe bieten zijn niet te eten hoor, die zijn kei en keihard! Ik denk dat jij van die voorgekookte verse bieten koopt, die dus wel in de koeling liggen? Die hoef je niet meer te koken en kun je inderdaad zo in de bietensalade plempen.
Ik had zelf bietjes in mijn tuin en afhankelijk van de grootte moesten die toch wel drie kwartier tot een uur opstaan voordat ze van binnen helemaal gaar waren. Daarna het schilletje eraf (dat kun je er zo aftrekken als de bietjes gaar zijn), en raspen of in stukjes snijden voor door de salade.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 11:10

Mijn moeder kookte ze altijd zo'n 20 minuten, daarna raspen en dan een soort stamppot ervan maken. Ikzelf koop ze eigenlijk altijd uit pot, maar vind ze geraspt toch lekkerder dan die plakken die in een pot zitten. Maar ik loop er sowieso niet zo warm voor :P

Bietensalade wil ik nog wel een keer proberen, daar hoor ik veel mensen over dat het lekker moet zijn.

Volgens mij zijn bieten rauw trouwens best te eten. Komt uit de categorie witlof, toch? Die eet ik ook gewoon rauw in de salade.

Gast
Gast

Bericht  Inge di 27 nov 2012 - 12:15

Caroline. schreef:
Inge schreef:Uren koken? :-o Ik kook het meestal 20 minuten hooguit, proef vaak ondertussen even.
Of ik eet ze rauw als bietensalade
Rauwe bieten zijn niet te eten hoor, die zijn kei en keihard! Ik denk dat jij van die voorgekookte verse bieten koopt, die dus wel in de koeling liggen? Die hoef je niet meer te koken en kun je inderdaad zo in de bietensalade plempen.
Ik had zelf bietjes in mijn tuin en afhankelijk van de grootte moesten die toch wel drie kwartier tot een uur opstaan voordat ze van binnen helemaal gaar waren. Daarna het schilletje eraf (dat kun je er zo aftrekken als de bietjes gaar zijn), en raspen of in stukjes snijden voor door de salade.

Oeps die bedoelde ik idd met de rauwe bieten salade
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  SarahKey di 27 nov 2012 - 20:58

Je hebt verschillende soorten bieten. Winterbieten moet je idd wat langer koken dan zomerbieten. Meestal wel een uur.
Mijn moeder kookt ze ook altijd vers, wij hebben het 1 keer gedaan maar vond het nogal een werk voor een baby.
Nu koop ik bietjes voorverpakt, dus geen pot, die rasp ik en warm het even op en klaar.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud