Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brandalarm

+14
Middleme
Jeanette
Sarah1985
M-G
smurfie
Snoopy
Ella
Mermaid
Flippin' Bitch
Marin
minoessepoes
Inge
Angela_1986
Niekske
18 plaatsers

Ga naar beneden

Brandalarm Empty Brandalarm

Bericht  Niekske zo 25 nov 2012 - 23:13

Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Was het 'echt' of loos alarm? Hoe reageerden jullie en hoe ging dat?

Ik ben benieuwd, omdat ik het nu twee keer meegmaakt hebt afgelopen week. Beide keren loos alarm gelukkig, maar dat was niet meteen duidelijk. Een keer was in een hotel, ik had meidenweekend en om vier uur 's nachts ging het brandalarm. Slaapdronken dat we waren, kwam het niet in ons op dat het serieus kon zijn, maar één van ons was wel meteen wakker en spoorde de rest aan om naar buiten te gaan. Broek, schoenen, jas aan, sommige gingen nog even naar de wc of pakten hun handtas... achteraf gezien echt slecht dat we zo traag waren. Na een kwartier ofzo in de kou buiten kwam eindelijk het bericht dat het loos alarm was. Dat dachten we al, omdat er niks te zien of te ruiken was, maar het was een enorme chaos en er was niemand van het hotel te bekennen. Ik moet er niet aan denken dat het serieus was...

De tweede keer was in de sportkantine. De muziek stond keihard, dus veel mensen hoorden het alarm niet, maar uiteindelijk drong de slow-whoop wel door. Iedereen bleef gewoon staan, één muur van de kantine had twee grote nooddeuren en de mensen zeiden 'als we de vlammen in de gang zien, zijn we zo buiten!' en ze namen nog een biertje...

Ik zit er nu over na te denken, stel dat het echt was, hoe laks mensen (incl mezelf) erop reageren. Dat je er niet eens aan denkt dat het serieus kan zijn. Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandalarm Empty Re: Brandalarm

Bericht  Angela_1986 zo 25 nov 2012 - 23:28

Op mijn werk gaat het brandalarm zéér regelmatig en 9 van de 10 keer loos, waardoor je op een gegeven moment wel geneigd bent te denken 'Ja hoor, daar gaan we weer... Rolling Eyes ' We hebben echter ook 1x écht brand gehad en sindsdien denken veel mensen dat wel maar wordt er toch serieus en snel actie ondernomen.

Ik ben zelf BHV'er dus er wordt van mij verwacht dat ik actie onderneem en dat is in eerste instantie verzamelen bij de receptie. Van daaruit worden taken verdeelt en meestal ga je dan alle ruimtes checken om te kijken of er ergens brand is.

Vorige week hadden we een evenement in de sporthal en ging daar het brandalarm af. In de kleedkamers zaten nog een aantal meiden van 13 tot 17 jaar, daar ontstond wel paniek. Wij waren als vereniging te gast in de sporthal en dus niet op de hoogte van het protocol en werkwijze. Toen ben ik degene van onze vereniging gaan halen die contact heeft met de medewerkers van de sporthal en al snel bleek dat het loos alarm was. Het viel mij trouwens ook ontzettend mee hoe weinig paniek er ontstond, aan de andere kant, als het wel écht was geweest dan was er dus ook weinig actie geweest en had het denk ik wel even moeite gekost om iedereen naar buiten te mobiliseren.
De brandweer stond overigens even later wél op de stoep... iets in de communicatie vanuit de sporthal naar de brandweer was dus niet goed verlopen :nopompom:

Aan de ene kant is het goed dat er geen paniek ontstaat maar aan de andere kant, mensen reageren vaak ook wel 'laks' en dat is natuurlijk niet goed!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 23:34

Op mijn werk helaas vaak genoeg, altijd 'loos' alarm. Loos tussen aanhalingstekens omdat het vaak veroorzaakt wordt door een groep die aan het koken of bakken is, wat teveel rookt, en daardoor gaat het alarm af, dus helemaal loos is het nooit.

Ik heb één keer 3x alarm op een dag gehad, was een keer op 1 april, paar jaar terug. Achteraf bleek dat om een defecte brandmelder te gaan. Was echt niet tof meer, tot 3x toe ontruimen en tot 3x toe slapende kinderen uit bed vissen omdat we die dus ook moeten ontruimen.

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 25 nov 2012 - 23:42

Op mijn werk meerdere keren en gelukkig alle keren loos alarm (stiekem roken van jongeren op kamer, jongeren met deo in brandmelder gespoten, stof in brandmelder etc)
Heb 3x tijdens m'n slaapdienst midden in de nacht (2x rond half 3) brandalarm gehad en sindsdien beetje brandalarmfobie en kan sindsdien niet meer slapen tijdens slaapdienst

Adrenaline gierde iig alle keren flink door mijn lijf en dan moet je 100 dingen gelijk doen; jongeren verzamelen, kijken of het vals alarm is, brandweer bellen dat het vermoeden is dat het vals is, alarm uitzetten, nog maals kijken waar de melding is en of het vals is, systeem resetten en dat allemaal snel snel snel
Daarna komt het 'zwaarste' werk, jongeren van straat plukken die hyper zijn, jongeren gerust stellen en weer allemaal naar bed laten gaan
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  minoessepoes zo 25 nov 2012 - 23:50

Op mijn werk elk jaar een oefening, ik ben BHV'er dus dan moet ik wel in actie komen.

Thuis (in het hotel) hebben we wel 1 keer brand meegemaakt, mijn vriend is ook BHV'er dus die heeft wat kleding aangetrokken en is zo snel mogelijk gaan helpen. Ik heb me eerst warm aangekleed mijn handtas gepakt en ben naar buiten gegaan. Er was serieus een brand in een keuken op de 8ste verdieping, de brandweer heeft de deur ingetrapt en de boel geblust, de keuken konden ze al verloren beschouwen en enkele kamers op die verdieping hadden rook en waterschade. Elke verdieping bestaat uit 4 compartimenten met brandvertragende deuren die automatisch dicht gaan. Wij wonen op de tweede verdieping en hebben nooit rook geroken op onze verdieping. Dat je in een hotel dus geen rook ruikt, is geen enkele garantie dat er ook niet daadwerkelijk iets aan de hand is.

Mijn ouders hebben al twee keer brand meegemaakt in een hotel, waarvan 1 keer echt ernstig, zij hameren er dus ook altijd op bij ons dat het heel belangrijk is waar de nooduitgang is als je op een vreemde plek slaapt.

Overigens hebben we ook al vaak een "vals" alarm gehad door een hete oven die opengetrokken werd, een gast die zijn kamer helemaal vol met kaarsjes had gezet of toen wij zelf aan het koken waren en onze filter van de afzuigkap vervangen moest worden. Er gaat dan eerst een stil alarm, dan rent de BHV direct naar de locatie en pas na enkele minuten gaat ook daadwerkelijk het brandalarm af, in de meeste gevallen is het alarm dan al uitgeschakeld. Voor de zekerheid gaan de deuren van de compartimenten wel dicht en de liften naar beneden en open.

Laatst aangepast door minoessepoes op zo 25 nov 2012 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin zo 25 nov 2012 - 23:52

Als student wonende op de campus elke week laughcry Geen oefeningen (hoewel de brandweer wel elk jaar langskwam voor een presentatie) maar omdat een domme student z'n pizza aan had laten branden.

Hoevaak ik wel niet in pyjama buiten heb gestaan..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Flippin' Bitch ma 26 nov 2012 - 0:06

Ja, laatst nog op het werk. Iemand was iets in de oven aan het bakken, maar de oven walmde nogal.

Edit: O ja, ik had ook een lekkere binnenkomer bij mijn nieuwe baan... Was een half uur aan het werk, tijdens mijn eerste werkdag. Collega vroeg of ik koffie wilde zetten, ging niet helemaal goed: koffieapparaat liep over, stoppen sloegen eruit... Brandalarm ging af. En mijn collega die op ronde was werd gebeld wat er in godsnaam aan de hand was... Embarassed

Laatst aangepast door Flippin' Bitch op ma 26 nov 2012 - 0:09; in totaal 2 keer bewerkt
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Mermaid ma 26 nov 2012 - 0:06

Op mijn vorige werk heel vaak ivm oefeningen. Ik had dan ook een functie dus moest dan altijd het standaardprotocol volgen. 1 keer een echt brandalarm gehad, dat viel toen achteraf allemaal wel mee gelukkig (koffiezetapparaat in 1 van de restaurants was in brand gevlogen) Verder eigenlijk nog nooit brandalarmen meegemaakt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Ella ma 26 nov 2012 - 0:09

Wij hebben het 's nachts thuis een keer gehad op zolder. We reageerder wel heel alert maar hadden ook sinds kort een nieuw alarm en moesten eerst even achterhalen waar het geluid van was. Was gelukkig loos alarm
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Snoopy ma 26 nov 2012 - 0:40

Marin schreef:Als student wonende op de campus elke week laughcry Geen oefeningen (hoewel de brandweer wel elk jaar langskwam voor een presentatie) maar omdat een domme student z'n pizza aan had laten branden.

Hoevaak ik wel niet in pyjama buiten heb gestaan..

Haha ik ken het! In de UK zeker? Bij ons kwam het voornamelijk door nieuwe te gevoelige sensoren confused
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Angela_1986 ma 26 nov 2012 - 0:46

Oh ja, thuis heb ik het ook wel eens gehad! Was best dom eigenlijk... Ze hadden enkele maanden eerder een brandmelder opgehangen in de gang, vanuit de woningstichting. Ik was in de keuken en hoorde wat piepen dus keek eerst naar m'n vriezer (die gaat piepen als ie niet goed dicht zit bv.) maar daar was niets mee, ik nog een beetje rond kijken maar kon niets vinden wat piepte, ik loop naar het raam en kijk naar buiten of er ergens een alarm van een auto afgaat en dacht nog 'Jeetje, dat hóór je toch wel als het jouw auto is.' en ineens kwam ik tot de conclusie dat het niet van buiten kwam maar écht van binnen en toen pas viel het kwartje dat ik een brandmelder had Embarassed

Gelukkig was het loos alarm maar toen kreeg ik dat ding niet uit... Je moet 'm op een bepaalde manier indrukken maar dat krijg ik niet voor elkaar met m'n kleine handen/rare vingers. Dus toen moest ik de buurman lief aankijken of hij dat herrie-ding uit wilde zetten... silent
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884

Bericht  smurfie ma 26 nov 2012 - 0:51

op mijn werk gaat elke maand een keer de melder af omdat we moeten oefenen, dit doen we steeds op een andere dag met een mobiele slow woop zodat niet alle groepen er last van hebben en je het gewoon zelf kunt plannen, we doen het elke maand zodat de kinderen niet schrikken als het ineens gebeurt en ze weten nu precies wat ze doen moeten, snel naar de deur en het touw vast pakken bij de ringen.

Laatst zat ik op kantoor en ging het alarm plots af, ik had ijn BHV hesje al aan toen hij weer stopte, er was iemand mee bezig en die was vergeten de melders op stil te zetten dus gelukkig loos alarm.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  M-G ma 26 nov 2012 - 1:02

Op mijn werk meerdere keren dat is tot nu toe altijd een oefening geweest (waar ik overigens altijd van op de hoogte ben) en 2 keer loos alarm.

Thuis 1 keer toen had mijn vriend een gehaktbal in de magnetron gedaan en was deze vergeten, toen is dat ding gaan verkolen en roken in de magnetron en ging het brandalarm. af. Uiteindelijk niets aan de hand alleen een enorme stank en veel rook.

Bij mijn ouders thuis ook een keer, ook loos alarm. Ik geloof dat het uiteindelijk de batterij bleek te zijn maar het ding was nog nooit af gegaan dus we kenden het geluid niet.

Op de middelbare school heel vaak, altijd loos alarm waarbij de leraar ons meestal zelfs verbood om het lokaal uit te gaan. Daar was ik het dan nooit mee eens want wat als er wel een keer echt iets aan de hand is. Ik bedoel ik snap dat men geneigd is om te denken: niets aan de hand maar ik vond het handelen op dat moment van de leraar absoluut niet goed.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318

Bericht  Sarah1985 ma 26 nov 2012 - 2:14

ik kwam eens thuis en stapte uit de auto en hoorde een gepiep en dacht wat is dat. En zag dat bij ons huis alle ramen beslagen waren. En toen ik naar de voordeur liep kwam ik erachter het is bij ons. Toen ik de deur open deed stonden er 2 katten compleet in paniek. Die heb ik snel naar de bijkeuken gebracht zodat ze het lawaai minder hoorden. En toen op onderzoek gegaan door het huis. Maar geen brand. En ding bleef maar piepen. Brandalarm hing in het trapgat en ik kon er heel moeilijk bij.

Ik schrok wel toen maar gelukkig niks aan de hand.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 2:29

Heel vaak hier in de student housing. Vrijwel altijd Chinezen die aan het koken zijn of andere studenten die hun pizza vergeten zijn. Niemand doet ook iets als het alarm afgaat. Ik ga wel altijd kijken (er is zo'n schermpje waar het kamernummer op staat, dus dan kun je in die kamer gaan kijken). Vorig jaar hebben we wel echt brand gehad, maar ik geloof niet dat dat indruk heeft gemaakt.

En ook een keer in de studentenkroeg met rookmachine en toen waren we vergeten het alarm tijdelijk uit te zetten Brandalarm 394967

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 26 nov 2012 - 4:31

Op mijn werk gaat dat ding tig keer af en is het altijd loos alarm. Alleen zitten wij gelijk op de brandweer aangesloten, dus gauw dat apparaat uitstellen en hen weer op de hoogte brengen.

Voor de rest heb ik het eigenlijk nog nooit mee gemaakt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 4:59

Het brandalarm ging destijds om de haverklap af. En meestal was er niets aan de hand.

We moesten ons allemaal uitloggen, uit de telefoon, want bleef er één iemand ingelogd, dan zou het noodbandje er niet opgaan. Noodbandje dat klanten vertelde dat wij niet aanwezig waren vanwege het brandalarm. Maar dat bandje heeft het nog nooit gedaan, want we vergaten altijd wel iemand. Rare constructie.

Met zijn allen moesten we de trap af en dan op een verzamelpunt staan. Zo dicht bij het gebouw, dat als er al iets zou gebeuren, dan zouden we er alsnog allemaal aan gaan. Vervolgens kwam standaard de Brandweer en Politie, de eerstgenoemde mocht het pand veilig verklaren en dan konden we weer naar binnen. Om vervolgens hele boze klanten aan de telefoon te krijgen, omdat ze ontzettend lang in de wacht hadden gestaan.

De laatste keer dat ik een brandalarm heb meegemaakt, was er ook echt iets aan de hand. Het hele gebouw stonk naar verbrand plastic en er bleek iets in de computerruimte aan de hand te zijn. Daar smolt een bepaald iets helemaal weg. Ik weet niet eens meer wat het was, maar dat was toen nog best indrukwekkend.

Gast
Gast

Bericht  Middleme ma 26 nov 2012 - 9:01

Ja, zowel loos als echt.

Op de school waar ik werk gaat hij geregeld af, waar het altijd loos alarm is.

Op mijn werk twee jaar geleden waren we al ontruimd voordat iemand op het idee kwam het brandalarm in te drukken. Dat ging dus ook af toen we al buiten stonden. En dat was maar goed ook, toen we naar de straat liepen konden we zien dat de vlammen aan de achterkant van het pand al uit het dak sloegen. Het hele pand (en dat was best groot) is vervolgens in een uur of 5 volledig uitgebrand. Brandalarm 1270000679

Nee, dat was geen leuke dag en sindsdien heb ik het ook niet op het brandalarm, alhoewel ik het 'de eerste van de maand om 12 uur' makkelijk kan laten gaan.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lilou ma 26 nov 2012 - 10:54

Een paar keer op het werk meegemaakt, altijd oefeningen om de kinderen te leren wat ze op dat moment moesten doen en paniek bij échte brand te voorkomen.

Het brandalarm in ons eigen huis heb ik echt een enorme hekel aan. Huis is nieuwbouw, dus alle rookmelders (en dat zijn er veel!) zijn op het gewone stroomnet aangesloten én op elkaar. Gaat er 1 af, dan vlak daarna de anderen ook en gewoon het stroom eraf halen werkt niet, want er zit ook een batterij in Brandalarm 394967. Vlak na de verhuizing werden we 's ochtends vroeg wakker gemaakt door het helse kabaal van een rookmelder die afging. Schrokken wakker, merkten al snel dat er niets aan de hand was, maar toen kwam het vervelende: net wakker en met tutende oren van het oorverdovende kabaal, een rondje rennen door je huis langs alle rookmelders om te kijken welke het is die aangeslagen was, blijkt het een rookmelder te zijn die echt op een paar meter hoogte op zolder hangt Brandalarm 394967 krijg die maar eens uit! Ik heb de stroom eraf gehaald, maar dat werkte dus niet. Vervolgens in mijn pyjama aangebeld bij de buren (die we dus net kenden...). Uiteindelijk de rookmelder letterlijk van de muur gerukt/geslagen haha. Een dag later is die dus weer afgegaan, ditmaal 's nachts. Sindsdien hangt er geen rookmelder meer op die plek. Bleek bouwstof te zijn. Er hangt er nog eentje op een onmogelijke plek in huis, ook op zolder op enkele meters hoogte. Het plan is nog steeds om die er ook maar af te halen, maar ja, één rookmelder op zolder bij wasmachine en droger etc. is wel verstandig... Misschien maar een krukje bijzetten Laughing
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Niekske ma 26 nov 2012 - 21:11

Middleme, dat lijkt me echt heftig om mee te maken! Ik ben als de dood voor brand, het lijkt me zo vreselijk! Wat dat betreft sta ik nog te kijken van mezelf dat ik rustig bleef bij het alarm... er komt wel vaak loos alarm voor zeg! Aan de ene kant goed natuurlijk, maar je ziet dus wel hoe laks mensen ervan worden en straks is er een keer echt iets aan de hand...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Caramba ma 26 nov 2012 - 21:15

Op mijn vorige werk ging het alarm dagelijks een stuk of tig keer af. Het was gelukkig altijd loos, maar ze hebben wel eens echt brand gehad. Iedereen reageerde, wanneer het alarm dus afging, altijd wel geschrokken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Middleme ma 26 nov 2012 - 21:26

Niekske schreef:Middleme, dat lijkt me echt heftig om mee te maken! Ik ben als de dood voor brand, het lijkt me zo vreselijk! Wat dat betreft sta ik nog te kijken van mezelf dat ik rustig bleef bij het alarm... er komt wel vaak loos alarm voor zeg! Aan de ene kant goed natuurlijk, maar je ziet dus wel hoe laks mensen ervan worden en straks is er een keer echt iets aan de hand...

Het gekke was: de melding kwam zo rustig en binnen aan onze kant was er nog niets te zien. Toen collega's van achter kwamen werd duidelijk dat we er echt uit moeten.

Op zo'n moment krijg je echt een enorme adrenalinestoot van : de mensen moeten eruit enzo. Pas later buiten komt de shock wat er echt aan de hand is en dat je de spullen die nog binnen liggen kwijt bent....
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Summerlovin ma 26 nov 2012 - 21:41

Ik heb het een keer meegemaakt. Op een schip tussen engeland en jersey. Midden op zee dus en het was echt. Er was brand in de machinekamer. Een dag eerder hadden we nog lachend een brandoefening gedaan. We moesten echt onze reddingsvesten aandoen en op het dek gaan staan. Het was 's nachts en dus pikdonker. De reddingsboten werden al op instaphoogte gebracht. Ik hoorde dat als we in moesten stappen vrouwen en kinderen eerst mochten en dat mannen er op een fraggiel touwladdertje achteraan moesten komen. Ik had het niet meer. Ik dacht echt dat ik mijn vader zou verliezen. Die was toen nogal gezet en het was hem nooit gelukt denk ik. Ik ben nog nooit zo bang geweest als toen. Er kwamen boten om ons heen varen die gewaarschuwd waren door vuurpijlen. Maar de brand was net op tijd geblust. We mochten op de boot blijven en werden teruggesleept naar engeland. ale wc's waren kapot. Het stonk gigantisch op de boot en door het slepen wiebelde de boot zo erg dat ik heel misselijk werd. Ik was heeel blij toen ik weer op het vaste land stond.

Laatst aangepast door Summerlovin op di 27 nov 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Bailey ma 26 nov 2012 - 21:51

Summerlovin schreef:Ik heb het een keer meegemaakt. Op een schip tussen engeland en new jersey. Midden op zee dus en het was echt. Er was brand in de machinekamer. Een dag eerder hadden we nog lachend een brandoefening gedaan. We moesten echt onze reddingsvesten aandoen en op het dek gaan staan. Het was 's nachts en dus pikdonker. De reddingsboten werden al op instaphoogte gebracht. Ik hoorde dat als we in moesten stappen vrouwen en kinderen eerst mochten en dat mannen er op een fraggiel touwladdertje achteraan moesten komen. Ik had het niet meer. Ik dacht echt dat ik mijn vader zou verliezen. Die was toen nogal gezet en het was hem nooit gelukt denk ik. Ik ben nog nooit zo bang geweest als toen. Er kwamen boten om ons heen varen die gewaarschuwd waren door vuurpijlen. Maar de brand was net op tijd geblust. We mochten op de boot blijven en werden teruggesleept naar engeland. ale wc's waren kapot. Het stonk gigantisch op de boot en door het slepen wiebelde de boot zo erg dat ik heel misselijk werd. Ik was heeel blij toen ik weer op het vaste land stond.
He bah dat klinkt heftig! Ik snap dat je heel blij was weer op het vaste land te zijn. Op een boot ben je toch wel een stuk kwetsbaarder en afhankelijk van hulp.
Bij mij in huis gaat het brandalarm zo'n 4x per jaar af. En bij ons zijn ze ook allemaal op elkaaraangesloten dus dat geeft echt een pokke herrie. Alleen bij ons hangt er 1 vlak bij het gasfornuis dus het is gelukkig altijd iemand die zijn eten aanbrand.
Bailey
Bailey
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 19
Registratiedatum : 06-02-11

Bericht  Summerlovin ma 26 nov 2012 - 22:07

Bailey schreef:
Summerlovin schreef:Ik heb het een keer meegemaakt. Op een schip tussen engeland en jersey. Midden op zee dus en het was echt. Er was brand in de machinekamer. Een dag eerder hadden we nog lachend een brandoefening gedaan. We moesten echt onze reddingsvesten aandoen en op het dek gaan staan. Het was 's nachts en dus pikdonker. De reddingsboten werden al op instaphoogte gebracht. Ik hoorde dat als we in moesten stappen vrouwen en kinderen eerst mochten en dat mannen er op een fraggiel touwladdertje achteraan moesten komen. Ik had het niet meer. Ik dacht echt dat ik mijn vader zou verliezen. Die was toen nogal gezet en het was hem nooit gelukt denk ik. Ik ben nog nooit zo bang geweest als toen. Er kwamen boten om ons heen varen die gewaarschuwd waren door vuurpijlen. Maar de brand was net op tijd geblust. We mochten op de boot blijven en werden teruggesleept naar engeland. ale wc's waren kapot. Het stonk gigantisch op de boot en door het slepen wiebelde de boot zo erg dat ik heel misselijk werd. Ik was heeel blij toen ik weer op het vaste land stond.
He bah dat klinkt heftig! Ik snap dat je heel blij was weer op het vaste land te zijn. Op een boot ben je toch wel een stuk kwetsbaarder en afhankelijk van hulp.
Bij mij in huis gaat het brandalarm zo'n 4x per jaar af. En bij ons zijn ze ook allemaal op elkaaraangesloten dus dat geeft echt een pokke herrie. Alleen bij ons hangt er 1 vlak bij het gasfornuis dus het is gelukkig altijd iemand die zijn eten aanbrand.

Was zeker heftig. Overal waar ik nu kom (hotels etc) check ik eerst het vluchtplan.
In mijn oude kamer hing de rookmelder naast mijn bed. Dan ging hij wel is af als ik deo aan het spuiten was onder dat ding. Wat een herrie geeft dat Razz .
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud