Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan de mama's

+4
Thunder
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Flemy
8 plaatsers

Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:03

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over zwanger worden. Nu ben ik nog lang niet zwanger, toch heb ik al wat vragen. Ben namelijk erg benieuwd hoe anderen dit ervaren!

Wij werken beiden fulltime. Met 1 van de 2 inkomens zouden we het makkelijk kunnen redden als gezin. We kunnen er dus voor kiezen beiden parttime te gaan werken of ervoor kiezen dat 1 van de 2 helemaal stopt met werken.

Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
- Mis je je werk soms?
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn?
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks?

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?

Ben erg benieuwd hoe verschillende mensen deze situaties ervaren. Ik denk dat er in beiden situaties voor- en nadelen zijn, ben erg benieuwd welke jullie ervaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:13

Odilia schreef:Hallo,

Mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over zwanger worden. Nu ben ik nog lang niet zwanger, toch heb ik al wat vragen. Ben namelijk erg benieuwd hoe anderen dit ervaren!

Wij werken beiden fulltime. Met 1 van de 2 inkomens zouden we het makkelijk kunnen redden als gezin. We kunnen er dus voor kiezen beiden parttime te gaan werken of ervoor kiezen dat 1 van de 2 helemaal stopt met werken.

Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?

Ben erg benieuwd hoe verschillende mensen deze situaties ervaren. Ik denk dat er in beiden situaties voor- en nadelen zijn, ben erg benieuwd welke jullie ervaren.

Ik heb wel een tijd zonder werk gezeten tussendoor, 1x 9 maanden en 1x 4 maanden. Dus ik antwoord op beide dingen:

- Mis je je werk soms? Toen ik de oudste kreeg had ik nog geen baan, maar ik miste wel iets nuttigs om te doen. Bij de tweede keer dat ik zonder baan zat miste ik mijn werk enorm. '
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn? Ja
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks? Ja, maar mijn ervaring is dat er dan op een gegeven moment weinig is om over te praten, behalve dan je kinderen, en plus dat ik na een dag met de kinderen totaal geen puf maar had om nog de deur uit te gaan of met iemand een gesprek te voeren.


- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden? Nee, ik besteed genoeg tijd aan ze, geen kind wordt gelukkiger van een moeder die altijd op zijn/haar lip zit. Ik denk oprecht dat het tegenwoordig (30 jaar geleden was dat anders) beter is voor kinderen dat beide ouders werken.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden? Het is soms wel veel, maar ik vind alleen maar thuiszitten vele malen zwaarder dan de combinatie. Neemt niet weg dat ik soms uitgeblust ben, zeker nu ik een nieuwe baan heb die veel energie vraagt en ik er een studie naast doe.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? Multitasken doet iedereen, niet alleen als je werkt en kinderen hebt. Daarbij: alles staat of valt met goede afspraken onderling. Als jij de enige bent in je relatie die zich me dit soort vragen bezig houdt en je man alles van jou laat afhangen (of je al dan niet wilt werken) dan zijn de kinderen vanaf het begin jóuw zaak. Gaat hij ook minder werken en neemt hij een deel van de zorg op zich dan ben je vanaf het begin stukken beter in evenwicht en is het ook stukken minder zwaar. Het is niet alleen jóuw probleem, het is ook zíjn probleem. Dus ik zou er niet meteen vanuit gaan dat hij doorgaat met werken en jij óf stopt óf minder gaat werken. Laat hij ook maar een aandeel leveren als hij kinderen wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Flemy ma 7 feb 2011 - 3:14

Odilia schreef:Hallo,


Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
Nee, zeker niet. Ik heb door complicaties in mijn tweede zwangerschap bijna een jaar thuis gezeten (inclusief bevallingsverlof dus) en ik was het al heel gauw zat. Ook doordat ik niets kon natuurlijk, maar dan nog kwamen de muren op me af en miste ik mijn werk en dus sociale leven enorm. De afgelopen maand heb ik door omstandigheden bijna niet gewerkt, maar nu alles weer normaal is ben ik daar maar wat blij mee. Weekend is voor mij nu echt weekend en vrije dagen kan ik weer heerlijk waarderen nu.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Tuurlijk, ik ben nu met de 2e erbij veel sneller moe en moet toch een stapje harder zetten. Ook om het huishouden rond te krijgen. Maar hoe druk het vlak na de geboorte was, zo 'rustig' is het nu. Het wordt gewoon steeds makkelijker, je vindt je ritme wel weer. Soms ben ik ook echt kapot hoor, maar dan neemt mijn man een dag de volledige zorg over en doe ik even lekker helemaal niets. Even bijtanken en dan kan ik er weer tegenaan.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Nee. Bij de eerste had ik er sowieso helemaal geen problemen mee, dat ging allemaal vanzelf. Nu de 2e er is, is het soms echt 3 dingen tegelijk doen, maar dat lukt prima. Het is me nog nooit niét gelukt.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:16

Eén van de twee helemaal laten stoppen met werken vind ik niet de meest verstandige optie. Het is beter voor je relatie om de taken gelijk te verdelen, zodat je niet in het 'ik heb het zwaarder' 'nee ik heb het zwaarder' gedoe komt. Het is verstandiger met het oog op de toekomst, want geen van de partners loopt een achterstand op in pensioenopbouw, sociale zekerheid, loon op lange termijn of carriereperspectieven, en dat krijg je wel als 1 van de twee stopt met werken, daarmee benadeel je die partner meteen. Plus dat het voor kinderen gezonder is om verzorgd te worden door beide ouders ipv dat 1 ouder alle zorgtaken op zich neemt en de ander hoogstens een keer een badje doet in het weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:17


Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
- Mis je je werk soms?
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn?
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks?

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden? Als ik een drukke week heb dan baal ik wel eens dat ik niet wat meer thuis ben maar full time thuis zijn dan zou ik hartstikke gek worden.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden? Soms wel, gelukkig komt mijn moeder soms wel een poetsen of mijn strijk weg doen. Maar het is gewoon een kwestie van dingen bij houden en vooral niet alles te lang laten liggen
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? nee ik heb daar geen moeite mee. Er zijn wel eens periodes dat ik even wat minder in mijn vel zit en dan schiet het huishouden er wel eens bij in. Dit pak ik dan samen op mijn mijn vriend of mijn moeder. Dan even alles lekker aan de kant en dan zit ik zelf ook meteen weer goed in mijn hum

Ben erg benieuwd hoe verschillende mensen deze situaties ervaren. Ik denk dat er in beiden situaties voor- en nadelen zijn, ben erg benieuwd welke jullie ervaren.[/quote]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:20

Lilith schreef:
Odilia schreef:Hallo,

Mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over zwanger worden. Nu ben ik nog lang niet zwanger, toch heb ik al wat vragen. Ben namelijk erg benieuwd hoe anderen dit ervaren!

Wij werken beiden fulltime. Met 1 van de 2 inkomens zouden we het makkelijk kunnen redden als gezin. We kunnen er dus voor kiezen beiden parttime te gaan werken of ervoor kiezen dat 1 van de 2 helemaal stopt met werken.

Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?

Ben erg benieuwd hoe verschillende mensen deze situaties ervaren. Ik denk dat er in beiden situaties voor- en nadelen zijn, ben erg benieuwd welke jullie ervaren.

Ik heb wel een tijd zonder werk gezeten tussendoor, 1x 9 maanden en 1x 4 maanden. Dus ik antwoord op beide dingen:

- Mis je je werk soms? Toen ik de oudste kreeg had ik nog geen baan, maar ik miste wel iets nuttigs om te doen. Bij de tweede keer dat ik zonder baan zat miste ik mijn werk enorm. '
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn? Ja
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks? Ja, maar mijn ervaring is dat er dan op een gegeven moment weinig is om over te praten, behalve dan je kinderen, en plus dat ik na een dag met de kinderen totaal geen puf maar had om nog de deur uit te gaan of met iemand een gesprek te voeren.


- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden? Nee, ik besteed genoeg tijd aan ze, geen kind wordt gelukkiger van een moeder die altijd op zijn/haar lip zit. Ik denk oprecht dat het tegenwoordig (30 jaar geleden was dat anders) beter is voor kinderen dat beide ouders werken.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden? Het is soms wel veel, maar ik vind alleen maar thuiszitten vele malen zwaarder dan de combinatie. Neemt niet weg dat ik soms uitgeblust ben, zeker nu ik een nieuwe baan heb die veel energie vraagt en ik er een studie naast doe.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? Multitasken doet iedereen, niet alleen als je werkt en kinderen hebt. Daarbij: alles staat of valt met goede afspraken onderling. Als jij de enige bent in je relatie die zich me dit soort vragen bezig houdt en je man alles van jou laat afhangen (of je al dan niet wilt werken) dan zijn de kinderen vanaf het begin jóuw zaak. Gaat hij ook minder werken en neemt hij een deel van de zorg op zich dan ben je vanaf het begin stukken beter in evenwicht en is het ook stukken minder zwaar. Het is niet alleen jóuw probleem, het is ook zíjn probleem. Dus ik zou er niet meteen vanuit gaan dat hij doorgaat met werken en jij óf stopt óf minder gaat werken. Laat hij ook maar een aandeel leveren als hij kinderen wil.

Bedankt voor je antwoorden Lilith. Het lijkt me inderdaad dat je niks meer over te praten hebt na een tijd zonder werk.

Je laatste stuk klopt trouwens helemaal niet, ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Mijn vriend denkt er namelijk sterker over om te stoppen met werken dan ik. Voor mij is dat denk ik niet weggelegd. Ik verveel me nogal snel als ik 1 ding doe. Vervelen is misschien niet het juiste woord, maar ik raak ergens snel op uitgekeken en wil dan iets anders doen.

We zijn er zo aan gewend beiden een zeer drukke baan te hebben, dat het lastig in te schatten is hoe het zou zijn als 1 van ons die niet had of als we beiden minder zouden gaan werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Flemy ma 7 feb 2011 - 3:20

Lilith schreef:Eén van de twee helemaal laten stoppen met werken vind ik niet de meest verstandige optie. Het is beter voor je relatie om de taken gelijk te verdelen, zodat je niet in het 'ik heb het zwaarder' 'nee ik heb het zwaarder' gedoe komt. Het is verstandiger met het oog op de toekomst, want geen van de partners loopt een achterstand op in pensioenopbouw, sociale zekerheid, loon op lange termijn of carriereperspectieven, en dat krijg je wel als 1 van de twee stopt met werken, daarmee benadeel je die partner meteen. Plus dat het voor kinderen gezonder is om verzorgd te worden door beide ouders ipv dat 1 ouder alle zorgtaken op zich neemt en de ander hoogstens een keer een badje doet in het weekend.

Als wij de keuze hadden om beide parttime te gaan werken i.p.v. eén werken en eén stoppen, dan zouden we dit meteen doen. Nu werkt mijn man fulltime en ik parttime, en om bovengenoemde reden zou ik dat het liefst dus oplossen door allebei parttime te werken. Gelukkig is mijn man zijn contract veranderd en zijn de uren nu verdeeld over andere dagen, waardoor hij 1 dag thuis is wanneer ik werk. Nu heeft mijn man dus 1 dag de kinderen, wat in onze ogen eigenlijk nog te weinig is helaas. Maar beter dat, dan niets.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:23

Flemy ik kan me goed voorstellen dat de muren op je af kwamen! Lijkt me ook heel vervelend. Goed om te horen dat het nu weer goed met je gaat.

Lilith heb je dat ergens gelezen dat het gezonder is als beiden ouders minder gaan werken? Ik heb dat nog nergens gehoord, klikt wel interessant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 3:51

Mijn man werkt vier keer 9 uur en ik 4 keer 8 uur

- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
nee niet al mijn tijd. Ik ben heel blij dat ik naast moeder ook nog gewoon Jetje ben en een goede baan heb.


- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Ja dat is wel veel af en toe. Ik moet wel zeggen dat mijn man (in tegenstelling tot de gemiddelde man Wink )heel veel in het huishouden doet

- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Nee daar rolde ik eigenlijk min of meer gewoon in

Verder ben ik het wel eens met Lilith. We zijn beiden niet (financieel) afhankelijk van elkaar en alles is op een heel gelijkwaardige basis, het inkomen, maar ook de zorg voor Jesper en het huishouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 4:00

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
Nee, vind t wel lekker om even zonder zoon te zijn smile

- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Ja vind t wel druk.

- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Nee dat gaat van zelf eigenlijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 4:06

Bedankt voor alle reactie's! Goed om te lezen dat het zoveel meiden goed bevalt om gewoon door te blijven werken 4 dagen per week. Ik denk dat ik persoonlijk me daar ook het best bij voel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Flip Fluitketel ma 7 feb 2011 - 4:30

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
Nee, ik vind het fijn dat ik naast mama zijn ook gewoon nog kan werken en gewoon 'Flip` kan zijn
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Soms is het wel veel, maar het is redelijk goed te combineren.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Nee, dat gaat eigenlijk vanzelf.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 4:39

Ik heb bijna een half jaar volledig thuis gezeten en ben nu net weer begonnen, dus ik zal ze allebei invullen:


Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
- Mis je je werk soms?
Ja, ik heb het enorm gemist.
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn?
nee, niet vervelend, maar ik had wel erg de behoefte om mensen te ontmoeten.
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks?
Ik heb maar heel weinig volwassen in mijn omgeving die doordeweek thuis zijn, waardoor ik weinig af sprak, dit heb ik wel erg gemist.

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
nee, zo vind ik het precies goed.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
In mijn situatie is het studie, werk, huishouden en kind en dat vind ik wel pittig.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
ik ben nog maar weer een week begonnen en ik ben er nog niet aan gewend

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Bruintje Beer ma 7 feb 2011 - 5:11


- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
Nee , ik vind het heerlijk om nog 24u p.w. even iemand anders te zijn dan alleen maar 'Mama.


- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
'Soms wel omdat ik onregelmatig werkt. Maar het is gewoon een kwestie van je tijd goed te verdelen.

- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Nee daar rol je van zelf in als je tijd goed verdeelt

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Thunder ma 7 feb 2011 - 6:11

Odilia schreef: Ik kan het beide voor je invullen, want heb tot 2x toe bijna een jaar niet gewerkt.

Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
- Mis je je werk soms? Nee, toen ik niet werkte mistte ik mijn werk niet.
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn? Nee, vervelend niet, maar eentonig vaak wel.
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks? Toen sprak ik idd vaker met vrienden af.

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?Als ze ziek zijn ik dat wel eens willen, maar over het algemeen eigenlijk niet.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?Ja, tuurlijk is dat soms erg zwaar, maar téveel zou ik het niet willen noemen.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? Nee, een paar weken ofzo. Maar ik heb nu zo'n vaste routine dat, als ik er eens vanaf moet wijken, ik ook de rest van de week van slag ben op de dagen dat ik vrij ben.


Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 7:45

Ik werk 3 dagen, mijn man 4.

- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
Nee. Voor de band tussen Tomas en zijn vader vind ik het goed dat zij elke week een hele dag met zijn tweetjes zijn. Het kinderdagverblijf vind ik goed voor zijn sociale vaardigheden. En voor mezelf vind ik het prima zo. Ik mis Tomas niet echt de dagen dat ik werk eerlijk gezegd. Ik ben vier dagen per week thuis en dat is genoeg om een goede band met hem op te bouwen, te zien hoe hij zich ontwikkelt en om het gewoon leuk met hem te hebben Very Happy
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Ik word heel ontspannen van het werk dat ik nu doe. Ik denk dat ik me juist gestresst zou voelen als ik geen werk zou hebben, omdat ik me dan gevangen zou voelen in mijn eigen huis. Dat gevoel had ik in elk geval tijdens mijn ouderschapsverlof.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Zoals ik hierboven al zei vond ik het fulltime thuiszitten vervelender, dus ik vond het juist een verademing om weer aan het werk te gaan. Het voelt ook niet alsof ik allerlei ballen in de lucht moet houden ofzo, want ik ben nooit tegelijk bezig met het huishouden, mijn kind én mijn werk. Het staat los van elkaar. Misschien is het anders als je thuis werkt of als je een baan hebt waarvoor je ook in je vrije tijd gebeld kan worden ofzo.

Hier kan ik ook wel op antwoorden, omdat ik vrij veel thuis zit doordeweeks:
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks?
Op werkdagen dat ik thuis ben met Tomas merk ik dat ik aan het einde van de dag een beetje simpel wordt. Dan heb ik de hele dag gesprekken gevoerd van het niveau 'mooie rode trein! ja dat is een mooie rode trein' en dat kan best vermoeiend zijn.
Maar sinds ik moeder ben heb ik gelukkig allemaal andere moeders in de buurt leren kennen die hetzelfde hebben, en dan spreek ik met die meiden af op die dagen. Kunnen onze kinderen over treinen praten en wij over zinnigere dingen haha Very Happy Ideaal.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  meisjesmama ma 7 feb 2011 - 8:38

Mijn man werkt 5 dagen en ik 2.
Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
- Mis je je werk soms? Ik heb 2 maanden in de ww gezeten na mijn zwangerschapsverlof en toen wilde ik toch echt wel wat gaan doen.
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn? Ik vond het toen heel lekker omdat mijn jongste veel aandacht nodig had maar wilde ook wel weer mezelf zijn..
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks? Ik heb wel vaak afspraken met vriendinnen...

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden? Ik werk nu 2 dagen met 2 kids en dat vind ik nu wel even voldoende. Met alleen de oudste werkte ik 3 dagen.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden? Teveel is een groot woord maar ik moet met de meiden regelmatig naar allerlei afspraken (beide lopen ze onder controle bij de kinderarts, fysiotherapeut, pre-logopedie, orthoptist, dietiste en het consultatiebureau) En dan de normale dingen in het leven.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? Dat is iets wat je altijd doet of je nou kinderen hebt of niet.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 8:51

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden? Nee, want dat doe ik ook genoeg smile
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden? Ja, ach, het is gewoon druk. Maar ik studeer én werk. En mijn vriend werkt gewoon fulltime. Dus ja, dan is het wel eens pittig. Maar wel leuk pittig.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? Nee, je groeit er wel in is mijn ervaring.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 23:43

[quote="Odilia"]Hallo,

Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
Ik moet er niet aan denken om de hele week, iedere dag thuis bij mijn kinderen te zijn. Ik werk graag en vind het erg leuk om het beste van beiden te combineren.

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden? Nee, dat wil ik niet. Zoals ik al zei ik werk graag. Mijn leven hield niet op toen ik mijn kinderen kreeg. Ik bedoel dat niet negatief naar de thuisblijfmoeders toe, ieder voor zich natuurlijk. Maar ik werkte al 9 jaar bij mijn baas en wilde daarmee doorgaan als ik kinderen kreeg. Ik bleef werken en voor de kinderen zorgen tegelijk.- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden? Ja, maar dat komt doordat ik ziek ben en een zware baan heb waar ik volledig onregelmatig werk (vroeg, middag en nachtdiensten). Dat maakt het af en toe niet makkelijk. Maar ik zou het niet anders willen.- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken? Nee helemaal niet. Dat ging vanzelf.
quote]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  kletskousje ma 7 feb 2011 - 23:46

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?

Ik werk nu 3 dagen en dat vind ik erg fijn. Misschien dat ik straks als de tweede geboren is 2 dagen ga werken, maar daar moeten we eerst nog naar kijken.
Ik vind het ook fijn om gewoon aan het werk te zijn!
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Ja, soms wel.
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Nee, dat ging eigenlijk vanzelf.

kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  PapillonRose di 8 feb 2011 - 2:50

Voor mij geldde de afgelopen maanden de eerste situatie en straks de tweede.. Als het aan mij lag zou ik nog steeds thuis bij mijn meisje willen blijven, maar moet vanaf volgende week toch 2,5 dag aan de slag. Dus ik vul ze allebei maar even in..

Voor degenen die volledig gestopt zijn met werken:
- Mis je je werk soms?
Ik heb niks gemist, vond het heerlijk.
- Vind je het vervelend alleen maar met je kinderen bezig te zijn?
Helemaal niet! Heerlijk zo saampjes thuis!
- Hoe kom je aan je "volwassen gesprek" gedurende de werkdag? Spreek je vaak met vrienden af of iets dergelijks?
Ik heb genoeg aanloop en spreek ook nog wel eens wat ergens anders af. Zo af en toe even wat anders doen hoort er ook bij toch?

Voor degenen die 5 of minder dagen zijn blijven werken:
- Zou je weleens willen dat je al je tijd aan je kinderen kon besteden?
Ja, zou willen dat ik thuis kon blijven tot ze naar de kleuterschool gaat.
- Is het soms teveel, werk én kinderen én huishouden?
Dat weet ik nog niet, maar ik denk dat het wel gaat lukken. Ben al wat makkelijker geworden dus dat is weer minder werk in huis (zo streek ik bijvoorbeeld eerst werkelijk alles, maar heb nu wel in de gaten dat ik hydrofielluiers, slabbetjes enzo ook best netjes op kan hangen en dan zo de kast in).
- Duurde het lang voordat je gewend was aan het multi tasken?
Hopelijk valt dat ook mee. Over het algemeen heb ik daar nooit zo'n moeite mee, en heb al een paar keer een dag 'geoefend' en dat ging ok.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de mama's Empty Re: Aan de mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum