Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spice up your life!

+6
Polly
Antibes
Rush
Marin
liesje
Queen
10 plaatsers

Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Spice up your life!

Bericht  Queen vr 23 nov 2012 - 1:58

Hoe voorkom jij dat je dagelijkse bezigheden (bv werk) je leven tot een sleur maken?

Ik merk dat sinds ik aan het werk ben, ik nauwelijks meer iets leuk doe en de dagen erg veel op elkaar gaan lijken. Terwijl als ik uit mijn werk moe thuis kom, ik dan totaal geen zin heb om ook maar iets te ondernemen. Herkenbaar voor iemand?

Kortom, ik wil meer van mijn leven maken en ben benieuwd naar hoe anderen dit ervaren!
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  liesje vr 23 nov 2012 - 2:04

ik ervaar ook wat je in je post zegt. ik heb 2 kindjes daar haal ik dan weer me voldoening uit als ik weer thuis ben. ook vind ik het leuk als ik ff kan winkelen
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Marin vr 23 nov 2012 - 2:06

Ja! Dit vind ik een heel goed topic, zeker in de winter! Ik ben dan zo vaak zo duf en dan zijn de dagen helemaal zo snel hetzelfde. Ik merk dat het nu iets beter gaat doordat ik altijd iemand heb om tegen te praten 's avonds. Daardoor heb ik gelukkig toch nog iets van interactie. Ik probeer zelf 'actief te leven' door bewust met dingen om te gaan. Ik zit gelukkig in de positie dat ik mezelf af en toe een dagje vrij kan geven. Dit wil ik volgende week bijvoorbeeld doen, en misschien vanmiddag vanaf een uurtje of 3 a 4. Dan kan ik even echt zelf iets leuks doen, even de stad in, of juist even rustig aan doen. Ik probeer elke dag (of zo vaak mogelijk) leuke recepten uit te zoeken en te proberen, bewust boodschappen te doen op de markt, en bijvoorbeeld het foto-project wat ik in 2013 ga doen, moet er ook aan bijdragen dat ik bewust om me heen kijk. M'n dagelijkse wereldje is niet zo groot, zeker omdat ik thuis werk, dus op die manier probeer ik er variatie aan te geven.

Ik denk dat je met een druk werkschema niet moet verwachten dat je elke avond bakken met energie over hebt om iets leuks te doen en zelfs in het weekend heb je af en toe rust nodig. Maar ga bijvoorbeeld eens op donderdag de stad in voor de koopavond, of ga in plaats van naar de supermarkt naar de lokale slager of bakker of een toko, ga op een zaterdag even een lekkere lunch buiten de deur eten. Dan hoef je echt niet de hele dag weg te zijn, maar even de deur uit helpt al. Ik probeer echt oprecht pleziertjes uit al die kleine dingetjes te halen, mezelf altijd nieuwe impulsen te geven.


Laatst aangepast door Marin op ma 26 nov 2012 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Queen vr 23 nov 2012 - 2:20

Het is echt een kwestie van jezelf aanzetten om zulke dingen te doen, ook al denk je alleen maar aan die heerlijke bank. Mijn genietmomentjes zijn ook vooral in de zomer: zonnetje, vogeltjes, bloemen, warmte. In de winter heb ik dat niet, dat is zo jammer. Alleen een verse sneeuwlaag met een blauwe lucht wekt dat gevoel op Wink

Marin, de dingen die jij noemt probeer ik ook te doen. Het hoeft niet eens iets speciaals te zijn, een lunch in de stad is al prima om de dag op te leuken. Mijn vriend kan heel erg hetzelfde hebben. Dan zitten we samen te twijfelkonten van, zullen we weggaan, wat wil jij? of zullen we toch dat doen.... En dan komt het er niet van. Zo lastig!

Ik heb gewoon een keiharde schop onder mijn kont nodig hiermee. Zelfs afspreken met vriendinnen vind ik dan de moeite niet, zo jammer Sad
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Marin vr 23 nov 2012 - 2:21

Queen schreef:Het is echt een kwestie van jezelf aanzetten om zulke dingen te doen, ook al denk je alleen maar aan die heerlijke bank. Mijn genietmomentjes zijn ook vooral in de zomer: zonnetje, vogeltjes, bloemen, warmte. In de winter heb ik dat niet, dat is zo jammer. Alleen een verse sneeuwlaag met een blauwe lucht wekt dat gevoel op Wink

Je kunt ook proberen die geluksmomentjes binnenshuis te creëren. Kaarsjes, leuke kerstversiering straks, warme chocolademelk, lekker film kijken samen onder een dekentje met lekkere hapjes.. Ik herken het hoor, ik ben ook 'slecht' in de winter, maar evengoed hou ik er wel van als ik dan buiten de kou voel en het binnen heerlijk knus heb.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Rush vr 23 nov 2012 - 2:25

Marin schreef:
Queen schreef:Het is echt een kwestie van jezelf aanzetten om zulke dingen te doen, ook al denk je alleen maar aan die heerlijke bank. Mijn genietmomentjes zijn ook vooral in de zomer: zonnetje, vogeltjes, bloemen, warmte. In de winter heb ik dat niet, dat is zo jammer. Alleen een verse sneeuwlaag met een blauwe lucht wekt dat gevoel op Wink

Je kunt ook proberen die geluksmomentjes binnenshuis te creëren. Kaarsjes, leuke kerstversiering straks, warme chocolademelk, lekker film kijken samen onder een dekentje met lekkere hapjes.. Ik herken het hoor, ik ben ook 'slecht' in de winter, maar evengoed hou ik er wel van als ik dan buiten de kou voel en het binnen heerlijk knus heb.

HEERLIJK!

Ik hou er van om op zaterdagmiddag naar de markt te gaan als het goed koud is, lekker ingepakt over straat eventueel als het een beetje sneeuwt en dan bij thuiskomst m`n aankopen opruimen en bekijken, waterkoker aan voor chocolademelk of thee en daarna lekker op de bank of aan tafel, tv series kijken, forummen, haken, tijdschrift lezen.

Ik kan ook enorm genieten van een mok thee en een goed tijdschrift, lekker warm bij de kachel terwijl het buiten stralend winterweer is.

Of als ik nu vanuit huis naar buiten kijk. De bomen zijn weer kaal, het weer ziet er koud uit (vandaag dan even niet, vooral regenachtig) en dan geniet ik gewoon echt even!

Met koud weer naar het bos vind ik ook heerlijk of op de fiets naar de videotheek en dan thuis weer opwarmen.

Ik ben een wintermens, dat is wel duidelijk haha. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Antibes vr 23 nov 2012 - 4:29

Afspraken maken.


Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een druk leven, als ik thuiskom ben ik moe, ik wil veel meer ondernemen en het komt er steeds niet van. Ik moet gewoon echt plannen maken in mijn agenda, als het afgesproken is dan ga ik wel uit eten/bios/winkelen/borrelen, maar last minute werkt gewoon niet meer.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Polly vr 23 nov 2012 - 4:44

Ik geef mezelf een schop onder mijn kont om iets te ondernemen, bijna iedere dag eigenlijk wel. Anders lijken de dagen inderdaad op elkaar en dat vind ik saai.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  SoGood vr 23 nov 2012 - 5:03

In het weekend ben ik sowieso al heel druk dus door de week na mijn werk houd ik toch wel van relaxten. Ik ben dan graag thuis en zorg dan dat mijn huis opgeruimd en netjes is en dat er gezellig kaarsjes/lampjes aan zijn en dat ik gewoon echt even de dag achter me kan laten.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  sonly vr 23 nov 2012 - 5:08

Wekelijks even een uurtje nemen om leuke dingen te plannen. En dan niet direct elke avond maar bv 2/3 avonden in de week. En dan samen met iemand zodat je afspreekt en dus wel moet gaan. Dan moet je misschien nog even de drempel over omdat je moe bent, maar als je dan eenmaal ergens bent, valt het vaak wel mee vind ik. Gewoon een avondje bijkletsen, ergens eten, film kijken/biosje, uurtje zwemmen. etc.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Queen vr 23 nov 2012 - 5:24

Ik merk ook dat ik afspraken maken vermijd, omdat ik er dan zo enorm tegenop ga doen. En als ik dan op een afspraak ben is het heel leuk, maar dat motiveert me dan de volgende keer niet om er niet weer als een berg tegenop te gaan zien. Cirkeltje ofzo Wink
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:34

Queen schreef:Ik merk ook dat ik afspraken maken vermijd, omdat ik er dan zo enorm tegenop ga doen. En als ik dan op een afspraak ben is het heel leuk, maar dat motiveert me dan de volgende keer niet om er niet weer als een berg tegenop te gaan zien. Cirkeltje ofzo Wink

Dit herken ik wel ja!



Ik heb sinds ik van baan veranderd ben wel veel meer energie om 's avonds nog dingen te doen, maar wij plannen voornamelijk best veel in het weekend. Dus een sleur is het op het moment niet. Ook pas weer een stapel theaterkaartjes gekocht en onze rittenkaart bij de plaatselijke bioscoop opnieuw gevuld. En tóch gewoon afspraken maken, ook al denk ik op het moment van afspreken 'ik weet niet of ik daar wel zin in heb', want uiteindelijk geniet ik er (bijna) altijd van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Jeanette ma 26 nov 2012 - 6:34

Antibes schreef:Afspraken maken.


Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een druk leven, als ik thuiskom ben ik moe, ik wil veel meer ondernemen en het komt er steeds niet van. Ik moet gewoon echt plannen maken in mijn agenda, als het afgesproken is dan ga ik wel uit eten/bios/winkelen/borrelen, maar last minute werkt gewoon niet meer.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  dharma ma 26 nov 2012 - 6:48

Rush schreef:
Marin schreef:
Queen schreef:Het is echt een kwestie van jezelf aanzetten om zulke dingen te doen, ook al denk je alleen maar aan die heerlijke bank. Mijn genietmomentjes zijn ook vooral in de zomer: zonnetje, vogeltjes, bloemen, warmte. In de winter heb ik dat niet, dat is zo jammer. Alleen een verse sneeuwlaag met een blauwe lucht wekt dat gevoel op Wink

Je kunt ook proberen die geluksmomentjes binnenshuis te creëren. Kaarsjes, leuke kerstversiering straks, warme chocolademelk, lekker film kijken samen onder een dekentje met lekkere hapjes.. Ik herken het hoor, ik ben ook 'slecht' in de winter, maar evengoed hou ik er wel van als ik dan buiten de kou voel en het binnen heerlijk knus heb.

HEERLIJK!

Ik hou er van om op zaterdagmiddag naar de markt te gaan als het goed koud is, lekker ingepakt over straat eventueel als het een beetje sneeuwt en dan bij thuiskomst m`n aankopen opruimen en bekijken, waterkoker aan voor chocolademelk of thee en daarna lekker op de bank of aan tafel, tv series kijken, forummen, haken, tijdschrift lezen.

Ik kan ook enorm genieten van een mok thee en een goed tijdschrift, lekker warm bij de kachel terwijl het buiten stralend winterweer is.

Of als ik nu vanuit huis naar buiten kijk. De bomen zijn weer kaal, het weer ziet er koud uit (vandaag dan even niet, vooral regenachtig) en dan geniet ik gewoon echt even!

Met koud weer naar het bos vind ik ook heerlijk of op de fiets naar de videotheek en dan thuis weer opwarmen.

Ik ben een wintermens, dat is wel duidelijk haha. Laughing

Ik dacht altijd dat ik de enigste was die de winter zo heerlijk vind, gelukkig I'm not alone Very Happy
Wat jij beschrijft heb ik ook precies zo.
O.T.: als je in de weekenden probeert leuke dingen te plannen dan heb je doordeweeks ook iets om naar uit te kijken en dan ben je misschien wel wat minder moe?
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spice up your life! Empty Re: Spice up your life!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum