Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wormen..

+2
Manderijn
Rush
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wormen.. Empty Wormen..

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 8:05

Ik ben er vandaag achter gekomen dat onze oudste (2 1/2 jaar) last heeft van wormen... Hij heeft jeuk, en heeft dunne ontlasting, geeft soms buikpijn aan.. hij hoest ook flink.
Ik heb hiervoor de huisarts gebeld en hij krijgt een kuurtje.

Nu zag ik vanavond bij mijn dochter (7,5 mnd) dat ze het ook heeft... Sad
Ik heb voor het hele gezin een kuur gekregen maar in de bijsluiter staat duidelijk dat het vanaf twee jaar is dus ik heb het mijn dochter nog niet gegeven..

Wie heeft er ervaring mee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wormen.. Empty Re: Wormen..

Bericht  Floor wo 14 nov 2012 - 8:21

geen ervaring maar kan je de huisartsenpost niet bellen met de vraag of dat je dochter het toch mag hebben?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 8:23

Ik zou idd even de HAP bellen.

Ik had het vroeger echt all the time, maar ik weet niet vanaf hoe oud. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Highway wo 14 nov 2012 - 8:26

Waarom hap? Dit is toch geen spoed en kan toch wachten tot morgen? Gewoon morgen even je huisarts contacten en het navragen.

Laatst aangepast door Highway op wo 14 nov 2012 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 8:27

Ik zou ook eventjes bellen volgens mij kom je er zonder kuur namelijk niet vanaf. Je moet over een week of 4? nog een keer een kuur halen geloof ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 8:28

Highway schreef:Waarom hap? Dit is toch geen spoed? Gewoon morgen even je huisarts contacten en het navragen.
Nou ik lag te janken in bed vroeger van de jeuk. Lijkt me echt enorm zielig voor een kleine baby.

Ze hebben heus wel even tijd om je te woord te staan of je het mag gebruiken bij zo`n kleintje of niet. Of wat je dan anders kan doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 8:31

Rush schreef:
Highway schreef:Waarom hap? Dit is toch geen spoed? Gewoon morgen even je huisarts contacten en het navragen.
Nou ik lag te janken in bed vroeger van de jeuk. Lijkt me echt enorm zielig voor een kleine baby.

Ze hebben heus wel even tijd om je te woord te staan of je het mag gebruiken bij zo`n kleintje of niet. Of wat je dan anders kan doen.

ik kreeg een dikke snauw toen ik voor spruw belde op zaterdag (vrijdagavond achter gekomen). Ook al lagen de billen van dochter open, krijsde ze het uit van de krampen, dronk ze minder en onrustig door de pijn en zat ik me te verbijten tegen de pijn, dit was niet 'spoed' genoeg. Ik denk dat ze wormpjes dan zeker niet als spoed zien.

Gast
Gast

Bericht  Manderijn wo 14 nov 2012 - 8:32

Ik zou ook inderdaad even bellen. Als ze er echt last van heeft de huisartsenpost. Als ze bijvoorbeeld al lekker ligt te slapen zou ik morgen de huisarts bellen.
Ik zou in ieder geval niet op eigen houtje wel die kuur gaan geven, als er duidelijk staat dat het vanaf 2 jaar is.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Highway wo 14 nov 2012 - 8:32

Rush schreef:

Als ze er veel last van heeft is het een ander verhaal, maar dat las ik niet vandaar smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 8:33

Oh wat stom zeg, dat is echt zielig. Ze zijn bij 'mijn' HAP altijd heel aardig aan de telefoon, waarvoor je ook belt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor wo 14 nov 2012 - 8:33

Rush schreef:

Inderdaad dat lijkt me ook niet prettig voor zo'n kleintje. Verder bel ik inderdaad als ik dat soort 'dringende' vragen heb wel de HAP op, ik hoef geen afspraak, wil niet langskomen maar gewoon even iemand spreken voor advies. Ze staan ons altijd netjes te woord als we een vraag hebben en we zijn pas 1x echt langsgegaan (maar dat was omdat hij al uren aan het krijsen was), we krijgen altijd duidelijk hulp/uitleg in de avond.
Ik vind dat je voor zo'n vraag als dit wel kunt bellen, maar goed dat kan je zelf het beste beslissen, als je denkt dat het wel kan wachten tot morgen kan je ook dan de huisarts bellen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 8:34

Highway schreef:
Rush schreef:

Als ze er veel last van heeft is het een ander verhaal, maar dat las ik niet vandaar smile
Nu misschien niet, maar wie weet heb je de hele avond een schreeuwende baby. Zoiets kan heel snel komen opzetten.

Ik bel zelf nooit zo snel een HAP, maar ik weet zelf hoe dit is en als er dan op het drankje staat vanaf 2 jaar, zou ik zo snel mogelijk goed advies voor m`n baby willen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 8:36

Of ik zou m`n moeder bellen. Dat doe ik meestal eerst als ik het niet weet, haha! :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 8:38

Ze lijkt er niet echt heel veel last van te hebben, ze was gewoon vrolijk vanavond en is zonder problemen gaan slapen..

Mijn zoontje daar in tegen voelt zich niet prettig, hij hoest ook flink..

Ik ben bang dat het spoelwormen zijn...

Ik denk dat ik morgen met beide langs de ha ga en dan evt vraag of ze een kweek kunnen maken, of wat mee nemen in een potje..

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 8:39

Zielig! Veel beterschap!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 8:39

Voor R heb ik toch ook al een aantal keer gebeld hoor, wormpjes doen ook nog eens enorm pijn dus ik zou gewoon even bellen en het uitleggen. Hier zijn het niet de slimste mensen die je aan de lijn krijgt maar wel aardig. Ik heb eens gebeld toen R een heel stuk van punt van een stift had opgegeten...

Ik belde een paar maanden geleden omdat ik sávonds door mijn directeur gebeld werd dat er op school kinkhoest en nog iets heerste ( en ik was toen dus net zwanger). Na eerst wat op internet gekeken te hebben werd ik niet veel wijzer en heb de hap gebeld...helaas wist zij er nog minder van en heb ik uiteindelijk toch maar de vk gebeld (op het spoednummer en dat vond ik wel veel erger dan de hap moeten bellen)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 10:11

We hebben net gebeld.. Mijn zoontje moet zo hoesten en hij moest spugen en dat braaksel zat echt bomvol wormen.. Sad

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 10:14

Ow jakkie, wat zeiden ze daarvan? Ik wist helemaal niet dat die wormpjes ook daar kwamen zeg maar, ik dacht dat ze altijd alleen maar aan et einde vd anus zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 10:17

Dat het wel normaal was omdat die tablet nu gaat werken en dus de wormen eruit komen..morgen de eigen arts bellen en wat wormen mee nemen..
Ook moeten we dan kijken wat onze jongste moet innemen..

Gast
Gast

Bericht  Floor wo 14 nov 2012 - 10:20

Sad jakkie zeg, dat wist ik niet dat hij ze ook zo kon opspugen. Goed dat je hebt gebeld en morgen maar contact opnemen met je huisarts voor je dochter.
(hoe kom je eigenlijk aan dit soort wormen? ik heb er geen verstand van)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 10:21

Ow dat wist ik echt niet, dacht dat ze echt alleen daaronder bleven zitten zeg maar.

Floor; kinderen hebben zoiets heel snel, je kunt het al krijgen door met zand te spelen, handjes in de mond etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor wo 14 nov 2012 - 10:24

Aha, geen idee dat je dat zo kreeg van bijvoorbeeld met zand spelen/handjes in de mond doen. Weer wat geleerd (moet nog veel leren als mama heb ik al door, ben echt totaal niet thuis in dat soort dingen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 10:25

Floor schreef:Aha, geen idee dat je dat zo kreeg van bijvoorbeeld met zand spelen/handjes in de mond doen. Weer wat geleerd (moet nog veel leren als mama heb ik al door, ben echt totaal niet thuis in dat soort dingen)

geeft toch niets? Ik weet het omdat mijn broertje het vroeger heel vaak had en ik heb een kleuterklas en daar hebben regelmatig kinderen wormpjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey wo 14 nov 2012 - 19:36

Ah wat sneu zeg! Wist ook niet dat je wormen ook kon opspugen, arm ventje. En je meisje ook. Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen straks.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap last gehad van wormen, maar als zwangere mag je niets slikken dus mijn man kreeg een keer en zelfs de hond Wormen.. 394967 Iedereen behalve ik. Maar het hielp wel. lang leve de kinderopvang Wormen.. 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud