Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ster in autoruit

+4
ExpressoB
mezzoforte
studiebol
Jeanette
8 plaatsers

Ga naar beneden

ster in autoruit Empty ster in autoruit

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 22:52

Ik weet niet in welke pijler ik `m zou moeten zetten dus zet `m maar hier en anders moet ie maar verplaatst worden.

Maar ik heb een ster in de voorruit van de auto. Nu heb ik altijd begrepen dat je deze moet laten repareren (hars) om te voorkomen dat straks met die koude en warmte verschil de ster niet barst. Maar nu ik lees op internet wordt er ook weer gezegd dat je zo kan blijven rijden en dat bij het maken van de ster dat het ook voorkomt dat de ruit barst door de hars. Dus nu weet ik het niet meer.
Wat zijn jullie ervaringen/meningen, wat zouden jullie doen? En bij welk bedrijf is dit financieel gezien het goedkoopst (ben alleen WA verzekerd)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

ster in autoruit Empty Re: ster in autoruit

Bericht  Jeanette di 13 nov 2012 - 22:54

Laten maken natuurlijk. Als het barst door de hars, kun je dit dit terug halen op het herstellende bedrijf. Geen idee hoe dit met WA is. Ik ben All Risk en kreeg alles vergoed.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 22:54

Ster of sterretje? Tot een bepaalde grootte (1 euro munt of 2 euro munt) kan het met hars. Anders moet er een nieuw raam in als je een 'reparatie' wilt.

Laatst aangepast door Rush op di 13 nov 2012 - 22:56; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 22:55

Zou even bij een garage informeren. Sommige scheuren kunnen weinig kwaad, heb ik mijn vorige auto jaren gereden met een scheurtje in de ruit, is nooi groter geworden.

Zou gewoon even een onafhankelijk iemand laten kijken, carglass wil graag aan je verdienen.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 13 nov 2012 - 22:57

Wij hebben hier vorig jaar de test mee gedaan :-) Wij hadden een sterretje er in, nou en elke keer kwam die stomme reclame van carglass voorbij dat die mensen op ski vakantie gaan met een steretje wat dus een enorme barst wordt.

Wij rijden nu al meer dan een jaar met dat sterretje, dus voor ons is het niet waar. De dames waren toen erg klein dus we zetten de verwarming al flink hoog voordat zij in de auto kwamen dus het was echt van koud naar heeeeeel warm en het was dus niet zo dat ons raam een barst heeft gekregen.

Nu wil ik hem wel laten maken hoor want ik irriteer me er aan, maar het wil dus niet zeggen dat het meteen een enorme barst wordt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mezzoforte di 13 nov 2012 - 22:58

Vooral laten doen! Ik had vorig jaar ook een sterretje in mijn voorruit, merkte dat redelijk laat op (Zat een beetje onderaan het raam), en dacht: Misschien binnenkort maar even iets aan laten doen. Helaas voordat ik hiervoor een afspraak had gemaakt, was het sterretje ineens een flinke barst geworden, waardoor hele ruit vervangen moest worden. Scheelde voor mij dat het een lease-auto was, maar anders had dit grapje mij honderden euro's gekost. Let wel op: Ik moest dit verplicht bij CarGlass laten doen, maar daar werd mij verteld dat ze daar ook standaard een vrij hoog bedrag aan servicekosten rekenden (om je auto ook een beetje te stofzuigen ofzo??). Die zijn dus duur, niet naar hun toe dus!

Mijn verhaal betekent uiteraard niet dat dit in alle gevallen zo gaat, ken ook mensen die langere tijd zonder probleem met ster in voorruit gereden heb, maar ja als je geen risico wilt lopen zou ik het gewoon even laten fixen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 23:02

Het is een kleine ster dus die kan nog gemaakt worden. Mocht ie doorscheuren ben ik dus honderden euro`s kwijt aan een nieuwe ruit omdat in die ruit ook zonnewering zit of zoiets. En dan zal ik donderdag wel even naar de garage rijden om te kijken wat hun adviseren.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 13 nov 2012 - 23:46

Als het een scheur word moet je hele ruit vervangen worden, ben je veel meer geld kwijt. Gezien je alleen WA verzekerd bent.
Die scheur mag ook niet in je gezichtsveld zitten.

Ik was 137 euro kwijt(dacht ik) voor een heel nieuw raam, de scheur was al te groot in mijn ogen was het maar een mini scheurtje. Ik ben wel verzekerd voor ruitschade dus 137euro was mijn eigen risico.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Linnie1985 di 13 nov 2012 - 23:54

Hmm duur grapje bij jullie. Ik was 75 euro kwijt voor n nieuwe ruit bij autotaalglas. En helaas een week later weer een grote barst in de ruit (2x in n week tijd steentje tegen de ruit). Heb dus 2x 75 euro voor n nieuwe ruit moeten betalen.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 23:55

dat ligt ook aan de soort ruit he smile tegenwoordig heb je verwarming en zonnewering e.d. in de ruiten zitten en dat is een stuk duurder dan een 'gewone' ruit.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 23:55

Linnie1985 schreef:Hmm duur grapje bij jullie. Ik was 75 euro kwijt voor n nieuwe ruit bij autotaalglas. En helaas een week later weer een grote barst in de ruit (2x in n week tijd steentje tegen de ruit). Heb dus 2x 75 euro voor n nieuwe ruit moeten betalen.
Ligt ook aan het ruit (tint, verwarming, zonwerend, formaat) en de auto. Een raam van een BMW is nou eenmaal duurder dan voor een VW Polo ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Linnie1985 di 13 nov 2012 - 23:57

Rush schreef:
Linnie1985 schreef:Hmm duur grapje bij jullie. Ik was 75 euro kwijt voor n nieuwe ruit bij autotaalglas. En helaas een week later weer een grote barst in de ruit (2x in n week tijd steentje tegen de ruit). Heb dus 2x 75 euro voor n nieuwe ruit moeten betalen.
Ligt ook aan het ruit (tint, verwarming, zonwerend, formaat) en de auto. Een raam van een BMW is nou eenmaal duurder dan voor een VW Polo ofzo.

Ok, dat wist ik fan weer niet, dan hebben wij gewoon een oud vwtje Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Minx wo 14 nov 2012 - 0:02

Zeker laten maken, ik heb laatst een aanrijding gehad en de tegenpartij had echt een enorme barst in de ruit door de aanrijding volgens hun zeggen. Ik heb zelf het vermoeden dat er al een barstje in zat. Het doorscheuren kan dus best makkelijk gaan.

edit: en de verzekering is dus nu aan het onderzoeken hoe het zit want als er dus al iets zat dan gaan ze de ruit niet vergoeden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  zwaai zwaai wo 14 nov 2012 - 2:01

Met mijn eerste auto had ik ook een sterretje in de ruit. Ik geloof dat ik 30 euro kwijt was ofzo, hij was alleen nogsteeds zichtbaar omdat hij er al een tijdje zat. Wel kreeg ik de tip om volgende keer een plakbandje erop te doen zodra de ruit goed droog is. Vooral in de winter, als er dan water in komt en het gaat vriezen het het uit en krijg je dus die barst.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  ExpressoB wo 14 nov 2012 - 3:28

zwaai zwaai schreef:Met mijn eerste auto had ik ook een sterretje in de ruit. Ik geloof dat ik 30 euro kwijt was ofzo, hij was alleen nogsteeds zichtbaar omdat hij er al een tijdje zat. Wel kreeg ik de tip om volgende keer een plakbandje erop te doen zodra de ruit goed droog is. Vooral in de winter, als er dan water in komt en het gaat vriezen het het uit en krijg je dus die barst.

Je hebt van die stickers van carglass, had mijn vriend op zijn scheurtje geplakt, nou scheurde net zo hard verder.
Voor de apk mag het zolang de scheur wat ik al zei niet in het gezichtsveld zit.
Zou het zeker laten maken, waarom risico lopen dat je straks een hele nieuwe ruit moet en nu misschien alleen het scheurtje goedkoop kan laten repareren.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  zwaai zwaai wo 14 nov 2012 - 6:18

Ow oke, nouja ik heb het ook maar van de garage. Heb het zelf nog niet uitgetest. Maar het klonk wel logisch.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud