Zuurkol...variatie
+9
Dennenappel
Printje
Femmem
Annemoontje
smooch
Inge
Marin
Mida4you
Flower_L
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zuurkol...variatie
Wil vanavond weer eens zuurkool maken. Maar met spekjes en een rookworst vind ik zo simpel altijd. Nog lekkere variatietips iemand? Heb gewone naturel zuurkool, niet met smaakje oid.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Zuurkol...variatie
Stukjes Ananas, heerlijk! Krijg je een beetje het zoet/zuur effect
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hongaarse zuurkoolschotel is lekker, met wat pittigere worst.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/373114/zuurkool-op-z-n-hongaars/?rq=zuurkool
Of zuurkool met appel uit de oven.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/373114/zuurkool-op-z-n-hongaars/?rq=zuurkool
Of zuurkool met appel uit de oven.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Zuurkoolstampot met stukjes ananas erdoor, eventueel een beetje creme fraich
Deze wil ik ook nog eens proberen, alleen ga ik dan wel de zuurkool door het gehakt mengen, want begreep van een collega dat het gehakt wat droog was anders
http://hildeshuisentuin.blogspot.nl/2009/11/zuurkoolschotel-met-banaan-en-ananas.html
Deze wil ik ook nog eens proberen, alleen ga ik dan wel de zuurkool door het gehakt mengen, want begreep van een collega dat het gehakt wat droog was anders
http://hildeshuisentuin.blogspot.nl/2009/11/zuurkoolschotel-met-banaan-en-ananas.html
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit laatst gemaakt en ik vond het erg lekker.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/853324/zuurkool-ovenschotel-met-ham-en-spek/?rq=zuurkool+schotel
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/853324/zuurkool-ovenschotel-met-ham-en-spek/?rq=zuurkool+schotel
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ovenschotel met gehakt & zuurkool
Eerst een laag gehakt, daarna een laag zuurkool, daarop een laag banaan (in plakjes gewoon) daarop een laag puree (Ik zou het wel zelfmaken, dat is lekkerder) & dan eindigen met paneermeel, en dan in de oven Heerlijk!
Eerst een laag gehakt, daarna een laag zuurkool, daarop een laag banaan (in plakjes gewoon) daarop een laag puree (Ik zou het wel zelfmaken, dat is lekkerder) & dan eindigen met paneermeel, en dan in de oven Heerlijk!
Gast- Gast
Ik maak vaak de zuurkoolovenschotel van Maggi. Erg lekker, terwijl ik helemaal niet zo'n liefhebber ben van zuurkool.
Gast- Gast
Hotdogs met zuurkool!
Heb ook ooit eens worstenbroodjes gemaakt van bladerdeeg en knakworstjes en daarbij had ik een lekkere salade gemaakt met zuurkool en rozijnen. Kan het recept alleen niet meer vinden op de site van de AH waar het op stond.
Heb ook ooit eens worstenbroodjes gemaakt van bladerdeeg en knakworstjes en daarbij had ik een lekkere salade gemaakt met zuurkool en rozijnen. Kan het recept alleen niet meer vinden op de site van de AH waar het op stond.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Ik vind zuurkoolschotel uit de oven ook altijd heerlijk. Onderop gehakt daarna zuurkool (en eventueel stukjes ananas) en dan aardappelpuree, beetje paneermeel eroverheen en heeeeeeeerlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik vind zuurkoolschotel uit de oven ook altijd heerlijk. Onderop gehakt daarna zuurkool (en eventueel stukjes ananas) en dan aardappelpuree, beetje paneermeel eroverheen en heeeeeeeerlijk.
Jaa, zo eten wij zuurkool altijd. Met veel ananas, dan is de zuurkool niet zo zuur
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Ik heb nu dus echt zo'n zin in zuurkool, maar heb het niet in huis
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pippa schreef:Ovenschotel met gehakt & zuurkool
Die klinkt goed! Hoe lang in de oven en op welke temperatuur?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik bak altijd kip reepjes met flink wat knoflook, Djahe en nog iets waar ik even niet op kom haha. Zorgen dat er lekker veel jus is. Kip niet gaar laten worden maar eerder even uit de pan scheppen. Zuurkool in de jus doen, kip erboven op leggen en door laten garen. Ook kun je er gewelde rozijnen bij doen. Lekker met aardappelpuree.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Vanavond heb ik deze gemaakt, erg lekker:
Zuurkool-gehakttaart met appel
Bron:Allerhande 10 2012
SPECIFICATIES
hoofdgerecht
4 personen
25 min , wachten 45 min
kindvriendelijk
INGREDIËNTEN
6 plakjes bladerdeeg (diepvries), ontdooid
1 pak zuurkool (500 g)
500 ml appelsap
300 g rundergehakt
1 ui, gesnipperd
1 el kerriepoeder +
2 friszure appels (bijv. Granny Smith), geschild
3 eieren
1 bekertje slagroom (125 ml)
BEREIDEN
1. Verwarm de oven voor op 175 °C. Bekleed de quichevorm met het bladerdeeg. Spoel de zuurkool af in een zeef. Doe in een pan met het appelsap en kook 15 min. 2. Bak ondertussen het gehakt in een koekenpan met antiaanbaklaag in 5 min. rul. Voeg de ui, het kerriepoeder en zout en peper toe en bak nog 3 min. mee. Schep in de vorm. 3. Snijd de appels in kwarten, verwijder het klokhuis en snijd het vruchtvlees in stukjes. Verdeel de appel over het gehakt. Giet de zuurkool af en verdeel over de appel. 4. Klop in een kom de eieren met de slagroom en peper en zout. Schenk over de vulling en bak de quiche in ca. 45 min. bruin en gaar.
Zelf heb ik creme fraiche gebruikt i.p.v. slagroom, iets minder vet.
Zuurkool-gehakttaart met appel
Bron:Allerhande 10 2012
SPECIFICATIES
hoofdgerecht
4 personen
25 min , wachten 45 min
kindvriendelijk
INGREDIËNTEN
6 plakjes bladerdeeg (diepvries), ontdooid
1 pak zuurkool (500 g)
500 ml appelsap
300 g rundergehakt
1 ui, gesnipperd
1 el kerriepoeder +
2 friszure appels (bijv. Granny Smith), geschild
3 eieren
1 bekertje slagroom (125 ml)
BEREIDEN
1. Verwarm de oven voor op 175 °C. Bekleed de quichevorm met het bladerdeeg. Spoel de zuurkool af in een zeef. Doe in een pan met het appelsap en kook 15 min. 2. Bak ondertussen het gehakt in een koekenpan met antiaanbaklaag in 5 min. rul. Voeg de ui, het kerriepoeder en zout en peper toe en bak nog 3 min. mee. Schep in de vorm. 3. Snijd de appels in kwarten, verwijder het klokhuis en snijd het vruchtvlees in stukjes. Verdeel de appel over het gehakt. Giet de zuurkool af en verdeel over de appel. 4. Klop in een kom de eieren met de slagroom en peper en zout. Schenk over de vulling en bak de quiche in ca. 45 min. bruin en gaar.
Zelf heb ik creme fraiche gebruikt i.p.v. slagroom, iets minder vet.
Dennenappel- Kletskop
Pippa schreef:Ovenschotel met gehakt & zuurkool
Dat maakte mijn moeder vroeg ook altijd, heeeeerlijk!
Jammer dat m'n vriend het echt niet ziet zitten met banaan erdoor..
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Oe ik zie lekkere dingen tussen staan.
Vanavond is het met spekjes en ananas geworden...moest even makkelijk. Maar is idd lekker die ananas!
Volgende keer ga ik een taart maken. Met gehakt denk ik
Vanavond is het met spekjes en ananas geworden...moest even makkelijk. Maar is idd lekker die ananas!
Volgende keer ga ik een taart maken. Met gehakt denk ik
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Dennenappel schreef:Pippa schreef:Ovenschotel met gehakt & zuurkool
20 minuten op 225 graden. Maar dan bak ik wel al het gehakt rul, kook ik de zuurkool eventjes.
Gast- Gast
piertje schreef:Pippa schreef:Ovenschotel met gehakt & zuurkool
Dat maakte mijn moeder vroeg ook altijd, heeeeerlijk!
Jammer dat m'n vriend het echt niet ziet zitten met banaan erdoor..
O, jammer! Het is juist recept van mijn vriend zijn familie van vroeger, haha
Gast- Gast
Oh Pippa, die klinkt ook wel erg lekker!
Wij maken meestal zuurkoolstamppot met tomatenblokjes, tomatenpuree en chorizo erdoorheen, erg lekker!
Wij maken meestal zuurkoolstamppot met tomatenblokjes, tomatenpuree en chorizo erdoorheen, erg lekker!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn oma doet een zakje nasikruiden door de zuurkool heen. Ze maakt het dus gewoon als stamppot, maar die kruiden maken lekker kruidig.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dank je!Pippa schreef:Dennenappel schreef:Pippa schreef:Ovenschotel met gehakt & zuurkool
20 minuten op 225 graden. Maar dan bak ik wel al het gehakt rul, kook ik de zuurkool eventjes.
Ik denk dat ik die volgende week een keer ga maken.
Dennenappel- Kletskop
Vroeger aten we vaak zuurkoolstamppot met gehakt en paprika en zuurkoolstamppot met rozijnen. Zelf ben ik de laatste tijd vooral van de zuurkoolstamppot met paprika, champignons en blauwaderkaas (recept te vinden op de website van AH).
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: