Wekadvies
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wekadvies
N. is net voorover over de zijleuning van de bank op de grond gevallen. We hebben niet precies gezien hoe ze terecht is gekomen. Toen ik haar van de grond oppakte lag ze op haar rug maar ze kreeg na de val een rode plek op haar voorhoofd. Ze huilde flink. Ik heb haar op schoot genomen en haar speen gegeven en toen werd ze wel snel rustig. Haar ogen deed ze of zakten twee keer dicht maar ze was ook ontzettend moe (slechte nacht en vandaag en gisteren maar 40 minuten geslapen). We hebben een verhaaltje gelezen waarbij ze wat dieren op plaatjes benoemde en toen mijn vriend de fles schudde deed ze fanatiek mee. Ze was dus wel alert. Na het lezen heeft ze een normale hoeveelheid uit haar fles gedronken en is ze lekker gaan slapen.
Ik wil haar nu om de zoveel tijd controleren, maar is om de 2 uur dan voldoende of kan ik beter elk uur kijken? En moet ik haar echt wakker maken om te kijken of ze alert is of zou kijken of ze op een wrijf over haar wang oid reageert voldoende? Ze slaapt de afgelopen dagen slecht, waarschijnlijk door een doorkomende tand of kies, dus ik maak haar liever niet onnodig echt wakker. Maar m'n vriend en ik zijn ons wel rot geschrokken en vinden het toch ook wel eng, helemaal omdat we niet precies hebben gezien hoe ze terecht is gekomen.
Ik wil haar nu om de zoveel tijd controleren, maar is om de 2 uur dan voldoende of kan ik beter elk uur kijken? En moet ik haar echt wakker maken om te kijken of ze alert is of zou kijken of ze op een wrijf over haar wang oid reageert voldoende? Ze slaapt de afgelopen dagen slecht, waarschijnlijk door een doorkomende tand of kies, dus ik maak haar liever niet onnodig echt wakker. Maar m'n vriend en ik zijn ons wel rot geschrokken en vinden het toch ook wel eng, helemaal omdat we niet precies hebben gezien hoe ze terecht is gekomen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wekadvies
Google anders even op 'wekadvies', dan vind je wel wat officiële wekadviezen van ziekenhuizen. Volgens mij is het officieel de eerste paar uur om het uur wekken en daarna om de twee uur, en dat 24 uur lang. Bij twijfel zou ik even de huisarts bellen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een schrik zeg! Ik zou gewoon regelmatig even kijken bij haar en niet helemaal wekken. Ze was alert dus het valt waarschijnlijk mee. Als je toch twijfelt kun je ook even de huisartsenpost bellen voor advies. Maar Toen f op het kdv zijn hoofdje heel hard had gestoten en een mega blauwe bult op zijn hoofd had, hebben wij hem niet ieder uur gewekt, maar wel vaak bij hem gekeken.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Dank jullie voor de reacties. Ik heb net inderdaad maar even de HAP gebeld. De doktersassistente heeft alles genoteerd, en omdat N. niet buiten bewustzijn is geweest en daarna zich normaal gedroeg verwachtte ze niet dat N. een hersenschudding kan hebben. Haar advies was elke 2 uur proberen wakker te maken. Als ze daar normaal op reageert is het goed.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Toen M. 2 weken terug op zijn hoofd is gevallen (dit was rond 13:00 gebeurd) om tot s'avonds 00:00 uur om het uur te wekken en vanaf 00:00 moesten we om de 2 uur wekken.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Hoe gaat het nu met N?
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: