Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

To move or not to move

5 plaatsers

Ga naar beneden

To move or not to move Empty To move or not to move

Bericht  Poubelle zo 11 nov 2012 - 1:09

Ik kan echt geen beslissing maken.

Ik woon nu 2 jaar in een appartementje, die ik redelijk goedkoop huur (particulier).
Door omstandigheden zou het voor mij nu een goed moment zijn om een andere woning te zoeken. Ik sta al ruim 5 jaar ingeschreven bij de woningbouw, en heb vorige week gereageerd op een appartementje en sta eerste.
Gisteren ben ik gaan kijken en het is een mooie huis, ruim, 3 slaapkamers, 1 balkon op het oosten en 1 balkon op het westen en een hele grote zolder.
De huur is wel €200,- meer dan wat ik nu betaal.
Dit schooljaar ben ik minder gaan werken en heb daardoor een vast salaris wat niet veel is, maar ik val wel af en toe in.
Er hoeft niet veel aan het huis te gebeuren, muren moeten gesausd worden en er moet vloerbedekking of laminaat gelegd worden.
Aan de ene kant denk ik, wat betreft het geld komt het wel goed, als ik maar iets zuiniger aan ga doen (nog minder shoppen Wink), maar aan de andere kant denk ik ook, ik kan ook wachten tot er een ander, iets goedkoper, appartement voorbij komt. Ik weet nu dat ik snel een huis heb en ik hoef niet op stel en sprong m'n huis uit.

Ik weet dat het voor jullie zo lastig advies geven is, maar wat zouden jullie doen?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

To move or not to move Empty Re: To move or not to move

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 1:14

Ik zou denk ik kijken naar je toekomstplannen. Woon je samen/wil je binnenkort samenwonen? Kinderen krijgen? Heb je al die ruimte nu nodig?

Dat zouden voor mij dingen zijn die ik mee zou nemen in mijn beslissing.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle zo 11 nov 2012 - 2:23

Ik heb geen relatie. Wil in de toekomst wel gaan samenwonen maar eerst nog maar eens iemand vinden.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop zo 11 nov 2012 - 2:53

Lastig!
Bevalt je huidige appartement of zou je er graag weg willen?

Verder zou ik kijken naar wat je te besteden hebt nadat de huur en je andere vaste lasten zijn betaald. Is dat goed te doen of moet je toch wel veel laten. Denk ook aan afrekeningen van bijvoorbeeld de watermaatschappij, elektriciteit/gas etc.
Als je het daarna makkelijk red en je kan wel nog voldoende leuke dingen doen etc. zou ik er voor gaan maar anders zou ik wachten op een goedkoper appartement.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Livine zo 11 nov 2012 - 3:07

Daarbij; Heb jij 3 slaapkamers nodig? Je betaald dus straks voor 2 extra slaapkamers (die hoe dan ook wel weer een andere functie hebben, maar toch) die je niet al zodoende gebruikt. Ik zou dan wachten tot er iets goedkopers, weliswaar kleiners, voorbij komt.
Wij hadden ook de keus uit twee appartementen. Een met 3 slaapkamers en de ander met 2. Hoewel we die extra kamer best hadden kunnen gebruiken, hebben we er voor gekozen om toch de kleinere te kiezen. Scheelt geld, en daarbij denk ik ook dat je er minder rotzooi in pompt. Hoe meer plek, hoe meer rotzooi.
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Bericht  Poubelle ma 12 nov 2012 - 6:13

Thanks voor jullie reacties meiden!
Die 2 extra slaapkamers zou ik natuurlijk niet nodig hebben, maar ik had er al wel leuke bestemmingen voor, haha!
Na alles nog te hebben berekend heb ik besloten om het niet te doen.
Doordat ik maar 3 dagen vast werk heb durf ik het niet aan, dan zou ik niets leuks meer kunnen doen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  girli ma 12 nov 2012 - 6:22

Heb je rekening gehouden met huurtoeslag die je mss kunt krijgen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Coco ma 12 nov 2012 - 7:04

Ik zou dan nog lekker wat tijd opbouwen bij de woningbouw zodat als je wel gaat samenwonen als je iemand hebt gevonden, je uit een nog betere woning kunt kiezen en de kosten samen delen.
Of je moet qua salaris al bijna aan de max. voor sociale huur zitten, dan zou ik iig een woning accepteren voordat je over de grens bent.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Poubelle ma 12 nov 2012 - 7:07

Ik ga idd verder met tijd opbouwen bij de woningbouw, ik weet nu iig dat ik, mocht ik er direct uit moeten, snel een woning kan krijgen.
Ik heb gekeken naar huurtoeslag, maar dat wordt weer lastig omdat ik inval. Dan verdien ik meer, en dan is de kans erg groot dat ik aan het eind van het jaar veel geld moet terugbetalen. En dat zie ik niet zo zitten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud