Sharon/kakifruit
+9
rapa nui
Jade
Sneeuwvlok
Linda
Lady Starstruck
Linnie1985
Paper Crown
Rose
Lejow
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sharon/kakifruit
Ik zag het in de aanbieding bij de c1000?
Kent iemand het? Hoe smaakt het? Waar gebruik je het bij?
Kent iemand het? Hoe smaakt het? Waar gebruik je het bij?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Sharon/kakifruit
Ja, ik 'ken' het, eet het alleen zelf niet
M'n vriend eet het gewoon als fruit. haalt dat kroontje eraf en de rest eet hij gewoon op dus ook de schil.
De smaak kon hij niet echt omschrijven, het heeft niet een hele sterke smaak en is wat zoeter.. (geloof dat hij zei dat het wel wat weg had/heeft van perzik/nectarine)
M'n vriend eet het gewoon als fruit. haalt dat kroontje eraf en de rest eet hij gewoon op dus ook de schil.
De smaak kon hij niet echt omschrijven, het heeft niet een hele sterke smaak en is wat zoeter.. (geloof dat hij zei dat het wel wat weg had/heeft van perzik/nectarine)
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Ik vind 't erg lekker, het heeft de textuur van mango! Lekker zoet maar moet wel rijp zijn anders krijg je een héél vreemd gevoel in je mond!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Ik vind 't erg lekker, het heeft de textuur van mango! Lekker zoet maar moet wel rijp zijn anders krijg je een héél vreemd gevoel in je mond!
+1 is echt lekker!
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Heb even gegoogeld wat het was want ik heb er nog nooit van gehoord. Maar het lijkt wel het oranje broertje van de tomaat.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik lust echt heel veel, maar dit vind ik echt niet lekker. Zelfs dochter blieft het niet.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Is lekker hoor! Zoete vrucht
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Ik dacht dat dat kaki-fruit heette!
Ik vind het heeeeerlijk! Lekker zoet en zacht, maar hij moet wel goed rijp zijn!
Ik vind het heeeeerlijk! Lekker zoet en zacht, maar hij moet wel goed rijp zijn!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
'Jade schreef:Ik dacht dat dat kaki-fruit heette!
Zo worden ze sommige groentezaken ook wel genoemd hoor. Sharonfruit is de handelsnaam van een bepaald ras van de kakivrucht/is familie van kakifruit maar dan wat zoeter. Volgens mij zijn ze vaak iets kleiner en wat ronder dan kakifruit maar ik kom soms tegen dat ze in de ene supermarkt anders heten dan in een andere winkel.
Ik vind ze wel erg lekker. Moeten inderdaad rijp zijn en dan gewoon in partjes snijden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Kaki vrucht
Wie eet er wel eens een kaki vrucht? Hoe zacht laat je die worden voordat je m gaat eten?
Gast- Gast
Wat grappig, ik had hier nog nooit van gehoord, maar gisteren kwam mijn man er met eentje thuis. Ik weet nog niet wat we ermee moeten, dus ik lees even mee
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Lejow had hier laatst geloof ik ook al een topic over gemaakt, alleen noemde zij het Sharonfruit
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
dr_oupy schreef:Lejow had hier laatst geloof ik ook al een topic over gemaakt, alleen noemde zij het Sharonfruit
Klopt, de vrucht heeft 2 namen. En ja ze had er een topic over.
yescafe.actieforum.com/t35805-sharonfruit
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ik had ze vorige week in huis, ik neem ze gewoon mee naar mijn werk en eet ze met schil en al op, je kan ze ook uitlepelen als een kiwi. Je moet ze laten liggen tot je ze een beetje in kan knijpen, je kan goed voelen wanneer ze zacht genoeg zijn. Ik vind ze wel lekker, maar omdat ze zo sappig zijn ook wel een beetje een knoeiboel om te eten.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
vast allemaal bij de AH gehaald :-P
ik heb er ook een meegenomen en wou dezelfde vraag stellen.
ik heb er ook een meegenomen en wou dezelfde vraag stellen.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Nee ik niet, ik had ze van de Albert Cuyp, 5 voor 1 euro, voordat geld wilde ik ze niet laten liggen
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik had ze ook van de markt De eerste heb ik door een smoothie gegooid, smaakte goed!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Mijn vriend had ze meegenomen van ah idd. Maar als het op mango lijkt, dan zal ik er vast niet tegen kunnen. Misschien proef ik wel één hapje en geef ik de rest in een trommeltje mee voor mijn zoon op school
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: