Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verkiezing VS

+17
Sterre
Siamsa
Mermaid
Sayuri
Gympie
SoGood
Fayebella
Marin
Jasmine
Antibes
Sugarfall
Rumble
SuperGrover
RYW
Elliot
Ilargi
MacLiberty
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verkiezing VS - Pagina 2 Empty Re: Verkiezing VS

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 7:21

Woohoo, vanavond lekker heeeeeeel de avond/nacht uitslagen kijken. Happy time! Verkiezing VS - Pagina 2 281626781

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 7:26

Harrison schreef:Ik hoop ook Obama! Ik ben ook echt bang dat alles wat Obama op heeft kunnen bouwen de laatste jaren, teniet gedaan zal worden door Romney. Wat een flapdrol is dat echt ongelooflijk.

Mijn ouders hebben vaak uitwisselingstudenten in huis via de Rotary en de laatste was een Amerikaanse gast uit Pennsylvania. Met hem viel ook echt geen discussie te voeren. Hij vond dat hij het recht had om een wapen te bezitten want hij had het grondrecht zichzelf te verdedigen. Toen ik daar een kritische vraag over stelde vond hij dat wij idiote Nederlanders er niks van snapten haha. Ook homo's vond hij maar vieze lui, zo heeft god het niet bedoeld. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Het is ook zo lastig om met mensen die zó overtuigd zijn van iets, maar dat niet kunnen onderbouwen of niet aan willen horen wat een ander er van vindt, een discussie te voeren of eigenlijk uberhaupt een gesprek over dat soort onderwerpen.

Echt wat deed die kerel in Nederland haha.. Misschien kon hij beter naar een of ander conservatief land op uitwisseling Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gympie di 6 nov 2012 - 7:28

Obama! Ben net als Eucalypta een beetje verliefd op hem. Wink
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Sayuri di 6 nov 2012 - 9:01

Vind de weerstand tegen de zorgverzekeringswet van Obama die er was zo vreemd. Daar wordt hij nu nog steeds op afgerekend. Ik kan niet snappen dat mensen liever onverzekerd rondlopen met het risico zelfs niet behandeld te kunnen worden bij een ernstige ziekte dan een klein deel van het loon af te staan voor een verplichte verzekering. Er zijn veel mensen die 4 jaar geleden voor Obama stemden die om deze reden niet meer op hem zullen stemmen.

Ook vind ik het jammer dat de crisis, die toch wereldwijd is zowat, hem wordt aangerekend. Een crisis zoals deze duurt wel een decennia, voor dat de gevolgen verdwenen zijn. Hij heeft het echt heel zwaar gehad, veel geld in de economie gepompt, zeker aan het begin. Sommigen zijn dat dat onverstandig was, anderen zeggen hij had veel meer moeten spenderen om de economie terug een boost te geven, maar hoe je het ook wendt of keert, economie is geen exacte wetenschap. Het is zo'n complexe materie, met zoveel factoren en theorieen (Keynes of toch Smith?), en een economie is niet geisoleerd van de rest van de wereld natuurlijk, dus het is maar tot een bepaalde hoogte dat je er als staatshoofd / regering sturing aan kunt geven.

Afin, zoals vaak wordt gezegd: een staatshoofd / regering wordt nooit beloond voor hetgeen dat het heeft kunnen afwenden (bijvoorbeeld een ergere crisis), want dat is niet gekend / geweten bij het volk. Dat is ook moeilijk aan te tonen. Het is wel mogelijk, het is altijd mogelijk, om te zeggen: ik vond het niet goed genoeg. Maar soms is dat heel wel heel makkelijk gezegd.

Ik geloof nog wel dat hij zal winnen, Romney heeft niet alles op een rijtje, dat kan en mag gewoon niet, dat hij wint.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Mermaid di 6 nov 2012 - 9:09

Ik hoop echt dat Obama wint, maar vrees dat Romney nipt gaat winnen.

Ben bang dat Romney alles afbreekt wat Obama op heeft gebouwd, volgens mij ging het onder Obama best de goede kant op. Ik vind Romney soms zo eng bekrompen en wereldvreemd overkomen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Siamsa di 6 nov 2012 - 9:17

Marin schreef:
Sugarfall schreef:Ken gelukkig ook niemand die op Romney zou stemmen of die denkt dat hij wel een geschikte president zou zijn.

Ik wel en dat vind ik dan toch best lastig, merk ik. Ik heb nu in m'n status op Facebook van vandaag gezet: To my US friends: GO VOTE! And good luck, Obama!

Ik weet dat (bijna) al m'n vrienden en kennissen uit California op Obama gaan stemmen, moet heel raar lopen als zij anders zullen doen, maar ik heb ook vrienden in de South, in North Carolina, en zij zijn toch echt heel republikeins en conservatief en zullen zeker op Romney stemmen.

Ik vind dat dan ergens best 'moeilijk' dat zij zo lijnrecht tegenover mijn visie staan, maar zij mogen wel stemmen. Is hun recht natuurlijk, ze zijn Amerikaans, maar ik durf die discussie niet met ze aan, stom eigenlijk. Toen we daar op bezoek waren vond ik dat af en toe best lastig, stond Fox news de hele tijd aan en ik voel die ergernis dan zo opkroppen. Maar ja het zijn zulke schatten van mensen verder Wink

Ik heb geprobeerd een discussie aan te gaan met E uit North Carolina (vond ik wel eng hoor!), maar toen ik vroeg of ze het met alles eens is met Romney (ik had gevraagd op wie ze had gestemd en toen antwoordde ze Romney inderdaad) of niet met alles, antwoordde ze: "I believe what we have now is not working!" Ik hoopte natuurlijk dat ze een paar punten zou noemen waar ze het mee eens is en een paar punten waar ze niet mee eens is, gewoon omdat ik erg benieuwd ben, maar ze bleef dus erg vaag, niets geen diepte. Op mijn vraag of daarmee de economische situatie bedoelde, heeft ze niet meer gereageerd.

Laatst aangepast door Siamsa op di 6 nov 2012 - 9:21; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Siamsa di 6 nov 2012 - 9:20

Vier jaar geleden ben ik de hele nacht opgebleven tot het moment van de uitslag. Nu hou ik dat no way meer vol, dus ik volg vanavond wel CNN maar op een gegeven moment ga ik toch echt wel naar bed. Ik ga CNN wel terugkijken nog een andere keer, vind ik leuk en interessant om nog terug te zien! Ook ik hoop dat Obama gaat winnen.....die Romney vind ik echt een engerd met zijn (naar mijn mening) rare en ouderwetse gedachtengoed! Ik ben ook gewoon echt zenuwachtig voor de uitslag....
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 9:39

Oh joh heb je dat aan haar gevraagd! Wat grappig. Dat zou ik echt niet durven, bang om hen voor het hoofd te stoten met name, hoewel dat heel suf is. Maar dat vind ik zo lastig: Ze kunnen het niet eens goed benoemen wát niet werkt. Maar het systeem wat Obama heeft opgezet is in mijn ogen ook gewoon nog niet voltooid, hij is nu pas een béétje op weg naar een systeem wat werkt. Daar heb je jaren voor nodig. Dus niet zo gek dat de Republikeinen daar tegen zijn, want er is nog amper verandering te zien. Daar gaat meer dan 4 jaar overheen. Ik ben echt heel bang dat alles weer afgebroken wordt als Romney wint.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Siamsa di 6 nov 2012 - 10:00

Marin schreef:Oh joh heb je dat aan haar gevraagd! Wat grappig. Dat zou ik echt niet durven, bang om hen voor het hoofd te stoten met name, hoewel dat heel suf is. Maar dat vind ik zo lastig: Ze kunnen het niet eens goed benoemen wát niet werkt. Maar het systeem wat Obama heeft opgezet is in mijn ogen ook gewoon nog niet voltooid, hij is nu pas een béétje op weg naar een systeem wat werkt. Daar heb je jaren voor nodig. Dus niet zo gek dat de Republikeinen daar tegen zijn, want er is nog amper verandering te zien. Daar gaat meer dan 4 jaar overheen. Ik ben echt heel bang dat alles weer afgebroken wordt als Romney wint.

Ja, dat is precies wat ik graag had willen uitleggen aan E, maar ik durfde er niet zelf weer over te beginnen aangezien zij niet reageerde...haha. Toen dacht ik van: 'naja, laat maar, heb het geprobeerd.'
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 10:09

Ja zo zijn zij ook echt opgevoed, dat is gewoon de cultuur in die hele stad denk ik. Hoewel NC wel een spannende staat nog is. Denk dat er in de Research Triangle bij Raleigh-Durham waar andere P. woont wel wat meer op Obama gestemd wordt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 11:08

Ik vind Obama zo leuk! En ik vind dat hij nog vier jaar verdiend.

Geen idee of dat politiek gezien een handige keuze is. Maar ach...
Verkiezing VS - Pagina 2 196064_297006490403487_1986778062_n

Gast
Gast

Bericht  MacLiberty di 6 nov 2012 - 17:44

Obama is weer president!! Whoohoo!

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  RYW di 6 nov 2012 - 19:01

Ja, wat een opluchting haha smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Sterre di 6 nov 2012 - 20:22

Dat was inderdaad fijn wakker worden smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 20:52

Jaa! Ik keek vanochtend vroeg even op mijn mobiel hoe laat het was, had ik een push bericht dat Obama gewonnen heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 20:57

Gelukkig!

Gast
Gast

Bericht  Zora di 6 nov 2012 - 21:15

Jeeeeej Obammie!!!

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Lonely Goatherd di 6 nov 2012 - 21:37

Woei! :cheering:
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  June di 6 nov 2012 - 21:41

Sterre schreef:Dat was inderdaad fijn wakker worden smile

Inderdaad, ik was meteen wakker!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 21:54

June schreef:
Sterre schreef:Dat was inderdaad fijn wakker worden smile

Inderdaad, ik was meteen wakker!

Hahahaha. Ja ik was ook echt blij toen m'n vriend t vanochtend zei! Alleen daarna echt nog even doorgeslapen ;-)

Maar echt super fijn. Hij heeft heel veel cruciale staten gewonnen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Polly di 6 nov 2012 - 22:08

Ik ben blij dat Obama gewonnen heeft maar ik vond het nog schrikbarend close! Ik kan die Romney gewoon niet serieus nemen met zijn rotkop en stomme uitspraken Verkiezing VS - Pagina 2 1371890812
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud