Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kloofje

+2
Liadan
Amber-
6 plaatsers

Ga naar beneden

kloofje Empty kloofje

Bericht  Muppetje ma 5 nov 2012 - 6:28

Ik heb n kloofje in mijn rechterborst. Ik wéét dat het waarschijnlijk is gekomen door verkeerd aanhappen, dus daar gaan we weer even heel goed op letten, het is immers acht weken zonder enig probleem verlopen...

Het doet alleen wel verrekte veel pijn, en het bloedt. Heeft iemand tips om het een beetje te ontzien zodat ik zo snel mogelijk weer zonder bloed en pijn kan voeden?

En nogmaals, het aanleggen weet ik...

Las ook ergens dat het door spruw kan komen, hoe herken ik dit? Aanslag in zijn mondje heeft hij niet...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kloofje Empty Re: kloofje

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 6:33

Bij de Hema heb je daar speciale creme voor. En anders even een tepelhoedje proberen?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje ma 5 nov 2012 - 6:36

Deugniet schreef:Bij de Hema heb je daar speciale creme voor. En anders even een tepelhoedje proberen?

Dat wil ik eigenlijk liever niet, daar hebben ze n andere drinktechniek voor nodig volgens mij. Al heb ik ze gebruikt in de kraamweek, dus heb ze wel liggen.

Heb trouwens ook purelan gekocht toen, om het maar te hebben, dus dat gebruik ik nu ook.Maar elke keer als ie gaat drinken aan die kant dan zuigt ie het natuurlijk weer open...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Amber- ma 5 nov 2012 - 6:42

Tepelhoedje werkt niet altijd. Ik heb door de tepelhoedjes juist kloofjes gekregen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 6:56

Je zou m eens in een andere houding kunnen voeden, waardoor de zere plek minder belast wordt.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje ma 5 nov 2012 - 7:02

Rejoy. schreef:Je zou m eens in een andere houding kunnen voeden, waardoor de zere plek minder belast wordt.

Ja dat had ik inderdaad ook gelezen, gaan we zo maar eens proberen.
Las ook steeds de goede borst eerst aanbieden, maar ben bang dat de productie van de ander dan terug loopt

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan ma 5 nov 2012 - 7:09

Bij mijn dochter had ik hetzelfde toen ze ongeveer 8 weken was. Ik heb toen steeds een druppel borstvoeding laten drogen op mijn tepel, purelan gesmeerd en een tijd liggend gevoed omdat het anders erg pijn deed. Hopelijk helpt bij jou in een andere houding voeden ook.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  CCC ma 5 nov 2012 - 7:45

Ik heb het ook soms... Vooral nu N. erg onrustig is met drinken (lees teveel afgeleid) ik smeer er heel licht bepanthen op... Helpt prima.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MADDIE ma 5 nov 2012 - 7:56

Ik heb toen tijdelijk (een dag en nacht) even die borst afgekolfd en uit een flesje gegeven. Ik moest namelijk toch oefenen met flesjes. Als je dit niet wil, goed blijven smeren met purelan en inderdaad andere houdingen proberen. Ik zou die borst niet te veel gaan overslaan inderdaad. Want dat komt je productie inderdaad niet ten goede.

En wat de spruw betreft. Mijn dochter had spruw. je zag het door blaasjes (zo begon het) en daarna kreeg ze een witte tong. En ze dronk erg onrustig. Elke keer loslaten of juist aan de tepel trekken!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Muppetje ma 5 nov 2012 - 8:19

MADDIE schreef:Ik heb toen tijdelijk (een dag en nacht) even die borst afgekolfd en uit een flesje gegeven. Ik moest namelijk toch oefenen met flesjes. Als je dit niet wil, goed blijven smeren met purelan en inderdaad andere houdingen proberen. Ik zou die borst niet te veel gaan overslaan inderdaad. Want dat komt je productie inderdaad niet ten goede.

En wat de spruw betreft. Mijn dochter had spruw. je zag het door blaasjes (zo begon het) en daarna kreeg ze een witte tong. En ze dronk erg onrustig. Elke keer loslaten of juist aan de tepel trekken!
Dat heeft ie wel een beetje soms, dat trekken, maar das volgens mij meer omdat ie overal dingen ziet en afgeleid is. Maar geen blaasjes of wat dan ook, dus denk dan toch dat dat het niet is...

Toen ik m net uit zn bedje haalde schrok ik me dood, hij had gespuugd en er lag écht veel bloed, bah. Dus heb nu toch maar gekolfd, zat geen bloed bij en deed veel minder pijn, toch maar even volhouden tot het wat over is denk ik...

Heb serieus vanmiddag even overwogen te stoppen, zo zeer deed het en zo veel bloed. Maarja, dat wil ik eigenlijk ook niet....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:23

Hier begon de spruw met een parelmoer-achtige glans op haar lippen, daarna kwamen witte vlekjes aan de binnenkant van haar lippen en nog weer later luieruitslag.

en w.b. dat bloed spugen, dat lijkt waarschijnlijk meer dan het in werkelijk is. één drupje bloed in een mok water kleurt het hele water rood, terwijl er toch maar één drupje in zit. Dat zal ook wel zijn met de spuug, waarschijnlijk is het bloed heel erg verdund.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje ma 5 nov 2012 - 8:26

Rejoy. schreef:Hier begon de spruw met een parelmoer-achtige glans op haar lippen, daarna kwamen witte vlekjes aan de binnenkant van haar lippen en nog weer later luieruitslag.

en w.b. dat bloed spugen, dat lijkt waarschijnlijk meer dan het in werkelijk is. één drupje bloed in een mok water kleurt het hele water rood, terwijl er toch maar één drupje in zit. Dat zal ook wel zijn met de spuug, waarschijnlijk is het bloed heel erg verdund.

Ik weet het, maar ik schrok me serieus helemaal ongans net. Ben huilend naar beneden gelopen met de mededeling dat die drie potjes in de vriezer nog het laatste waren en ik ermee stopte... Hij leek verdomme wel n vampier....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* ma 5 nov 2012 - 9:21

Ik heb heel lang met tepelhoedje gevoed, en dat heeft nooit problemen opgeleverd met drinken (dit was ivm vlakke tepel, waardoor hij niet goed aanhapte met kloven als gevolg). Met tepelhoedje ging het wel goed en nooit meer kloven gehad.

Je hebt ook goede cremes die je erop kan smeren. Eerst aan de goede borst aanleggen is inderdaad ook een goede tip, misschien gaat je productie iets achteruit maar dat haal je wel weer bij als de kloven over zijn.

Als het echt heel pijnlijk is kun je 1 of meer voedingen aan die borst kolven (of zelfs enkele dagen, als het nodig is) zodat het even tijd heeft om te herstellen. Mijn ervaring is dat het echt binnen een paar dagen dan wel hersteld is en dan kun je weeer pijnloos voeden. En echt, die productie komt dan heel snel wel weer.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 9:53

Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:Hier begon de spruw met een parelmoer-achtige glans op haar lippen, daarna kwamen witte vlekjes aan de binnenkant van haar lippen en nog weer later luieruitslag.

Ik weet het, maar ik schrok me serieus helemaal ongans net. Ben huilend naar beneden gelopen met de mededeling dat die drie potjes in de vriezer nog het laatste waren en ik ermee stopte... Hij leek verdomme wel n vampier....

joh, laat je niet uit het veld slaan door een kloofje meid! Over een paar dagen is ie weer genezen, even extra op het aanhappen letten en het gaat weer helemaal goed!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje ma 5 nov 2012 - 10:03

Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:

joh, laat je niet uit het veld slaan door een kloofje meid! Over een paar dagen is ie weer genezen, even extra op het aanhappen letten en het gaat weer helemaal goed!

Nee, zo denk ik er nu ook wel weer over. Maar echt, het zag er zó eng uit, bah

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 5 nov 2012 - 10:15

Kan me voorstellen dat je daar enorm van schrikt Muppet... Ik heb het hier gelukkig niet meegemaakt, ik was zelf een bloedspuger toen mijn moeder bv gaf en die is zich oook enorm rotgeschrokken. Alleen had mijn moeder geen kloven, maar ik heb de bloedvaatjes kapot gezogen ofzo. Ik was dus ook doodsbang dat dat hier zou gebeuren. Idd wat Rejoy zegt, het lijkt waarschijnlijk veel erger dan het is. maar schrikken is het uiteraard wel. kloofje 699888

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven