Hoe orden jij je foto's?
+11
Muus
silly-one
Bliss
Aardbei
Pancake
Gympie
Bazinga
Lejow
Minx
Japie
Carra
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe orden jij je foto's?
De titel zegt het al. Hoe zorg jij er voor dat je harde schijf overzichtelijk blijft van alle foto's?
Sorteer je per jaar, per vakantie, per activiteit? Zet je alles netjes in chronologische volgorde zodat je het ook makkelijk weer terug kan vinden als je iets zoekt?
Ik ben mijn harde schijf aan het ordenen en kom er maar niet achter wat de meest overzichtelijke manier is.
En dan fotoboeken. Vroeger plakte ik al mijn foto's in één groot fotoboek. Of het nou een vakantie, dagje dierentuin, avondje stappen of een concert was. Nu maak ik fotoboeken van mijn vakanties. Maar het gevolg hiervan is dat weekendjes weg of dagjes uit op de harde schijf blijven staan en nooit in een fotoboek belanden. Hoe doen jullie dit?
En maken jullie altijd bij dezelfde website je fotoboeken zodat je allemaal dezelfde boeken hebt?
Sorteer je per jaar, per vakantie, per activiteit? Zet je alles netjes in chronologische volgorde zodat je het ook makkelijk weer terug kan vinden als je iets zoekt?
Ik ben mijn harde schijf aan het ordenen en kom er maar niet achter wat de meest overzichtelijke manier is.
En dan fotoboeken. Vroeger plakte ik al mijn foto's in één groot fotoboek. Of het nou een vakantie, dagje dierentuin, avondje stappen of een concert was. Nu maak ik fotoboeken van mijn vakanties. Maar het gevolg hiervan is dat weekendjes weg of dagjes uit op de harde schijf blijven staan en nooit in een fotoboek belanden. Hoe doen jullie dit?
En maken jullie altijd bij dezelfde website je fotoboeken zodat je allemaal dezelfde boeken hebt?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Hoe orden jij je foto's?
Ik heb allemaal mapjes op de computer staan met foto's. Bv Rome, Walibi, verjaardag enz. Ik wil er nog steeds albums van maken, maar ben er niet aan toegekomen.
Ik zet alle foto's ook op een usb stick. Als ik ze niet meer gebruik, haal ik ze van de pc af.
Ik zet alle foto's ook op een usb stick. Als ik ze niet meer gebruik, haal ik ze van de pc af.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Alles staat per jaar en dan in die map nog submapjes per activiteit. En als ik bv van een vakantie nog van verschillende mensen foto's heb staan die weer in een map in de map
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn eigen fotos staan gigantisch door elkaar.
Van B ben ik het wel aan het ordenen. Map ziekenhuis, map thuis en map uitjes.
In de map thuis zit voor elke maand een aparte map, en in de map uitjes zitten alle uitjes in een aparte map.
Van B ben ik het wel aan het ordenen. Map ziekenhuis, map thuis en map uitjes.
In de map thuis zit voor elke maand een aparte map, en in de map uitjes zitten alle uitjes in een aparte map.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Alles staat in mapjes met de datum erbij. Walibi 230612, Feestje Liek 070712 enz enz. Maar ik heb ook een shitload op FB staan, sommige mappen alleen zichtbaar voor mezelf, anderen gewoon openbaar. Daarnaast staan er nog foto's op cd's, dus binnenkort verwijder ik er een hoop van m'n laptop!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik sorteer per vakantie/activiteit. Daaronder heb ik weer submapjes, maar ook niet altijd. Eigenlijk alleen bij vakanties. Jaartal zet ik ook alleen bij vakanties. Bijvoorbeeld:
Bali 2012
- dag 1
- dag 2
- dag 3
- etc.
Andere foto's sorteer ik gewoon in hoofdmappen zonder submappen. Dus:
- housewarming
- verjaardag
- bruiloft die en die
- etc.
Fotoboeken maak ik alleen van reisjes en die maak ik met de hand, zelf inplakken, enz. Dit omdat ik ook entreetickets van musea, bekende bezienswaardigheden, etc., bewaar en dit er graag bij in wil plakken.
Bali 2012
- dag 1
- dag 2
- dag 3
- etc.
Andere foto's sorteer ik gewoon in hoofdmappen zonder submappen. Dus:
- housewarming
- verjaardag
- bruiloft die en die
- etc.
Fotoboeken maak ik alleen van reisjes en die maak ik met de hand, zelf inplakken, enz. Dit omdat ik ook entreetickets van musea, bekende bezienswaardigheden, etc., bewaar en dit er graag bij in wil plakken.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik sorteer alles in chronologische volgorde.
Ik heb een mapje met 2012 (voor dit jaar) in dit mapje zitten dan weer 12 andere mapjes (de maanden) en om ze goed op volgorde te houden heb ik ze zo genummerd: 01.januari, 02 februari etc. En in deze mapjes heb ik dan weer mapjes met de datum waarop de foto's zijn genomen. Dus stel ik ben op 21 februari naar de efteling geweest ofzo dan zit in mapje februari weer een mapje met 21.efteling.
Mijn fotoboeken maak ik eigenlijk altijd bij hetzelfde bedrijf, en meestal doe ik alleen de vakantie. Vorige week heb ik wel nog een klein fotoboekje van een voor mij bijzonder iets laten maken bij een ander bedrijf (het bedrijf waar ik het normaal doe had niet het formaat wat ik wilde). Dit is dan gewoon een heel klein boekje, maar zo heb ik toch alle foto's bij elkaar en een hele mooie herinnering. Nu ik dat ding zo in huis heb denk ik wel dat ik dit vaker moet doen, want het is toch zonde dat zoveel foto's alleen maar op de computer blijven staan.
Ik heb een mapje met 2012 (voor dit jaar) in dit mapje zitten dan weer 12 andere mapjes (de maanden) en om ze goed op volgorde te houden heb ik ze zo genummerd: 01.januari, 02 februari etc. En in deze mapjes heb ik dan weer mapjes met de datum waarop de foto's zijn genomen. Dus stel ik ben op 21 februari naar de efteling geweest ofzo dan zit in mapje februari weer een mapje met 21.efteling.
Mijn fotoboeken maak ik eigenlijk altijd bij hetzelfde bedrijf, en meestal doe ik alleen de vakantie. Vorige week heb ik wel nog een klein fotoboekje van een voor mij bijzonder iets laten maken bij een ander bedrijf (het bedrijf waar ik het normaal doe had niet het formaat wat ik wilde). Dit is dan gewoon een heel klein boekje, maar zo heb ik toch alle foto's bij elkaar en een hele mooie herinnering. Nu ik dat ding zo in huis heb denk ik wel dat ik dit vaker moet doen, want het is toch zonde dat zoveel foto's alleen maar op de computer blijven staan.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Foto's die ik absoluut wil houden, heb ik op photobucket gezet. En ordenen van foto's? Ik heb één mapje met foto's, mapje met plaatjes en in die mapjes allemaal mapjes met de datum als naam. Niet heel overzichtelijk, maar heb dan ook weinig met foto's. Documenten daarentegen, die zijn allemaal wel netjes geordenend.
Gast- Gast
Ik heb één grote map met daarin allemaal mapjes foto's per 'activiteit'. De naam van de map begint altijd met de datum zodat ze chronologisch blijven staan, dus bijv. 20120612 Blijdorp of 20120830 Vakantie Dominicaanse
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Ik heb allemaal mappen die de naam van de activiteit hebben (bijv. Dublin, 5-8 april 2012 , Pinkpop 2012 etc.). Op FB heb ik ook heel veel foto's. Vroeger maakte ik ook altijd vakantiefotoalbums, ik plakte ze echt in, maar doe dit ook al heel lang niet meer. Nu laat ik één of twee keer per jaar een shitload aan foto's afdrukken en die doe ik gewoon allemaal bij elkaar in een insteekfotoalbum. Vind t idd leuk om af en toe ook eens te kunnen bladeren ipv dat ze alleen maar op de pc staan. Van mijn vakantie/taalreis van vorig jaar wil ik eigenlijk nog steeds een digitaal album maken.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik sla eerst alles foto's per jaar op in mapjes. Dus ik heb mapjes
2010
2011
2012
In de mapjes sla ik ze op, op datum met de activiteit erachter. De datum is op zijn Amerikaans, zodat de volgorde ook op volgorde is.
2012-01-01 Oud en Nieuw
2012-02-141516 Carnaval
etc.
Tegenwoordig maak ik jaarboeken van mijn foto's. Grote vakanties die de moeite zijn, daarvoor maak ik wel een apart foto boek. En de andere foto's gaan in een jaarboek.
In het jaarboek zet ik ze dan ook in chronologische volgorde. Op deze manier pak je toch de leukste foto's om te laten zien en om op papier te hebben en de minder interessant foto's staan op mijn computer.
Mijn bureaublad achtergrond heb ik wel dynamisch en die foto's verwissel ik geregeld zodat ik toch door het jaar heen verschillende foto's blijf zien.
2010
2011
2012
In de mapjes sla ik ze op, op datum met de activiteit erachter. De datum is op zijn Amerikaans, zodat de volgorde ook op volgorde is.
2012-01-01 Oud en Nieuw
2012-02-141516 Carnaval
etc.
Tegenwoordig maak ik jaarboeken van mijn foto's. Grote vakanties die de moeite zijn, daarvoor maak ik wel een apart foto boek. En de andere foto's gaan in een jaarboek.
In het jaarboek zet ik ze dan ook in chronologische volgorde. Op deze manier pak je toch de leukste foto's om te laten zien en om op papier te hebben en de minder interessant foto's staan op mijn computer.
Mijn bureaublad achtergrond heb ik wel dynamisch en die foto's verwissel ik geregeld zodat ik toch door het jaar heen verschillende foto's blijf zien.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Hier staan de foto's niet echt gesorteerd. Wel nog van mijn vorige fotocamera, het programma daarvan zette alles meteen goed en in mapjes, tot aan jaar/maand/dag aan toe.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Per activiteit en privé en werk los van elkaar gekoppeld.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb mapjes met data en meestal nog een korte beschrijving van de activiteit van die dag, en ik heb nog een map met de naam '1' waar ik mijn favoriete foto's in zet nadat ik ze heb bewerkt. Verder heb ik nog van Y en E een mapje met hun mooiste foto's, maar die moet ik weer eens bijwerken, die foto's staan ook in map 1.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Per jaar een map met daarin mapjes beginnend met 01 en dan erachter waarvan de foto's waren
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Aardbei schreef:Ik heb één grote map met daarin allemaal mapjes foto's per 'activiteit'. De naam van de map begint altijd met de datum zodat ze chronologisch blijven staan, dus bijv. 20120612 Blijdorp of 20120830 Vakantie Dominicaanse
Zo heb ik het ook.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Fotos op het forum
» kerstkaarten fotos
» Kerstsfeer fotos
» fotos op het forum, photobucket of mijnalbum?
» fotos afdrukken/fotoboek
» kerstkaarten fotos
» Kerstsfeer fotos
» fotos op het forum, photobucket of mijnalbum?
» fotos afdrukken/fotoboek
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: