"Nav"
+4
Caresses
Susan
Antibes
Caroow
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
"Nav"
Dat de afkorting "nav" altijd verkeerd wordt gebruikt in topictitels weten we nu wel. Maar hoe moet je het dan doen?
Dit kan niet: "Nav wat eet je vandaag, wat eet je morgen?".
Hoe dan wel? Wat vind jij?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: "Nav"
Ik vind het complete onzin, wat voegt het toe om te verwijzen naar een ander topic?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het kan inderdaad net zo goed weggelaten worden. Als je het doet zoals het hoort wordt de topictitel ook al snel te lang.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het overbodig om het in de titel te zetten.
Zet gewoon de titel neer waarover het gaat. Dan kan je in de post alsnog refereren aan een eerder topic als je daar behoefte aan hebt.
Zet gewoon de titel neer waarover het gaat. Dan kan je in de post alsnog refereren aan een eerder topic als je daar behoefte aan hebt.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Gewoon weglaten. Het heeft geen enkele zin om dat te benoemen. Wat boeit het dat je op het idee gekomen bent door een ander topic? niets toch?
Gast- Gast
Ale je de komma vervangt door een dubbele punt kan het prima. Dan wordt hetCaroow schreef:Dat de afkorting "nav" altijd verkeerd wordt gebruikt in topictitels weten we nu wel. Maar hoe moet je het dan doen?
N.a.v. 'wat eet je vandaag': wat eet je morgen?
edit: maar ik zou het idd ook lekker weglaten.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik vind niets, er zijn regels voor. Op dit forum wordt ook zo vaak 'me' gebruikt waar dat niet hoort. Hoe dom wil je overkomen? Je hebt toch wel iets van school onthouden?
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Beetje overbodig en neemt ook nog eens extra ruimte. In je begin post kun je ook aangeven dat het n.a.v is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Carmen_ schreef:Ik vind niets, er zijn regels voor. Op dit forum wordt ook zo vaak 'me' gebruikt waar dat niet hoort. Hoe dom wil je overkomen? Je hebt toch wel iets van school onthouden?
Dit vind ik wel een beetje hard overkomen, er zijn hier altijd dames die niet goed zijn in spelling of dyslectisch zijn. Verder zal ik ook vast wel eens foute dingen posten, en ja ik heb wel iets van school onthouden.
Gast- Gast
Sorry, maar dit vind ik echt heel dom. Volgens mij ben je dan echt vergeten dat dat sms-taal was/is.Lily schreef:Carmen_ schreef:Ik vind niets, er zijn regels voor. Op dit forum wordt ook zo vaak 'me' gebruikt waar dat niet hoort. Hoe dom wil je overkomen? Je hebt toch wel iets van school onthouden?
Dit vind ik wel een beetje hard overkomen, er zijn hier altijd dames die niet goed zijn in spelling of dyslectisch zijn. Verder zal ik ook vast wel eens foute dingen posten, en ja ik heb wel iets van school onthouden.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Lily schreef:Carmen_ schreef:Ik vind niets, er zijn regels voor. Op dit forum wordt ook zo vaak 'me' gebruikt waar dat niet hoort. Hoe dom wil je overkomen? Je hebt toch wel iets van school onthouden?
Toch denk ik dat de me/mij fout vaak wordt gemaakt omdat het er zo ingeslopen is. Man taal ofzo. Ik zie eerlijk gezegd gelijk een soort simpele tokkie in gedachten. Zal natuurlijk ook vaak niet opgaan. Net zoals hun te pas en te onpas wordt gebruikt. Hen en zij bestaan ook nog, maar zie ik weinig gebruikt worden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Lily schreef:Carmen_ schreef:Ik vind niets, er zijn regels voor. Op dit forum wordt ook zo vaak 'me' gebruikt waar dat niet hoort. Hoe dom wil je overkomen? Je hebt toch wel iets van school onthouden?
Ik ben ook waardeloos in Nederlands. Maar 'me' moeder of 'me' zusje heb ik vroeger bij de Nederlandse lessen niet voorbij zien komen? Ik zie het ook meer als 'praattaal' een soort van luiheid?
Gast- Gast
ik zeg ook nooit me hoor maar ik maak vast wel andere taalfouten hier. Maar ik vind de post van carmen verwoorden alsof je dom bent als je spelfouten maakt.
Gast- Gast
Lily schreef:ik zeg ook nooit me hoor maar ik maak vast wel andere taalfouten hier. Maar ik vind de post van carmen verwoorden alsof je dom bent als je spelfouten maakt.
Spelfouten maakt iedereen wel eens. Denk ze eerder bedoeld dat ze het een beetje dom vindt dat je 'me' in een zin gaat gebruiken wat niet klopt. Iets in de zin van: 'Me moeder is vandaag jarig?'
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: