Tips om geld op een leuke manier te geven aan een bruidspaar
+8
kwak
ExpressoB
Slakje
Mizz_S
Gizmo
duckie
Susan
Roza
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips om geld op een leuke manier te geven aan een bruidspaar
Hoi hoi,
Vrijdag heb ik een bruiloft.. We leggen met een paar geld bij elkaar.
Het bruidspaar wilt graag geld, dus we hoeven geen cadeau te kopen. Maar hoe geef je geld op een leuke manier?
Ik dacht zelf al om zo'n groot ijzeren hart te kopen waar je foto's/kaarten in kunt steken (die zie je nu overal in de tuincentra's en xenos enzo) en hier dan het geld insteken en zakjes met kleingeld eraan hangen..
Jullie nog suggesties?
Vrijdag heb ik een bruiloft.. We leggen met een paar geld bij elkaar.
Het bruidspaar wilt graag geld, dus we hoeven geen cadeau te kopen. Maar hoe geef je geld op een leuke manier?
Ik dacht zelf al om zo'n groot ijzeren hart te kopen waar je foto's/kaarten in kunt steken (die zie je nu overal in de tuincentra's en xenos enzo) en hier dan het geld insteken en zakjes met kleingeld eraan hangen..
Jullie nog suggesties?
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Tips om geld op een leuke manier te geven aan een bruidspaar
Wij hebben een keer een dekbedhoes en kussenslopen bedrukt met hun (jeugd)foto's, mooi verpakt in cellofaan, envelop met geld in het pakje erbij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
misschien staat hier wat tussen..
http://forum.viva.nl/forum/list_message/11612512
http://forum.viva.nl/forum/list_message/11612512
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Een leuke spaarvarken taart
Een vogelhuisje vol kleingeld
Een boompje met geld
Een vogelhuisje vol kleingeld
Een boompje met geld
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Van briefgeld hartjes vouwen op origamiwijze, en in twee champagne glazen doen die gevuld zijn met snoephartjes. Het geheel inpakken in transparant folie.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Toen ik ging trouwen had ik het geld het liefst gewoon in een envelop met een mooie lieve kaart erbij. Al die 'leuke' manieren van inpakken met veel kleingeld etc vind ik meestal helemaal niet leuk (gelukkig kregen wij dat ook niet, blijkbaar kennen mensen ons goed). Is vaak ook alleen maar onhandig, wat moet je met al dat muntgeld?
Ik zou dus gewoon een mooie kaart zoeken en daar het geld in doen. Dit zou je dan leuker kunnen maken door er bijvoorbeeld een klein pakketje van te maken in folie met een klein kadootje erbij. Bijvoorbeeld een klein plantje, leuke gelukspoppetjes (bij de werelwinkel hebben ze leuke) of hartjessnoepjes ofzo. Iets wat past bij het bruidspaar in ieder geval. Die champagneglazen vond ik ook leuk, alleen dan dus niet het geld daarin doen, maar als kadootje erbij.
Ik zou dus gewoon een mooie kaart zoeken en daar het geld in doen. Dit zou je dan leuker kunnen maken door er bijvoorbeeld een klein pakketje van te maken in folie met een klein kadootje erbij. Bijvoorbeeld een klein plantje, leuke gelukspoppetjes (bij de werelwinkel hebben ze leuke) of hartjessnoepjes ofzo. Iets wat past bij het bruidspaar in ieder geval. Die champagneglazen vond ik ook leuk, alleen dan dus niet het geld daarin doen, maar als kadootje erbij.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Een snoeptaart in thema huwelijk met daarop het geld.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik zag dit laatst voorbij komen, ik vond 't een erg leuk idee. Klik
Gast- Gast
opzich is het al snel 'leuk' als het maar niet op een flauwe manier gedaan wordt zoals tig dozen met zaagsel en in elke doos zit dan een beetje.
Misschien een geldboompje maken? Of een boeket bloemen en daarin ook wat briefgeld doen.
Misschien een geldboompje maken? Of een boeket bloemen en daarin ook wat briefgeld doen.
Gast- Gast
Joan schreef:Ik zag dit laatst voorbij komen, ik vond 't een erg leuk idee. Klik
die heb ik even opgeslagen, je weet nooit waar het goed voor is
het ligt aan het stel dat gaat trouwen... hoe goed ken je ze en dan weet je wel wat je wel / niet 'kan maken' dubbelzinnig bedoeld.
Leuke ideeën komen er voorbij. Leuk!!
Geldboompje vind ik afgezaagd.. Sorry.. Een aantal andere ideeën ga ik voorleggen
Meer ideeën zijn natuurlijk nog welkom!
Geldboompje vind ik afgezaagd.. Sorry.. Een aantal andere ideeën ga ik voorleggen
Meer ideeën zijn natuurlijk nog welkom!
Roza- Kletskop
voor mijn buren heb ik allemaal 2 euro munten op een kaartje geplakt met teksten zoals:
de huur van de grasmaaier, voor het snoeien van de heg, voor het lenen van een kopje suiker ect ect...
intotaal had ik 25 kaartjes met passende teksten die bij onze buren paste en al die kaartjes heb ik aan een rieten hart gehangen. Ze vonden het erg leuk!
de huur van de grasmaaier, voor het snoeien van de heg, voor het lenen van een kopje suiker ect ect...
intotaal had ik 25 kaartjes met passende teksten die bij onze buren paste en al die kaartjes heb ik aan een rieten hart gehangen. Ze vonden het erg leuk!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
wij hadden ook een kussen gekregen met de tekst, De secret of a happy marriage remains a secret en daar een envelop bij met geld. Vond ik ook wel ok, alleen hebben we niks met het kussen en ligt het nu maar op zolder.
Gast- Gast
Of een schatkaart maken van hun huis en tuin en het daar verstoppen en de schatkaart geef je op de bruiloft (maar weet niet of je in hun huis/tuin kan)
Gast- Gast
Lily schreef:Of een schatkaart maken van hun huis en tuin en het daar verstoppen en de schatkaart geef je op de bruiloft (maar weet niet of je in hun huis/tuin kan)
Ohh deze is leuk!
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
kijk eens op deze sites
http://www.mymms.nl/index.aspx
http://www.yoursurprise.nl/cadeau/verjaardagscadeau?gclid=CNmJmu_NqbMCFYXLtAod-l0AZQ
http://www.mymms.nl/index.aspx
http://www.yoursurprise.nl/cadeau/verjaardagscadeau?gclid=CNmJmu_NqbMCFYXLtAod-l0AZQ
Lily schreef:Of een schatkaart maken van hun huis en tuin en het daar verstoppen en de schatkaart geef je op de bruiloft (maar weet niet of je in hun huis/tuin kan)
Hahaha heel leuk idee! Maar helaas wonen ze in een flat haha
Roza- Kletskop
Roza schreef:Lily schreef:Of een schatkaart maken van hun huis en tuin en het daar verstoppen en de schatkaart geef je op de bruiloft (maar weet niet of je in hun huis/tuin kan)
Hahaha heel leuk idee! Maar helaas wonen ze in een flat haha
Dan maak je een kaart van de buurt/hele dorp en begraaf je het bij de ouders/vrienden
Gast- Gast
vind het een beetje kinderachtig zo'n speurtocht naar je cadeau.. tenzij het iets heeeel groots is
Wij kregen een heel witbrood in cellofoon met snoephartjes er om heen. In het midden van het brood hadden ze geld gestopt. Stond in de kaart: voor hele gelukkige wittebroodsweken en natuurlijk ook heel veel geluk in de jaren erna.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
ExpressoB schreef:vind het een beetje kinderachtig zo'n speurtocht naar je cadeau.. tenzij het iets heeeel groots is
Ik vind het wel grappig maar het moet wel bij het bruidspaar passen
Gast- Gast
Wij hebben bij onze bruiloft een boompje kado gekregen waar gevouwen geld aan gemaakt was. Was gevouwen in bloemen etc.
En we hebben ook een bruidstaart gehad gemaakt van piepschuim versierd met lint, strikjes, roosjes, glitters etc en daar hadden ze in de middelste laag het geld gedaan. Gewoon opgerold in een juwelenzakje.
Er was ook een roos van geld. De steel was van een kunstof bloem en van een aantal briefjes van 5 hadden ze de blaadjes gevouwen.
Deze kado's waren gemakkelijk uit elkaar te vouwen.
Zelf heb ik voor een bruiloft een keer twee ringen gevouwen van geld en die in een ringendoosje gedaan. Vonden ze ook erg leuk.
En we hebben ook een bruidstaart gehad gemaakt van piepschuim versierd met lint, strikjes, roosjes, glitters etc en daar hadden ze in de middelste laag het geld gedaan. Gewoon opgerold in een juwelenzakje.
Er was ook een roos van geld. De steel was van een kunstof bloem en van een aantal briefjes van 5 hadden ze de blaadjes gevouwen.
Deze kado's waren gemakkelijk uit elkaar te vouwen.
Zelf heb ik voor een bruiloft een keer twee ringen gevouwen van geld en die in een ringendoosje gedaan. Vonden ze ook erg leuk.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Zelf zou ik niet graag een speurtocht willen doen om mijn geld te zoeken. Ik zou of een mooie kaart kopen en daar het geld in doen. Of zoals iemand anders zei bloemen ervan vouwen.
Gast- Gast
Vind dit ook altijd wel leuk, kunnen andere mensen ook niet meteen in 1 oogopslag zien hoeveel geld je gegeven hebt. En je kunt het vaak zelf zo gek maken als je zelf wilt. (lees kleuren, hoeveelheid ballonnen etc)
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Soortgelijke onderwerpen
» Een leuke manier om geld te geven.
» Originele manier geld inpakken
» hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag
» Geld geven voor bruiloft
» Goed rapport, geld geven?
» Originele manier geld inpakken
» hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag