Amuse
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Amuse
Maandag ga ik met vriendinnen eten. We zorgen allemaal voor een diner gang. Nu ben ik verantwoordelijk voor de Amuse.
Wat kan ik maken???
Ik moet het zondag al maken want maandag moet ik werken. Ook moet het dus makkelijk te vervoeren zijn want het moet mee naar mn werk (waar het evt in de koelkast kan) wat kan ik maken????
Wat kan ik maken???
Ik moet het zondag al maken want maandag moet ik werken. Ook moet het dus makkelijk te vervoeren zijn want het moet mee naar mn werk (waar het evt in de koelkast kan) wat kan ik maken????
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Re: Amuse
Een gevuld cherrytomaatje met zalm of tonijn
Een crostini met bijvoorbeeld gerookte zalm of carpaccio (wel pas op t laatst beleggen dan natuurlijk)
Een carpaccio bonbon
Een crostini met bijvoorbeeld gerookte zalm of carpaccio (wel pas op t laatst beleggen dan natuurlijk)
Een carpaccio bonbon
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Garnalen met gerooktezalmbonbon
Klein geitenkaasje omwikkeld met spek en rucola
Bladerdeegflapjes met spek en kaas
Klein geitenkaasje omwikkeld met spek en rucola
Bladerdeegflapjes met spek en kaas
Gast- Gast
Oh, er is er ook 1 zwanger, dus daar moet ik ook nog rekening mee houden....
Carpaccio en gerookte zalm vallen dus al af (toch?) pfff zo lastig!
Carpaccio en gerookte zalm vallen dus al af (toch?) pfff zo lastig!
Cow- Prater
Nee, dan vallen carpaccio en gerookte zalm idd af
Warme crostini met warme brie en honing en evt een walnootje. (moet je wel opletten dat je brie neemt die niet rauwmelks is, dat is de meeste verpakte (goedkopere) briesoorten uit de supermarkt kunnen wel geloof ik
Mini pastei bakje met ragout
Italiaanse crostini met tomaat en mozzarella (ik weet niet of die ook rauwmelks kan zijn, maar daar zou je dan dus ook even op moeten letten)
Warme crostini met warme brie en honing en evt een walnootje. (moet je wel opletten dat je brie neemt die niet rauwmelks is, dat is de meeste verpakte (goedkopere) briesoorten uit de supermarkt kunnen wel geloof ik
Mini pastei bakje met ragout
Italiaanse crostini met tomaat en mozzarella (ik weet niet of die ook rauwmelks kan zijn, maar daar zou je dan dus ook even op moeten letten)
Mizz_S- Kletskop
rauwmelks dat was het.....vooral zachte kazen hebben dat toch?
Misschien wordt het een komkommer rolletje gevuld met roomkaas (als dat mag), oude kaas, gerookte ham, beetje rucola/bieslook en peper.
Misschien wordt het een komkommer rolletje gevuld met roomkaas (als dat mag), oude kaas, gerookte ham, beetje rucola/bieslook en peper.
Cow- Prater
Mag gerookte ham dan wel? (aangezien gerookte zalm niet mag...) Tsja tis ook wel lastig, je moet op zoveel dingen letten!
Mizz_S- Kletskop
Gerookte zalm mag niet, dat heeft met de verpakking te maken. Zou de TO de zalm vers bij de visboer halen en niet in folie laten inpakken dan mag het weer wel. Zo moet er ook gekeken worden naar kazen. De meeste kazen mogen, maar een aantal mogen niet.
Je kan ook een sneetje stokbrood als crouton maken en deze belegen met rucola, rauwe ham en een lekkere dressing. Een amuse is in mijn ogen een hapje, wat in één keer in de mond gaat.
Misschien een klein kopje gazpacho. Te grote van een borrelglaasje. Deze door bepaalde kruiden wat winters/herfstachtig maken, maar ik weet zo 123 niet met welke kruiden dat zou kunnen.
Je kan ook een sneetje stokbrood als crouton maken en deze belegen met rucola, rauwe ham en een lekkere dressing. Een amuse is in mijn ogen een hapje, wat in één keer in de mond gaat.
Misschien een klein kopje gazpacho. Te grote van een borrelglaasje. Deze door bepaalde kruiden wat winters/herfstachtig maken, maar ik weet zo 123 niet met welke kruiden dat zou kunnen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Het wordt gazpacho!
Kan ik meenemen in een thermosfles en dan op plaats van bestemming inschenken.
Thx voor het meedenken!en idd, zwangere vrouwen mogen echt veel niet eten pfff
Kan ik meenemen in een thermosfles en dan op plaats van bestemming inschenken.
Thx voor het meedenken!
Cow- Prater
silly-one schreef:Gerookte zalm mag niet, dat heeft met de verpakking te maken. Zou de TO de zalm vers bij de visboer halen en niet in folie laten inpakken dan mag het weer wel. Zo moet er ook gekeken worden naar kazen. De meeste kazen mogen, maar een aantal mogen niet.
Maar dat mag dus ook niet, want dat is rauw vlees en dat mag je niet (net als bv filet americain enzo).
Mizz_S- Kletskop
Rauwe ham is haast altijd gerookte ham, en aangezien roken eigenlijk een garingsproces is zou het wel mogen. Maar je zit dan nog steeds met het feit dat ham meestal ook vacuüm verpakt zit.
Gast- Gast
Mizz_S schreef:silly-one schreef:Gerookte zalm mag niet, dat heeft met de verpakking te maken. Zou de TO de zalm vers bij de visboer halen en niet in folie laten inpakken dan mag het weer wel. Zo moet er ook gekeken worden naar kazen. De meeste kazen mogen, maar een aantal mogen niet.
Maar dat mag dus ook niet, want dat is rauw vlees en dat mag je niet (net als bv filet americain enzo).
Rauwe ham mag wel, omdat dat op een bepaalde manier is bereid. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap nagevraagd. Kan geen kwaad.
Gast- Gast
_Jackie schreef:Rauwe ham is haast altijd gerookte ham, en aangezien roken eigenlijk een garingsproces is zou het wel mogen. Maar je zit dan nog steeds met het feit dat ham meestal ook vacuüm verpakt zit.
Bij rauwe ham die je vers bij de slager of supermarkt koop (versafdeling) is hij niet vacuumverpekt en maakt het niet uit.
Gast- Gast
Bij de supermarkt hier zit wel alles vacuüm verpakt, maar dat verschilt natuurlijk per supermarkt. Bij de slager zit er inderdaad alleen een stukje plastic folie omheen. Maar dan moet je wel zeker weten dat ze het grote stuk ham niet vacuüm verpakt binnen hebben gekregenPoison schreef:_Jackie schreef:Rauwe ham is haast altijd gerookte ham, en aangezien roken eigenlijk een garingsproces is zou het wel mogen. Maar je zit dan nog steeds met het feit dat ham meestal ook vacuüm verpakt zit.
Bij rauwe ham die je vers bij de slager of supermarkt koop (versafdeling) is hij niet vacuumverpekt en maakt het niet uit.
Gast- Gast
Wat raar dan van die rauwe ham, want omdat ik was gaan twijfelen door dit topic had ik t nog ff opgezocht en op die site stond dus dat het niet mocht, net als filet americain. (maar weet niet meer welke site dat was hoor)
Mizz_S- Kletskop
_Jackie schreef:Bij de supermarkt hier zit wel alles vacuüm verpakt, maar dat verschilt natuurlijk per supermarkt. Bij de slager zit er inderdaad alleen een stukje plastic folie omheen. Maar dan moet je wel zeker weten dat ze het grote stuk ham niet vacuüm verpakt binnen hebben gekregenPoison schreef:_Jackie schreef:Rauwe ham is haast altijd gerookte ham, en aangezien roken eigenlijk een garingsproces is zou het wel mogen. Maar je zit dan nog steeds met het feit dat ham meestal ook vacuüm verpakt zit.
Ook (zo goed als) alle "vers" gesneden vleeswaren komen vacuüm verpakt binnen in de supermarkt (als 1 groot stuk), waarna het dus in de winkel gesneden en verpakt wordt. Tenminste, zo is dat bij de J.umbo, neem aan dat het bij andere supermarkten ook zo is.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Yep, vandaar dat ik dat er ook onder had gezetAngelNyn schreef:_Jackie schreef:Bij de supermarkt hier zit wel alles vacuüm verpakt, maar dat verschilt natuurlijk per supermarkt. Bij de slager zit er inderdaad alleen een stukje plastic folie omheen. Maar dan moet je wel zeker weten dat ze het grote stuk ham niet vacuüm verpakt binnen hebben gekregenPoison schreef:_Jackie schreef:Rauwe ham is haast altijd gerookte ham, en aangezien roken eigenlijk een garingsproces is zou het wel mogen. Maar je zit dan nog steeds met het feit dat ham meestal ook vacuüm verpakt zit.
Ook (zo goed als) alle "vers" gesneden vleeswaren komen vacuüm verpakt binnen in de supermarkt (als 1 groot stuk), waarna het dus in de winkel gesneden en verpakt wordt. Tenminste, zo is dat bij de J.umbo, neem aan dat het bij andere supermarkten ook zo is.
Gast- Gast
Rauwe ham mag gewoon en dat heeft niks te maken met vacuüm verpakt. Dat geldt voornamelijk alleen voor de vis. Je mag wel gerookte zalm etc. die je bij de visboer haalt omdat die niet vacuüm verpakt wordt.
Rauwe ham is geen rauw vlees. Het is wel gegaard en daarom veilig. Ik weet in elk geval zeker dat mijn zus bij het eten rauwe zalm kreeg terwijl er rekening was gehouden met haar zwangerschap. Want de rest van het vlees etc. was bij iedereen medium en bij haar doorbakken.
on topic: is het nog gelukt met de voorbereiding?
Rauwe ham is geen rauw vlees. Het is wel gegaard en daarom veilig. Ik weet in elk geval zeker dat mijn zus bij het eten rauwe zalm kreeg terwijl er rekening was gehouden met haar zwangerschap. Want de rest van het vlees etc. was bij iedereen medium en bij haar doorbakken.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:Rauwe ham mag gewoon en dat heeft niks te maken met vacuüm verpakt. Dat geldt voornamelijk alleen voor de vis. Je mag wel gerookte zalm etc. die je bij de visboer haalt omdat die niet vacuüm verpakt wordt.
Gerookte zalm is ook niet rauw meer omdat roken een garingsproces is.
Zwangere vrouwen mogen eigenlijk ook geen sla en aardappeltjes bijvoorbeeld die vacuüm verpakt zijn.
Edit; gravad lachs (gemarineerde zalm) is eigenlijk ook geen rauwe zalm meer, door het zuurtje wat toegevoegd word, gaart de zalm ook. Alleen is bij gravad lachs het gevaar dat er vaak alcohol in de marinade toe word gevoegd, dus je zou zeker moeten weten dat dit niet het geval is.
Gast- Gast
silly-one schreef:Rauwe ham mag gewoon en dat heeft niks te maken met vacuüm verpakt. Dat geldt voornamelijk alleen voor de vis. Je mag wel gerookte zalm etc. die je bij de visboer haalt omdat die niet vacuüm verpakt wordt.
Hij staat klaar in de koelkast maar twijfel of het is gelukt
Als back-up heb ik Penne gevuld met ricotta en pesto (en een heel klein pepertje erin).......
Cow- Prater
Voor deze keer heb je er niet veel meer aan, maar dit is ook altijd een goed soepje als amuse, en heel makkelijk te maken:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/369646/koud-avocadosoepje-met-geitenkaas/?rq=avocadosoep
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/369646/koud-avocadosoepje-met-geitenkaas/?rq=avocadosoep
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: