Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Najaar 2012 mama's!

+28
LDJ
M-G
tweeling
Papillio
lente
Flower_L
Fearie
Jasmine
Ugly Betty
Amber-
Muus
Jezzie
Snoes
Limburg85
Jade
bolus26
Lejow
Muis
Caroow
Muppetje
Sun88
kwak
Bimbam
Viva
MAS
Puzzle
Flip Fluitketel
L!ND@
32 plaatsers

Pagina 28 van 34 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 Empty Re: Najaar 2012 mama's!

Bericht  lente do 10 jan 2013 - 3:14

EDC, Hoe ging het in het zh vandaag?

LDJ, Ja de tijd gaat zoooo hard he! Ik kan echt uren naar haar kijken (doe ik soms ook Wink ), zo mooi Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 2474380249. Als je jouw meisje overdag in bed legt, is ze dan ook zo druk met haar armpjes enzo? Dat ze daarom huilt en niet slaapt? Hier houdt/maakt ze zichzelf echt wakker met haar drukke bewegingen. Ik heb haar vanmiddag voor het eerst ingebakerd (op advies van het cb), en ze slaapt nu gewoon al ruim 2 uur (!) aan een stuk. Dat heeft ze na de eerste 2 weken nog nooit gedaan.

MG, Hoe was het op het cb vandaag? Ook al zo'n eigenwijsje dus, met een voorkeurshouding! M. draait sinds dat ze 1,5 week ofzo is zelf haar hoofd gewoon weer terug, kan draaien wat ik wil haha. Maar moet zeggen dat het met het zijliggingskussen en de oefeningen van de fysio al beter gaat, hoop dat het zo doorzet! Hoe oud is je zoontje nu? Want probeer er echt op tijd bij te zijn met fysio of andere maatregelen, nu is het hoofdje nog goed 'recht te trekken' en te behandelen. Leuk dat hij je nadoet met z'n tong uitsteken!

Snoes, Hopelijk helpt de afspraak bij de osteopaat morgen nog weer beter! Het is echt een kleintje als ik het zo lees, M. is dan echt een reuzin haha. Zal wel even wennen zijn als je vriend weer aan het werk moet. Wel lekker dat jullie zo lang samen van de eerste weken hebben kunnen genieten.

M. was gistermiddag niet anders dan anders na haar prikjes. Ze wilde weer niet slapen, alleen op schoot wel even. Normaal laat ik dit niet echt toe, ze moet leren in haar bedje te slapen, maar gister vond ik haar zo zielig dat we heerlijk samen een poos op de bank gelegen hebben haha. Alleen begin van de avond kreeg ze wat verhoging, en 's avonds had ze een temp van 38.9. Half zetpilletje gegeven en wat minder aangedaan voor de nacht. Die sliep ze heerlijk door en de koorts was ook weer verdwenen vanmorgen. Kreeg gister op het cb ook als tip om haar in te bakeren overdag, omdat ze zo slecht slaapt en erg druk met haar armpjes is. Dus dat heb ik vanmiddag voor het eerst gedaan, en ze slaapt nu gewoon al ruim 2 uur aan een stuk! Wil niet te vroeg juichen, maar hoop echt dat ze dat blijft doen! Is voor haar echt een stuk fijner (en voor mij ook hihi).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  LDJ do 10 jan 2013 - 4:20

Lente; dat inbakeren mag je geloof ik niet uit jezelf doen toch? En bakeren jullie jullie kindje dan alleen overdag in? Of s nachts ook?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  lente do 10 jan 2013 - 5:09

LDJ, Nee wij doen het idd op advies van het cb. Geloof dat er eerst naar de heupjes gekeken moet worden, en of er geen andere (lichamelijke?) oorzaak is dat ze niet slapen. We hebben het nu 1 slaapje gedaan, die duurde gelijk 3 uur! En ze heeft na de voeding zowaar even in de box liggen 'spelen' zonder het meteen op een huilen te zetten. Net weer ingebakerd en m'n vriend zit nu even bij haar tot ze weer slaapt. Hoop dat 't zo goed blijft gaan! 's Nachts slaapt ze eigenlijk altijd wel goed, dus dan wil ik haar niet inbakeren. Ze slaapt dan wel in een dikke slaapzak met mouwen, dus al iets minder bewegingsvrijheid dan in haar gewone kleertjes overdag. Ben je ook van plan om het te gaan proberen? Dan zou ik gewoon een keer bij het cb binnenlopen (hier hebben ze op dinsdag een inloopuurtje, misschien bij jullie ook wel?) om te vragen hoe en wat (en zo'n inbakerzak te lenen).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  M-G do 10 jan 2013 - 11:38

Snoes: Wel fijn dat de vorige behandeling schijnbaar toch iets doet, al was het misschien nog niet helemaal waar je op gehoopt had. Hopelijk dat het na morgen weer een stukje beter gaat! Het blijft nog steeds een klein mannetje, dan is het echte babygezichtje denk ik nog steeds wel aanwezig. Hoe is het verder met R., buiten het gedoe met zijn ontlastig om, wel een tevreden mannetje? Geeft hij nog veel terug of is dat al minder geworden? en hoe is het met jou?

Lente: hij is nu 5 weken en vandaag hebben we van het CB het advies gekregen om toch naar een kinderfysiotherapeut te gaan om wat adviezen in te winnen hoe we verdere afplatting kunnen voorkomen en ervoor kunnen zorgen dat het niet erger wordt. Aangezien we hem echt proberen op zijn andere zijkant te leggen maar hij is gewoon eigenwijs. De kinderarts zei ook: het is niet dat hij het niet kan want hij draait weleens op die zij maar zodra hij slaapt/gaat slapen draait hij zijn hoofd weer bij. Het heeft niets te maken het licht of iets dergelijks want we hebben zijn bed ook al andersom opgemaakt. Het zijliggingskussen wil ik misschien ook nog proberen maar raden ze hier niet zelf aan omdat die niet aan alle veiligheidsvoorschriften voldoet. Eerst maar eens naar de fysio dan, dat helpt bij jullie goed?
Fijn als dat inbakeren helpt en dat ze nu een tijdje achtereen slaapt. Gelukkig had ze zelf niet veel last van de prikjes. T. is ook altijd druk in zijn slaap maar hij houd zichzelf niet wakker dus dat scheelt.

Op het CB was alles goed, meneertje was goed gegroei en zit nu op 4945 gram en 55,5 cm (geboortegewicht was 3330 gram en 48 cm). Volgende week moet ik nog even weerkomen voor de zekerheid. Zijn hoofdje zou ten op zichte van hetgeen ze in het ziekenhuis hebben gemeten heel hard gegroeid zijn maar volgens de arts gebeurd het heel vaak dat ze in het ziekenhuis een verkeerd/ te snelle meting uitvoeren. Alles is namelijk prima in verhouding maar waarschijnlijk is zijn hoofd te snel na de bevalling gemeten (toen het hoofdje nog een beetje in elkaar gedrukt zat van de bevalling) en dat geeft een verkeerd beeld.
Verder gaan we voor het afgeplatte hoofdje naar de fysio zodat zij nog meer tips en adviezen kunnen geven om verdere afplatting te voorkomen. Nu hij nog maar 5 weekjes is, waren we daar mooi op tijd bij volgens de arts. Gelukkig is het ook alleen iets cosmetisch en heeft het geen gevolgen voor zijn gezondheid.

Hij slaapt nog steeds lekker door in de nacht. Verder heb ik vandaag een bus nutrilon forte erbij gehaald om een fles in de middag van te geven want na die fles komt hij altijd heel snel. Misschien dat hij er dan iets langer tussen laat en niet binnen het uur weer honger heeft.

Hoe is het met jullie allemaal?
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Snoes vr 11 jan 2013 - 10:02

Lente, het zal zeker wennen zijn als mijn vriend maandag weer aan het werk moet, zie er echt tegenop. Het was zo gezellig en fijn om die eerste weken van onze zoon helemaal samen te beleven. Wat fijn dat je dochtertje beter slaapt als je haar inbakert. Heeft ze vandaag ook goed geslapen?

Mistery-Girl, wat is jouw mannetje goed gegroeid! Fijn dat jullie er nog op tijd bij zijn ivm de afplatting van zijn hoofdje, hopelijk kan de kinderfysiotherapeut wat voor jullie betekenen. Fijn dat hij ook nog steeds lekker doorslaapt, hier begint R. dat ook beter te doen. We geven hem altijd tussen 23u en 24u zijn laatste fles en normaal werd hij dan wel wakker tussen 3u en 4u, maar de laatste week verlaat hij dat elke nacht. Een week geleden werd dat plots 5u 's morgens en nu wordt hij vaak pas wakker tussen 6u en 7u 's morgens, wel fijn! Ik wil hem dan 's morgens altijd wat meer geven omdat hij nog maar zo klein is en zo weinig weegt, maar dat wil hij niet. Hij is eigenlijk wel een tevreden mannetje ja. Als hij huilt, is het vaak omdat het niet lukt met de ontlasting. Maar verder weent hij niet héél erg veel, al heeft hij wel gewoon zijn huilmomenten natuurlijk. En er zijn ook dagen dat hij veel weent, maar de dag erna kan hij evengoed de hele dag amper wenen. Hij geeft nu veel minder terug, maar we gebruiken sinds een paar dagen Gaviscon voor baby's. De huisarts heeft ons dit voorgeschreven omdat hij zichtbaar last had van de reflux, het deed heel veel pijn als het terugkwam en hij slikte het terug in, zuur denk ik. Met de Gaviscon wordt er een soort "schuimlaagje" op zijn voeding gelegd dat, als het naar boven komt, hij er geen last van heeft. Hij geeft nog wel beetjes terug, maar al een stuk minder iig.

Wij hebben een rustig weekend, nog lekker genieten met ons drietjes want vanaf maandag moet mijn vriend weer aan het werk. Vanmorgen zijn we weer naar de osteopaat geweest en wederom had hij na tijdens de behandeling alweer een volle luier, hoe krijgt die osteopaat het toch voor elkaar haha. Hij heeft ons nu wel wat tips gegeven en oefeningen voorgedaan die we kunnen doen bij/met onze zoon zodat zijn darmen wat gestimuleerd worden. Als hij weer zichtbaar moeite heeft met de ontlasting, gaan we dat proberen. Over 2 weken weer terug, ik hoop dat we dan kunnen melden dat er al veel verbetering te merken is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Knof za 12 jan 2013 - 4:18

Hee meiden,

wilde even laten weten dat het goed gaat met ons maar dat we midden in de verhuizing zitten en ik daar dus super druk mee ben. Tot snel!!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Snoes zo 13 jan 2013 - 23:13

Knof, lekker druk dus met de verhuizing, succes en tot snel!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva di 15 jan 2013 - 22:51

Lente, vanaf deze week gaat onze dochter iedere ochtend (behalve woensdag, dan zijn ze nog vrij) naar school.
Het huis van mijn ouders was bijna verkocht, hele serieuze kijkers die al een prijsafspraak hadden etc. Maar die hebben uiteindelijk toch afgezegd.
Zielig hé, ze zo hard te horen huilen/krijsen zoals je ze nog nooit gehoord hebt Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 1371890812. Super dat de fysio al vooruitgang zag, wanneer moeten jullie weer? Ja hier groeit ze ook al zo ontzettend hard, die 1e kleertjes liggen alweer in een doos, maar het is ook mooi om te zien hoe ze groeit, lachen etc. Slaapt jullie meid nog steeds goed door het inbakeren?

EDC, hoe was de uitslag van het ziekenhuis? Van jou?

LDJ, haha leuk om te lezen dat jij ook zo lekker verliefd bent op jullie dochtertje. Ze is ook echt een prachtmeisje!

MG
, ik vind je voorbeeld over die boterhammen wel goed. Ik was bij onze 1e altijd zo bang dat ze te weinig kreeg, maar ze zat altijd boven de gemiddelde lijn vh gewicht. Maar inderdaad, geen mens eet hetzelfde. Lukt het al wat beter om de afplatting van zijn hoofdje tegen te gaan?

Snoes, wauw wat is jullie ventje inderdaad klein! Onze meid draagt alweer 62 Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 394967. Balen dat hij weer geen vieze luiers had erna, hoe zit dat nu?

Knof, heel veel succes met verhuizen!

Hier gaat alles goed, ze groeit goed. Alleen zijn beide dames nu hoesterig. Pas klonk R.L. alsof ze bronchitis had ofzo, dat is nu gelukkig minder maar als ze hoest hoor je wel dat ze schor is zeg maar. Met het huis, tja gaat goed. De 1e dagen ging het snel want je zag ook veel resultaat. Nu gaat het naar mijn idee echt langzaam. Maar goed, we komen er wel, ooit :P

Mochten jullie overigens behoefte hebben een foto te posten van jullie kleine spruit, leef je uit! Ik kan alleen soms een glimp opvangen van LDJ's meisje Wink
Oh, en ik heb écht niet meer in mijn hoofd zitten wie een jongen en wie een meisje heeft gekregen, dus áls ik het een keer verkeerd zeg, heel veel sorry!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  M-G do 17 jan 2013 - 11:57

Snoes: fijn dat hij wat langere nachten maakt, dat is ook wel lekker voor jullie eigen nachtrust. Ik snap dat je hem in de ochtend meer wilt geven maar als hij niet wil dan zal hij het nog niet nodig hebben. Hij zal ook ongetwijfeld wel groot worden! Hopelijk helpt de Gaviscon goed voor hem want je kleine mannetje pijn zien hebben is natuurlijk verschrikkelijk. In ieder geval wel fijn dat het nu toch iets beter lijkt te gaan. Iedere aby heeft natuurlijk zijn huilmomenten en dat is ook niet erg... zolang het maar niet van pijn af komt. Ons mannetje kan huilen / krijsen om zijn eten, dan is het zo'n klein driftkikkertje dat ik er bijna om moet lachen, kleine druktemaker.
Goed zeg dat hij na het bezoek aan de osteopaat weer een volle luier had. Onbegrijpelijk ja maar goed ieder zijn eigen vak zullen we maar zeggen. Hopelijk is het niet nodig om de oefeningen toe te passen om zijn darmpjes te stimuleren en gaat het nu vanzelf maar toch wel lekker om iets achter de hand te hebben wat je kunt proberen als hij er toch weer last van krijgt en als het goed is effect heeft.

Knof: Succes met de verhuizing, bevalt je nieuwe woning?

Lente: hoe gaat het nu met het inbakeren, werkt het nog steeds goed?

Viva: hoe is het met je meiden, alweer van het gehoest af? Ik zie nog geen verschil qua afplatting maar in de box krijgen we hem nu in ieder geval wel op zijn andere zijkant met zijn hoofd en in bed af en toe. (meestal spartelt hij net zolang totdat hij toch op zijn voorkeurszijkant ligt) maar morgen komt het zijliggingskussen binnen. Voor jou een aantal fotootjes geplaatst smile Mocht jij de behoefte voelen, voel je vrij om je kleine meid te showen Wink

Hier gaat alles eigenlijk goed. T. hoest wel af en toe en klinkt soms alsof hij slijm in zijn keel / neus heeft maar is verder goed te pas. Hij zal wel een beetje verkouden zijn. Gisteren had hij ineens een bultje boven zijn wenkbrauw (ter grootte van een knikker) we dachten nog misschien met zijn hoofd toch iets te hard tegen mijn sleutelbeen gebeukt, maar waarschijnlijk (volgens de CB arts) door verkoudheid maar het was vandaag gelukkig ook alweer weg. Ik hou het gewoon even in de gaten. Morgen komt dan eindelijk het zijliggingskussen binnen, hopelijk helpt dat goed om meneer naar de juiste kant te laten kijken. Verder hebben we ook wat oefeningen gekregen hoe hem op te pakken en te verschonen e.d. dus hopelijk helpt dat.

Ok hier dan wat fotootjes: smile

1 dag oud:
Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 432272_4983507067919_1548398082_n

Happy face:
Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 281249_10200137432061000_1663260214_n

Paar dagen geleden:
Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 543886_10200256281872171_429161668_n
M-G
M-G
Prater
Prater

Bericht  Muus do 17 jan 2013 - 20:56

MG- wat een lekker ding!! Hoe gaat het met jou zelf nu?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Snoes do 17 jan 2013 - 23:43

Viva, ik zal vandeweek wel eens een paar foto's plaatsen hier smile. Onze zoon heeft trouwens wél altijd een volle pamper na een bezoekje aan de osteopaat. Vrijdag tem dinsdag had hij elke dag een volle pamper, dus ik dacht dat het wel goed ging. Woensdag weer niet en hij had weer zichtbaar moeite. Gisteren ook de hele dag niet, dus heb ik 's avonds de 'oefening' gedaan die de osteopaat had verteld. Of het nou effectief daardoor kwam of dat het puur toeval was weet ik niet, maar hij had toch een volle pamper gisterenavond! Hoe gaat het nu met jou meiden?

Mistery-Girl, wat een mooi mannetje is het zeg, wauw! Hoe groot is hij/hoeveel weegt hij nu?

All, hier zijn we gisteren naar de kinderarts geweest die inderdaad de liesbreuk en de navelbreuk bevestigde. De navelbreuk zou uit zichzelf kunnen genezen, maar de liesbreuk moet sowieso geopereerd worden. Omdat hij dan toch onder narcose zal moeten, willen we dan misschien toch maar gelijk het navelbreukje ook laten opereren. Kans is namelijk reëel dat het niet uit zichzelf geneest en ik wil niet dat hij over een halfjaar wéér onder narcose moet. Wel moeten we oppassen dat het geen ingeklemde/ingeknelde liesbreuk wordt, wat wil zeggen dat zijn darmpjes e.d. ingekneld geraken door de liesbreuk. Dat laatste mag dus absoluut niet gebeuren omdat dan al hetgene wat 'ingekneld' zit af kan sterven. Omdat de liesbreuk zo groot is bij onze zoon, moeten we dat toch wel in de gaten houden.

Hij wordt komende week in het team besproken i.v.m. opereren. Hij weeg namelijk nog maar net 3 kg en ze opereren eigenlijk liever pas vanaf 5 kg. Alleen is zijn breuk dus zo groot dat ze daar eigenlijk ook niet meer mee willen wachten. Ze gaan dus nu overleggen met anesthesist en chirurg. Eind januari hebben we weer een afspraak bij de kinderarts en dan weten we hoe en wat. Ben er eigenlijk helemaal niet goed van, mijn arme mannetje nu al onder narcose. Hij is nog zo klein, ik vind het zo zielig Sad

Verder heeft hij ook veel last van rode puntjes in zijn gezicht en van een hele droge huid in zijn gezicht. Zou dit van de kou komen? Of is het herkenbaar voor iemand? Ik smeer er nu wel wat babyolie op, maar weet ook niet of ik daar goed aan doe.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva vr 18 jan 2013 - 3:56

MG, wat een mooi mannetje! Die laatste foto ook, haha.
Wat gek van "die knikker" boven zijn wenkbrauw... fijn dat die nu weer weg is! En, het kussen binnen? Fijn dat het in de box al lukt hem in een andere houding te krijgen!

Snoes, oh, verkeerd. Super dat hij dan wel een volle luier heeft, en grappig dat het gister na de oefening ook hielp. Wat moet je dan doen voor oefening?
Wat zielig dat hij liesbreuk en navelbreuk heeft zeg. inderdaad zielig om zo'n kleintje al te laten opereren. Ik vond die prikjes al super zielig :P
En zo snel 2kg erbij gaat ook niet. Ik ben vast benieuwd naar de foto's!
Over zn huidje, ik denk dt ie hetzelfde heeft als onze meid, zie foto's. Volgens mij zijn dat gewoon hormoonbultjes, heeft onze oudste ook rond 2mnd gehad...

Hier gaat het nog vrijwel hetzelfde. Meiden nog steeds verkouden. R.L. nog steeds vol en "brommende" ademhaling.
Gebruik nu Tussikind, op aanraden in het topic wat ik pas geopend had. Merk nog geen verschil, maar gebruik het ook nog maar 1 dag.
Nou, even wat fototjes die op mijn fb staan;

----
Op haar geboortedag
----
bijna 1 week
----
Vorige week, op haar zus d'r verjaardag en haar 2e vermaanddag Wink
----
Lachend en lekker aan het uitrekken Wink

Laatst aangepast door Viva op di 29 jan 2013 - 9:59; in totaal 1 keer bewerkt
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva vr 18 jan 2013 - 4:05

Euh, ik zie nu dat doordat ik ze toch heb kunnen verkleinen, je die pukkeltjes alsnog niet ziet...
Even kijken...
----

Hier zie je het een beetje op haar wang, snoes. Bedoel je zoiets?
Soms ziet het er wat vuriger uit, alleen heb ik daar geen foto van, en het is al aan het wegtrekken...
Ik ga zo een foto zoeken van de oudste met die pukkels, R.L. huilt nu even...
Edit, niet kunnen vinden die nu op de pc staan...

Laatst aangepast door Viva op di 29 jan 2013 - 9:59; in totaal 2 keer bewerkt
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes vr 18 jan 2013 - 4:08

Viva, het lijkt er inderdaad wel hetzelfde uit te zien. Heb jij er wat aan gedaan (qua zalf/babyolie/vaseline) of is het vanzelf over gegaan? Wat heeft jouw kleine meid bolle wangetjes! Die foto waar ze lacht, zo vrolijk! De oefening die wij moeten doen is hem tussen onze benen in zetten met zijn rug naar ons toe en dan met ons lichaam (dus nooit met de hand omdat je daar teveel kracht mee zet blijkbaar) tegen zijn hoofdje drukken zodat deze naar voor buigt. In het begin weent hij dan heel erg, maar eenmaal hij zich heeft 'overgegeven' en in die houding zit (dus met zijn gezichtje naar zijn beentjes gericht) vindt hij dat wel fijn en gaat hij zich ontspannen. Door de spierziekte die hij heeft geërfd van mij, spant hij zich altijd heel erg op, ook zijn nekje. Als hij dus probeert te poepen, spant hij zijn nekje altijd heel erg op en blijkbaar lukt het dan niet/moeilijker.

Ik werd net gebeld door de kinderarts. De spierziekte die hij heeft geërfd van mij, draagt wellicht mede bij aan beide breuken. Door de spierziekte spant hij zichzelf continu op, waardoor er teveel druk komt op zijn navel en zijn lies. Volgende woensdag moeten we al naar de chirurg om dit te bespreken hoe hij het ziet qua opereren. Ik ga dan ook gelijk even vragen of ze bij de operatie van de liesbreuk ook niet gelijk de navelbreuk willen opereren, zou zonde zijn als hij over 6 maanden nog eens onder narcose moet, dat vermijd ik liever.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva vr 18 jan 2013 - 4:23

He wat naar zeg dat het waarschijnlijk daardoor komt. Of misschien "beter" dat dat de oorzaak is en dat die bekend is. Maar het is niet zo dat het, doordat hij het steeds spant, het erger wordt nu?
Zou wel fijn zijn als het beiden in 1 operatie kan...

Over die pukkeltjes, onze oudste had het erger, daar heb ik toen Lanette creme/zalf voor gekregen, volgens mij was dat een recept maar dat weet ik niet zeker...
Nu smeer ik er bepanthen op. Zo stom, ik dacht dat ze steeds kriebel in haar neusje had, als ze met haar hoofd aan het wrijven was als ze een boertje liet, zeg maar. Was natuurlijk van de kriebel Embarassed
Op de foto dat ze samen met onze andere dochter ligt, zie je dat het bij haar wenkbrauwen wat vuriger is. Daar is ze net ingesmeerd met bepanthen, dan lijkt het even wat erger.(Als je nagaat dat uit mijn 1e foto-post, de laatste 3 foto's op dezelfde dag zijn gemaakt, zie je dus dat bij die met haar zus, het bij de wenkbrauwen veel roder is dan de andere 2 dat ze lacht en uitrekt)
Maar het is nu wel al stukken minder, geen idee of het daardoor komt, maar die foto is van precies 1 week geleden, die laatste foto van gisteren.
Over die oefening, dat is dus echt omdat hij zijn nekje spant? (Onze meid poept soms ook even niet, wel BV dan mag het, maar ik dacht wie weet kan ik haar "helpen") En ook al is het iets zielig als hij dan moet helpen, je verlost hem wel weer van de poep. smile
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  M-G vr 18 jan 2013 - 4:55

Muus: met mij gaat het eigenlijk wel goed. Thuiszitten bij de kleine is leuk hoor maar stiekem kijk ik ook wel weer een beetje uit naar mijn werk. Gewoon weer een beetje het dagelijkse ritme oppakken lijkt me heerlijk. Ik heb nog wel mijn momenten hoor dat ik het even moeilijk heb maar die probeer ik ook niet te onderdrukken, beter voor de verwerking zeggen ze.
Hoe is het met jou en de kleine man? Groeit hij goed?

Snoes: hij is nu 55,5 cm en ik denk inmiddels net over de 5 kg. (vorige week donderdag 4965 gram) Ja hij groeit als kool, maatje 50 is toch echt de kast alweer uit en maatje 56 een aantal rompers die de kast uit zijn maar gelukkig nog genoeg over in maatje 56 dat hij wel past.

wat goed dat je zelf doe oefeningen ook kunt doen! Ach jee een liesbreuk en navelbreuk, het zit de kleine man ook nog niet mee zeg! Ik kan me voorstellen dat je dat goed raakt. Bah zeg, zo klein nog en dan al moeten opereren maar ja het beste voor je mannetje hé. Ondanks dat kan ik me goed voorstellen dat je dan best even van slag bent. hug voor jullie en dat alles maar snel goed mag komen!

Rode puntjes heeft. T. niet maar ikzelf wel vaak, vooral net na de bevalling door de hormomen en bij verandering van het weer.

Viva: dank je, jij hebt 2 mooie meiden zeg! Die tweede foto en laatste vind ik echt super! (de anderen ook hoor) HOpelijk werkt die tussikid snel, toch altijd vervelend voor ze een verkoudheid.

Hier gaat alles eigenlijk nog steeds prima! Vanavond uit eten met mijn vriend dan brengen we T voor het eerst een avondje weg naar de moeder van mijn schoonzus. Die wil zo graag oppassen. Dus we zullen zien hoe dat bevalt.
Voor iedereen een fijn weekend!

Laatst aangepast door Mistery-Girl op vr 18 jan 2013 - 12:38; in totaal 1 keer bewerkt
M-G
M-G
Prater
Prater

Bericht  Snoes vr 18 jan 2013 - 11:08

Viva, dat weten ze dus niet of het nu erger kan worden doordat hij zich steeds opspant. Er is veel te weinig bekend over deze spierziekte, dus het is allemaal een beetje afwachten en zoeken. Lanette zalf heb ik al wel over gelezen, R. heeft het ook heel erg hoor. Als hij weent wordt het nog duidelijker zichtbaar haha. Die oefening is o.a. omdat hij zijn nekje spant, maar het kan ook zijn dat zijn stoelgang wat moeilijker verloopt door die liesbreuk. In de breuk zit nu ook een stukje darm zeg maar en dat kan het bemoeilijken. Dus ik denk dat ik pas na de operatie kan zeggen waar het precies aan ligt.

Mistery-Girl, wat groeit hij snel zeg! Al over de 5 kg, netjes. Nee het zit hem echt niet mee. Hij heeft al heel wat voor de kiezen gehad in zijn prille leventje. Lijkt me wel raar om jullie zoon voor de eerste keer weg te brengen, niet?

Vanavond is er hier iemand lagnsgeweest die onze zoon een babymassage heeft gegeven. We hadden dit cadeau gekregen van een ex-collega. Ze is zo'n anderhalf uur bezig geweest en hij genoot er (met momenten) zichtbaar van. Ze heeft ons ook nog tips gegeven waarmee we de stoelgang kunnen bevorderen. Na de massage viel hij in een diepe slaap, we hebben hem net maar wakker gemaakt voor zijn badje. Daar ligt hij nu in, zo dadelijk nog zijn laatste fles en dan maar weer slapen. Kijken wat hij vannacht weer gaat doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M-G vr 18 jan 2013 - 12:53

Zo net weer thuis van een lekker avondje uit eten. Het was inderdaad wel even raar om hem naar anderen te brengen maar op zich had ik er weinig moeite mee. Ik weet dat hij in goede handen is en dat ze zich echt wel redden met hem. Alleen heeft hij vanavond ook weer flink zijn longetjes getest, hier thuis mogen we echt niet klagen maar zodra ik hem een half uurtje / uur bij mijn vader laat of zoals vanavond bij de ouders van mijn schoonzus, zet hij het op een krijsen. Nu ligt hij weer heerlijk in zijn bedje te slapen. Het zal denk ik dan toch wel iets te maken hebben met ons, dat hij ons niet hoort en/of in een andere omgeving is. Dat zal hij toch moeten leren. Natuurlijk vind ik het wel zielig als ik hem dan hoor huilen maar aan de andere kant ik weet dat hem niets te kort is gekomen dus dat het waarschijnlijk gewoon even wennen is.

Snoes: Wat een leuk cadeau een babymassage. Lekker dat hij er in ieder geval wel momenten van kon genieten. En heeft hij vannacht ook nog lekker geslapen?
M-G
M-G
Prater
Prater

Bericht  Snoes zo 20 jan 2013 - 0:34

Mistery-Girl, vervelend dat hij het bij iemand anders altijd op een krijsen zet. Is hij dan ook ontroostbaar? Hier krijgt mijn vader hem juist stil als hij weer eens ontroostbaar aan het wenen is. Ik probeer dan alles om hem stil te krijgen, maar zodra mijn vader hem vast heeft en met hem bezig is, is hij meestal gelijk stil. Vrijdagnacht heeft hij goed geslapen, werd hij pas om 7u wakker, maar vannacht werd hij plots weer om 4u30 wakker. De laatste week gebeurde het wel vaker dat hij 's nachts ook weer wakker werd voor een fles, was het anders wel gewoon om lekker door te slapen haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva zo 20 jan 2013 - 23:24

Mg, zielig zeg dat hij zo huilt, maar dat moet soms ook ja, bij andere mensen

Snoes, wat leuk, babymassage, leuk dat hij er met momenten zo van genoot.

Sorry voor de korte reactie's...

Ik heb een tante, die kanker heeft en zowat elk moment kan sterven. Zij is jarig vandaag.
Ik wil haar graag een kaartje sturen, met dat ze hopelijk een fijne verjaardag heeft gehad...
Las ik net op nu.nl dat er een schaatser daar vermist is, ik hard zitten rekenen, maar nee mijn oom was al 60 sowieso.
Blijkt het de broer van mijn oom te zijn. Jeetje ik weet nu echt niet wat ik op die kaart moet zetten, ik wil gewoon een blijk van dat we aan ze denken. Maar ze krijgen nu zoveel over zich heen. Het is een poezenkaart (zij houdt van poezen) met daarop "een krabbeltje van mij'. Maar ik weet niet of ik die nu nog kan sturen. Bah zeg ik voel me helemaal naar. Ik vermoed dat die broer van mijn oom door het ijs gezakt zal zijn, weten doe je natuurlijk nooit. En mijn tante kan elk moment sterven zo ongeveer. Ik hoop zo dat ze het allemaal een beetje aankunnen Cry
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes zo 20 jan 2013 - 23:55

Ik zou er denk ik niet teveel opzetten Viva, maar gewoon heel simpel iets à la: "Weet dat wij aan jullie denken en met jullie meeleven"
Sterkte iig, wat een naar nieuws allemaal Sad Najaar 2012 mama's! - Pagina 28 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva ma 21 jan 2013 - 1:49

Snoes, zoiets is het inderdaad geworden. Ik ben al zo bagger met kaartjes schrijven, nou ja ze zullen heus snappen dat het goed bedoeld is.
Ik moet zeggen dat ik hem niet zo goed ken hoor, maar ik vind het zo erg voor mijn oom/tante neef en nichten en natuurlijk de rest van hun familie.
(En wat je dan nooit moet doen, is via nu.nl bij nujij kijken, allemaal loze reactie's waar je jezelf helemaal bij gaat opvreten)

Hoe kijken jullie er eigenlijk tegenaan dat ons verlof ongeveer weer zo'n beetje ten einde loopt?
Ik vind het echt helemaal niets, gewoon mijn lieve kleine meisje achterlaten. Gewoon iets wat moet wennen maar het idee alleen al Cry
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes ma 21 jan 2013 - 2:27

Viva, tuurlijk snappen ze wel dat het goed bedoeld is. Lief dat je een kaartje hebt gestuurd iig!

Mijn verlof loopt nog niet echt richting einde, ik heb nog een kleine 2 maanden met mijn kleine man. Wanneer moet jij weer aan de slag?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva ma 21 jan 2013 - 2:29

Oh lekker! Ik moet de 1e volle week van februari weer, dus nog 2 weken.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes ma 21 jan 2013 - 2:30

Oh bleh, dat komt wel dichtbij Sad

Gaat alles wel goed met de kleine meid? Slaapt ze al door? Komt ze goed bij?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 34 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: