Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Najaar 2012 mama's!

+28
LDJ
M-G
tweeling
Papillio
lente
Flower_L
Fearie
Jasmine
Ugly Betty
Amber-
Muus
Jezzie
Snoes
Limburg85
Jade
bolus26
Lejow
Muis
Caroow
Muppetje
Sun88
kwak
Bimbam
Viva
MAS
Puzzle
Flip Fluitketel
L!ND@
32 plaatsers

Pagina 6 van 34 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 Empty Re: Najaar 2012 mama's!

Bericht  Viva di 23 okt 2012 - 6:23

Oeh heerlijk LDJ, gefeliciteerd!
Ik wist, niet meer?, dat hij geen werk had. Zal inderdaad wel een fikse geruststelling zijn.
Is over jouw werk overigens al meer bekend?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Muus di 23 okt 2012 - 6:26

Ik vind het ook wel fijn hoor, de kosten van het kinderdagverblijf rezen ook de pan uit! Al zou ik eigenlijk wel graag ergens werken voor 2 dagen bv. Ik mis soms wel wat sociale contacten eigenlijk.

Ik krijg dat benauwde, beklemmende gevoel voornamelijk als ik zit en als ik moet autorijden! Dus eigenlijk alleen als ik in een gedwongen houding zit. De baby was nu een klein beetje ingedaald maar nog niet helemaal. Ik ben benieuwd of het een stuk oplucht als hij meer is ingedaald!

Gefeliciteerd LDJ!! Wat zal dat een geruststelling geven! Begint hij na de bevalling pas?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Viva di 23 okt 2012 - 22:51

Ja dat lijkt me ook, dat je toch een soort van in een isolement (?) komt.

Hopelijk is dat gevoel weg als de baby verder indaalt, maar nog beter, beval je gewoon snel Wink

Hier wat beter geslapen, wel kort. Werd wakker met een rothumeur gezien dat verhaal wat ik gister postte in combi met dat ik de baby even niet voelde reageren op mijn geduw. Gelukkig heeft die alweer wat bewogen.
Had pas boxspeeltjes van prenatal mix-match gekocht via mp, net binnengekregen, leuk I love you
Nu wassen en inpakken, als zijnde dat de baby dat krijgt met sinterklaas. (Niet voor de baby uiteraard hoor, meer voor onze dochter dat de baby ook wat krijgt zeg maar)

En ik heb plaketiketten (wit simpel) gekocht, ga ik straks adressen opschrijven voor het geboortekaartje, laatste dingen in de babykamer opruimen.
En dan héél misschien nog even slapen vanmiddag.

Oh, zit trouwens weer eens een vogel in de kachelpijp, heel lang stond de kachel er nog onder, dus dan konden we ze nog bevrijden, nu is de kachel weggehaald en hebben we de pijp dichtgemaakt (wel met karton, maar er kan niets meer omheen als je dat weghaalt dus zou er een zwarte vogel in je huis rondvliegen). Nu hoor ik dat beest dus heel de tijd proberen erdoor te komen, wat waarschijnlijk (hoop ik vanwege zwarte vogel) niet gaat lukken, en dat vind ik best zielig Cry Lang leve hormonen, al had ik het anders denk ik ook gehad.

maar goed, jullie goed geslapen?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  LDJ di 23 okt 2012 - 23:02

Muus: Hij begint aanstaande maandag. Ze weten dat hij binnenkort vader word, dus daar houden ze rekening mee.

Viva: Mijn contract is helaas niet verlengt. Eigenlijk ben ik er niet zo rouwig om eerlijk gezegd.

Vannacht heb ik eindelijk ook wat beter kunnen slapen, maar toch ben ik best kapot.
Herkennen jullie dat?
Voel je jullie kindje nu wel weer goed?

Oh en een vogel in de kachelpijp herkennen wij hier.
Bij mijn vriend thuis hebben ze 2 kachels en in 1 daarvan hebben we laatst een vogel weten te bevrijden.
Helaas zat er een heel nest in, de rest heeft het niet overleeft.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Viva di 23 okt 2012 - 23:12

Lekker dat hij al zo snel kan beginnen en dat ze er wel rekening mee houden dat hij binnenkort papa wordt!
Wel jammer van jouw contract, gelukkig vind je het zelf niet zo erg, manier waarop was natuurlijk ook niet leuk nu.

Ik herken dat van het slapen ja, ondanks dat ik vannacht redelijk goed heb geslapen, voel ik me nog best moe.
Gelukkig kan ik nu lekker luieren, dochter is vandaag ook naar haar gastouder (we laten haar gewoon daarheen gaan in mijn verlof), dus alles op mijn eigen tempo Wink
En net voelde ik de baby wel weer goed ja, dus dat is fijn, weer gerustgesteld.

Ja eigenlijk heel vervelend dat die vogels zo dom zijn om een kachelpijp in te gaan, maar dat er een heel nest inzat, dat is ook gek, dan kon die vogel dus wel uit de pijp vliegen (takjes halen)?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  lente di 23 okt 2012 - 23:26

Zo, wat een hoop geschreven weer! Lees vaak wel mee op m'n telefoon, maar zal nu ook even reageren (op de laatste 2 blz ofzo, anders wordt 't zoveel haha).

Viva, Bah wat een rot verhaal! Moet zeggen dat ik ook steeds onzekerder wordt als ze een tijdje niet bewogen heeft (terwijl ze de hele zwangerschap geen drukke baby is geweest). Komt denk ik ook door de VK die er vorige week op bleef hameren dat ik haar minstens 3x per dag goed moet voelen (en dat is niet altijd, maar nu ga ik er echt voor zitten en haar wakker maken). Haha dat heb ik ook wel denk ik, als anderen eerder bevallen dan ik. Behalve jij dan, want we zijn tegelijk uitgerekend Wink. Kan ook slecht tegen wachten als je niet weet wanneer het gaat gebeuren. Ben altijd wel van de planning eigenlijk haha Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 827601. Bij m'n moeder thuis hadden we vroeger ook af en toe een vogel in de pijp, dan kwam er zo'n zielig gebbqd beestje uit...

LDJ, Wat goed dat je vriend een baan heeft! Wat gaat ie doen? Fijn dat ie zo snel kan beginnen. Weet je al wat je zelf wilt gaan doen qua baan straks? En klagen mag af en toe best hoor, zeker op het forum. Herken het wel, heb ook een goede zwangerschap, maar ben er eigenlijk nu wel klaar mee...

Linda, Gezellig! Wat een nare situatie, dat deze gyn je niet verder wil helpen. Heb je al gebeld en een gesprek met je 'eigen' gyn gehad? Heb je al gevraagd of je je eigen status ik kan zien? Het is echt wel iets om serieus te nemen, zeker omdat de vorige bevalling er lichamelijk en psychisch zo ingehakt heeft. En die stress hierom moet je al helemaal niet hebben!

Muus, Fijn dat de luizen je huis weer uit zijn Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 561177. Die 'hoge buik' is heel herkenbaar hier, al begint het gelukkig wat minder te worden (hoop dat ze nu eens goed gaat indalen haha). Heb jammer genoeg geen tips voor je, alleen voor je zelf houdingen zoeken waarin het niet zo benauwd is (ik moest echt niet onderuitgezakt op de bank zitten of plat op m'n rug liggen bijvoorbeeld). In de auto heb ik het idd nog steeds, dus als het even kan mag m'n vriend rijden haha als we samen op pad gaan.

Slapen; Dat verschilt hier echt per nacht, kan idd zomaar uren wakker liggen (irritant!) of ik slaap (en droom) juist heel diep. Alleen nooit echt lang achter elkaar, want dan moet ik weer plassen haha. Soms is het 's nachts echt niks, en val ik als m'n vriend eruit is (rond 06.30) juist diep in slaap (tot een uur of 10, slecht he haha).

Vandaag maak ik er lekker een hangdag van, en een beetje kastjes opruimen ofzo haha. Vanavond 'moeten' we met m'n schoonfamilie eten, heb er nu al zin in Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 1578173417... Achja, scheelt me weer een keertje koken haha (en gister ook al, toen was m'n moeder jarig dus hebben we daar gegeten).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  LDJ di 23 okt 2012 - 23:37

Fijn Viva dat je dochter nog naar de gastouder gaat. Kun je alles lekker op je eigen tempo doen.
Heb je trouwens nog leuke etiketten gevonden? Ik heb uiteindelijk toch maar voor wat simpele gekozen en heb ze bij de bruna gekocht. Heb ze al wel geschreven, dus ze kunnen straks zo op de enveloppen. Mooi handig.
Ja, ik begrijp ook niet echt waarom die vogels dat doen. Stomme beesten haha.

Lente: Haha, geen zin in vanavond? Wat gaan jullie eten, bij een wok oid?
Lekker zo'n hangdagje, nu kan het nog haha.
Wat ik zelf straks wil qua baan dat weet ik nog niet.
Wil me straks in december er is even in gaan verdiepen. Doe ik nu ook al wel, maar nog niet erg actief.
Het maakt me denk ik ook niet zo heel veel uit wat ik ga doen, als ik maar iets heb straks.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  L!ND@ wo 24 okt 2012 - 0:22

@ Muus Wat vervelend dat je ijzer gezakt is, hopelijk zorgen de tabletjes snel voor verbetering! Fijn dat de luizen weg zijn, ik ben erg blij dat ik daar nog geen ervaring mee heb. Lijkt me vreselijk! Wat knap dat je zo netjes in bed blijft liggen als je 's nachts wakker bent. Doe ik trouwens ook wel, maar ben dan druk op fb en het forum aan het rondkijken, op zoek naar nieuwtjes. Ik word anders helemaal ongelukkig van mezelf! Wat heerlijk om te lezen dat je gewoon thuisblijfmoeder kunt zijn en zo volop van je kindjes kunt genieten.

@ LDJ Wat fijn dat je man weer een baan heeft en dat ze meteen ook al rekening met jullie aanstaande bevalling houden. Joh, wie weet wat er straks zelf op je pad komt. Eerst maar eens gaan bevallen toch?

@ Viva Wat vervelend dat het verhaal van gisteren zo in je hoofd blijft zitten. Gelukkig heb je de kleine wel weer gevoeld. Heb je dit al eens met je vk besproken? De angst dat er iets mis kan gaan en hoe je daar eventueel mee om zou kunnen gaan? Arm vogeltje...Heeft ie de strijd al opgegeven? Zo'n zwartgeblakerd ding wil je inderdaad niet in je kamer hebben!

@ LDJ Of ik nou goed of slecht geslapen heb....Er lijkt nauwelijks verschil in te zitten. Behalve dan, dat als ik slecht geslapen heb, ik tussen de middag een flinke dip krijg. Soms geef ik eraan toe, soms niet, bang om anders 's nachts weer wakker te liggen.

@ Lente Heerlijk zo'n hangdag, ik merk dat ik er steeds meer heb Embarassed Ondanks dat je er niet zo veel zin in hebt, veel plezier vanavond! Een avondje niet hoeven koken is nooit mis (zegt de dame, waarvan haar man altijd kookt...).

Nou, ik heb zojuist het verlossende telefoontje gehad hoor! Mijn "eigen" gyn belde zojuist, om even terug te koppelen op wat er gebeurd was. Hij gaf zelf al aan, dat de arts die ik vrijdag had, de dingen soms een beetje knullig formuleert. De beste man had alleen maar bekeken hoe zwaar het kindje nu wordt geschat en niet bedacht dat ik nog niet helemaal op het eind loop...Nou goed, kan gebeuren, maar ik kreeg echt het gevoel alsof ze zo alles van tafel schoven. Stel dat ik nu, op dit moment, zou bevallen, dan mag ik het nog zelf proberen. Het kindje zit nu nog onder de 6 pond. Logisch, dat was de afspraak. Vrijdag heb ik bij mijn "eigen" gyn een afspraak staan, gaan we opnieuw een groeiecho maken en dan verwacht hij dat de kleine wel boven de 6 pond geschat wordt. Als dat zo is (lijkt ons beiden wel), plannen we meteen een KS. Opluchting alom, ik kan weer rustig ademhalen. Fijn om toch nog even opnieuw de bevestiging te krijgen!
Verder lees ik al dat jullie zo'n beetje alles wel klaar en geregeld hebben. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat er hier nog genoeg moet gebeuren. Babykleertjes uitzoeken en wassen, de rest van de spullen van zolder halen en uitzoeken, zoals box, kinderwagenbak etc. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens een lijstje ga maken, zodat ik vanaf morgen dingen kan gaan ondernemen. Even een schop onder mijn kont!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  lente wo 24 okt 2012 - 0:56

LDJ, Haha valt het op Wink ? Nee ze eten 1x per jaar met de hele familie erwtensoep (en dat lust ik niet eens) omdat het hier in de buurt dan jaarmarkt is (waar ik nooit heen ga), soort traditie dus. Je bent verzorgende toch? Daar is vaak wel werk in te vinden toch (toen ik dat nog was wel, maar das al een paar jaar geleden)?

Linda, Oh wat fijn zeg Very Happy! Moet een hele last van je schouders vallen nu denk? Sommige artsen moeten echt nodig op communicatie cursus he. Ik werk er dagelijks (nouja, nu even niet dan) mee, maar soms komen ze echt zo als een hork uit de hoek haha. Lijstje maken met wat je nog moet doen is wel handig idd! Heb in m'n telefoon ook 'to-do' en 'nog kopen' lijstjes staan Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 827601, anders vergeet ik sowieso vanalles. Moet zo nog even een lijstje uitprinten van dingen die we nog moeten pakken in de ziekenhuistas als we daadwerkelijk die kant op gaan (dingen die we nu nog gewoon gebruiken).

Ik heb zin in cake. De hele dag al. Dus die ga ik zo maar bakken haha Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 2474380249
lente
lente
Prater
Prater

Bericht  Viva wo 24 okt 2012 - 1:33

Lente, volgens mij moet je niet perse de baby een bepaald aantal keer per dag voelen, al weet je VK het vast beter, maar ik snap dat je daar dan ook onzeker van wordt. Overigens denk ik dat ik het ook slecht kan hebben als jij eerder bevalt hoor :P Maar niet zo dat ik diegene niet kan luchten ofzo, meer van, shit ik wil ook Wink
Lekker een hangdag! En scheelt vanavond wel lekker koken, ga je uiteten of bij ze eten?
Lekker erwtensoep! Wij hebben die traditie met de familie van mijn moeders kant, vroeger lustte ik het ook niet, dus dan snap ik dat je er weinig zin in hebt. Hebben ze niet toevallig ook patat ofzo erbij? Wink
En cake bakken, dat klinkt goed! Maar ik moet toch eerst mijn etiketten gaan schrijven.

LDJ, ja ze gaat alleen de dinsdag en woensdag, en dan niet volledig maar een dele ervan, maar het is wel erg lekker ja!
Nee, ik heb ook simpele gehaald, gewoon van de hema, 105st zonder regeltjes gewoon helemaal wit en dat voor 2 euro :P

Linda, nee nog niet met de VK besproken van mijn angst, juist gisteren geweest en ik had het al even niet gehad. Misschien volgende keer toch maar doen. En het vogeltje is nu stil, ik vind het maar niets, in feite wacht je gewoon tot dat beestje dood is.
Wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt gekregen van je Gyn! Waarschijnlijk dus vrijdag je bevallingsdatum weten, lekker zeg!
Heb je zelf een voorkeur voor een bepaalde datum?
En je hebt nog even de tijd Wink om alles rustig te wassen, ik ben ook begonnen met 36 wk, al had ik het al wel uitgezocht.
En je man maar alles van zolder halen hoor!

Ik moest net een wratje laten stippen, heel lang uitgesteld want ik kan me die pijn van vroeger nog wel herinneren. Helemaal in spanning, zag er onwijs tegenop, viel het heel erg mee Laughing.
Zo, en nu ga ik braaf etiketten schrijven, tussendoor lekker forummen smile
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Knof wo 24 okt 2012 - 3:43

Wow, wat is het hier gezellig druk! Veel dames met verlof dat scheelt!

Ik ben vandaag echt super moe, bah! Voel me echt een beetje nutteloos, zelfs boodschappen doen is al heel snel te zwaar nu. Zo had ik net een kleine tas vol en was ik echt kapot toen ik thuis was. Heb pizza gekocht want geen zin om te koken! Jee, echt te erg!

@ Lente; hoe is je cake? Lekker zeg! Nu krijg ik er ook zin in!

@ Linda; fijn dat je waarschijnlijk vrijdag een datum weet. Wie weet mag je zelf een dag kiezen.

@ Viva; gelukkig dat het aanstippen je meeviel! Lukt het met etiketten schrijven? Ik ben eigenlijk klaar met alle babyvoorbereidingen; wassen, etiketten schrijven, inruimen van commode en kast heb ik allemaal al gedaan...
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  M-G wo 24 okt 2012 - 11:20

Zo kijk je 3 dagen even niet in het topic en zijn er gewoon 3 á 4 pagina's bij gekomen! Gezellig drukte!

Knof: ja de tijd gaat mij echt erg snel voorbij, nu nog maar 5 dagen werken en dan verplicht met verlof. Het zal wel aan mij liggen maar ik zie er nog tegenop ook om hele dagen thuis te zitten. (ik ben nou eenmaal een workaholic)
Wow 39 weken... inmiddels, nu ik dit typ, alweer 39,5.. .spannend! succes met de laatste loodjes en dat je maar een voorspoedige en fijne bevalling mag hebben! Lekker dat je alles in ieder geval klaar hebt voor de kleine. Voel je je inmiddels alweer wat beter of is het echt zo dat de laatste loodjes het zwaarste zijn?

Snoes: dus jij hoeft ook nog maar 5 dagen te werken... kan je eerst vakantie inplannen? Ik moet gewoon verplicht met verlof 4 weken van te voren. Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat.

Viva: daar zie ik nog het meeste tegen op dat de weken niet zo snel meer gaan. Nu vliegen ze voorbij nu ik lekker aan het werk ben. Fijn dat je verlof goed bevalt. Vervelend dat je die angst af en toe hebt. Ik probeer er niet aan toe te geven als ik zulke dingen hoor of lees maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Al klaar met de etiketten schrijven?

LDJ: dank je, leuk dat je fotootjes heb gekregen! Ik ben dus niet de enige die het nu langzamerhand een klein beetje zat begint te worden. (ik ben dan nog niet zover als jij bent maar ik kan me storen aan het feit dat ik alles niet zo snel meer kan doen, niet effe snel ergens heen rennen, snel bukken, snel snel... wat klinkt dat toch gehaast van mij) maar goed dat komt allemaal wel weer. Kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent naar je kindje, je draagt het nu ook alweer een hele tijd bij je. Natuurlijk ook gefeliciteerd voor jou en je man dat hij een baan heeft, super zeg! dat geeft denk ik ook wel een stukje rust?

L!Nd@: vervelend dat de communicatie in het ziekenhuis niet lekker verloopt maar gelukkig hebben ze je gerust kunnen stellen!
Rennies, die slik ik ook met enige regelmaat, fijn dat die dingen bestaan!

Hier gaat alles eigenlijk nog steeds wel lekker alleen begin ik het af en toe een beetje zat te raken dat die buik in de weg zit. Je moet er wat voor over hebben maar soms kan ik me er aan storen. Als ik even snel iets wil doen, dat het niet allemaal snel kan. De kleine is nog steeds een druktemaker... Nog 5 daagjes werken, dus op mijn werk ben ik alles aan het afronden en aan het overdragen aan mijn collega's en begin ze nu al bijna te missen. Ik vermoed dat ik ook nog regelmatig even langs ga, gewoon voor de gezelligheid. Zojuist heb ik de geboortekaartjes en het kraampakket besteld en volgende week ga ik kijken bij de kinderopvang en daarna nog een keer op bezoek bij een aantal gastouders.

Hoe is het met jullie, houden jullie heb allemaal nog een beetje vol?
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Viva do 25 okt 2012 - 2:02

Knof, balen dat je je gisteren zo moe voelde. Gaat het vandaag al beter daarmee?
Boodschappen vind ik ook steeds zwaarder worden, vooral als ik onze dochter mee heb, is toch 17kg steeds erbij op de fiets, pff.
De etiketten zijn af! Hier zijn alle wasjes ook gedaan, ik hoef niets meer te doen voor de baby, meer wat andere dingen nu opruimen ofzo.

MG, ja al klaar met mijn etiketten Wink En ik vind het echt hoor, mijn tijd gaat nu zoveel langzamer. Ook wel lekker, en ik wéét dat ik juist nu nog van de "rust" moet genieten, maar je bent voornamelijk toch aan het wachten.
Leuk dat je je geboortekaartjes en kraampakket nu hebt besteld!

Zeg, hebben jullie allemaal iemand om hier neer te zetten dat jullie bevallen zijn?
Aangezien we elkaar niet allemaal op fb hebben (ik heb alleen LDJ en Anniej vanuit dit topic).
Zou wel leuk zijn als we het op het forum ook konden lezen Wink
Hier is dat overigens "al geregeld", dus jullie zullen het van mij wel lezen als ik bevallen zou zijn.

Zojuist heb ik gewoon, jaja!, even geslapen!
Was wel lekker, ook wel wakker gelegen/netaan geslapen.
Onze dochter wilde NIET slapen, alleen als ze bij mij mocht liggen. Dat wilde ik niet, ze is wel stil dan, maar gaat de hele tijd wiebelen, daarvan kan ik niet slapen, dus die speelde op haar kamer met de deur dicht, muziek zachtjes aan. En onze deur (ertegenover) was open. Toen ik na een uur ging kijken, vond het wel weer genoeg, was ze lief op haar bed boekjes aan het lezen :P
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  lente do 25 okt 2012 - 3:55

Viva, Omdat ik haar sowieso al vrij weinig voel, wil de vk dat ik haar 3x per dag ('s ochtends, 's middags, 's avonds) een keer goed voel. Moet er dan echt voor gaan zitten en een beetje porren haha. Vanmiddag had ze er weinig zin in, maar voelde wel wat dus vond het wel prima. Hoe is het met het vogeltje afgelopen? Zat trouwens in een ander topic de foto van je voetenzak voorbij komen, jeetje wat knap zeg! Ik kan net een knoop aannaaien Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 1578173417. Gister bij m'n schoonfamilie viel 't wel mee, niet te laat gemaakt haha. Kreeg tomatensoep dus dat was wel lekker, en ze hadden verschillende soorten (stok)brood etc. erbij. Lekker dat je even geslapen hebt vanmiddag! Knap je van op he Very Happy.

Knof, Hoe ist vandaag? Wat minder moe? Herken het wel, 'even' boodschappen doen is tegenwoordig een hele opgave he. Lekker je rust nemen verder! M'n cake was trouwens niet wat ik er van verwachtte haha. Gister een plakje op, en vandaag de rest maar aan m'n vriend meegegeven voor op z'n werk. Daar werd ie wel gewaardeerd, want kreeg een smsje van z'n collega (ook een vriend van ons) of ik dat wekelijks ging doen Wink.

MG, Wat voor werk doe je eigenlijk? Of weet ik dat wel, maar ben ik dat vergeten? Iets in de zorg staat me bij? Ik moe(s)t er ook erg aan wennen dat niet alles meer op mijn tempo kan. Dat 'even snel' is er niet meer bij idd, soms heel irritant! Ben benieuwd of ik na m'n zwangerschap het oude tempo weer oppak haha, of dat ik het tempo een tandje lager hou Wink.

Anniej, Hoe is het met jou eigenlijk? En je kleine meid?

Hier alles goed, alleen veel harde buiken vandaag, die soms ook pijnlijker worden. Alleen vind ik dat een beetje lastig, want is pijnlijk? Ik heb niet zo snel pijn (of nouja, dat geef ik niet toe), dus de grens tussen 'ongemakkelijk' en 'pijnlijk' is soms wat vaag hier. Wel ook ontzettende poetsdrang vandaag haha. Alle ramen binnen gezeemd, kon mezelf nog net tegenhouden om buiten op de ladder te klimmen om boven de buitenboel ook te doen Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 253468018. Ondertussen ook lekker stoofvlees opstaan voor bij de stamppot vanavond, dat vind ik zo lekker, dus best goed bezig al zeg ik het zelf Wink.

Heb trouwens nog niemand die het op het forum zet als ik bevallen ben, heb niemand van hier op fb verder.
lente
lente
Prater
Prater

Bericht  Gast do 25 okt 2012 - 4:51

Hi!

Hier alles goed. Druk druk druk met de dames! Dus heb geen tijd om hier te komen, zo nu en dan kijk ik even op het forum.

Zal vh weekend poging tot reageren doen, bovendien heb ik me voorgenomen om wat meer af stand te nemen.

Sommige zullen dat vorige week wel "gelezen" hebben.

Dames, zet hem op met bevallen! X

Gast
Gast

Bericht  LDJ do 25 okt 2012 - 5:23

Knof: Hoe gaat het vandaag met je?

M-G: Spannend dat jij ook bijna verlof hebt. Hoe ver ben je nu dan?
Onbewust geeft het idd een heleboel rust dat mijn man nu eindelijk een baan heeft.
Hij is er zelf ook heel erg blij mee. Van de week kon hij er haast al niet van slapen.

Viva: Lekker dat je vanmiddag even geslapen hebt. Dat kan zo fijn zijn.
Ik heb er vanmiddag ook even aan toe gegeven. Nu maar hopen dat het geen invloed heeft op aankomende nacht.
Denk dat ik gewoon zelf een topic open als het zover is.

Lente: Oei, harde buiken. Misschien een begin of dat je je lichaam zich voobereid?
Je bent nog flink actief bezig vandaag zeg!!

Anniej: Fijn om te lezen dat alles goed gaat.

Hier gaat alles zijn gangetje.
Gisteravond in bed had ik ineens pijnlijke steken in mijn buik joh.
Later zijn ze weer weg getrokken.
Vandaag een heerlijk luierdagje gehad.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  M-G do 25 okt 2012 - 10:21

Viva: lekker dat alles klaar is! Even lekker bij geslapen vandaag?, is ook wel eens goed voor een mens. Ik heb niet iemand die hier voor mij op het forum gaat plaatsen dat als ik bevallen ben maar mezelf kennende staat die laptop wel in mijn buurt (als ik daarna toch op bed moet blijven liggen dan vind ik wel even de tijd om het hier te melden.

Lente: Nee ik werk niet in de zorg. Ik werk in de facilitaire dienstverlening en doe daar de administratie, financiën. We hebben een heel klein team, dus mijn werk is erg variërend, voornamelijk een kantoorbaan. Fysiek is het me dus niet te zwaar. Misschien bevalt een iets lager tempo straks wel veel beter Wink
Vervelend die harde buiken en dat van die pijngrens dat komt me wel bekend voor... wat is pijn... Hopelijk gaat het morgen wat beter!

Anniej: fijn dat het goed gaat!

LDJ: morgen ben ik precies 35 weken. Echt fijn dat het je rust geeft en dat hij er ook blij mee is! Nu kun je samen nog even echt genieten van je zwangerschap! Pijnlijke steken, bah vervelend. Lekker rustig aan doen dan.

Vandaag bij de VK geweest. Ze vond de baby iets aan de kleine kant en had het idee dat ik een beetje te weinig vruchtwater had. Ze wil maandag een extra echo laten uitvoeren. Zelf maak ik me er nog niet zo druk over en gooi ik het een beetje op de stress van de afgelopen tijd. Echt stil zitten is er niet van gekomen en ik heb gelezen dat als je rust er vruchtwater wordt aangemaakt en om heel eerlijk te zijn, heb ik niet bepaald gerust de afgelopen tijd.
Het hartje was wel goed te horen en prima en de kleine beweegt ook nog goed.
Ze vroeg of het gevoelig was als de kleine bewoog en dat idee heb ik wel... Soms is het een beetje een vervelend gevoel, a.d.h. daarvan en aan wat ze van de baby gevoeld heeft, denkt ze dat ik vrij weinig vruchtwater heb.

Ik hoop natuurlijk dat maandag alles goed is. Wat moet dat moet maar ik hoop niet dat ze voorschrijft dat ik complete rust moet houden want daar ben ik niet zo goed in. Ik ga nu dan maar mijn bedje opzoeken om eens een keer (voor mijn doen) op tijd naar bed te gaan.

Hoe is het met jullie allemaal? Alvast een goed weekend voor iedereen!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Muus do 25 okt 2012 - 10:32

Even snel:

Lieve help! Ik wilde net de hond uitlaten, maar mijn schoenen passen niet meer..! En ik moet nog zolang, hoe ga ik die weken nog doorkomen? Iemand tips?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  L!ND@ do 25 okt 2012 - 19:04

Gewoon een paar goedkoopjes in een paar maten groter kopen? Ik heb ergens ook nog een stel superstampers liggen, nog niet nodig gehad, maar duurt vast niet lang meer. Begin ook weer vocht vast te houden Sad
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  L!ND@ do 25 okt 2012 - 19:05

Zo naar de gyn, spannend!! Doe daarna wel even een update Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva do 25 okt 2012 - 23:41

Lente, ok vandaar!
Vogeltje heeft de moed geloof ik nóg niet opgegeven, niet leuk voor mijn hormonen. Hoorde hem vanmorgen nog proberen naar boven te komen.
Ik vind het maar niets, het is niets voor mij om dat beest dood te laten gaan en niet te redden, maar als we hem zouden redden, vliegt dat beest door het huis en kan alles schoongemaakt worden en dan maar hopen dat ie snel naar buiten gaat. En eh, tja, nu redden we hem dus maar niet Embarassed
Lekker dat ze voor jou tomatensoep hadden, en die verschillende (stok)broodjes klinkt ook heerlijk!
Goedzo dat je jezelf weerhouden hebt om de ladder op te gaan, gek mens Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 1578173417
Dat doe ik sowieso al niet (de ramen op de ladder). Had juist gister gevraagd of mijn man binnenkort met het keukentrapje de dakgoot vd schuur leeg wilt halen (bladeren), laat ik mooi aan hem over :P
Ik dacht, NAV dat je niemand van hier op fb hebt, ik ga eens kijken wie je bent, aangezien ik je naam nog kon vinden ivm de rode positiebroek.
Maar er bestaan wel een aantal meer meiden met die naam Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 1578173417
Dank je trouwens over die maxi cosi hoes, was wel een 1x nooit weer projectje maar goed, ben er blij mee nu!

Anniej, het topic heb ik wel gelezen, niet dat je wat meer afstand neemt hier.
Vind je het veel drukker, nu met 2? Is in het begin sowieso druk natuurlijk, omdat het echt nog een baby-baby is.
Ben heel benieuwd hoe die overgang is!

LDJ, zolang je ons maar niet heel lang laat wachten als je bevallen bent Wink
En heb je nog goed geslapen vannacht na je middagdut?
Ik heb vrij lekker geslapen, gelukkig.
Waren die pijnlijke steken echt steken of harde buiken? Ik vind dat altijd zo vervelend, hoop je deels dat het zal beginnen, gaan ze weer weg :P

MG, ja lekker gister even geslapen, en vannacht gelukkig ook!
Ik zie mezelf er ook wel voor aan 3h na de bevalling gewoon zelf lekker weer op fb en het forum te zitten, haha.
Fijn dat je jezelf niet druk maakt over wat de VK zei, anders zit je toch een heel weekend in de stress.
Zou goed kunnen natuurlijk dat het komt door de stress die je de afgelopen tijd gehad hebt.

Muus, heb je geen sneakers die je aankan? Hier gelukkig geen last van, maar anders zou ik mijn sneakers aandoen, kan je zo los veteren als je wilt Wink

Linda, ben benieuwd! Als je een datum hebt, maak je die dan bekend? Very Happy

Hier gaat alles goed, net met onze dochter naar door gewaggeld, haha.
Zit te dubben wat ik vandaag eens zal doen, een hartjesslinger(tje) maken voor de babykamer, met stof dat ik over heb. Of slofjes haken, ook leuk :P
Of toch deze ruimte opruimen, haha. Gelukkig heb ik waarschijnlijk nog wel even om alles gedaan te krijgen Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  L!ND@ vr 26 okt 2012 - 1:11

Pffff! Ik heb er alweer een hele ochtend op zitten. Zometeen even bij de apotheek langs, en dan doe ik verder niks meer. Met de kleine gaat alles goed, hij/zij wordt op dit moment op 3100 gram geschat, waardoor meteen een keizersnede ingepland kon worden. Raar idee, ik weet wanneer uk gaat komen!!! Ik wil de datum eigenlijk alleen voor de naaste familie en vrienden houden, maar wie zijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen mag me wel een pm sturen Wink Nu is het nog afwachten of ik die datum überhaupt nog ga halen, want mijn bloeddruk is weer aan het stijgen! Bij mijn dochter ben ik erdoor ingeleid, dus we moeten het strak in de gaten houden. Ik heb namelijk nooit ergens last van, blijf me gewoon goed voelen, op wat vocht vasthouden na dan. Ik mag nu weer aan de medicatie en maandag gaan ze weer meten. Als het nu wel schrikbarend hoog wordt, moeten ze de keizersnede naar voren plaatsen. Spannend! En je weet natuurlijk maar nooit, wie weet krijg ik morgen wel ineens weeën, dan halen ze het alsnog. Ik ben nu een lijstje aan het opstellen van wat er nog moet gebeuren, maar my god...Dat is nog zoveel :O Ik hoop dat we het gaan redden! Of beter gezegd mijn man, want van de gyn mag ik niks meer doen, behalve broeden hahaha!!!

@MG Ik begin die buik soms ook behoorlijk zat te raken, die zit echt continue in de weg. Toch weet ik zeker dat ik die straks ook weer heel erg ga missen, dus ik probeer er toch nog zoveel mogelijk van te genieten! Fijn dat je verlof eraan zit te komen, lekker! Denk je verder wel een beetje aan jezelf? Ik weet dat het moeilijk is om rust te nemen, maar probeer het a.u.b.!!! Alles voor de kleine he?

@Viva Ik heb nog niemand gevraagd om het voor mij te melden als ik bevallen ben. Ik heb wel contact met Anniej, dus die wil ik het nog vragen, maar misschien is het handig als ik jouw nummer ook heb? Heb ik in ieder geval nog iemand achter de hand Wink Arm vogeltje zeg, die geeft ook niet zomaar op! Kan me voorstellen dat je je er vervelend door voelt. Wat ben jij trouwens heerlijk creatief! Ik wou dat ik dat kon, maar ik heb echt twee linkerhanden als het om de naaimachine gaat.

@Lente Vervelend he, om te bepalen wat nu echt pijnlijk is of niet. Ik herken het wel en ben soms misschien wel te streng voor mezelf, waardoor ik soms mijn eigen grens over ben gegaan. Pakt niet altijd positief uit, weet ik inmiddels uit ervaring! Heb je misschien nog een beetje poetsdrang over? Ik heb daar totaaaaal geen last van Embarassed. Ik mag nu ook niet meer van de gyn, maar dat vind ik wel erg zielig voor mijn man. Die deed bijna alles al en is de laatste tijd echt total loss...Hoe was de stamppot?

@LDJ Last van voorweeën?!? Spannend hoor, het kan echt ieder moment gebeuren!

L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva vr 26 okt 2012 - 3:53

Linda, wat spannend zeg, dé datum. Dat is in ieder geval wel je uiterste datum Wink
bij mij is dat met 42 wk, neem ik aan.
Succes voor je man om alles af te krijgen, moet je nog zoveel dan?
Enne, viel te verwachten, ik ga je pm-en hoor!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  LDJ vr 26 okt 2012 - 5:38

M-G: Fijn dat je je er niet zo druk om maakt.
Wat je de afgelopen tijd voor je kiezen hebt gehad is ook niet niks natuurlijk, dus misschien dat dat toch ook wel een beetje mee speelt?

Muus: Hoe heb je het nu opgelost? Hier heb ik er gelukkig geen ervaring mee.

Viva: Wat heb je nu uiteindelijk gedaan vandaag?
Ik heb heerlijk geslapen afgelopen nacht. Moet zeggen dat het de afgelopen nachten ook wel weer behoorlijk goed gaat gelukkig. En ja natuurlijk, als ik bevallen ben kom ik het hier zo snel mogelijk melden Najaar 2012 mama's! - Pagina 6 253468018haha.

Linda: Moeten jullie nog zoveel doen dan? Spannend joh dat jullie nu gewoon weten wanneer jullie jullie kindje kunnen verwelkomen.
Ik denk dat het bij mij misschien wel gewoon wat voorweeen zijn geweest ja.

Snoes: Hoe gaat het met jou?

Lente: Hoe gaat het met je (pijnlijke) harde buiken vandaag?

Knof: Bij jou alles nog rustig?

Hier gaat alles nog zijn gangetje.
Vandaag van het mooie weertje genoten en nog lekker het bos ingeweest, wat kastanjes, eikels bladeren ed gezocht en het huis wat herfstachtig gemaakt.
Verder moesten we nog naar de vk, weer helemaal goed gekeurd.
Volgende afspraak staat weer voor volgende week vrijdag.
Vandaag heb ik wel wat meer last van afscheiding, herkennen jullie dit?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 6:42

Viva schreef: Anniej, het topic heb ik wel gelezen, niet dat je wat meer afstand neemt hier.
Vind je het veel drukker, nu met 2? Is in het begin sowieso druk natuurlijk, omdat het echt nog een baby-baby is.
Ben heel benieuwd hoe die overgang is!

Nee hoor, ik vind het absoluut niet drukker met 2. Komt misschien dat E. ook gewoon net als Y. een zeer makkelijke baby is. Slaapt, eet, plast en poept hahahaha. Af en toe is ze wakker en kijkt ze lekker om dr heen, gillen als een keukenmeid als ze honger heeft kan ze ook heel goed!

Het huis is gelukkig goed achter gelaten door de hulp, had echt een toffe vrouw die elke dag echt als een storm door het het huis ging, en proberen het nu gewoon bij te houden.

Wel zijn de katten gaan spoken, vorige week, en hebben ze echt een zijkant van de bank gesloopt. Sindsdien zitten ze buiten in hun verblijf en zijn we van plan om ze weg te doen. We hebben van die katten die totaal ook niet luisteren, je kan niks laten staan of het word opgevreten, zelfs de zak vd babyvoeding hebben ze te pakken gehad, maar de bank vond ik erger!

's Nachts gaat het ook super. E. drinkt rond de n8 80CC en slaapt dan 5uur door, dan snel weer een flesje erin en dan vervolgens zonder poespas nog weer 3 tot max 3,5 uur dus wat dat betreft mogen we niet klagen.

Gister zijn de van het CB al hier geweest, normaal zou dat volgende week ergens zijn, maar die huppeltrut die we hadden wou ik niet meer, dus hebben we een andere, een mannelijke collega nu. De hulp had hier voor gebeld en ivm het lage geboorte gewicht van E. wou ze dat ze deze week zoiezo al langs zouden komen om ons te begeleiden qua voedingen enz of dat wel goed ging, nou E. eet niet maar ze vreet haha.

Verder geen nieuws.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 34 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: