Poeptransplantatie effectief bij darminfectie'
+2
girli
Minx
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
BAARN - Een poeptransplantatie is een veilige en effectieve manier om de zeer besmettelijke infectie met Clostridium difficile te behandelen.
Dat blijkt uit onderzoek van het Henry Ford Hospital. Van de 49 onderzochte patiënten herstelden er 43 heel snel. Daarbij hadden zij drie maanden na behandeling geen complicaties van de bacterie.
De patiënten kregen de gedoneerde menselijke ontlasting via een neussonde of colonoscopie toegediend.
Hoewel de behandeling nog niet heel gebruikelijk is, heeft het volgens onderzoeker Mayur Ramesh opvallende resultaten. "Meer dan 90 procent van de onderzochte patiënten genas van de infectie. De behandeling is vooral geschikt voor patiënten die niet reageren op de standaardbehandeling met antibiotica of een operatie willen vermijden."
Bacterie
De bacterie Clostrium difficile veroorzaakt over het algemeen diarree en andere darmproblemen. De belangrijkste symptomen van de infectie zijn waterige diarree, koorts, weinig eetlust, misselijkheid en buikpijn.
De infectie ontstaat vaak bij patiënten in ziekenhuis of mensen die antibiotica slikken en kan overlijden tot gevolg hebben. Daarbij is de infectie erg besmettelijk.
Effect
Volgens Ramesh herstelt de ontlasting de darmflora, waardoor het immuunsysteem en de spijsvertering verbetert.
"De patiënten die behandeling via een neussonde krijgen, proeven of ruiken niets van het ontlastingsmengel. Daarbij kunnen ze een paar uur na de behandeling alweer eten en voelen ze zich een dag later alweer helemaal goed."
Het onderzoek is gepresenteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de Infectious Diseases Society of America.
bron: nu.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klinkt op zich erg logisch maar je moet er toch niet over nadenken.
BAARN - Een poeptransplantatie is een veilige en effectieve manier om de zeer besmettelijke infectie met Clostridium difficile te behandelen.
Dat blijkt uit onderzoek van het Henry Ford Hospital. Van de 49 onderzochte patiënten herstelden er 43 heel snel. Daarbij hadden zij drie maanden na behandeling geen complicaties van de bacterie.
De patiënten kregen de gedoneerde menselijke ontlasting via een neussonde of colonoscopie toegediend.
Hoewel de behandeling nog niet heel gebruikelijk is, heeft het volgens onderzoeker Mayur Ramesh opvallende resultaten. "Meer dan 90 procent van de onderzochte patiënten genas van de infectie. De behandeling is vooral geschikt voor patiënten die niet reageren op de standaardbehandeling met antibiotica of een operatie willen vermijden."
Bacterie
De bacterie Clostrium difficile veroorzaakt over het algemeen diarree en andere darmproblemen. De belangrijkste symptomen van de infectie zijn waterige diarree, koorts, weinig eetlust, misselijkheid en buikpijn.
De infectie ontstaat vaak bij patiënten in ziekenhuis of mensen die antibiotica slikken en kan overlijden tot gevolg hebben. Daarbij is de infectie erg besmettelijk.
Effect
Volgens Ramesh herstelt de ontlasting de darmflora, waardoor het immuunsysteem en de spijsvertering verbetert.
"De patiënten die behandeling via een neussonde krijgen, proeven of ruiken niets van het ontlastingsmengel. Daarbij kunnen ze een paar uur na de behandeling alweer eten en voelen ze zich een dag later alweer helemaal goed."
Het onderzoek is gepresenteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de Infectious Diseases Society of America.
bron: nu.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klinkt op zich erg logisch maar je moet er toch niet over nadenken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Poeptransplantatie effectief bij darminfectie'
Via een neussonde
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ja, die neuszonde geeft het inderdaad wel extra dimentie! Maar... ik zou er geen enkel probleem mee hebben, als je zo'n buikpijn hebt dan ben je blij dat er iets voor is.
Gast- Gast
Dit had ik serieus liever gehad dan dat enorm ranzige drankje om m`n darmen te legen en daarna zo`n scopie in je darmen.Shoesdontlie schreef:Ja, die neuszonde geeft het inderdaad wel extra dimentie! Maar... ik zou er geen enkel probleem mee hebben, als je zo'n buikpijn hebt dan ben je blij dat er iets voor is.
Kom maar op met die neuszonde haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Dit had ik serieus liever gehad dan dat enorm ranzige drankje om m`n darmen te legen en daarna zo`n scopie in je darmen.Shoesdontlie schreef:Ja, die neuszonde geeft het inderdaad wel extra dimentie! Maar... ik zou er geen enkel probleem mee hebben, als je zo'n buikpijn hebt dan ben je blij dat er iets voor is.
Kom maar op met die neuszonde haha!
me too. Ik heb hetzelfde gehad als jij alleen een paar maandjes eerder.
Gast- Gast
Jaaa, echt ranzig he?!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Jaaa, echt ranzig he?!
I know, ik heb je topic toen nog gevolgd. Ik had het een paar maanden daarvoor ... En het is inderdaad écht ranzig.
Gast- Gast
maar wordt er dan letterlijk poep door zo'n sonde geduwd? Of hebben ze een aantal bestanddelen en bacteriën uit ontlasting gehaald die dan worden toegediend?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik verwacht dat het niet letterlijk poep is maar toch... je moet er gewoon niet te veel over nadenken denk ik
Minx- Lady Post-a-lot
Nee het is echt ontlasting. Ze zijn er nog niet toe in staat om alleen de juiste bacteriën over te plaatsen. Daar wordt nu wel onderzoek naar gedaan, dus hopelijk in de toekomst.
Oh, en ik kan het niet laten: het is sonde, niet zonde, dat zijn twee heel verschillende woorden
Oh, en ik kan het niet laten: het is sonde, niet zonde, dat zijn twee heel verschillende woorden
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Er stond volgens mij een soort van poepmengsel want volledige poep door een sonde heen doen lijkt me wat moeizaam gaan. Maar echt het idee....
Minx- Lady Post-a-lot
Guilty. Ik ben in verwarring gebracht door de quote, want ik weet wel dat het sonde is haha.SuperGrover schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Het is ook echt alleen het idee wamt volgens mij proef je echt niets van sondevoeding.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ja, uiteraard, maar het gaat dus niet puur om de bacteriën.Minx schreef:Er stond volgens mij een soort van poepmengsel want volledige poep door een sonde heen doen lijkt me wat moeizaam gaan. Maar echt het idee....
Atelier Madame: Door een sonde proef je natuurlijk niet nee, maar je moet er toch niet aan denken daar oprispingen van te krijgen...
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ah bah, nee daar wil ik idd niet aan denken. Vraag me wel af of de ene manier misschien effectiever is als de andere.
Minx- Lady Post-a-lot
Woepsie, ook ik weet dat het sonde is maar ik schreef het ook fout, beetje zonde!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: