Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+24
joyce0606
smooch
Supertalentje
Annie24
pitbullgup
Star007
Floor
Slakje
mickey
strawberry
Aimee
Ayla
hellowkitty
iloverose
_Lana_
studiebol
blondje1313
Twellie
Parel
Puggle
pindaatje
*Lookie*
Arwyn
Mute_
28 plaatsers

Pagina 28 van 32 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 za 9 maa 2013 - 22:17

Gefeliciteerd Twellie! Wat heb je het lang voor je kunnen houden Laughing

Ik ben vandaag 7 weken...gelukkig is het uiteindelijk wel snel gegaan, want volgende week maandag de echo!! Can't wait Very Happy

Ik lees jullie berichten van vorige week over het praten enzo. Hier zegt ze nu echt alles na, dus ik moet echt opletten met vloeken en schelden Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 394967
Ze zegt nu;Hajjow ( hallo) , houjoee ( houdoe) mama, papa, didi ( bedoelt ze haar naam Wink) , opa, tiggie ( bedoelt ze de hond mee) , bo ( van box ; vuist tegen vuist ) ,klaar, 1, 2,3 met vingertjes erbij en nog wel wat dingen. Dus qua praten gaat het hier ineens snel, maar lopen nog niet echt Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Aimee vr 15 maa 2013 - 9:05

Wauw Star, wat zegt ze al veel joh!
Luuk heeft nog maar een heel beperkt vocabulair Laughing Hij zegt Kuuk(ie) (= Luuk(ie)), Kaar (= klaar), dada (= papa), mama, titten (=zitten), eten, dinken (= drinken), da (=ja). De woordjes die hij zegt gebruikt hij ook nog niet altijd functioneel. Soms brabbelt hij gewoon wat door elkaar. Alleen 'ja' gebruikt hij echt goed, vooral als ik nee tegen hem zeg, haha.

Even een ander vraagje; Luuk kwam vandaag thuis van de gastouder met echt verschrikkelijke luieruitslag. Dikke, opgezwollen, rode, open plekken. Ik mocht er ook geen doekje overheen halen, hij werd zo verdrietig! Hij heeft dit eigenlijk nog nooit gehad. Hij krijgt nu wel weer kiezen en tanden, zou het daar zo van kunnen komen? Ik ben namelijk een beetje bang dat de gastouder hem te weinig verschoond (vorige week heb ik hem ook al eens opgehaald met een luier die zo verzadigd was dat het leek alsof hij hem al de hele dag om had). Ik wil haar natuurlijk niet vals beschuldigen, vandaar mijn vraag of het door de kiezen kan komen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol vr 15 maa 2013 - 9:24

Aimee, hier hebben ze nog nooit echt luieruitslag gehad, wel eens een beetje rood maar als ik daar dan zalf op smeerde was het zo weer weg.
Hier hebben ze nu 4 en 3 kiezen maar er nooit luier uitslag van gehad, ik weet dus niet of het er van kan komen. Geef je luiers mee met L? Krijg je er net zoveel mee terug of dat niet? Daar kan je het misschien ook aan zien?

Hier heeft L al best een woordenschat, papa, mama, die, opa, baby, kaar(klaar) auto, ja, nee, beppie(zo heet een beest bij mijn ouders) En V zegt, ne(nee) ja en die. Maar ze begint wel iets meer te brabbelen.

Op het dagverblijf zijn ze met het thema lichaam bezig geweest, dus ze wijzen nu iedereen zijn neus, ogen en mond aan heel grappig. Als je vraagt waar is je neus, wijzen ze of mijn neus aan of hun eigen neus.
Als alles goed gekeurd wordt dan mogen de meiden tot hun 2e jaar bij de groep blijven waar ze nu zitten, anders moesten ze volgende maand over naar een andere groep, deze groep was tot 1,5. Maar van mij hoeft dat niet zo hard, andere groepen zijn veel voller en drukker en was ik wel een beetje bang dat ze onder de voet gelopen zouden worden,omdat ze gewoon nog echt klein zijn. En nu mogen ze dus nog ff bij deze groep blijven, leidster heeft al allemaal ander speelgoed gekocht voor een wat oudere leeftijd. Erg leuk!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parel vr 15 maa 2013 - 9:42

Hallooooooooo!
Hier ben ik ook weer eens!
Wat leuk dat het allemaal zo goed gaat!
Star, ik denk dat D. een heel tevreden meisje is, of niet? Ze is gewoon niet zo heel erg bewegelijk, dan gaat de mentale ontwikkeling vaak wat sneller lijkt mij, dan geeft ze daar meer de voorkeur aan?

Aimee, L. kreeg ineens een boel kiezen tegelijk en die had idd wel voor het eerst luieruitslag met open plekjes. En ik verschoon echt best vaak haar luier! Wat helpt is weleda calendula zalf en dan maizena erop (ja die uit de keuken). Dat werkt echt als een tiet!

Studie, fijn dat ze mogen blijven! Kan me voorstellen dat je dat fijn vindt!

Hier gaat het goed! L. wil alleen ineens niet meer echt gaan slapen, ze vindt het spelen en lopen veel te leuk! Ze loopt te kirren in bed, dan jammeren, soms heel erg huilen en vaak te giechelen. Gisteren hadden we 1,5 uur lang een babyfoon een lachbaby door de babyfoon!
Voor de rest snapt ze ineens zo`n boel! Als ik zeg, zet maar in de keuken dan zet ze alles op het aanrecht, dat soort dingen. Zo tof! Voor de rest is het echt een ondeugd, als ik haar neerzet, dan kijkt ze naar me, en dan loopt ze zo de andere kant op, luid lachend natuurlijk!

Haar woordenschat, ongeveer ..
Kaaaaake (wordt zowel gebruikt voor kijken als kaakje)
papa
mama
mmmmmm (is lekker, als wij dat vragen dan zegt ze, mmmmm)
loooola (is de kat, elke kat is lola)
ete
dinke
dig (dicht)
peen (speen)
ja
nee (tegenwoordig met flink heen en weer geschud)
die
dees (deze)
dat
Kaaaaar (klaar)

Ze weet idd haar haar te vinden (nu al de tic van mama overgenomen, ik zit altijd aan mijn haar haha) en haar hoofd.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  hellowkitty za 16 maa 2013 - 5:36

Leuk zeg alle kindjes die lopen.
Hier liep ze vorige week een paar passen los als je der los liet aan je vinger, maar nu laat ze zich zo achterover vallen.
Dus ze heeft er denk ik niet zo'n zin in en kruipen gaat natuurlijk ook sneller.

Hier zegt ze:
papa
mama
opa
oma
Boa (dat is de poes)
kaka (kassa)
koke(koken)
hallo
dag

hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Floor za 16 maa 2013 - 6:11

Twellie gefeliciteerd!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol zo 17 maa 2013 - 8:10

Parel en Aimee, ik zag foto's van jullie kids buiten. Nemen jullie dan een buggy mee, of heb je zoiets van nou ze kunnen lopen hoeft die niet meer mee?

Ze kunnen hier echt wel goed lopen maar om nou al op pad te gaan zonder buggy/kinderwagen zie ik eigenlijk nog niet zitten, straks willen ze niet meer lopen wat dan? Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria zo 17 maa 2013 - 8:25

Twellie, wat gaaf dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Parel zo 17 maa 2013 - 9:42

Vandaag zijn we zomaar, in onze pyjama Laughing (je wilde mij echt niet zien), een blokje om gegaan, dan gaat er geen buggy of iets mee. Gaan we verder weg, nemen we hem sowieso mee hoor. In jouw geval zou ik hem altijd meenemen, straks vallen ze beiden en willen ze niet meer lopen, dan hang je!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee zo 17 maa 2013 - 10:54

Nog bedankt voor jullie reacties, Studie en Parel. Ik geef af en toe een pak luiers, dus moet dan even wat beter gaan bijhouden hoe vaak zij daar om vraagt... Maar als het ook door kiezen kan komen, zal ik eerst die ellende allemaal even afwachten, en daarna de gastouder beschuldigen Wink

Studie: Wat knap dat ze al lichaamsdelen kunnen aanwijzen joh, dat zie ik Luuk echt nog niet doen! Als ik naar buiten ga, neem ik bijna altijd wel de wagen mee. Behalve als we hier naast het huis eendjes gaan voeren o.i.d. Hij loopt constant bij me weg, dus mag alleen kleine stukjes zelf lopen en in het bos zodat hij een beetje kan ontdekken.

Parel: Vervelend dat ze niet wil slapen 's avonds! En dat ondeugende is erg herkenbaar Wink

Hellokitty: Jammer dat ze niet meer wilde lopen. Maar als ze het wel kan gaat het vast niet lang meer duren!

Even klagen hoor: Ik vind opvoeden echt zwaarder dan gedacht! Luuk klimt zelf op de bank, en gaat dan het liefst heen en weer rennen en laat zich in de hoeken vallen. Super gevaarlijk, dus we proberen hem te leren alleen maar te zitten op de bank. Ik moet hem serieus 100x per dag op zijn billen neerzetten en vervolgens krijgt hij kdan 100x per dag een driftbui. Dit gaat ook zo met kattenbrokjes eten, de plinten van de muren trekken, etc. Ik probeer echt heel consequent te zijn, maar vind dat soms toch wel een beetje moeilijk...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Parel zo 17 maa 2013 - 11:16

Hier ook hoor!
Ze trekt 1000x de kastdeurtjes open, ze weet dat het niet mag, ze gaat nu op haar hurken ervoor zitten als het deurtje open is en roept 'haaaaaaai' naar alle spullen. Ik mag niet lachen, dus we zeggen 'deur dicht!' en halen haar weg. 10000x en ze doet het steeds weer. Het helpt ook niet dat ik consequent ben en mijn vriend maar op bepaalde momenten (lees; als zijn telefoon of de televisie hem niet in z'n ban heeft), dan snapt dat kind er ook geen bal meer van.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Parel zo 17 maa 2013 - 11:19

Ik vind het trouwens niet zozeer moeilijk, vooral erg vermoeiend haha

En wat ook irritant is, mijn schoonfamilie was hier gisteren, hun zijn heel kuis en netjes en L is gewoon bizar aan het uittesten, ik loop hele dagen 'neeeee', en ons nichtje is 9,5 maand en die verroert geen vin. Die zit het liefste op schoot en die hoor je niet (vinden wij persoonlijk niks aan, zijn blij met L en d'r eigenwijsheid), en dan zie ik ze allemaal observeren en kijken, daar word ik helemaal kriegel van. Ik weet gewoon dat er thuis over verder gepraat wordt, en niet in de positieve zin van het woord.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 18 maa 2013 - 9:23

yep ik neem de kinderwagen idd ook vaak mee, en eigenlijk zet ik ze er ook gewoon vaak nog in. Als ik ze er eenmaal in heb en als ze er dan uitmogen krijg ik ze er nooit meer in. En eerlijk is eerlijk ik heb niet zoveel zin in een scene van L in de supermarkt ofzo. In het bos vind ik het minder erg.

Wat betreft opvoeden, ik vind het soms best wel irritant ja dat ik alles zovaak moet herhalen Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 28 561177 Gelukkig trekken ze hier geen kasten of wat dan ook open, ze doen ze alleen maar dicht als ik ze open laat dus dat is wel handig. Maar ze drukken wel steeds op het kastje van de tv waardoor de tv uitgaat en hij zichzelf helemaal op nieuw moet opstarten, heel irritant.

Maar soms heb ik al het idee dat ik in de peuterpubertijd fase zit, echt niet normaal, bij het woordje nee liggen ze allebei op de grond, als ik een beetje boos wordt zijn zij ook boos. En echt alles is nee, nee, nee... Op het kinderdagverblijf was het ze ook al opgevallen, dus ik zei tegen hun dat iedereen zegt dat het erger wordt als ze twee zijn. Toen moesten ze wel lachen, maar ze gaven ook aan dat hun ook wel het idee hadden dat ze al aardig in de peuterpuber fase zaten. Gelukkig zijn er ook heeeeeeeeeeel veel leuke moment op een dag hoor.

Parel vervelend dat je het gevoel hebt zo bekeken te worden door je schoonfamilie. Tja ik herken het wel maar je kunt er niks aan doen. Je weet voor jezelf dat je het toch prima doet met L, dat is het belangrijkste.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 21 maa 2013 - 7:56

Meiden ff 2 vragen,

Heb binnenkort een baby shower van vriendin die van de tweede zwanger is, met de vraag of je iets leuks wilt meenemen voor haar of de baby. Maar ja alle praktische dingen hebben ze dus al want er is al een kindje. Ze weten het geslacht niet dus ik ben inspiratieloos voor kado;tje. Kan ook altijd iets voor haar mee nemen, lekker doucheschuim van Rituals ofzo maar misschien hebben jullie nog inspiratie voor een baby kado.

En knutselen jullie wel eens met de kinderen? Ik zie op de foto's van het kinderdagverblijf en de verhalen van de leidsters dat ze het knutselen heel erg leuk vinden. Nu zet ik ze wel eens in de stoel met een kleurplaat en potlood maar die potlood verdwijnt meer in de mond. Vandaag hadden ze op het dagverblijf gewoon geplakt, vind het zo knap van ze, haha dus ik wil dat thuis ook best doen, maar serieus hoe? Hebben die leidsters dan op wat ze op kunnen plakken dan al de lijm gedaan ofzo? Iemand tips?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 21 maa 2013 - 8:10

Ik kreeg met mijn babyshower ook dingen voor mezelf en kreeg wat cadeautjes voor als hij ouder is (spelletjes/speelgoed). Ik had een setje van Lief badschuim ed voor mezelf en 1 voor de baby.

Dat knutselen weet ik ook niet. Nu is hij altijd bij mij thuis dus hier wordt eigenlijk niet geknutseld. Hij heeft nu een keer of 4 een tekening gekrast en 1x geverfd.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol vr 22 maa 2013 - 1:24

Floor ik knutsel thuis dus ook niet zo veel maar wil dat wel eens doen. Hoe gaat het bij jullie? Het slapen gaat wel beter of niet?

Dus meiden die het wel doen hoe pakken jullie dat aan? Of parel en mickey hoe deden jullie dat op het dagverblijf?

Ik heb jut en jul vanmorgen eindelijk weer eens laten wegen.. V is 80 cm en weeg 8975 en L is 79 cm en weegt 9340. Vergeleken met de vorige keer 8500 een 8800 is zeker V niet veel aangekomen, maar het lijntje was prima dus volgens het CB hoefde ik me geen zorgen te maken. Had wel een lolletje met mezelf, want officieel "mag" V nog niet in de vervolg stoel die is vanaf 9 kilo. De mevrouw van de prenatal zat daar vorig jaar zo op te hameren toen ik informatie kwam vragen. Toen zei ik al tegen haar, dat als ik op die 9 kilo ging wachten, ik echt nog lang moest wachten. Nou dat blijkt wel Laughing
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 22 maa 2013 - 4:49

Slapen is echt een heel stuk verbeterd. Hij slaapt nu meestal 10/11 uur per nacht en soms is hij tussendoor nog even wakker maar het is echt zoveel verbeterd.

Lichtgewichtjes die meiden van jou. Dan had ze nu nog niet in die stoel gemogen, lijkt me ook gek om haar nu nog in een maxicosi te proppen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Parel vr 22 maa 2013 - 4:56

Die van mij eet NIKS al een paar dagen niet meer.
Drinken doet ze gelukkig wel. Het is wel irritant! En ze poept al dagen alles onder dus het is te verklaren.

Floor, wat fijn dat hij zo goed slaapt!

Studie, ik deed ze wel eens in hun luier, en legde dan heel veel oud behang of oud papier op tafel en de grond. En ze kunnen dan lekker vingerverven.

Met plakken deed ik al verf op een blaadje en liet hun alles erop kwakken zeg maar.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose do 4 apr 2013 - 7:01

He dames.....
A krijgt der een broertje of zusje bij.....2 dec ben ik ik uitgerekent .29 april heb ik eerste echo .vind het zo spannend ,hoop zo dat alles goed is.

iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Slakje do 4 apr 2013 - 7:01

Proficiat!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Floor do 4 apr 2013 - 7:04

Gefeliciteerd!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Parel do 4 apr 2013 - 7:16

Wat leuk, gefeliciteerd!
Dan ben je nagenoeg rond dezelfde datum uitgerekend als met A, of niet?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose do 4 apr 2013 - 7:21

Thanks
Met a was ik 9 nov uitgerekend maar was 15 dagen overtijd 24 nov geboren.Als alles goed gaat hoop ik niet dat de baby op 24 nov geboren wordt hihi anders hebben we dubbel feest hihi
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Parel do 4 apr 2013 - 8:13

O, stom van mij! Onze dochters zijn natuurlijk op dezelfde dag jarig haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle do 4 apr 2013 - 8:15

Gefeliciteerd! Wat leuk smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 32 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: