Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisgenoten..

+11
Antibes
xxDila
Jerry
Lenthe
Paper Crown
luenca
silly-one
Bazinga
_Femme
Ibbeltje
Feline
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huisgenoten.. Empty Huisgenoten..

Bericht  Feline vr 19 okt 2012 - 21:59

Ik woon samen met 7 meiden en gisteravond zat ik te eten met 1 van hen. Zij woont in de kamer naast me en onze boodschappen liggen in de gezamenlijke keuken/koelkast (de rest heeft een eigen aanrechtblok in hun kamer). Helaas vindt één van onze huisgenoten het nodig ons eten telkens op te eten en we kwamen er gister achter dat dat bij ons beide gebeurd. Het frustreert me enorm want diegene eet alleen alle dure dingen op. Ik heb bijvoorbeeld 2 soorten crackers in mijn kastje.. wasa (0,80 cent) en Waldkorn (van de bakker, 2 euro voor 6 crackers). Nou worden die dure steeds opgegeten. Koop ik een keer Old Amsterdam ipv huismerk oude kaas dan missen er alweer 4 plakken voordat ik er zelf aan begonnen ben. M'n huisgenootje heeft allerlei dure zaden en pitten die gewoon helemaal opgegeten worden en we hebben beide pindakaas (die ik nooit eet eigenlijk) en beide potten zijn bijna compleet leeg gegeten.

Ik heb al vaker een bericht rond gestuurd dat m'n shampoo steeds weg of op is maar krijg ik weinig reactie op. Heb nu echt enorm de neiging om laxeermiddel in de pindakaas te stoppen want het maakt me echt kwaad dat ik elke dag nieuwe dingen moet kopen voor mezelf omdat iemand anders het nodig vindt om mee te eten.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik kan de kaas niet buiten de koelkast in m'n kamer leggen bijvoorbeeld..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisgenoten.. Empty Re: Huisgenoten..

Bericht  Ibbeltje vr 19 okt 2012 - 22:03

Wat vervelend zeg dat iemand dit doet. Kunnen jullie niet een keer met zijn allen rond de tafel?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  _Femme vr 19 okt 2012 - 22:08

Wat oneerlijk zeg!

Kun je geen kleine koelkast of een elektrische koelbox oid op je kamer zetten?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Bazinga vr 19 okt 2012 - 22:11

En heel kinderachtig je naam en streepjes erop zetten? Dus bijhouden wat eruit is gegaan. Misschien dat 't wat cru overkomt, maar dat er dan wel een kwartje gaat vallen of zo>
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Feline vr 19 okt 2012 - 22:26

_Femme schreef:Wat oneerlijk zeg!

Kun je geen kleine koelkast of een elektrische koelbox oid op je kamer zetten?

Daar heb ik ook aan zitten denken maar ik vind het belachelijk dat ik dan 150 euro uit moet geven aan een koelkast terwijl er 1 in de keuken staat waarin ik alles kwijt kan. Bovendien ben ik bang dat dat te veel herrie maakt op m'n kamer terwijl ik al heel slecht slaap.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  silly-one vr 19 okt 2012 - 22:28

Weet je wie het is? Anders de dame in kwestie er op aanspreken. Face to face het zeggen en een bedrag terug vragen voor de gemaakte kosten.
Ik heb dat op een gegeven moment ook gedaan en die persoon heeft toen inderdaad de kosten, voor een deel, terug betaald. Het ging mij toen qua kosten om het principe.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Feline vr 19 okt 2012 - 22:29

Bazinga, ben bang dat die persoon er zich niets van aantrekt. Ik heb altijd vrij dure saladedressing (8 euro per flesje), die was nog dicht en er zat nog een bodempje in toen ik 'm wilde gebruiken. Gister wilde m'n huisgenootje mayonaise pakken, eet ze amper maar ze wist dat ze daardoor nog een volle tube had liggen, die lag dus ook leeg geknepen in de koelkast.

Een goed gesprek gaat echt niet werken.. helemaal niet als het het huisgenootje is wat 300 euro van ons gejat heeft. Maar die krijgen we helaas niet weg..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline vr 19 okt 2012 - 22:30

silly-one schreef:Weet je wie het is? Anders de dame in kwestie er op aanspreken. Face to face het zeggen en een bedrag terug vragen voor de gemaakte kosten.
Ik heb dat op een gegeven moment ook gedaan en die persoon heeft toen inderdaad de kosten, voor een deel, terug betaald. Het ging mij toen qua kosten om het principe.

Nee, dat weet ik dus niet.. Want m'n vermoeden is amper nog hier dus ik twijfel. Het gaat mij ook om de kosten.. voor mijn part vreet ze m'n pakje wasacrackers en goedkope appelstroop helemaal op maar juist de dure dingen (oude kaas etc) worden opgevreten..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  luenca vr 19 okt 2012 - 22:32

huisgenoten! Mad

waar ik aan dacht is, kan je misschien een slotje op de koelkast zetten? die is toch alleen van jou en je ene huisgenoot? dat jullie daar allebei een sleutel van hebben. ik weet niet eens of dat kan een slotje op de koelkast maar miss wel? is die keuken ook van jullie samen? anders zou ik gewoon , als er een keukendeur is, daar een slot op zetten. je pindakaas e.d kan je dan gewoon op je eigen kamer bewaren.

desnoods had je een cameraatje/webcam op in de keuken Twisted Evil

ow ik kan hier echt zo pissig om worden! jij staat in ieder geval samen sterk met je huisgenoot, samen met haar zou ik , als je durft, even laten zien wie jullie zijn en van wie dat eten is en dat ze er met hun poten vanaf moeten blijven, dit naar hun allemaal, gezien dat nodig is aangezien ze niet eraan willen toegeven wie de schuldige is, echt voor jezelf opkomen hoor, samen met je huisgenoot, ronduit asociaal!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Paper Crown vr 19 okt 2012 - 22:34

Wat een aso! Maar je weet zeker dat zij dat is? Ik zou er echt boos om worden hoor, echt not done. En dan ook de dure dingen vreten. Kunnen jullie niet de ruimte waar de koelkast staat afsluiten?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Feline vr 19 okt 2012 - 22:46

Ja, dat zit me ook zo dwars.. Ik ben echt de moeilijkste niet.. Sta er juist een beetje bekend om dat ik altijd iedereen eten geef. Dus als je een keer geen ontbijt hebt dan pak je wat crackers of en plak kaas maar laat dan wel even een briefje achter ofzo.

Het is helaas de gezamenlijke keuken (we hebben maar 1 gasfornuis) dus afsluiten gaat niet.. Slot op de koelkast is handig maar zou niet weten hoe..

Enige wat we nog kunnen doen is zeggen dat we beide dan maar per maand 10 euro van de huisrekening pakken maar dat is weer lullig tegenover de onschuldigen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  luenca vr 19 okt 2012 - 22:47

Feline schreef:Ja, dat zit me ook zo dwars.. Ik ben echt de moeilijkste niet.. Sta er juist een beetje bekend om dat ik altijd iedereen eten geef. Dus als je een keer geen ontbijt hebt dan pak je wat crackers of en plak kaas maar laat dan wel even een briefje achter ofzo.

Het is helaas de gezamenlijke keuken (we hebben maar 1 gasfornuis) dus afsluiten gaat niet.. Slot op de koelkast is handig maar zou niet weten hoe..

Enige wat we nog kunnen doen is zeggen dat we beide dan maar per maand 10 euro van de huisrekening pakken maar dat is weer lullig tegenover de onschuldigen.

wat voor koelkast heb je? heb je een voorbeeld plaatje? of desnoods een foto van jou koelkast via pm?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Lenthe vr 19 okt 2012 - 23:14

Ik zou daar echt heel kwaad om worden! Je moet met je handen van andermans spullen afblijven!
Ik zou een slot op de koelkast zetten
Huisgenoten.. Koelkast-_12062010_8249

Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Jerry vr 19 okt 2012 - 23:40

Lenthe schreef:Ik zou daar echt heel kwaad om worden! Je moet met je handen van andermans spullen afblijven!
Ik zou een slot op de koelkast zetten
Huisgenoten.. Koelkast-_12062010_8249

+1!

Overigens vind ik laxeermiddel ook een goed idee! Of douchegel in 'n dressingflesje ofzo...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 23:47

Ik zou het ook echt niet kunnen hebben als huisgenoten dit soort gedrag vertonen.
Inderdaad een slot monteren op de koelkast, zeker als de rest het toch niet in gebruik heeft.
Vreemd dat ze wel in jullie koelkast zitten terwijl ze er zelf niets te zoeken hebben.

Gast
Gast

Bericht  xxDila za 20 okt 2012 - 0:11

Hoewel ik weet dat het niet oke is om kwaad met kwaad te bestreiden..
Zou ik op een gegeven moment ook echt zoiets hebben van f*ck it.
Laxeermiddel/shampoo/zeep... Wie niet horen wil moet voelen.. (of in dit geval proeven laughcry )
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 0:12

Ik zou daar ook echt kwaad om kunnen worden. Dat slotje is idd wel een goed idee! En via marktplaats een goedkoop koelkastje? Het is idd van de zotte dat jij die dan moet betalen, maar als het zo doorgaat dan kosten die boodschappen je ook veel geld. Dat geluid wen je denk ik wel aan van die koelkast in je kamer

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 20 okt 2012 - 0:17

Laxeermiddel. Met zeep ontdek je alsnog niet wie het was. En dan met een stalen gezicht "Mijn pindakaas? Echt? Hmm, dan was hij vast al bedorven, ik eet het zelf bijna nooit. Wat sneu voor je, weet je mijn loperamide ook zelf te vinden?"..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Ibbeltje za 20 okt 2012 - 0:19

[quote="Feline"]Bazinga, ben bang dat die persoon er zich niets van aantrekt. Ik heb altijd vrij dure saladedressing (8 euro per flesje), die was nog dicht en er zat nog een bodempje in toen ik 'm wilde gebruiken. Gister wilde m'n huisgenootje mayonaise pakken, eet ze amper maar ze wist dat ze daardoor nog een volle tube had liggen, die lag dus ook leeg geknepen in de koelkast.

Een goed gesprek gaat echt niet werken.. helemaal niet als het het huisgenootje is wat 300 euro van ons gejat heeft. Maar die krijgen we helaas niet weg.. [/quote]

Ook nog 300 euro gejat bij jullie??? lekker wonen daar Sad Doet de huisbaas er niks aan ? Geen idee wat een huisbaas kan doen, wat de rechten zijn.

Een slot is anders wel een idee. of je eigen spullen op je eigen kamer zetten. Is wel belachelijk dat het moet.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 0:33

Ik vind het idee van laxeermiddel nog niet eens zo'n slechte. Twisted Evil Weet je ook gelijk wie de schuldige is.

Gast
Gast

Bericht  Schaapke za 20 okt 2012 - 1:26

Confusion schreef:Ik vind het idee van laxeermiddel nog niet eens zo'n slechte. Twisted Evil Weet je ook gelijk wie de schuldige is.

Ja, indd. Dat is degene die je 's avonds het snelst naar de wc ziet rennen! :cheering:

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lenthe za 20 okt 2012 - 1:42

Schaapke schreef:
Confusion schreef:Ik vind het idee van laxeermiddel nog niet eens zo'n slechte. Twisted Evil Weet je ook gelijk wie de schuldige is.

Ja, indd. Dat is degene die je 's avonds het snelst naar de wc ziet rennen! :cheering:

Inderdaad :cheering: Of kleurspoeling in de shampoo Twisted Evil Is het meteen duidelijk wie het is.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Schaapke za 20 okt 2012 - 8:21

Lenthe schreef:
Schaapke schreef:

Inderdaad :cheering: Of kleurspoeling in de shampoo Twisted Evil Is het meteen duidelijk wie het is.

Haha! Dat is ook een goeie! En dan blauw ofzo...

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 8:47

Dat is dus de reden dat mijn vriend een eigen koelkast op zijn kamer heeft. Aan het geluid wen je wel, maar als het geen optie is dan inderdaad maar een slot er op. En een briefje er op, dat wie niet horen wil, maar moet voelen en dat ze voortaan lekker zelf haar boodschappen kan gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  Polly za 20 okt 2012 - 8:53

Wat een ontzettende aso zeg!!

Ik zou dit zelf niet met laxeermiddel bestrijden, al vind ik dat wel een goede tip Very Happy Als een koelkast op je kamer geen optie is, zou ik proberen het allemaal iets meer te 'verstoppen' - dus ipv open en bloot in de koelkast leggen, in een plastic zak stoppen zodat niet te zien is wat erin zit. Wel lastiger als je zelf wat moet pakken, maar als iemand echt de moeite gaat doen om door andermans spullen te gaan ZOEKEN naar eten om te stelen, dan weet ik het ook niet meer...
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud