Kaasbroodje
+5
Lavendel
rapa nui
Susan
Marin
LaBird
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kaasbroodje
Iemand een lekker recept voor kaasbroodjes? Of variaties hierop? hamkaasbroodjes?
Zin in lekkere lunch morgen :-)
Zin in lekkere lunch morgen :-)
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
Re: Kaasbroodje
Van die danerole croissantjes maken maar vullen met parmezaanse kaas en Parma ham. En dan niet met ei bestrijken maar met een mengsel van olijfolie, knoflookpoeder, peper en zout.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik maakte dan altijd gewoon afbakbroodjes en dan legde ik er de laatste paar minuten een plak kaas op.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Ik maakte dan altijd gewoon afbakbroodjes en dan legde ik er de laatste paar minuten een plak kaas op.
Wat een goed idee! Eigenlijk zo simpel maar heb ik nog nooit aan gedacht. Ga ik zondag even uitproberen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb vandaag in een plakje bladerdeeg wat oude kaas gerold en afgebakken. Zo simpel en go-dde-lijk!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
rapa nui schreef:Susan schreef:Ik maakte dan altijd gewoon afbakbroodjes en dan legde ik er de laatste paar minuten een plak kaas op.
Wat een goed idee! Eigenlijk zo simpel maar heb ik nog nooit aan gedacht. Ga ik zondag even uitproberen.
Ik deed er vaak ook nog een plakje kaas tussen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:rapa nui schreef:Susan schreef:Ik maakte dan altijd gewoon afbakbroodjes en dan legde ik er de laatste paar minuten een plak kaas op.
Ja, ik sneed ze wel open, maar ik klapte ze dan niet meer dicht, dus dan had ik twee halve broodjes met een plak kaas.
Of ik nam zo'n plat brood, zo'n Focaccia, die heb je ook in allerlei lekkere smaakjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Minx schreef:rapa nui schreef:Susan schreef:Ik maakte dan altijd gewoon afbakbroodjes en dan legde ik er de laatste paar minuten een plak kaas op.
Ja, ik sneed ze wel open, maar ik klapte ze dan niet meer dicht, dus dan had ik twee halve broodjes met een plak kaas.
Of ik nam zo'n plat brood, zo'n Focaccia, die heb je ook in allerlei lekkere smaakjes.
Dan heb je toch een broodje kaas in plaats van een kaasbroodje?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Welliswaar niet echt een echt kaasbroodje, maar ik maakte wel eens een kaas uien broodje (soms ook met ham of salami).
Uit zo'n afbakpistoletje een 'driehoek' snijden (dus de bovenkant schuin insnijden aan beide kanten, dat je er een driehoekige lap uitsnijdt), daar plak kaas in, stukjes ui, ham en of salami, beetje peper er over, plak kaas er op, en in de oven maar!
Uit zo'n afbakpistoletje een 'driehoek' snijden (dus de bovenkant schuin insnijden aan beide kanten, dat je er een driehoekige lap uitsnijdt), daar plak kaas in, stukjes ui, ham en of salami, beetje peper er over, plak kaas er op, en in de oven maar!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Marin schreef:Van die danerole croissantjes maken maar vullen met parmezaanse kaas en Parma ham. En dan niet met ei bestrijken maar met een mengsel van olijfolie, knoflookpoeder, peper en zout.
Deze ga ik echt onthouden!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lavendel, dat klinkt lekker! Hoelang doe je die in de oven? En op hoeveel graden?
De andere recepten klinken ook lekker.
De andere recepten klinken ook lekker.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Marin schreef:Van die danerole croissantjes maken maar vullen met parmezaanse kaas en Parma ham. En dan niet met ei bestrijken maar met een mengsel van olijfolie, knoflookpoeder, peper en zout.
Dit is m geworden, heeeeeeeeerlijk!!!!
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
Leuk om te horen!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 1 van 1