Help! Tepelkloven!
+7
Pompoen
Raven
Mute_
*Lookie*
CCC
Liadan
Pandora
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help! Tepelkloven!
Ik geef Y.fke borstvoeding maar nu op de 4e dag begin ik erg pijnlijke borsten/tepels te krijgen.Ik laat ze al de hele tijd aan de lucht drogen met een paar druppels moedermelk er op maar het geeft nog niet het gewenste resultaat... Wie o wie heeft dé tip?
Ps. we mogen vanmiddag naar huis!
Ps. we mogen vanmiddag naar huis!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Re: Help! Tepelkloven!
Hapt ze goed aan?
Verder kan je bepanthen proberen, na elke voeding er dik opsmeren.
Verder kan je bepanthen proberen, na elke voeding er dik opsmeren.
Gast- Gast
Ik zou purelan smeren en Mother mates schijnen ook goed te helpen bij kloven.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er dun bepanthen opgesmeerd toen. Is ook van medela geloof ik een kloven zalf die wonderen schijnt te doen. Verder goed opletten met aanhappen...
Wat fijn dat jullie straks naar huis mogen!
Wat fijn dat jullie straks naar huis mogen!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Kloven ontstaan bijna altijd door verkeerd aanhappen. Is er een lk in jullie ziekenhuis die mee LAN kijken?
Gast- Gast
Ik zou ook kijken of er een lk even kan kijken of het aanhappen goed gaat. Dan is inderdaad vaak de oorzaak.
Wat fijn dat jullie naar huis mogen!!
Wat fijn dat jullie naar huis mogen!!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Purelan inderdaad! Ik heb de eerste week na elke voeding een dikke laag gesmeerd, en daarna nergens meer last van gehad! Heerlijk spul.
Verder eens met Rejoy, kan er misschien iemand meekijken met je?
Verder eens met Rejoy, kan er misschien iemand meekijken met je?
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Je hebt ook tepelhoedjes dan doet het geven ook minder pijn.
Het is een soort "speen" die je over je tepel heen zet, ze zijn er in 2 maten geloof ik.
Bij de babyzaken altijd verkrijgbaar en bij drogisterijen meestal ook wel.
Het is een soort "speen" die je over je tepel heen zet, ze zijn er in 2 maten geloof ik.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ik zit nu in de rugby houding te voeden, voelt een stuk beter! Bedankt voor alle andere tips! Zal ik zeker in overweging nemen.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Raven schreef:Je hebt ook tepelhoedjes dan doet het geven ook minder pijn.
Tepelhoedjes worden over het algemeen geloof ik afgeraden. Als je ze wil gaan gebruiken zou ik zéker eerst een Lactatiekundige in huis halen.
Hopelijk helpt de rugbyhouding je van je kloven af Pandora! Lijkt me heel naar!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Die kloven komen heel waarschijnlijk door verkeerd aanhappen. Probeer daar goed op te letten en verder schijnt de combi moedermelk (laten opdrogen) en daarna een beetje Purelan d'r op goed te helpen! Heb gehoord dat Bepanthen de tepels wat 'week' kan maken, vandaar dat Purelan geloof ik wel de voorkeur heeft. En verder nogmaals: goed laten aanhappen, dan zal het snel beter gaan.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Hier werkte de Bepathen ook erg goed
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Bepanthen werkte bij mij ook goed, maar toen ik een lactatiekundige aan huis heb gehad adviseerde die toch purelan. Bepanthen schijnt uit te drogen. Lactatiekundigen zijn ook meestal geen fan van tepelhoedjes, ik had er toen gekocht, maar niet gebuikt, zij zei me ook dat niet te gaan doen.
Mother mates werken ook fijn.
Mother mates werken ook fijn.
Gast- Gast
Ik heb wel vaak een tepelhoedje gebruikt, aan een kant omdat ik daar een vrij vlakke tepel had en mijn zoon kreeg er daardoor geen grip op zonder tepelhoedje (waardoor hij dus steeds verkeerd aanhapte me tkloven als gevolg..). Eenmaal op gang haalde ik het hoedje er dan wel al vrij snel af, aangezien huidcontact natuurlijk het beste is. Pas nu hij echt een stuk ouder is en veel meer kracht heeft lukt het wel zonder. De lactatiedeskundige raadde het me niet af, als het ermee beter ging moest ik dat zeker doen zei ze. Ik heb er iig juist wel veel baat bij gehad en geen problemen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Bepanthen zit zink in en dat droogt uit. Moedermelk erop na de voeding is voor nu even het makkelijkst. purelan kan je niet overal kopen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik mocht geen Bephanten gebruiken van de kraamhulp omdat er notenolie in zit en je niet kan weten of je kindje een allergie heeft.
Ik heb purelan gehaald in de kraamweek, had toen wat beginnende kooltjes. Uiteindelijk heb ik het niet gebruikt nog, omdat het vanzelf weg is gegaan
Ik heb purelan gehaald in de kraamweek, had toen wat beginnende kooltjes. Uiteindelijk heb ik het niet gebruikt nog, omdat het vanzelf weg is gegaan
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: