Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

herstellen aanrechtblad

+5
Niekske
Jerry
kwak
PiP
Mamsie
9 plaatsers

Ga naar beneden

herstellen aanrechtblad Empty herstellen aanrechtblad

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 5:57

We hebben gisteren door vooroplevering van ons huis gehad. Hele waslijst aan punten gekregen die verwijderd of hersteld moeten worden, waaronder het keukenblad. Wij hebben een keukenblad van hout met zo'n fineerlaagje. Deze is iets beschadigd door meskrassen en wat deukjes. Als we het aanrechtblad gaan verwijderen en een nieuwe plaatsen, dan moeten we de keukenkastjes waarschijnlijk flink gaan herstellen (gezien de dikke schroeven die gebruikt zijn) en waarschijnlijk houden we de tegeltjes achter het aanrecht ook niet heel. We zijn dus op zoek naar een manier waarop we misschien de krasjes weg kunnen werken. Iemand een idee, of zouden we echt niet aan een nieuw blad kunnen ontkomen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

herstellen aanrechtblad Empty Re: herstellen aanrechtblad

Bericht  Mamsie wo 17 okt 2012 - 11:14

Ik vind dit vreemd, het zijn gewoon gebruikerssporen en dat heb je nu eenmaal. Het lijkt me niet dat er hele deuken in zitten. Ik zou zelf eens na gaan vragen over hoe dat zit met veplichte reparaties. Het komt nu een beetje over dat ze jullie gewoon de boel nog ff flink laten opknappen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PiP do 18 okt 2012 - 7:23

Eens met Mamsie, wij hebben op ons aanrechtblad van 2 jaar oud ook al aardig krassen van het mes.
Krijg ook elke keer commentaar van mijn man dat ik een bordje op snijplank moet gebruiken, maar dat is een ander verhaal haha.
Ik vind het gewoon gebruikerssporen, of er moeten echt flinke deuken in zitten.
Verder geen tips, alleen dat als het niet netjes is tussen de tegels en het blad dat je een strip kunt plaatsen.
Dat hebben wij gedaan toen we erachterkwamen dat onze muren niet bepaald haaks waren, haha.

Wij hebben trouwens nog een flink aantal meters liggen, roepen steeds dat we het nog eens op mp moeten zetten, schiet alleen niet zo op, haha.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  kwak do 18 okt 2012 - 8:10

kun je het niet schuren en gewoon een laag lak er over heen gooien zodat het voor het oog heel wat lijkt?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Jerry do 18 okt 2012 - 20:03

kwak schreef:kun je het niet schuren en gewoon een laag lak er over heen gooien zodat het voor het oog heel wat lijkt?

Hout met een fineerlaagje zou ik niet gaan schuren en lakken...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 20:05

Ik heb dezelfde vent van die woningbouwvereniging gehad en dat is echt een eikel eerste klas dus ik ben bang dat je er niet aan gaat ontkomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 0:38

Er zijn wel meer typische dingen, zo staat in de papieren dat de muren behangklaar moeten zijn, maar wij moeten nu ineens ook alles weer gaan overschilderen.

We gaan nog wel even wat proberen bij de woningbouw, anders hebben we Elf ook nog wel wat liggen, maar ik hoop dat er eronder uit kunnen komen

Schuren en lakken kan helaas niet, het is niet vol hout, maar een kunststof fineerlaagje met houtlook.

Gast
Gast

Bericht  Niekske vr 19 okt 2012 - 1:17

Er bestaat een soort kneedbaar hout ofzoiets... ik weet niet meer precies hoe het heet, maar het werd verkocht bij de Hema weet ik (ik heb daar gewerkt) dat was er in verschillende kleuren, misschien kun je de krassen daarmee opvullen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Jerry vr 19 okt 2012 - 3:37

misschien kun je de woningbouw benaderen (of de inspecteur zelf) met de vraag hoe hij het op zou lossen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx vr 19 okt 2012 - 3:42

Misschien kan dit bedrijf wat voor jullie doen:
http://www.nomot.nl/

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 4:13

Jerry schreef:misschien kun je de woningbouw benaderen (of de inspecteur zelf) met de vraag hoe hij het op zou lossen...

een nieuw aanrechtblad, maar daar hebben wij niet zoveel zin in.

Gast
Gast

Bericht  Jerry vr 19 okt 2012 - 4:49

Dat kan ik me voorstellen. Maar is dat wat ze hebben aangegeven? Ik vind dat echt irreëel..!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 5:47

Jerry schreef:Dat kan ik me voorstellen. Maar is dat wat ze hebben aangegeven? Ik vind dat echt irreëel..!

Op het formulier staat: aanrechtblad vervangen. Meer niet. In de nerfjes van het blad zat wat bruine aanslag, dat heb ik helemaal schoon gekregen, maar doordat over een oppervlak van 20x20 cm meskrassen zitten, moeten we het hele blad vervangen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 5:47

xxjojootjexx schreef:Misschien kan dit bedrijf wat voor jullie doen:
http://www.nomot.nl/

Ik vrees dat dit ook nog flink wat kost:(

De andere opties zal ik eens aan mijn man voorleggen vanavond.

Gast
Gast

Bericht  PiP vr 19 okt 2012 - 8:44

Wat moet je overschilderen dan? Gewoon je muren?
En hoe was het toen jullie er in kwamen?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 21:13

PiP schreef:Wat moet je overschilderen dan? Gewoon je muren?
En hoe was het toen jullie er in kwamen?

Weet je die donkergrijze verticale strepen achter de tv op de lichtgrijze muur? Dat moet weer in één lichte kleur. Zo hebben we in onze slaapkamer en de kinderkamer ook schilderingen op de muren. De muur die effen geverfd is in de kleur van de schildering mag wel zo blijven.

En hoe we het huis aantroffen? Absoluut niet in de staat waarin het nu is. We hebben heel veel behang moeten trekken, de hele trap was geel, veel beschadigingen in het houtwerk, echt uitgewoond. Daarom is mijn man er nu ook een beetje kwaad over dat ze over allerlei kleine dingen aan het zeuren zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 21:42

Als jullie eigenlijk alleen maar dingen verbeterd hebben, dan zou ik echt op m'n strepen gaan staan. Kom op, dit is echt van de zotte. Gebruikerssporen op zo'n aanrecht zijn volgens mij amper te voorkomen.

Zit die muurverf op de muur of op behang? Want vaak moet het, als het op de muur zelf zit, wel idd in wit geverfd worden. Maar als het op behang zit, dan hoeft dat vaak niet!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 22:52

Elodie schreef:Als jullie eigenlijk alleen maar dingen verbeterd hebben, dan zou ik echt op m'n strepen gaan staan. Kom op, dit is echt van de zotte. Gebruikerssporen op zo'n aanrecht zijn volgens mij amper te voorkomen.

Zit die muurverf op de muur of op behang? Want vaak moet het, als het op de muur zelf zit, wel idd in wit geverfd worden. Maar als het op behang zit, dan hoeft dat vaak niet!

We wachten sowieso eerst even iemand van de technische dienst af. Die moet nog beoordelen of de betimmering op zolder mag blijven zitten (zonder twijfel woningverbetering). Straks gaan ze nog lullid doen ook als we nu al op onze strepen gaan staan.

Verf zit op de muur, maar als in de voorwaarden behangklaar staat, dan zou je het in principe toch kunnen laten zitten? Hier kan prima overheen behangen worden.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 19 okt 2012 - 23:09

Wat een zeikerds zeg! Van het blad begrijp ik, maar de rest?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 23:14

En dan de bedragen als je er dingen bij laat zitten, 20 euro als je de plakfolie laat zitten, 25 euro als we het luchtrooster in het toilet niet stofvrij maken, 250 euro als we het laminaat in de woonkamer laten liggen, 5 euro per lamp die je laat hangen, 5 euro per gaatje dat niet geplamuurd is

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 19 okt 2012 - 23:23

Rejoy. schreef:En dan de bedragen als je er dingen bij laat zitten, 20 euro als je de plakfolie laat zitten, 25 euro als we het luchtrooster in het toilet niet stofvrij maken, 250 euro als we het laminaat in de woonkamer laten liggen, 5 euro per lamp die je laat hangen, 5 euro per gaatje dat niet geplamuurd is

Dit meen je niet! Potverdorie. Ik heb nog nooit gehoord dat ze zó streng waren. Wat een pech dat jullie uitgerekend zo'n flapdrol krijgen die op alles gaat letten. Bij mijn vriendin werd echt nergens moeilijk over gedaan. Ze had alleen een gat in de deur, die haar ex in een boze bui in had geslagen en die deur heeft ze moeten vervangen, maar het behang etc mocht echt allemaal blijven zitten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Angela_1986 vr 19 okt 2012 - 23:28

Rejoy. schreef:En dan de bedragen als je er dingen bij laat zitten, 20 euro als je de plakfolie laat zitten, 25 euro als we het luchtrooster in het toilet niet stofvrij maken, 250 euro als we het laminaat in de woonkamer laten liggen, 5 euro per lamp die je laat hangen, 5 euro per gaatje dat niet geplamuurd is

Dat is raar!

Ik vind het zó idioot dat je de muren in een lichte kleur moet verven, hier is dat volgens mij ook zo. Ok, wellicht vinden de nieuwe bewoners de (donkere) kleur die jullie nu hebben niet mooi maar waarschijnlijk vinden ze de lichte kleur die jullie er nu overheen gaan verven óók niet mooi dus gaan ze de muur/muren zelf ook nog 'n keer overschilderen. Hen kost het sowieso geld om te schilderen en jullie nu dan dus ook.

Hoezo kost het geld als je het rooster niet stofvrij maakt? Als woningbouw zeg je toch gewoon dat je het rooster stofvrij wilt hebben en dan doe je dat als bewoner toch zo goed als je kunt?

Wat betreft het laminaat, plakfolie, de lamp en eigenlijk ook de kleur van de muren; ik zou als woningbouw de nieuwe bewoners laten komen kijken en vragen wat zij evt. willen overnemen en wat niet. Regel dat als oude en nieuwe bewoners onderling even wat betreft de kosten. Nemen ze het over dan hoeven jullie er verder niets aan te doen en anders verwijder je het gewoon. En ik snap dan ook nog wel dat als de nieuwe bewoners het laminaat niet willen en jullie het er niet uit halen, dat de woningbouw daar geld voor vraagt want dan moeten zij het verwijderen en opruimen maar voor een lamp e.d. verwijderen geld vragen vind ik toch wel wat overdreven!

In mijn huis waren de muren écht niet netjes achtergelaten, de kleur vond ik prima maar overal zaten zwarte vegen over de muur dus ik heb toch nog alles moeten schilderen.
De laminaatvloer was verwijderd omdat de oude bewoners er al uitgingen voordat bekend was dat ik de nieuwe bewoner zou worden (omdat degene die eigenlijk de woning aangeboden had gekregen niet reageerde), ze moesten het toen dus verwijderen. Ik baalde zó toen ik hoorde dat zij zo goed als dezelfde kleur laminaat hadden liggen en die nog in prima staat was. Het was veel makkelijker én goedkoper geweest voor zowel hen als mij om die vloer over te nemen.

Hopelijk komen jullie er met de woningbouw uit, succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 23:38

Rejoy, van die muren moet je even bezwaar maken hoor. Hij zei het ook bij ons en wij hebben toen de regels erop na gelezen en nergens stond dat er een egale kleur op de muur moest. Daar hebben we hem mee geconfronteerd en gezegd dat we dat echt niet gingen doen en toen was het ineens geen probleem meer.

Gast
Gast

Bericht  Jerry za 20 okt 2012 - 0:45

Ik zag bij de Aldi net een tube houtvuller liggen... Misschien nemen ze daar genoegen mee? :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne za 20 okt 2012 - 7:01

Jeetje zeg, wat een overdreven gedoe! Ik vind een vloer eruit moeten halen ook zoiets belachelijks. Wat nou als er een prima laminaat vloer in ligt? Dan zouden de andere bewoners daar toch juist blij mee kunnen zijn?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud