Acteur Leslie Nielsen overleden
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Uitgegeven: 29 november 2010 06:33
Laatst gewijzigd: 29 november 2010 06:40
LOS ANGELES - De Canadese acteur Leslie Nielsen, die vooral bekend is geworden door zijn rollen in komische films als The Naked Gun-reeks, is zondag aan de gevolgen van een longontsteking overleden.
Dat heeft een woordvoerder van Nielsen laten weten.
Nielsen is 84 jaar geworden. Hij overleed in een ziekenhuis in de buurt van zijn huis in Fort Lauerdale in Florida in aanwezigheid van zijn vrouw Barbaree en enkele vrienden.
Nielsen was ruim anderhalve week geleden met een longontsteking opgenomen in het ziekenhuis.
Als jonge acteur speelde Nielsen vooral serieuze rollen, onder meer in sciencefictionfilms. Eenmalige optredens in televisieseries als MASH en Columbo brachten hem geen roem.
The Naked Gun
Pas op latere leeftijd maakte hij furore met de rol van Frank Drebin in The Naked Gun-serie. Ook Airplane! (1980), waarin hij een ongelukkige arts neerzette, bracht Nielsen succes. Onder zijn meest recente films zijn Scary Movie 3 (2003) en Scary Movie 4 (2006).
Hij speelde hierin een Amerikaanse president. Nielsen heeft in totaal in ruim tweehonderd films en series gespeeld.
Eind jaren negentig speelde Nielsen in een tv-commercial van de toenmalige Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie Dutchtone. In de spot toonde de acteur twee 'psychiatrische patiënten' die gek zouden zijn geworden van het ingewikkelde aanbod van mobiele telefonie bij andere bedrijven.
--------
Jeetje, nooit geweten dat hij al 84 was!!!
Uitgegeven: 29 november 2010 06:33
Laatst gewijzigd: 29 november 2010 06:40
LOS ANGELES - De Canadese acteur Leslie Nielsen, die vooral bekend is geworden door zijn rollen in komische films als The Naked Gun-reeks, is zondag aan de gevolgen van een longontsteking overleden.
Dat heeft een woordvoerder van Nielsen laten weten.
Nielsen is 84 jaar geworden. Hij overleed in een ziekenhuis in de buurt van zijn huis in Fort Lauerdale in Florida in aanwezigheid van zijn vrouw Barbaree en enkele vrienden.
Nielsen was ruim anderhalve week geleden met een longontsteking opgenomen in het ziekenhuis.
Als jonge acteur speelde Nielsen vooral serieuze rollen, onder meer in sciencefictionfilms. Eenmalige optredens in televisieseries als MASH en Columbo brachten hem geen roem.
The Naked Gun
Pas op latere leeftijd maakte hij furore met de rol van Frank Drebin in The Naked Gun-serie. Ook Airplane! (1980), waarin hij een ongelukkige arts neerzette, bracht Nielsen succes. Onder zijn meest recente films zijn Scary Movie 3 (2003) en Scary Movie 4 (2006).
Hij speelde hierin een Amerikaanse president. Nielsen heeft in totaal in ruim tweehonderd films en series gespeeld.
Eind jaren negentig speelde Nielsen in een tv-commercial van de toenmalige Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie Dutchtone. In de spot toonde de acteur twee 'psychiatrische patiënten' die gek zouden zijn geworden van het ingewikkelde aanbod van mobiele telefonie bij andere bedrijven.
--------
Jeetje, nooit geweten dat hij al 84 was!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Acteur Leslie Nielsen overleden
Ik hoorde het ook vanmorgen.. Ik wist ook niet dat hij al ' zo ' oud was!!!!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Geen idee inderdaad dat hij al zo bejaard was! Ik vind de naked gun films echt briljant
Gast- Gast
Ik zag het ook vanochtend op het nieuws. Ik had ook geen idee dat hij al zo oud was joh!
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wist ook niet dat ie al zo oud was!
Vorige week was er nog een film van hem op tv, echt hilarisch!
Vorige week was er nog een film van hem op tv, echt hilarisch!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
84 ja? Vond het wel een leuke acteur en sommige film van hem waren briljant !
Gast- Gast
ik vond het ook wel een leuke acteur. Nu zul je de komende weken wel weer kapot gegooid worden met films waar hij in speelt.
Gast- Gast
Wel heel toevallig dat ik gister nog een dvd heb gekeken met hem in de hoofdrol! Beetje droge humor maar voor een zondagavond prima!
Lion87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 30
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Piet Römer overleden
» Acteur Jeroen Willems (50) overleden
» Wie is deze acteur?
» Acteur Cory Monteith (Glee) dood aangetroffen...
» Green Mile-acteur (51) trouwt 16-jarig meisje
» Acteur Jeroen Willems (50) overleden
» Wie is deze acteur?
» Acteur Cory Monteith (Glee) dood aangetroffen...
» Green Mile-acteur (51) trouwt 16-jarig meisje
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: