Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  chocolate wo 2 feb 2011 - 5:53

Ik had vanmiddag een echo en daaruit bleek dat ik een hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) heb. Volgens de fertiliteitsarts kan dit geen kwaad. Dat vond ik dus erg fijn om te horen. Omdat ik toch erg benieuwd was wat het precies inhield ben ik eens gaan googlen...
Had ik denk ik beter niet kunnen doen, want ik kom allemaal horrorverhalen tegen.
Vroeggeboorten, stuitliggingen...Ik ben hier dus enorm van geschrokken!
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan me evt geruststellen?
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  Mamsie wo 2 feb 2011 - 6:09

Ik zou gewoon naar je arts luisteren.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  Fiwen wo 2 feb 2011 - 6:40

De kans op vroeggeboorte en stuitligging zijn inderdaad hoger bij een uterus bicornis maar het verschilt enorm per persoon en ook hoe veel je je aan de advisen van de gynaecoloog houdt.
Ik zou me voor nu nog geen zorgen maken, er zijn heel veel vrouwen die een uterus bicornis hebben en daar pas achter komen nadat ze gezonde kinderen op de wereld gezet hebben die gewoon rond de goede tijd geboren worden en in hoofdligging liggen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  chocolate wo 2 feb 2011 - 7:02

Ja ik kan idd beter naar de fertiliteitsarts en gyn luisteren.
Dank je wel voor je reactie Fiwen! Dat stelt me weer wat meer gerust. Ja iedere situatie is natuurlijk ook weer anders en op internet staan meestal de meest negatieve verhalen. En ik ga me zeker aan de adviezen van de gyn houden. Zou het mezelf nooit kunnen vergeven als er iets gebeurt waar ik iets aan had kunnen doen!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  bella wo 2 feb 2011 - 8:27

Wat toevallig!
Ik kan het met dat moeilijke woord niet uitspreken, maar ik heb dit ook.
Mij oudste heeft eigenlijk altijd in stuit gelegen, en is met 37 weken met een keizersnee geboren.
De reden dat ze met 37 weken gehaald is, was niet hierom hoor.
Tijdens de operatie merkten ze op dat inderdaad mijn baarmoeder hartvormig is,en dat mijn dochter daarom de draai niet kon maken.
Het apart is dan wel, dat mijn zoon langer en zwaarder was, en wel keurig met zijn hoofdje naar beneden lag.
Op de 20 weken echo was deze afwijkende vorm dan weer niet te zien, heel apart.
Een spiraaltje is dan weer niet voor mij weg gelegd, om de vorm van mijn baarmoeder.
Heel bijzonder allemaal dus!
Helemaal niet over in zitten, want het kan alle kanten op.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  chocolate vr 4 feb 2011 - 4:28

Bella ik heb je een pm gestuurd!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  bella vr 4 feb 2011 - 6:54

Je hebt er 1 terug smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) Empty Re: Hartvormige baarmoeder (uterus bicornis)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum