Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schokken

+9
Inge
Pussycat
Sterre
Serena
SparklingEyes
SarahKey
Lejow
SleepingBeauty
ZoeteWitteWijn
13 plaatsers

Ga naar beneden

Schokken Empty Schokken

Bericht  ZoeteWitteWijn zo 28 nov 2010 - 12:21

FF iets heel stoms hoor, maar ontzettend irritant. Maar de laatste tijd als mensen hier bijvoorbeeld de deurklink of iets anders metaals vastpakken in huis, krijgen ze een flinke schok. Dit is nieuw ofzo. Weet iemand hoe dit kan komen? Rolling Eyes Of hoe ik hier vanaf kom?
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schokken Empty Re: Schokken

Bericht  SleepingBeauty zo 28 nov 2010 - 12:35

Volgens mij ligt dat aan het weeer of zo op een of andere manier.
je hebt ook zo'n tijd dat je tlekens schokken van de auto krijgt. Ik in elk geval...

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Lejow zo 28 nov 2010 - 18:54

Ja klopt, ligt aan het weer en wrijving.
Hebben jullie een kleed, of tapijt ofzo?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  SarahKey zo 28 nov 2010 - 19:08

Ik heb dat als het vriest buiten en bij bepaalde slippers waar ik binnen op loop. Heel vervelend. Wat ik doe, als ik opsta van de bank bv even eerst met mijn voeten op de grond staan en dan pas de slippers aan doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 19:48

Ik heb weleens gehoord dat het ook te maken heeft met de schoenen die je aan hebt.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes zo 28 nov 2010 - 20:02

Jep, combinatie van weer, schoeisel en vloerbedekking!

't is bij mij heel erg! Als het vriest is het een ramp.. Gelukkig merk ik altijd aan mijn haar als het vriest (dan is 't super statisch...) en ben ik voorbereid! Ik raak dan alles eerst aan met mijn voet of been Very Happy

Ik heb het ook als ik uit de auto stap! Ik ga binnenkort zo'n anti - statisch - geval kopen voor aan de auto, want een schok van de auto, DAMN dat doet iedere keer weer pijn!

Helaas kun je er verder weinig aan doen :S

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 21:36

Komt inderdaad door de kou! Heb dit weekend al zoveel schokken gehad, niet normaal!

Gast
Gast

Bericht  ZoeteWitteWijn zo 28 nov 2010 - 21:46

Ja, doet echt zeer he! Haha!
Ik denk dat het dan inderdaad de kou is, want het gebeurt bij iedereen, ongeacht welke schoenen ze aanhebben of sokken. En vloerbedekking/kleed hebben we niet. ;-)
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117

Bericht  Serena zo 28 nov 2010 - 21:50

Ja komt door het weer, en volgens mij ook wat voor kleding je aanhebt en waar je dan op zit zegmaar. Als ik iets van wol aan heb ben ik ook super statisch en staat mn haar alle kanten op. Ik raak altijd eerst een deurklink af het aanrecht aan (is ook van soort metaal).
En eht blijft nog een tijdje vriezen, dus succes iedereen ermee!
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Sterre zo 28 nov 2010 - 21:54

Bij mij valt het nu nog mee (afkloppennnn!) maar vorig jaar had ik het heel erg: van de kraan, van de deurklinken, van stoelen, van mensen, van auto's aaargh. Op een gegeven moment durfde ik bijna niks meer aan te raken, deed ik het eerst met mijn mouw. Volgens mij helpt dat niks ;-)

Mijn haar is nu wel super statisch ja, vooral als ik een muts heb opgehad of een trui over mijn hoofd heen heb uitgetrokken. Zeer charmant.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Pussycat zo 28 nov 2010 - 21:55

oow gelukkig hebben niet alleen wij hier last van haha.
Zelfs als we de katten aaien dan hoor je het helemaal knetteren :P
Maar volgens mij hebben zij daar geen last van.

En inderdaad je haar is dan ook zo statisch als wat! Dat is wel lastig, want ik heb zelf erg lang haar...
Misschien heeft iemand hier nog een tip voor? Want haarlak etc.. werkt maar eventjes helaas Sad

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Serena zo 28 nov 2010 - 22:05

Pussycat schreef:
En inderdaad je haar is dan ook zo statisch als wat! Dat is wel lastig, want ik heb zelf erg lang haar...
Misschien heeft iemand hier nog een tip voor? Want haarlak etc.. werkt maar eventjes helaas Sad

Ik gebruik anti statisch cremespoeling van Schwartzkopf, dat werk wel aardig goed. Mn haar is dan nog wel statisch, maar lang niet zo erg dan als ik dat niet gebruik...
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Inge ma 29 nov 2010 - 0:34

Ik ben ook verschrikkelijk statisch Sad heel irritant.
Wat ik wel eens gehoord heb wat kan helpen is -> eerst een muur aanraken, haar met cremespoeling wassen, kleding met wasverzachter wassen.. dat het dan iets minder is

Hier is het trouwens ook zo als we de katten aaien dat het knettert (als ze bij de verwarming in de buurt liggen), zo'n bakje met water aan de verwarming hangen schijnt iets te helpen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  loura ma 29 nov 2010 - 0:35

Ja ikheb er sinds een paar dagen weer last van Sad( ieder jaar weer rond deze tijd. Zelfs mijn kat joh! Echt vervelend want steeds als ik iets aanraak moet ik heel voorzichtig zijn of eerst iets anders snel aanraken :shock:
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kabouter ma 29 nov 2010 - 0:41

In ons oude huisje hadden wij (of eigenlijk ik) er ook last van. In dit huis hebben we er gelukkig nog geen last van gehad. Hopelijk blijft dit zo!!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  SparklingEyes ma 29 nov 2010 - 0:42

Inge schreef:Ik ben ook verschrikkelijk statisch Sad heel irritant.
Wat ik wel eens gehoord heb wat kan helpen is -> eerst een muur aanraken, haar met cremespoeling wassen, kleding met wasverzachter wassen.. dat het dan iets minder is

Hier is het trouwens ook zo als we de katten aaien dat het knettert (als ze bij de verwarming in de buurt liggen), zo'n bakje met water aan de verwarming hangen schijnt iets te helpen

Inderdaad, dat heeft met de luchtvochtigheid te maken, dan geleid het iets minder geloof ik!

Ik raak gewoon alles eerst met mijn benen aan dan gaat het wel ok.

Net met de wandelwagen in de blokker geweest, kreeg continue schokken van de wagen! Héél irritant! Buiten was het weer voorbij, dus zal echt met de vloer bij de blokker te maken hebben gehad!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506

Bericht  Inge ma 29 nov 2010 - 1:08

Op mijn werk is het ook heel erg bij mij... ik krijg schokken van het kastje onder het bureau en van de kluis... Dan wil ik die heel spastisch openmaken (want bang voor schokken), dus ik eerst de muur aanraken, dan met mijn voet/been het kastje / kluis en dan pas met mijn handen...
haha de jongeren op mijn werk lachen zich altijd rot erom en zeggen vaak al "zal ik de kluis even voor je open maken" :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover ma 29 nov 2010 - 3:41

Geen Uggs aan doen, die hebben een hele slechte bodem, waardoor je juist veel schokken krijgt. Verder zoals al gezegd werd, gewoon eerst de muur oid aanraken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Lien ma 29 nov 2010 - 4:08

Ik heb daar ook vreselijk veel last van!

Voor statisch haar moet je een beetje haarlak over je borstel spuiten voordat je het gaat borstelen, dat werkt wel goed!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 4:40

Vandaag op mijn werk, ook telkens van die schokken. heb dat daar echt nooit. Schrok dan ook wel de eerste keer toen ik de deurklink vastpakte en ik een schok kreeg..haha. Handige tips staan hierbij, ik houd dit topic in de gaten.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 5:08

https://www.youtube.com/watch?v=PMXUKah5RL8&feature=relatedhttps://www.youtube.com/watch?v=PMXUKah5RL8&feature=related

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 5:20

SparklingEyes schreef:
Ik heb het ook als ik uit de auto stap! Ik ga binnenkort zo'n anti - statisch - geval kopen voor aan de auto, want een schok van de auto, DAMN dat doet iedere keer weer pijn!

Helaas kun je er verder weinig aan doen :S

SE
Autodeur vastpakken vóórdat je een voet buiten de auto zet, en verder de deur vast blijven houden totdat je uitgestapt bent en met beide benen op de grond staat. Werkt bij mij altijd super.

Gast
Gast

Bericht  Inge ma 29 nov 2010 - 10:38

SuperGrover schreef:Geen Uggs aan doen, die hebben een hele slechte bodem, waardoor je juist veel schokken krijgt. Verder zoals al gezegd werd, gewoon eerst de muur oid aanraken.

Is dat zo? ik heb met mijn uggs aan juist minder last van schokken dan met mijn andere schoenen allemaal
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:52

Haha ik heb geen idee. Maar toen ik laatst met mijn moeder aan het winkelen was, kreeg ik telkens van haar schokken!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: