Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

babygebaren

4 plaatsers

Ga naar beneden

babygebaren Empty babygebaren

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:57

wie heeft dit gedaan met haar baby/dreumes en wat vond je ervan? Welk boek/cursus heb je daarvoor gebruikt of gedaan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

babygebaren Empty Re: babygebaren

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 3:20

Dromertje schreef:wie heeft dit gedaan met haar baby/dreumes en wat vond je ervan? Welk boek/cursus heb je daarvoor gebruikt of gedaan?

Ik heb dit een tijdje geprobeerd. Aan de hand van het boek 'Babygebaren' (volgens mij is dat gewoon de volledige titel). In de praktijk werd het niet echt een groot succes; je moet dan wel erg consequent zijn in het gebruik en dat was ik niet. Ik denk dat we een stuk of tien gebaren echt hebben gebruikt. Fenne maakte op een gegeven moment wel het gebaar voor 'eten' en 'drinken', 'tandenpoetsen' en 'dag' geloof ik.

Het was trouwens wel nuttig in die zin dat je erg bewust bezig bent met taal, maar goed dat ben ik (en jij waarschijnlijk ook) gezien mijn achtergrond toch wel laughcry . (En soms erger ik me daar weleens aan haha. Dan let ik zo op haar taalontwikkeling en uitspraak, dat moet ik echt loslaten van mezelf.)

Misschien dat we de gebaren nu wel weer gaan proberen, maar dan wat eerder. Bij Fenne begonnen we pas met een jaar ongeveer dacht ik.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen wo 2 feb 2011 - 3:39

Een vriendin van mij gaat deze cursus geven en wil om het te oefenen een proefcursus geven aan bekenden dus wij gaan het samen met een paar vriendinnen bij haar doen. Ik ben erg benieuwd wat het is en of het werk.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 6:13

Minneke, de ideale periode om te beginnen is rond de 6 maanden, dan kunnen sommige baby's rond de 8 maanden al een aantal gebaren terug gebaren en de meeste baby's rond de 10 maanden. Het lijkt me erg fijn voor haar om zich al duidelijk te kunnen maken zonder dat ze kan praten en de gebaren zullen uiteindelijk ook ondersteunen in de taalontwikkeling. Is het boek babygebaren daar wel een goed boek voor?

Fiwen: leuk dat jullie op cursus mogen bij haar! Wanneer ga je beginnen?

Gast
Gast

Bericht  Fiwen wo 2 feb 2011 - 6:34

Dromertje: nog onbekent, moeten even wachten tot de jongste baby van het groepje 6 maanden is (weet niet wanneer dat is)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose wo 2 feb 2011 - 6:51

Ik ben van plan om een cursus te gaan volgen tegen de tijd dat mijn meisje 6 maanden is.
Hier in de buurt wordt een goede gegeven: www.babygebarenrotterdam.nl
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mida4you wo 2 feb 2011 - 7:12

Heeft er iemand een idee of dit ook in Drenthe gegeven wordt? Ik woon zelf in Hoogeveen maar ik kan niets vinden op internet en het lijkt me erg leuk en interessant Very Happy
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Nana do 3 feb 2011 - 4:55

Ik heb het boek Babygebaren van Lisa Zeviar gelezen. Vanuit mijn werk (jeugdzorg) ben ik heel erg gewend om met gebaren te werken maar thuis vond ik het toch te ver gaan om heel veel gebaren te gebruiken. Makkelijke gebaren als eten, drinken, opruimen, luier, slapen gebruik ik wel en ik merk dat mijn zoontje die nu ook gebruikt. Net als sommige meiden hiervoor al schreven heb ik wel bewust aandacht voor taal aanbieden en taal toevoegen. Soms wordt ik weleens gek van mezelf als ik alles wil benoemen, zinnetjes goed teruggeven enz hahahahah!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud