Werken bij de Zara
+4
Raindrop
luisa
Annie24
ladycat
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Werken bij de Zara
Heeft iemand werkervaringen bij de Zara en zo ja, hoe beviel je dat?
Ik overweeg om daar te werken.
Ik overweeg om daar te werken.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Re: Werken bij de Zara
Ik stond 2 weken geleden bij de kassa op mijn online bestelling te wachten die een personeelslid van achter aan het halen was. Ik ving toen een gesprek op tussen een personeelslid en een (ik denk) storemanager. Het personeelslid vroeg waarom ze nog maar zo weinig ingeroosterd werd en de storemanager gaf aan dat dat was omdat er bezuinigd moest worden. Er kwam een hele maandplanning aan te pas om aan te geven hoeveel uren er door de personeelsleden gemaakt waren en hoeveel het er eigenlijk hadden moeten zijn.
Ik heb zelf ook jaren in een grote kledingwinkel gewerkt, dus neem aan dat het personeelslid een contract had met weinig uren (0 of 8 ofzo) en dat haar verteld was dat ze vaak meer zou kunnen werken, wat dus nu niet het geval bleek te zijn. Het was trouwens bij een vestiging in Rotterdam.
Naast dat ik het al raar vond dat ze dat op de werkvloer bespraken nog geen halve meter bij mij vandaan zou het mij ook geen fijn gevoel geven als ik daar toevallig zou willen solliciteren en ik zo'n gesprek op zou vangen.
Ik heb zelf ook jaren in een grote kledingwinkel gewerkt, dus neem aan dat het personeelslid een contract had met weinig uren (0 of 8 ofzo) en dat haar verteld was dat ze vaak meer zou kunnen werken, wat dus nu niet het geval bleek te zijn. Het was trouwens bij een vestiging in Rotterdam.
Naast dat ik het al raar vond dat ze dat op de werkvloer bespraken nog geen halve meter bij mij vandaan zou het mij ook geen fijn gevoel geven als ik daar toevallig zou willen solliciteren en ik zo'n gesprek op zou vangen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Als je korting op de kleding krijgt zou ik het doen!
(sorry, geen ervaring met werken in een winkel)
(sorry, geen ervaring met werken in een winkel)
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Nee ik heb er geen ervaring mee. Wel ben ik ooit (jaren geleden) op sollicitatiegesprek geweest en ik kon ook nog op gesprek in een andere vestiging.
Zara is verder niet echt mijn winkel dus ik ben blij dat ik er niet ben gaan werken maar solliciteren kan je toch altijd doen? Mocht je op gesprek mogen gaan kun je dat eerst afwachten.
Zara is verder niet echt mijn winkel dus ik ben blij dat ik er niet ben gaan werken maar solliciteren kan je toch altijd doen? Mocht je op gesprek mogen gaan kun je dat eerst afwachten.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik zou zelf niet bij de Zara willen werken, omdat het als klant overkomt als een hele ongeorganiseerde bende.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik heb lang geleden via het uitzendbureau bij ZARA gewerkt, denk een jaar of 7/8 geleden. Geen goede ervaring mee. Ook het vaste personeel klaagde de hele dag. Zo moesten we na sluitingstijd net zo lang blijven tot alles super netjes gevouwen etc was, dat was meestal rustig 30 tot 45 min extra. Het vaste personeel werd hier niet extra voor betaald, ik wel omdat het via het uitzendbureau was. Al het personeel van winkels om ons heen waren altijd allang weg als wij het gebouw verlieten dus denk niet dat dit normale gang van zaken is bij een kledingwinkel.
Kan natuurlijk per vestiging en storemanager verschillen hoor, dit was in E.indhoven.
Kan natuurlijk per vestiging en storemanager verschillen hoor, dit was in E.indhoven.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:Ik heb lang geleden via het uitzendbureau bij ZARA gewerkt, denk een jaar of 7/8 geleden. Geen goede ervaring mee. Ook het vaste personeel klaagde de hele dag. Zo moesten we na sluitingstijd net zo lang blijven tot alles super netjes gevouwen etc was, dat was meestal rustig 30 tot 45 min extra. Het vaste personeel werd hier niet extra voor betaald, ik wel omdat het via het uitzendbureau was. Al het personeel van winkels om ons heen waren altijd allang weg als wij het gebouw verlieten dus denk niet dat dit normale gang van zaken is bij een kledingwinkel.
Dit is precies zo bij een winkel waar ik heb gewerkt, Le Ballon!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Dit is echt het nadeel van winkenwerk vind ik.Parel schreef:Dit is precies zo bij een winkel waar ik heb gewerkt, Le Ballon!Vancity_girl schreef:Ik heb lang geleden via het uitzendbureau bij ZARA gewerkt, denk een jaar of 7/8 geleden. Geen goede ervaring mee. Ook het vaste personeel klaagde de hele dag. Zo moesten we na sluitingstijd net zo lang blijven tot alles super netjes gevouwen etc was, dat was meestal rustig 30 tot 45 min extra. Het vaste personeel werad hier niet extra voor betaald, ik wel omdat het via het uitzendbureau was. Al het personeel van winkels om ons heen waren altijd allang weg als wij het gebouw verlieten dus denk niet dat dit normale gang van zaken is bij een kledingwinkel.
Heb ook in een winkel gewerkt ener werd verwacht dat we minimaal een kwartier van te voren aanwezig waren en na sluitingstijd was je meestal ook nog wel een half uur aanwezig als het niet langer was.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Ook waar ik heb gewerkt bij M.en a.t W.ork.. duurde het vouwen meestal wel een half uur tot 3 kwartier.
Gast- Gast
maar dat vouwen doe je toch ook al tijdens werktijd?
Al heb ik wel eens door de zara gelopen waar de kleding figuurlijk door de lucht vloog door mensen die in de stapels aan het graaien waren. Ik vind het geweldige kleding, vooral voor de kinderen maar ik zou er ook niet willen werken.
Al heb ik wel eens door de zara gelopen waar de kleding figuurlijk door de lucht vloog door mensen die in de stapels aan het graaien waren. Ik vind het geweldige kleding, vooral voor de kinderen maar ik zou er ook niet willen werken.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: