BV; zoogcompressen of borstschelpen / lilypatz?
+10
bolus26
Flip Fluitketel
Happydobby
CCC
kwak
Novalee
Linda
Liadan
Slakje
Viva
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
BV; zoogcompressen of borstschelpen / lilypatz?
Bij onze dochter gebruikte ik weggooi-zoogcompressen, die er wel doorheen vlogen.
Nu was ik aan het kijken naar borstschelpen / lilypatz, iemand ervaring?
Is zoiets fijn/blijven ze goed zitten, of niet?
Of gaat/ging jullie voorkeur toch uit naar zoogcompressen?
Nu was ik aan het kijken naar borstschelpen / lilypatz, iemand ervaring?
Is zoiets fijn/blijven ze goed zitten, of niet?
Of gaat/ging jullie voorkeur toch uit naar zoogcompressen?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Re: BV; zoogcompressen of borstschelpen / lilypatz?
Ik had Lilypadz. Jezus, wat een geldverspilling. Na 20 minuten hielden die dingen het niet meer en liep de melk erlangs. Ik moest mijn tepel echt ver indrukken mocht ik voor een uurtje goed zitten. Ik ben heel snel weer zoogcompressen gaan gebruiken! Die blijven toch het beste, vind ik, die van het Kruidvat!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik vond de zoogcompressen van natusan het fijnst. Bij mijn dochter heb ik heel even lilypadz gebruikt, maar ik vond het niet fijn omdat er toch een beetje borstvoeding onder kwam te zitten en ik was dan altijd nog nat als ik ze er afhaalde. Ze bleven wel goed plakken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik lekte heel veel! De Lilypadz hadden geen zin. Toen ik minder lekte vond ik ze wel fijn.
Maar in het begin dus gewoon zoogcompressen, veel zoogcompressen.
Maar in het begin dus gewoon zoogcompressen, veel zoogcompressen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vond de lilypadz ook niet fijn, er liep toch nog melk uit mijn tepel en dat bleef dan onder de pad zitten. Ik gebruikte de weggooipads van de hema of van natusan.
Gast- Gast
Ik heb de compressen van natusan gebruikt, vond ik erg fijn, maar ik lekte niet. Het was puur voor de zalf dat die niet in mn bh ging zitten.
Gast- Gast
Hm, tot nu toe klinkt dat als we-gaan-maar-weer-voor-weggooi-zoogcompressen
Viva- Kletskop
Je schijnt ook wasbare zoogcompressen te hebben, geen idee of dat wat is.
Linda- Ratel
Gebruikte Jojootje die niet?Linda schreef:Je schijnt ook wasbare zoogcompressen te hebben, geen idee of dat wat is.
Oké, wat een raar iets om te onthouden
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
rejoy heeft wasbare zoogcompressen viva! moet je haar even vragen!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ok! Heb de vraag ook net op ons forum neergekwakt, hopelijk ziet ze die, of ziet ze het hier, anders ga ik het haar vragen via fb, thanks voor de tip!kwak schreef:rejoy heeft wasbare zoogcompressen viva! moet je haar even vragen!
Viva- Kletskop
Viva schreef:Ok! Heb de vraag ook net op ons forum neergekwakt, hopelijk ziet ze die, of ziet ze het hier, anders ga ik het haar vragen via fb, thanks voor de tip!kwak schreef:rejoy heeft wasbare zoogcompressen viva! moet je haar even vragen!
Zie meer mensen dit vaker neerzetten, welk forum vraag ik me af dan... maar goed, ben weer te nieuwsgierig volgens mij.
Ik heb de wegwerp gebruikt van Hema. Vind die het fijnst.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik vond lilypads wel aardig maar niet voor snachts wat ik graag wilde, verder gebruikte ik wegwerp van natusan/etos maar bij een evt tweede kindje zou ik wasbare kopen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik gebruikte altijd de wegwerp zoogcompressen. Maar wasbare zoogcompressen lijkt me ook wel handig.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
chococupcake schreef:Viva schreef:Ok! Heb de vraag ook net op ons forum neergekwakt, hopelijk ziet ze die, of ziet ze het hier, anders ga ik het haar vragen via fb, thanks voor de tip!kwak schreef:rejoy heeft wasbare zoogcompressen viva! moet je haar even vragen!
Zie meer mensen dit vaker neerzetten, welk forum vraag ik me af dan... maar goed, ben weer te nieuwsgierig volgens mij.
Vraag ik me ook af hoor
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
chococupcake schreef:Viva schreef:Ok! Heb de vraag ook net op ons forum neergekwakt, hopelijk ziet ze die, of ziet ze het hier, anders ga ik het haar vragen via fb, thanks voor de tip!kwak schreef:rejoy heeft wasbare zoogcompressen viva! moet je haar even vragen!
Dit "ons forum" zitten alleen Kwak, Rejoy en ik, van hier.
Is een priveforum nav een forum waar we eerst op zaten met nog meer.
Ben nu wel nieuwsgierig naar gebruikers van wasbare + hoe veel je daarvan nodig hebt?
Viva- Kletskop
Viva schreef:Ok! Heb de vraag ook net op ons forum neergekwakt, hopelijk ziet ze die, of ziet ze het hier, anders ga ik het haar vragen via fb, thanks voor de tip!kwak schreef:rejoy heeft wasbare zoogcompressen viva! moet je haar even vragen!
Ik heb idd wasbare. Lilypadz gebruik ik niet. Die wasbare bevallen heel goed, maar ik lek niet zo geel veel. Is wel even een investering, maar als je wat langere tijd wilt voeden heb je dat er al vrij snel uit. Je zou alvast wat aan kunnen aschaffen, maar ik zou even afwachten hoe erg je lekt. Als je er lekt, kun je het beste die met een laagje pul hebben, maar die zijn ook duurder. Anders kun je ook prima met katoen/fleece af.
Gast- Gast
Ik heb de lillypadz wel gebruikt bij de 2e. Bij de 3e stopte ik heel snel met lekken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ik lekte alle keren heel extreem de 1e 6 maanden. Er zijn heel wat compressen doorgevlogen. (overproductie)
Ik had ook uitwasbare, maar die kon ik pas gebruiken toen het lekken minder werd, anders kon ik ze echt uitwringen.
Als je niet extreem lekt zijn ze heel prettig. Nadeel ervan vond ik sat je ze echt goed ziet zitten.
Ik had ook uitwasbare, maar die kon ik pas gebruiken toen het lekken minder werd, anders kon ik ze echt uitwringen.
Als je niet extreem lekt zijn ze heel prettig. Nadeel ervan vond ik sat je ze echt goed ziet zitten.
Gast- Gast
Lilypadz vond ik over het algemeen prima werken (mits goed geplaatst), maar ik had wel het idee dat ik er (nog) sneller een borstontsteking van opliep.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb sinds kort de Lilypadz, ik vind ze wel erg fijn. Heb soms, heel soms, dat er melk in zit, dat laat ik er dan gewoon even uitlopen in een spuugdoek ofzo
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Qua wegwerp vind ik Natusan het fijnste, maar ik heb vrij snel ook wasbare gekocht (van Avent). Die bevielen goed, maar je ziet ze inderdaad wel beter zitten. Ik heb geloof ik vier setjes van 6 stuks en die had ik in het begin ook zeker wel nodig.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
_MamaRosa_ schreef:Ik lekte alle keren heel extreem de 1e 6 maanden. Er zijn heel wat compressen doorgevlogen. (overproductie)
Hier het zelfde! Nu na de zes maanden kan ik de wasbare goed gebruiken.
Gast- Gast
Ik heb nog het een en ander zitten lezen en ik ga de bamboobies overnight wasbare zoogcompressen kopen. Ik lekte gigantisch en deze schijnen daar goed tegen te kunnen. Bamboe schijnt sowieso beter te absorberen dan katoen.
Het valt te proberen en het zou enorm veel geld schelen! Ik heb bij dochter tot 1 jaar zoogcompressen gebruikt à 2 euro per pak waar er 30 in zitten.
Het valt te proberen en het zou enorm veel geld schelen! Ik heb bij dochter tot 1 jaar zoogcompressen gebruikt à 2 euro per pak waar er 30 in zitten.
Linda- Ratel
Linda schreef:Ik heb nog het een en ander zitten lezen en ik ga de bamboobies overnight wasbare zoogcompressen kopen. Ik lekte gigantisch en deze schijnen daar goed tegen te kunnen. Bamboe schijnt sowieso beter te absorberen dan katoen.
Ik heb daar ook nog over gedacht idd.. Ik gebruik nu al zes maanden een luier tegen het lekker voor in de nacht
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: