Stroomverbruik
+2
Fearie
PiP
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stroomverbruik
Wij wonen met z'n drieën, waaronder één kind in een eengezinswoning. Nu wil ik overstappen naar een andere energieleverancier, voor alleen het stroom. Maar ik heb geen idee wat ons verbruik zal zijn waardoor ik geen goede berekening kan maken.
Wie heeft er dezelfde gezinsituatie en wat is het verbruik daarbij?
Wie heeft er dezelfde gezinsituatie en wat is het verbruik daarbij?
Gast- Gast
Re: Stroomverbruik
Kan je dat niet zien op je laatste jaarafrekening?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Kijken naar je jaar afrekening, ik kreeg laatst als tip www.gaslicht.nl voor vergelijkingen van leveranciers.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Staat denk ik op je jaarafrekening. Wij houden het ook bij. In onze meterkast hagt een papieren vel in de meterkast met alle totalen per kwartaal (kan ook per maand) van onze gas-stroom en water verbruik.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Op de laatste jaarafrekening kijken heeft geen zin. We woonde in een appartement en daar ook maar kort met z'n drieën.
Gast- Gast
Op die site had ik al gekeken ja.Fearie schreef:Kijken naar je jaar afrekening, ik kreeg laatst als tip www.gaslicht.nl voor vergelijkingen van leveranciers.
Gast- Gast
Het gemiddelde stroomverbruik van een gezin in een eensgezinswoning is ongeveer 3600 kwh.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Appartement maakt idd wel verschil, maar hier is het stroomverbruik volgens mij niet omhoog gegaan met een kind erbij.
Ik zou gewoon het gemiddelde aanhouden wat ze op diverse sites vermelden, stroomverbruik is best wel verschillend per gezin vind ik.
Ik zou gewoon het gemiddelde aanhouden wat ze op diverse sites vermelden, stroomverbruik is best wel verschillend per gezin vind ik.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij mij kwam er alleen een vent bij, dat kind had ik al dus denk dat het dan wel iets uitmaakt.
Maar we hebben stadsverwarming en kan volgens mij dus alleen besparen op elektriciteit. Alleen nu zie ik dat dat 'maar' 100 euro pj scheelt. En ik had bedragen van 400 euro verschil gehoord. Ach, zie door de bomen het bos ook niet eigenlijk.
Maar we hebben stadsverwarming en kan volgens mij dus alleen besparen op elektriciteit. Alleen nu zie ik dat dat 'maar' 100 euro pj scheelt. En ik had bedragen van 400 euro verschil gehoord. Ach, zie door de bomen het bos ook niet eigenlijk.
Gast- Gast
Ik werk bij een energiemaarschappij dus als je vragen hebt mag je altijd een pm sturen.
Nog even een tip: Vaak is het zo dat mensen zonder gas meer stroom verbruiken.
Barbabella- Prater
Barbabella schreef:
Dat is toch logisch?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat is misschien logisch, maar dan moet je dus uitgaan van een hoger verbruik dan het gemiddelde lijkt me.
Ik zou persoonlijk niet overstappen als je je verbruik niet weet.
Ik zou persoonlijk niet overstappen als je je verbruik niet weet.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Klinkt logisch maar niet iedereen houd daar rekening mee waardoor je na een jaar kan bij betalen.
Barbabella- Prater
Als het goed is heeft je netbeheerder gegevens over hoeveel de vorige bewoner heeft verbruikt, op basis daarvan word je voorschot berekend ( tenzij je nieuwbouw hebt)
Barbabella- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: