Snel vraagje over vlees
+7
Plien84
girli
Lonely Goatherd
sonly
Atelier Madame
silly-one
Mida4you
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Snel vraagje over vlees
Ik heb vrijdagmiddag 2 rollade schijven uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd. Nu hebben we ze nog niet gehad wegens wijzigingen in het weekend. Zouden we ze vanavond nog kunnen eten of zal ik het risico maar niet nemen? Ze zien er verder nog wel goed uit.....
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Snel vraagje over vlees
Even goed ruiken en als je het niet vertrouwd weg doen.
Je heb het in de koelkast laten ontdooien dat is al een pluspunt, maar omdat het schijven zijn zal ik zelf goed ruiken en daarna bij het bakken het ook goed in de gaten houden.
Eigenlijk ligt het vlees in de supermarkt ook al 3-4 dagen in de koeling, dus in dat op zicht zou het moeten kunnen.
Je heb het in de koelkast laten ontdooien dat is al een pluspunt, maar omdat het schijven zijn zal ik zelf goed ruiken en daarna bij het bakken het ook goed in de gaten houden.
Eigenlijk ligt het vlees in de supermarkt ook al 3-4 dagen in de koeling, dus in dat op zicht zou het moeten kunnen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Vooral goed verwarmen is de clue denk ik!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Kan wel, maar dan zou ik ze nu alvast bakken.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ik zou het risico niet nemen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik zou het nog wel bakken.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ligt het er niet ook aan wanneer je het in de vriezer hebt gedaan? Ik gooi wel eens vlees in de vriezer dat precies op die dag over datum zou gaan. Ik zou dat dan niet nog een paar dagen laten liggen zodra het er weer uit is.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Na 3 dagen moet je het weggooien.. Dus vandaag zou nog kunnen maar dat kan je het best zelf oordelen door eventjes te ruiken en goed te kijken naar het vlees.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
loura schreef:Na 3 dagen moet je het weggooien.. Dus vandaag zou nog kunnen maar dat kan je het best zelf oordelen door eventjes te ruiken en goed te kijken naar het vlees.
Van wie moet dat?
Even goed ruiken en kijken. Zou het zelf waarschijnlijk gewoon op eten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zou ze zelf niet meer eten.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
ik neem het risico maar niet en gooi ze weg. ze liggen al sinds eind augustus in de vriezer.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Nee dat zou ik absoluut niet meer eten. Het is al 2,5 dag uit de vriezer..
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Minx schreef:loura schreef:Na 3 dagen moet je het weggooien.. Dus vandaag zou nog kunnen maar dat kan je het best zelf oordelen door eventjes te ruiken en goed te kijken naar het vlees.
Van wie moet dat?
Nou ja ik werk in de horeca en daar mag je producten tot 3 dagen in de koeling nog gebruiken en daarna niet meer.. Maar zoals ik al zei...Even ruiken en zien kan je ze het zelf oordelen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Nadat het al in de vriezer geweest is?loura schreef:Minx schreef:loura schreef:Na 3 dagen moet je het weggooien.. Dus vandaag zou nog kunnen maar dat kan je het best zelf oordelen door eventjes te ruiken en goed te kijken naar het vlees.
Van wie moet dat?
Nou ja ik werk in de horeca en daar mag je producten tot 3 dagen in de koeling nog gebruiken en daarna niet meer.. Maar zoals ik al zei...Even ruiken en zien kan je ze het zelf oordelen.
Als ik iets ontdooi gebruik ik het alleen dezelfde dag.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Nadat het al in de vriezer geweest is?loura schreef:Minx schreef:loura schreef:Na 3 dagen moet je het weggooien.. Dus vandaag zou nog kunnen maar dat kan je het best zelf oordelen door eventjes te ruiken en goed te kijken naar het vlees.
Van wie moet dat?
Als ik iets ontdooi gebruik ik het alleen dezelfde dag.
+1, langer echt niet, dan gooi ik het weg.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Klopt, zodra het uit de vriezer komt mag het nog 3 dagen gebruikt worden.
Gast- Gast
Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat werkt?_Jackie schreef:Klopt, zodra het uit de vriezer komt mag het nog 3 dagen gebruikt worden.
Ik heb zaterdag gehakt gekocht wat houdbaar was tot 01-10-2012, vandaag dus. Wij zouden dat gisteren eten, maar niet gedaan, dus het is gisterenavond in de vriezer gedaan. Als ik het nu uit de vriezer haal, is het toch niet ineens 3 dagen langer houdbaar? Dat kan toch niet?
Rush- Lady Post-a-lot
Nee dat kan niet, maar stel je koopt een doosje diepvrieshamburgers en die last je ontdooien, dan mag je die nog 3 dagen gebruiken.Rush schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat werkt?_Jackie schreef:Klopt, zodra het uit de vriezer komt mag het nog 3 dagen gebruikt worden.
Ik heb zaterdag gehakt gekocht wat houdbaar was tot 01-10-2012, vandaag dus. Wij zouden dat gisteren eten, maar niet gedaan, dus het is gisterenavond in de vriezer gedaan. Als ik het nu uit de vriezer haal, is het toch niet ineens 3 dagen langer houdbaar? Dat kan toch niet?
Gast- Gast
Ohhhhh, diepvrieshamburgers gaan hier altijd direct de vetpan in._Jackie schreef:Nee dat kan niet, maar stel je koopt een doosje diepvrieshamburgers en die last je ontdooien, dan mag je die nog 3 dagen gebruiken.Rush schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat werkt?_Jackie schreef:Klopt, zodra het uit de vriezer komt mag het nog 3 dagen gebruikt worden.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ohhhhh, diepvrieshamburgers gaan hier altijd direct de vetpan in._Jackie schreef:Nee dat kan niet, maar stel je koopt een doosje diepvrieshamburgers en die last je ontdooien, dan mag je die nog 3 dagen gebruiken.Rush schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat werkt?_Jackie schreef:Klopt, zodra het uit de vriezer komt mag het nog 3 dagen gebruikt worden.
Nu heb ik zin in een hamburger
Gast- Gast
silly-one schreef:.
Maar deze opmerking is niet logisch, want je weet niet hoe lang het al in de supermarkt heeft gelegen voordat ze het invroor, dus ik zou dat nooit als reden aanhouden om het nog te eten. Sowieso houd ik 48 uur aan, dus als het op vrijdag uit de vriezer komt, eet ik het maximaal zondag.
Gast- Gast
Ik kijk, ruik en proef even (of eigenlijk laat ik het mijn man zien/ruiken/proeven, want die is daar beter in). Meestal is het nog prima te eten. Als het er nu nog goed uit had gezien had ik het dus, na verhitting dan natuurlijk, rustig nog gegeten. Als wij iets uit de vriezer halen ligt het ook inderdaad wel eens langer dan een dag in de koelkast. Die 48 uur van Pippa houden wij ook meestal aan.
Gast- Gast
Bij een slagerij ligt het ook lang in de koeling hoor... Dus je kunt het prima eten.
Gast- Gast
Fruity schreef:Bij een slagerij ligt het ook lang in de koeling hoor... Dus je kunt het prima eten.
Ja, maar dit ligt al sinds augustus in de diepvries, en je weet niet hoe lang het in de winkel heeft gelegen én het ligt al 3 dagen uit de diepvries. Sorry, maar dat risico zou ik echt niet gaan nemen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Even een snel vraagje...
» even snel een vraagje
» snel vraagje
» Even snel een vraagje .....
» Even snel een vraagje
» even snel een vraagje
» snel vraagje
» Even snel een vraagje .....
» Even snel een vraagje