Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help mij met een sollicitatieoutfit!

+10
SuzieQ
Tania
Jeanette
Blond
Lavendel
LaBird
Monte
Caro
Arwyn
Ringling
14 plaatsers

Ga naar beneden

Help mij met een sollicitatieoutfit! Empty Help mij met een sollicitatieoutfit!

Bericht  Ringling do 27 sep 2012 - 0:06

Wie heeft er leuke suggesties? Ik ga beginnen met solliciteren naar een startersfunctie en wil goed voor de dag komen. Ik hou er wel van als het niet té standaard is en dus een beetje opvallend maar het moet ook wel weer neutraal zijn.

Ben benieuwd of jullie goede ideeën hebben of foto's/beschrijvingen van eigen sollicitatieoutfits.
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij met een sollicitatieoutfit! Empty Re: Help mij met een sollicitatieoutfit!

Bericht  Arwyn do 27 sep 2012 - 0:23

Wat voor functie?
Ik zou niet voor elke sollicitatie hetzelfde aan doen, hangt helemaal van het bedrijf af.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Help mij met een sollicitatieoutfit! Empty Re: Help mij met een sollicitatieoutfit!

Bericht  Ringling do 27 sep 2012 - 0:25

Iets met zakelijke dienstverlening wordt het.. Marketing, HR, in die richting zoek ik.
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Caro do 27 sep 2012 - 0:26

Jurkje + colbertje. Of een mooie rok en colbertje... Zoiets zou ik dan wel doen. Representatief maar ook gewoon hip. Wat voor die functies mag!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:39

Een donkere nette spijkerbroek met hakken, een effen shirtje en een blazer,eventueel wat sieraden

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 3:06

Yasmin schreef:Een donkere nette spijkerbroek met hakken, een effen shirtje en een blazer,eventueel wat sieraden

Ik zou echt nooit een spijkerbroek aan doen voor een sollicitatie.

Gast
Gast

Bericht  Monte do 27 sep 2012 - 3:11

Elodie schreef:
Yasmin schreef:Een donkere nette spijkerbroek met hakken, een effen shirtje en een blazer,eventueel wat sieraden

Ik ook niet. Ik heb zelf altijd een nette zwarte broek aan, zwarte pumps en dan een nette top en v-vestje. Als het een formelere functie en bedrijf zou zijn, dan zou ik een blazer aan doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  LaBird do 27 sep 2012 - 3:14

Monte schreef:
Elodie schreef:

Ik ook niet. Ik heb zelf altijd een nette zwarte broek aan, zwarte pumps en dan een nette top en v-vestje. Als het een formelere functie en bedrijf zou zijn, dan zou ik een blazer aan doen.

Er zijn genoeg donkere spijkerbroeken die even netjes zijn als een nette zwarte broek. En het ligt aan het bedrijf.
Ik zelf werk bij een webshop. Bij sollicitaties geven wij aan dat de persoon zich moet kleden waar hij/zij zich fijn in voelt en hij/zij normaal ook aan zou hebben naar het werk.

Maar zoals al iemand zei, het ligt puur aan het bedrijf.
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  Lavendel do 27 sep 2012 - 4:40

Een net jurkje met colbert en je haar vast. Bij de bedrijven die ik ken word je volgens mij eerst uitgelachenen daarna weggestuurd als je in spijkerbroek komt..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Blond do 27 sep 2012 - 4:42

Ik vind een kokerrok, met een wat wijdere blouse erg mooi. Panty eronder en pumps aan. Maar daar moet het bedrijf wel naar zijn.

Ik had bij mijn sollicitaties altijd een nette jurk aan (zwart wikkeljurkje of mijn donkerblauwe King Louie jurk), met een panty en pumps. Boven mijn King Louie jurkje een blazer.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Jeanette do 27 sep 2012 - 23:02

Elodie schreef:

Dat ligt natuurlijk puur aan het bedrijf. Ik werk in de zorg en als iemand in een net pak zou komen solliciteren, zouden we die juist weer te overdressed vinden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 23:05

Ik ben niet bekend in de zorg, maar daar kan ik me bij voorstellen dat het anders ligt ja.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 23:08

Ik werk ook in de zorg en bij ons zou je bijna kansloos zijn als je komt solliciteren in een net jurkje en colbert met pumps Laughing

Maar als ik ergens anders zou solliciteren zou ik ook niet zo snel een spijkerbroek aantrekken. Je kan beter iets te netjes gekleed zijn dan in je spijkerbroek komen terwijl iedereen daar netjes in pak zit lijkt me.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  SuzieQ za 29 sep 2012 - 2:15

Ik heb juist wel bijna altijd een spijkerbroek aangetrokken naar een sollicitatie. Behalve in het begin, toen ik voor het eerst ging solliciteren. Zit je daar in je nette broek, maar die heb je dus maar 1. Lekker handig als je wordt aangenomen, en dus voor de rest niet van die kleding hebt, haha.

Ik draag meestal een donkere jeans (zonder wassing) met een hemdje/shirtje en een blazertje of vestje.
Ik doe financieel/administratief werk en bij ons mag je alles dragen wat je wil. Ik draag bijna dagelijks een spijkerbroek, maar zie er nooit slordig of niet representatief uit. De directeur heeft ook altijd een spijkerbroek aan.

Als ik ga solliciteren, zoek ik van tevoren uit wat voor soort bedrijf het is. Daarop kun je dan je kleding ook een beetje aanpassen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Monte za 29 sep 2012 - 2:22

Maar het gaat er toch niet om wat ze dagelijks daar dragen, al dragen ze afgetrapte gympen en jeans met gaten, dan doe je dat toch niet op je sollicitatie? Ik heb overal gesolliciteerd in nette broek en vestje terwijl ze op de werkvloer gewoon jeans dragen. Ik vind een sollicitatie altijd formeler dan daar werken. Daarbij kun je beter overdressed zijn dan underdressed.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  SuzieQ za 29 sep 2012 - 2:25

Monte schreef:Maar het gaat er toch niet om wat ze dagelijks daar dragen, al dragen ze afgetrapte gympen en jeans met gaten, dan doe je dat toch niet op je sollicitatie? Ik heb overal gesolliciteerd in nette broek en vestje terwijl ze op de werkvloer gewoon jeans dragen. Ik vind een sollicitatie altijd formeler dan daar werken. Daarbij kun je beter overdressed zijn dan underdressed.

Ik vind een versleten jeans en afgetrapte gympen heel ver af liggen van een nette broek met jasje. Als ik zou weten dat ze bij een bedrijf dat zouden dragen, zou ik in een jeans gaan (geen versleten maar een nette) en een vestje. Dan zou ik me juist overdressed voelen als ik te netjes was.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Monte za 29 sep 2012 - 2:29

SuzieQ schreef:
Monte schreef:Maar het gaat er toch niet om wat ze dagelijks daar dragen, al dragen ze afgetrapte gympen en jeans met gaten, dan doe je dat toch niet op je sollicitatie? Ik heb overal gesolliciteerd in nette broek en vestje terwijl ze op de werkvloer gewoon jeans dragen. Ik vind een sollicitatie altijd formeler dan daar werken. Daarbij kun je beter overdressed zijn dan underdressed.

Ik vind een versleten jeans en afgetrapte gympen heel ver af liggen van een nette broek met jasje. Als ik zou weten dat ze bij een bedrijf dat zouden dragen, zou ik in een jeans gaan (geen versleten maar een nette) en een vestje. Dan zou ik me juist overdressed voelen als ik te netjes was.
Nee dat snap ik. Ik bedoel te zeggen dat ik netter zou aantrekken dan dat ze zelf dragen. Dus als de mensen daar al nette jeans e.d. dragen, dan vind ik dat je dat niet moet dragen op een sollicitatie, daar mag je wel wat meer moeite voor doen. Daarbij heb je vaak te maken met managers of directie, die toch vaak net naar werk komen. Die kunnen het dan minder professioneel vinden als jij in jeans komt. Maar goed is mijn mening.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  marjoleinnn za 29 sep 2012 - 4:12

Ik vind best dat je in bepaalde gevallen een donkere nette spijkerbroek aan mag doen. In de zorg etc. kan dat best.
Wel snap ik dat je dit bij bepaalde functies ook juist niet moet doen.
Maar als ik bij de sollicitatie naar een stageplaats bij de instelling waar ik nu stage loop in een kokerrok was gekomen hadden ze me heel hard uitgelachen denk ik.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  SoGood za 29 sep 2012 - 20:37

marjoleinnn schreef:
Maar als ik bij de sollicitatie naar een stageplaats bij de instelling waar ik nu stage loop in een kokerrok was gekomen hadden ze me heel hard uitgelachen denk ik.

Nou, daar zou ik dan ook niet willen werken. Je bent toch wie je bent? Ik loop zo vaak in een kokerrok, zo overdressed is dat nou ook weer niet lijkt me.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  luisa za 29 sep 2012 - 20:47

Monte schreef:
SuzieQ schreef:

Nee dat snap ik. Ik bedoel te zeggen dat ik netter zou aantrekken dan dat ze zelf dragen. Dus als de mensen daar al nette jeans e.d. dragen, dan vind ik dat je dat niet moet dragen op een sollicitatie, daar mag je wel wat meer moeite voor doen. Daarbij heb je vaak te maken met managers of directie, die toch vaak net naar werk komen. Die kunnen het dan minder professioneel vinden als jij in jeans komt. Maar goed is mijn mening.

Helemaal met Monte eens. Daarbij vind ik een spijkerbroek per definitie niet netjes. Tuurlijk een donkere is netter dan een met wassing, maar m.i. valt ook een donkere spijkerbroek niet in de categorie netjes. Bij een wat informele bedrijf zou ik een pantalon met vestje ofzo aan doen. Bij een formeel bedrijf een net pak of jurkje met blazer. Geen legging dan onder het jurkje, maar een panty.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  loura za 29 sep 2012 - 22:44

Als ik solliciteer bij een informeel bedrijf dan trek ik gewoon een nette spijkerbroek aan hoor. Ik zou zeggen dat je beter iets aan kan trekken waar je je goed in voelt dan iets aantrekt wat je normaal nooit draagt. Ik zou mij niet prettig voelen met een nette pantalon ofzo. Het is juist belangrijk met een gesprek dat je jezelf bent en dat je, je prettig voelt bij wat je aan hebt. Dat straal je namelijk dan ook uit.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  marjoleinnn zo 30 sep 2012 - 4:20

Sogood schreef:
marjoleinnn schreef:

Nou, daar zou ik dan ook niet willen werken. Je bent toch wie je bent? Ik loop zo vaak in een kokerrok, zo overdressed is dat nou ook weer niet lijkt me.
Ja zo letterlijk moet je het ook niet nemen. Maar ik bedoel, in de zorg is een kokerrok en colbertje en pumps en panty soms echt wel wat overdressed hoor, in ieder geval echt niet iets wat perse moet. Veel mensen doen net of je echt absoluut nooit een spijkerbroek aan kan doen naar een sollicitatie, dat is natuurlijk ook helemaal niet waar.
Als je in een instelling waar ze in spijkerbroeken etc super overdressed aankomt dan denk ik niet dat dat dan weer zo'n succes is. Ze kijken ook echt wel naar wat er binnen de instelling past. In dit geval vind ik het, als je zo super netjes gaat, niet gepast bij de instelling waar ik nu stage loop en waarschijnlijk niet gepast in vrijwel alle zorginstellingen.
Bij mij is er gekeken naar wat binnen het team past, daarvoor is echt geen kokerrok enz nodig, een nette donkere spijkerbroek en een blazer staat ook netjes.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 5:21

Ik had bij mijn eerste sollicitatie voor een secretaressefunctie een kokerrok met blousje, pumps en blazer aan. Manmanman, wat wast ik overdressed. Iedereen daar zat in spijkerbroek en trui. Het tweede gesprek was ik dus ook in nette donkere spijkerbroek, maar wel weer met bloesje en (iets meer casual) blazer. Vonden zij 100x beter. Het ligt dus absoluut aan het bedrijf waar je solliciteert. Maar over het algmeen geldt natuurlijk wel: beter overdressed dan underdressed!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: