tracheamalacie
+5
Linda
Printje
Happydobby
*Troela*
Floor
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
tracheamalacie
iemand daar bekend mee?
Wij zijn gisteren met de jongste naar de huisarts geweest omdat we dachten dat ze al vanaf de geboorte flink verkouden was. Na ons verhaal aangehoord te hebben en het e.e.a. onderzocht te hebben kwam hij met de diagnose tracheamalacie, zwak/onvolgroeid bindweefsel van de luchtpijp. Dit zorgt ervoor dat ze een groot deel van de dag rochelend klinkt en wat benauwd is. Dit wordt getriggerd als ze zich druk maakt en plat ligt. Als ze 's nchts wakker wordt voor een voeding (dan ligt ze dus plat en maakt zich druk) klinkt ze als een oud mannetje dat rookt, bronchitis heeft en een klont groen slijm aan het oprochelen is (even voor de beeldvorming ) en ligt ze naar adem te happen als een vis op een droge.
De huisarts was er vrij laconiek over, ontwikkelingsfoutje, groeit ze vanzelf overheen. Nu lees ik alleen overal dat de meeste klachten tussen 6 en 12 mnd verdwijnen en de meeste kindjes er voor het 2e jaar overheen zijn gegroeid, maar ook dat ze meer moeite heeft met ophoesten en veel vatbaarder is voor bijv. longontstekingen en andere infecties en andere enge dingen als ademstops, reanimaties, groeiachterstanden door slecht drinken en dergelijke.
Kent iemand de aandoening en hoe ga je ermee om? Ik vind het met name 's nachts doodeng als ze weer geen lucht kan halen (ben nu ook heel blij met ons sensormatje en dat ze naast ons ligt, anders sliep ik denk ik helemaal niet meer) en ben overdag continu bezig dat ze zich niet aan het opwinden is, omdat ze dan weer begint te rochelen en benauwd wordt.
Wij zijn gisteren met de jongste naar de huisarts geweest omdat we dachten dat ze al vanaf de geboorte flink verkouden was. Na ons verhaal aangehoord te hebben en het e.e.a. onderzocht te hebben kwam hij met de diagnose tracheamalacie, zwak/onvolgroeid bindweefsel van de luchtpijp. Dit zorgt ervoor dat ze een groot deel van de dag rochelend klinkt en wat benauwd is. Dit wordt getriggerd als ze zich druk maakt en plat ligt. Als ze 's nchts wakker wordt voor een voeding (dan ligt ze dus plat en maakt zich druk) klinkt ze als een oud mannetje dat rookt, bronchitis heeft en een klont groen slijm aan het oprochelen is (even voor de beeldvorming ) en ligt ze naar adem te happen als een vis op een droge.
De huisarts was er vrij laconiek over, ontwikkelingsfoutje, groeit ze vanzelf overheen. Nu lees ik alleen overal dat de meeste klachten tussen 6 en 12 mnd verdwijnen en de meeste kindjes er voor het 2e jaar overheen zijn gegroeid, maar ook dat ze meer moeite heeft met ophoesten en veel vatbaarder is voor bijv. longontstekingen en andere infecties en andere enge dingen als ademstops, reanimaties, groeiachterstanden door slecht drinken en dergelijke.
Kent iemand de aandoening en hoe ga je ermee om? Ik vind het met name 's nachts doodeng als ze weer geen lucht kan halen (ben nu ook heel blij met ons sensormatje en dat ze naast ons ligt, anders sliep ik denk ik helemaal niet meer) en ben overdag continu bezig dat ze zich niet aan het opwinden is, omdat ze dan weer begint te rochelen en benauwd wordt.
Laatst aangepast door Rejoy. op di 25 sep 2012 - 0:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Gast- Gast
Re: tracheamalacie
232 keer bekeken en 1 reactie, zal idd zo zeldzaam zijn als de huisarts vertelde
megara, ik ga je vanavond even een pm sturen met wat vragen, dan heb ik de tijd om er even voor te gaan zitten.
megara, ik ga je vanavond even een pm sturen met wat vragen, dan heb ik de tijd om er even voor te gaan zitten.
Gast- Gast
Ik denk het inderdaad Rejoy, ik las de titel en dacht Trachewattes?
Dus toen ben ik gaan lezen maar ik kan je er niet mee helpen, ik ken het niet. Sterkte ermee.
Dus toen ben ik gaan lezen maar ik kan je er niet mee helpen, ik ken het niet. Sterkte ermee.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ken t ook niet, lijkt me erg naar om te zien. Hopelijk groeit ze erg gauw over heen.
Gast- Gast
Ik ken het ook niet. Kan je niet zorgen dat het bedje wat schuiner is zeg maar? Als ze hier bijv verkouden zijn en er veel last van hebben vul ik het onder het matras op met handdoeken zodat ze iets schuiner liggen.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
De naam zegt me niks maar dat wat jij beschrijft, dat had ik kunnen schrijven. Al vanaf het begin maakt mijn zoon rochelende geluiden. Lijkt het alsof hij heel erg verkouden is en constant slijm in z'n keel heeft. Vorige week vond ik hem blauw in z''n bedje en bleek hij een longontsteking te hebben.
Ik weet niet of dit hetzelfde is maar het lijkt er wel op zoals jij het omschrijft.
Ik weet niet of dit hetzelfde is maar het lijkt er wel op zoals jij het omschrijft.
Gast- Gast
Yvonne, ik heb wel wat filmpjes van haar op de compu staan, als je een filmpje wilt zien, moet je je mailadres even pm-en, dan kan ik er 1 sturen, dan kun je vergelijken.
Mama1985: op zich geen slecht idee, maar dan moet het bedje wel heel schuin staan, je moet haat eigenlijk helemaal rechtop houden, wil je verbetering merken en als ze zich wat druk maakt, helpt dat ook nog niet eens.
Ik bel morgen de ha weer, het gaat steeds minder goed, soms is ze zo benauwd dat ze blauwig aanloopt. Daarbij drinkt ze aanzienlijk minder, dus ik begin me wel wat zorgen te maken.
Mama1985: op zich geen slecht idee, maar dan moet het bedje wel heel schuin staan, je moet haat eigenlijk helemaal rechtop houden, wil je verbetering merken en als ze zich wat druk maakt, helpt dat ook nog niet eens.
Ik bel morgen de ha weer, het gaat steeds minder goed, soms is ze zo benauwd dat ze blauwig aanloopt. Daarbij drinkt ze aanzienlijk minder, dus ik begin me wel wat zorgen te maken.
Gast- Gast
Ik pm je ff mijn emailadres.
Wat hier helpt als hij het heel benauwd heeft is stomen in de douche. Of in de buitenlucht gaan staan.
Wat hier helpt als hij het heel benauwd heeft is stomen in de douche. Of in de buitenlucht gaan staan.
Gast- Gast
Ons popje is opgenomen, waarschijlijk heeft ze er een virus bij. Ze ligt nu aan de monitor en ze houden bij of ze genoeg drinkt.
Gast- Gast
Sterkte rejoy, hopelijk knapt ze snel weer op.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Heel veel sterkte!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Jeetje rejoy! Dat is schrikken. Veel sterkte!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wat naar Rejoy! Hopelijk knapt ze nu wel wat op.
Laatst aangepast door Megara op do 27 sep 2012 - 10:41; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ook hier, heel veel sterkte!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Hier ook veel stertke gewenst. Hopelijk knapt je meisje snel op! En mag ze weer lekker mee naar huis.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Heb je niet de situatie zoals bij Y. krijg je dit weer voor je kiezen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ook hier heel veel sterke!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
veel sterkte hopelijk is ze snel weer beter.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: