Winterslaapzak
+22
strawberry
Flip Fluitketel
Fearie
iloverose
PapillonRose
blondje1313
sabje
chipa
Mamsie
studiebol
SarahKey
Limburg85
mauwmauw
PiP
Kat1980
Happydobby
Novalee
_Lana_
Susan
Floor
Lonely Goatherd
Parel
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Winterslaapzak
Wanneer gaat jullie kindje in de winterslaapzak (heb de Hema met mouwen)?
En hoe liggen ze daarin?
Wij liggen zelf ook alweer onder ons dikke dekbed, wij hebben boven op de slaapkamers enkel glas. Nu slaapt ze in een tussenslaapzak met lange mouwen romper, lange mouwen shirt en pyamabroek. Ze had wel echt bevroren handjes en voetjes vanochtend..
Ik vind het maar moeilijk! Want ook, wanneer doe je de voetenzak in de wagen?
En hoe liggen ze daarin?
Wij liggen zelf ook alweer onder ons dikke dekbed, wij hebben boven op de slaapkamers enkel glas. Nu slaapt ze in een tussenslaapzak met lange mouwen romper, lange mouwen shirt en pyamabroek. Ze had wel echt bevroren handjes en voetjes vanochtend..
Ik vind het maar moeilijk! Want ook, wanneer doe je de voetenzak in de wagen?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Re: Winterslaapzak
Vannacht heeft mijn zoontje voor het eerst in de winterslaapzak (combisleeper met mouwen en voering) geslapen, hij had een romper met korte mouwen, longsleeve, broekje en sokjes aan. Het was 16 graden op de kamer.
Oh en de voetenzak ook vanmorgen voor het eerst gebruikt, het was maar 7 graden buiten.
Oh en de voetenzak ook vanmorgen voor het eerst gebruikt, het was maar 7 graden buiten.
Laatst aangepast door Lonely Goatherd op wo 19 sep 2012 - 22:25; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Over de voetenzak twijfelde ik gisteren ook al en zojuist zag ik iemand voorbij lopen met de voetenzak erin, dus ik denk dat ik dat ding ook maar van zolder ga halen.
Onze zoon slaapt met tussenslaapzak zonder mouwen en een lange mouwen romper. Meestal gooi ik nog een dekentje eroverheen maar dat wil hij niet. Wij hebben wel dubbel glas en het is niet heel koud boven maar ik ben vanmorgen al zijn andere slaapzak gaan halen, ik denk dat hij het toch te koude heeft zo. (pyama's heeft hij niet dus ik kan hem hooguit nu een truitje extra aangeven).
Onze zoon slaapt met tussenslaapzak zonder mouwen en een lange mouwen romper. Meestal gooi ik nog een dekentje eroverheen maar dat wil hij niet. Wij hebben wel dubbel glas en het is niet heel koud boven maar ik ben vanmorgen al zijn andere slaapzak gaan halen, ik denk dat hij het toch te koude heeft zo. (pyama's heeft hij niet dus ik kan hem hooguit nu een truitje extra aangeven).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Als het in de slaapkamer kouder is dan een graad of 18/19. Ik heb daar niet een bepaald tijdstip voor, ik heb wel eens meegemaakt dat het in augustus 14 graden was in de slaapkamers van het vakantiehuisje. Dan gebruik ik dus een winterslaapzak.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
J.ason heeft vannacht ook weer voor het eerst in de winterzak geslapen. Hij had romper korte mou wen en pyjamajasje en -broekje aan. Mouwen van slaapzak waren er af. Hij slaapt overigens niet onder een dekentje
Laatst aangepast door Poison op wo 19 sep 2012 - 22:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het blijft moeilijk. Wij hebben de voetenzak al in de wagen. Daar zitten ze zo heerlijk in. Alleen heb ik de zak nu zeg maar opengeklapt. Als we bijvoorbeeld naar het strand gaan, waar veel wind is, dan doe ik ze lekker omhoog.
Ik weet niet hoe het is met enkelglas, maar als ze ijskoude handjes heeft, is het wel koud. Ze slaapt dus niet onder een dekentje?
Bij ons is het zeker nog 20 graden op hun slaapkamer, dus ze hebben hun zomerslaapzakjes nog aan.
Ik weet niet hoe het is met enkelglas, maar als ze ijskoude handjes heeft, is het wel koud. Ze slaapt dus niet onder een dekentje?
Bij ons is het zeker nog 20 graden op hun slaapkamer, dus ze hebben hun zomerslaapzakjes nog aan.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
N. heeft afgelopen nacht geslapen in een mouwloze romper (wel zo een met brede schouderbanden van de HEMA), een flanellen pyjama met lange mouwen en pijpen, sokken en dan in een zomer- of tussenslaapzak. Ik weet niet wat het officieel is, maar voor een zomerslaapzak is hij vrij dik Het was 19 graden op haar kamer. Ik denk dat ik, net als Susan eigenlijk, haar in de winterslaapzak leg als de temperatuur onder de 18 graden gaat. Een dekentje of lakentje over een slaapzak doe ik nooit.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik kijk ook altijd naar de temperatuur, niet naar het jaargetijde.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
M. slaapt in een romper met pyama lange mouwen/pijpen, hij ligt nu nog in een zomerslaapzak, op zijn kamer is het nu nog 21/22 graden.
Ik vind het ook moeilijk want M heeft het snel warm.
Ik vind het ook moeilijk want M heeft het snel warm.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
In principe heeft zij het ook vrij snel warm, ze zweet snel, maar toch die handjes he ..
Dan ga ik de voetenzak maar eens van zolder halen, en de winterslaapzak vannacht in gebruik nemen. Denk dat het toch al gauw 16 graden is op haar kamer. Dan doe ik haar wel met mouwen en dan alleen in een lange mouwen romper.
Thanks!
Dan ga ik de voetenzak maar eens van zolder halen, en de winterslaapzak vannacht in gebruik nemen. Denk dat het toch al gauw 16 graden is op haar kamer. Dan doe ik haar wel met mouwen en dan alleen in een lange mouwen romper.
Thanks!
Parel- Ratel
Het blijft lastig ook nu met Y. in haar grote bed vind ik dat. Ook wij hebben enkel glas nog boven, maar ik had de klapraampjes open laten staan dus daarom was het ook vrij fris op haar kamer :-)
Gast- Gast
Ondanks dat T al in zijn winterslaapzak (zonder mouwen en met een romper en pijama er onder) ligt, heeft hij 's morgens toch koude armpjes en beentjes. Heb nu maar de combisleeper van mijn schoonzus geleend om te kijken hoe dat bevalt. Hoe moeten we anders de winter doorkomen als hij het nu al koud heeft?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
F slaapt in een groot bed met een hemd en pyama met lange mouwen onder een dekbed.
Dekbad ligt tot halverwege haar buik, dus de armpjes er gewoon boven.
S slaapt in een romper(zonder of korte mouw) en een shirtje met lange mouw onder een dekentje in de wieg op onze kamer.
Hij had vanmorgen wel koude handjes, maar was verder gewoon warm.
Geen idee hoe warm het op de kamers is, op die van ons iig wel warmer dan op die van F.
Voetenzak heb ik ook net toevallig een topic over geopend...
In de wandelwagen wacht ik er nog eventjes mee, maar F is natuurlijk al wel wat ouder.
Voor S twijfel ik dus heel erg. Voor nu heb ik er nog niks in, maar ben ook nog niet met de MC wezen wandelen bij deze temperatuur.
Meestal ligt hij in de wagenbak met een dekentje of gaat van huis naar de auto etc.
Als ik even snel het dorp op moet of de bak niet bij me heb, dan gaat hij wel in de MC en zou ik voor nu een dekentje over hem heen leggen.
Dekbad ligt tot halverwege haar buik, dus de armpjes er gewoon boven.
S slaapt in een romper(zonder of korte mouw) en een shirtje met lange mouw onder een dekentje in de wieg op onze kamer.
Hij had vanmorgen wel koude handjes, maar was verder gewoon warm.
Geen idee hoe warm het op de kamers is, op die van ons iig wel warmer dan op die van F.
Voetenzak heb ik ook net toevallig een topic over geopend...
In de wandelwagen wacht ik er nog eventjes mee, maar F is natuurlijk al wel wat ouder.
Voor S twijfel ik dus heel erg. Voor nu heb ik er nog niks in, maar ben ook nog niet met de MC wezen wandelen bij deze temperatuur.
Meestal ligt hij in de wagenbak met een dekentje of gaat van huis naar de auto etc.
Als ik even snel het dorp op moet of de bak niet bij me heb, dan gaat hij wel in de MC en zou ik voor nu een dekentje over hem heen leggen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
V heeft gister ook weer in een (winter)slaapzak geslapen.het is hier op moment zo koud,vanmorgen maar 12 graden.het is nu in de loop van de dag opgelopen tot 17,De kachel is stuk en om die te laten maken voor die 2-3 weken vind ik zonde,maar is wel koudddd,
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hier voorlopig nog niet. Jij heeft een domper zonder mouw en short pyjama aan en sinds gisteren een tussenslaapzak. Zijn lichaam (nek) is niet koud, handen zijn geen richtlijn. Wij hebben wel dubbelglas, rolluik, rolgordijn en gordijnen op zijn kamer.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik heb vandaag een winterslaapzak met mouwen gekocht. Ik had er al twee zonder mouwen. Nu heeft hij wel een winterslaapzak zonder mouwen aan 's nachts, romper en een pyama. Handjes zijn koud, maar nekje niet en daar kijk/voel ik naar. Hier ook enkelglas en een oud huis wat snel afkoelt.
Oooh ik voel me echt een ontaarde moeder als ik het zo lees. Hier slapen ze nog in hun zomer slaapzak, met alleen aan pjama shirtje aan, het is op hun kamer gewoon 20 graden dus ik vond het nog niet zo nodig eigenlijk..
En ik heb ook nog geen seconde er over nagedacht om de voetenzak te pakken? Ze hebben ook nog gewoon hun zomerjas aan die is dan wel niet super dun maar toch.
En ik heb ook nog geen seconde er over nagedacht om de voetenzak te pakken? Ze hebben ook nog gewoon hun zomerjas aan die is dan wel niet super dun maar toch.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Oooh ik voel me echt een ontaarde moeder als ik het zo lees. Hier slapen ze nog in hun zomer slaapzak, met alleen aan pjama shirtje aan, het is op hun kamer gewoon 20 graden dus ik vond het nog niet zo nodig eigenlijk..
hahaha je bent echt geen ontaarde moeder hoor. Hij sliep hier vannacht gewoon in een romper met slaapzak. Vanmiddag heeft hij in een winterslaapzak gelegen (toen sliep hij eindelijk eens redelijk, wel jammer dat ik niet in slaap kwam ).
sinds vandaag heeft hij pas een dikker jasje aan dan zijn zomerjas dus zo ontaard ben je niet hoor.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Maar koude handjes is helemaal niet erg.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
F slaapt nu in een romper korte mouw, dun pyjamaatje lange mouw en lange broek en een tussen slaapzakje. Is nu ongeveer 20 graden en zal vannacht wel iets dalen.
Vind het nog te vroeg voor de winterslaapzak. Doe hem wel een romper lange mouw aan als de temp lager dan 20 graden wordt.
Vind het nog te vroeg voor de winterslaapzak. Doe hem wel een romper lange mouw aan als de temp lager dan 20 graden wordt.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik kijk ook meer naar mezelf, het is hier echt heel fris sochtends, wij kruipen beiden helemaal weg onder het dikste dekbed dat er is. Ze heeft er vanmiddag al heerlijk in geslapen en was niet oververhit ofzo, dus we houden het lekker zo.
Wij lopen nauwelijks met de wandelwageninzet dus ook nog niet gepakt. We hebben een buggy in de auto, daar kan ze in met haar borgvest aan. Viel mij ook alles mee nog vanmiddag!
Wij lopen nauwelijks met de wandelwageninzet dus ook nog niet gepakt. We hebben een buggy in de auto, daar kan ze in met haar borgvest aan. Viel mij ook alles mee nog vanmiddag!
Parel- Ratel
Hier gister voor het eerst zijn winterslaapzak zonder mouwen. Hij was al 2 nachten aan het spoken en gisteravond begon hij al om hafl 9 te huilen. Dacht zal zijn dikke slaapzak aan doen. Hij heeft toen heel de nacht doorgeslapen. Het is alleen nog niet zo heel koud op zijn kamer zo'n 19 graden.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Maar kindjes die nu in een winterslaapzak slapen,wat doen jullie dan aan als het gaat vriezen? Of doe je dan dikkere pjama's aan?
Ik vind het gewoon nog niet echt koud, het scheelt ook dat wij best een warm huis hebben het is hier nu ook 19 graden. En ik ga ook gewoon nooit s'ochtends zo vroeg al lopen met ze. Als ze naar het dagverblijf moeten, gaan ze van uit huis een halve meter buiten de auto in, en dan van de auto 5 meter naar het dagverblijf. Dus ze zijn maar amper buiten als het nog echt fris is.
Ik vind het gewoon nog niet echt koud, het scheelt ook dat wij best een warm huis hebben het is hier nu ook 19 graden. En ik ga ook gewoon nooit s'ochtends zo vroeg al lopen met ze. Als ze naar het dagverblijf moeten, gaan ze van uit huis een halve meter buiten de auto in, en dan van de auto 5 meter naar het dagverblijf. Dus ze zijn maar amper buiten als het nog echt fris is.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol: je bent geen ontaarde moeder hoor. Hier ook nog geen voetenzak in de wandelwagen. Hij heeft meestal een spijkerbroekje aan, schoentjes en een borgvest. Warm zat voor nu. Ik vraag me dan idd ook wel af hoe moet het anders als het echt koud word/is. We hebben nog een winter te gaan.
En hier ligt nu toevallig een winterslaapzak op bed, zonder mouwen dan, maar als deze in de was moet ligt er weer een dunnere. Het is hier maar net wat er in de was ligt of niet
En hier ligt nu toevallig een winterslaapzak op bed, zonder mouwen dan, maar als deze in de was moet ligt er weer een dunnere. Het is hier maar net wat er in de was ligt of niet
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: