Bebetel, iemand hier ervaring mee??
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bebetel, iemand hier ervaring mee??
Ik ben heel benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met de bebetel.
Het lijkt mij voor nood straks heel erg handig, als onze oudste naar school moet, zal ik 4x per dag op en neer moeten, en dan zal de tweeling vast wel eens net liggen te slapen.
Ik ben van plan om ze zoveel mogelijk mee te nemen, maar als ze net liggen te slapen, wil ik wel even snel naar school kunnen gaan, mits dit verantwoord is!
Ik ben dus aan het kijken of dit wat is voor ons, ik neem dan sowieso altijd een briefje mee dat we kinderen thuis hebben liggen, stel dat ik zelf een ongeluk krijg oid, je weet nooit natuurlijk, en dan weten ze in ieder geval dat er kinderen thuis zijn.
Zouden jullie dit aandurven? Ik vind het sowieso een eng en naar idee, maar straks zal het vast wel eens makkelijk zijn.http://www.pasopshop.nl/contents/nl/d531_bebetel.html
Het lijkt mij voor nood straks heel erg handig, als onze oudste naar school moet, zal ik 4x per dag op en neer moeten, en dan zal de tweeling vast wel eens net liggen te slapen.
Ik ben van plan om ze zoveel mogelijk mee te nemen, maar als ze net liggen te slapen, wil ik wel even snel naar school kunnen gaan, mits dit verantwoord is!
Ik ben dus aan het kijken of dit wat is voor ons, ik neem dan sowieso altijd een briefje mee dat we kinderen thuis hebben liggen, stel dat ik zelf een ongeluk krijg oid, je weet nooit natuurlijk, en dan weten ze in ieder geval dat er kinderen thuis zijn.
Zouden jullie dit aandurven? Ik vind het sowieso een eng en naar idee, maar straks zal het vast wel eens makkelijk zijn.http://www.pasopshop.nl/contents/nl/d531_bebetel.html
Gast- Gast
Re: Bebetel, iemand hier ervaring mee??
Oh, nee, dat is echt niks voor mij. Ik ga niet eens naar buiten om de vuilnis weg te gooien of post te halen. Dat doe ik pas als mijn man ook thuis is.
Sowieso omdat ik het idee niet prettig vind, maar ook omdat als er 1 huilt, de ander ook mee gaat huilen en met twee huilende kinderen ben ik echt wel ff bezig voor ik ze stil heb.
Ook vind ik het gevaarlijk, overigens met alle babyfoons en dergelijken, als je zelf de deur uit bent. Een brandje merk je niet zo snel met zoiets.
Maar goed, als je er 1 naar school moet brengen kan ik wel begrijpen dat je voor zoiets kiest. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je naar school gaat. En of je een buurvrouw hebt die dan beschikbaar zou willen zijn bijv.
Ik doe alles lopend en als wij over een paar jaar ook weer een kleine erbij hebben als de twins naar school gaan, zou ik de kleine op die tijden in de kinderwagen laten slapen ipv in bed.
Sowieso omdat ik het idee niet prettig vind, maar ook omdat als er 1 huilt, de ander ook mee gaat huilen en met twee huilende kinderen ben ik echt wel ff bezig voor ik ze stil heb.
Ook vind ik het gevaarlijk, overigens met alle babyfoons en dergelijken, als je zelf de deur uit bent. Een brandje merk je niet zo snel met zoiets.
Maar goed, als je er 1 naar school moet brengen kan ik wel begrijpen dat je voor zoiets kiest. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je naar school gaat. En of je een buurvrouw hebt die dan beschikbaar zou willen zijn bijv.
Ik doe alles lopend en als wij over een paar jaar ook weer een kleine erbij hebben als de twins naar school gaan, zou ik de kleine op die tijden in de kinderwagen laten slapen ipv in bed.
Gast- Gast
Het heeft ook niet direct mijn voorkeur hoor, maar ja, ik heb straks 4 kinderen, en ik zal ze ook zoveel mogelijk meenemen, maar lopend naar school is hier dus geen optie, dat is dan net te ver, zeker met 4 kinderen. Ik ga dan ook met de auto, 4x op en neer.
Mijn man is door de weeks overdag sowieso nooit thuis, dus er zit hier niks anders op.
De buren zijn allemaal al wat ouder, dus die kun je er ook niet mee opzadelen. De naaste buren zijn zelden thuis, dus erg lastig. Dit is ook echt voor nood, als ze eens diep in slaap zijn, soms is het gewoon zonde om ze wakker te maken...
Mijn man is door de weeks overdag sowieso nooit thuis, dus er zit hier niks anders op.
De buren zijn allemaal al wat ouder, dus die kun je er ook niet mee opzadelen. De naaste buren zijn zelden thuis, dus erg lastig. Dit is ook echt voor nood, als ze eens diep in slaap zijn, soms is het gewoon zonde om ze wakker te maken...
Gast- Gast
Dat is het zeker, zeker als ze net zo weinig slapen als die van ons! Dan ben je blij met elke minuut die ze slapen.
Maar wel een lastige kwestie zo als je geen buren hebt die je ermee kunt "opzadelen".
Dan moet je idd keuzes gaan maken die je liever niet zou maken misschien.
Hoe verloopt de zwangerschap verder? Is het vol te houden met twee kleintjes om je heen? Post je daar nog in een bepaald topic over?
Maar wel een lastige kwestie zo als je geen buren hebt die je ermee kunt "opzadelen".
Dan moet je idd keuzes gaan maken die je liever niet zou maken misschien.
Hoe verloopt de zwangerschap verder? Is het vol te houden met twee kleintjes om je heen? Post je daar nog in een bepaald topic over?
Gast- Gast
Het gaat heel goed met me, kan het tot nu toe goed volhouden, alleen werken wordt wel steeds zwaarder, werk in de zorg, dus veel tillen en bukken enz. Deze week kijk ik nog even aan hoe het gaat, want ik wil niet elke middag met pijn op de bank liggen, heb ook nog 2 kleintjes rondlopen hier die ook aandacht nodig hebben.
Ik groei heel goed, de kleintjes liggen ruim een week voor, dus dat is heel mooi. Donderdag hebben we de 20 weken echo, spannend!
Mijn bloeddruk blijft hoog, al was die de vorige keer weer gezakt naar 85, onderdruk. Dit wordt streng in de gaten gehouden. Die bloeddruk komt door mijn nierziekte.
Ik heb pas nog een foto geplaatst in het buikjestopic, kun je zien dat ik hard groei.
Verder post ik zelden nog ergens. Heb daar niet altijd tijd voor, en dan moet je alles ook een beetje bijhouden, en dat lukt me gewoon niet.
Ik groei heel goed, de kleintjes liggen ruim een week voor, dus dat is heel mooi. Donderdag hebben we de 20 weken echo, spannend!
Mijn bloeddruk blijft hoog, al was die de vorige keer weer gezakt naar 85, onderdruk. Dit wordt streng in de gaten gehouden. Die bloeddruk komt door mijn nierziekte.
Ik heb pas nog een foto geplaatst in het buikjestopic, kun je zien dat ik hard groei.
Verder post ik zelden nog ergens. Heb daar niet altijd tijd voor, en dan moet je alles ook een beetje bijhouden, en dat lukt me gewoon niet.
Gast- Gast
Hoe lang/ver is school van jullie huis af? Als je binnen een paar minuten terug kunt zijn zou ik het wel doen, zeker als je weet dat je kleintjes goed blijven slapen. Het lijkt me een enorm gedoe als je één baby mee moet nemen, laat staan twee, helemaal als ze slecht te pas zijn doordat ze uit bed worden gehaald.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Hoe lang/ver is school van jullie huis af? Als je binnen een paar minuten terug kunt zijn zou ik het wel doen, zeker als je weet dat je kleintjes goed blijven slapen. Het lijkt me een enorm gedoe als je één baby mee moet nemen, laat staan twee, helemaal als ze slecht te pas zijn doordat ze uit bed worden gehaald.
Mee eens, ik zou de baby's ook op bed laten als de oudste naar school moet. Is het ook geen mogelijkheid om haar b.v 2 dagen in de week te laten overblijven ?
Gast- Gast
Ik zou ook, als de kinderen goed en diep slapen, je oudste naar school brengen. Misschien is idd overblijven t.z.t een optie? Ik laat mijn oudste nu ook overblijven, omdat ik het geklepper elke keer zó zat ben, laat staan als je het met 3 kinderen moet doen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Overblijven is geen optie, dit mag alleen als ik zou werken, of als je verder weg woont.
De school is denk ik 10 minuutjes werk in totaal, als ik haar even snel naar binnen breng. Dus dat risico moet ik maar gewoon nemen.
De school is denk ik 10 minuutjes werk in totaal, als ik haar even snel naar binnen breng. Dus dat risico moet ik maar gewoon nemen.
Gast- Gast
Zoals je weet hier straks hetzelfde probleem, alleen dan met 1 baby.
Wil die ook eerst zoveel mogelijk meenemen. Overblijven is hier ook geen optie, moeten beide ouders ook werken.
Het is hier op zich te belopen. Maar met 3 kinderen word het dan wel een heel gestress om tussen de middag ook nog te eten. Denk er nu dus over om hem zoveel mogelijk lopend te doen en tussen de middag met de auto heen en weer.
Verder wil ik graag met de tijd een bakfiets, maar dan moet ik eerst sparen.
Mamavan2, vanaf welke leeftijd had je M in de bakfiets?
Wil die ook eerst zoveel mogelijk meenemen. Overblijven is hier ook geen optie, moeten beide ouders ook werken.
Het is hier op zich te belopen. Maar met 3 kinderen word het dan wel een heel gestress om tussen de middag ook nog te eten. Denk er nu dus over om hem zoveel mogelijk lopend te doen en tussen de middag met de auto heen en weer.
Verder wil ik graag met de tijd een bakfiets, maar dan moet ik eerst sparen.
Mamavan2, vanaf welke leeftijd had je M in de bakfiets?
Gast- Gast
Ik laat I.sabelle als ze slaapt ook liggen en breng dan snel R.ick naar school (of ik haal hem op natuurlijk!)
Maar hier is de school aan het eind van de straat en ben ik binnen 5 minuten heen en weer.
Ik heb ook altijd een briefje in m'n zak met ons adres en het telefoonnummer van mijn man. De babyfoon neem ik nooit mee eigenlijk, al heeft ie wel bereik tot aan school.
Maar hier is de school aan het eind van de straat en ben ik binnen 5 minuten heen en weer.
Ik heb ook altijd een briefje in m'n zak met ons adres en het telefoonnummer van mijn man. De babyfoon neem ik nooit mee eigenlijk, al heeft ie wel bereik tot aan school.
Gast- Gast
HIer gaat de oudste 2 halve dagen naar de psz. 1x een ochtend, dat is nooit een probleem, maar 1x een middag.
En die komt totaal niet uit met de jongste z'n slaapje.
Psz is dan van 13.15 - 15.45. Als ik hem dan beide keren mee zou nemen, zou die echt te weinig slapen.
Dus als ik S. heen wegbreng dan ligt de jongste thuis altijd te slapen. Ik ben nooit lang weg dan. School is dichtbij, zeker met de fiets.
Als ik ze op moet halen en de jongste ligt nog te slapen, dan maak ik hem wel altijd wakker en neem hem mee,
omdat ik anders te bang ben dat hij wakker wordt.
En die komt totaal niet uit met de jongste z'n slaapje.
Psz is dan van 13.15 - 15.45. Als ik hem dan beide keren mee zou nemen, zou die echt te weinig slapen.
Dus als ik S. heen wegbreng dan ligt de jongste thuis altijd te slapen. Ik ben nooit lang weg dan. School is dichtbij, zeker met de fiets.
Als ik ze op moet halen en de jongste ligt nog te slapen, dan maak ik hem wel altijd wakker en neem hem mee,
omdat ik anders te bang ben dat hij wakker wordt.
Rupsie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 318
Ik heb er geen ervaring mee,maar het lijkt mij erg handig.
Gast- Gast
Woezel, M.ara was 2 maanden toen ze voor de eerste keer meeging in de bakfiets, we hebben een bayschaal met hoofdverkleiner.
Gast- Gast
Wow Lieveheersbeestje, wát een ticker, haha.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mama_van2 schreef:Woezel, M.ara was 2 maanden toen ze voor de eerste keer meeging in de bakfiets, we hebben een bayschaal met hoofdverkleiner.
Dank je voor je antwoord. Die schaal heb ik inderdaad wel eens gezien, maar nog nooit met hoofdverkleiner.
Op zich is het al bijna zomervakantie als de kleine 2 maanden is. Maar voor na de vakantie lijkt het me wel makkelijk.
Had jij nu 1 met 1 of 2 voorwielen?
Gast- Gast
Wij hebben een bakfiets met 2 voorwielen en 1 achter. Je kan ook de hoofdverkleiner van de maxi cosi gebruiken.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand hier ervaring met CO-eur?
» Heeft iemand hier ervaring mee?
» Iemand ervaring met dit bed?
» Zijn hier mensen die ervaring hebben met Buurtzorg?
» Iemand ervaring met geitenmelk?
» Heeft iemand hier ervaring mee?
» Iemand ervaring met dit bed?
» Zijn hier mensen die ervaring hebben met Buurtzorg?
» Iemand ervaring met geitenmelk?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: