Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mama's met een houtkachel

+6
Darius
sabje
Didi
Tania
Clapperdie
studiebol
10 plaatsers

Ga naar beneden

mama's met een houtkachel Empty mama's met een houtkachel

Bericht  studiebol di 18 sep 2012 - 20:58

Hoe hebben jullie dat aangepakt met jullie kleintjes? Wij hebben een houtkachel, gewoon met duurtje en al dus ze kunnen niet bij het vuur maar de kachel wordt natuurlijk wel warm en ik wil niet hebben dat ze daar aan komen. Nu wordt het wel weer het weer dat we hem gaan aan doen, maar ja met die meiden vind ik het wel erg spannend.

Iemand tips?

Ohja zo'n hekwerk om een kachel heen heeft niet meteen mijn eerste voorkeur. En ja ik vind het belangrijk dat mijn kindjes zich niet branden, maar de ruimte voor zo'n hekwerk hebben we niet echt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mama's met een houtkachel Empty Re: mama's met een houtkachel

Bericht  Clapperdie di 18 sep 2012 - 21:22

Ik lees mee!

T. trekt zich nog niet op ofzo maar misschien in februari/maart wel en dan staat dat ding ook nog wel eens aan.

Ook wij hebben geen ruimte voor zo'n hek.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Tania di 18 sep 2012 - 21:26

Voor mij zou iets ervoor zetten de enige optie zijn. Ik zou niks anders kunnen bedenken wat m'n zoon had tegen gehouden. Misschien kun je de meubels anders neerzetten zodat ze er niet bij kunnen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Didi di 18 sep 2012 - 21:28

Ik zit met het zelfde probleem, dus ik hb helaas geen tips voor je. Ik ben ook bang dat ie zich gaat branden. Hij gaat er nu al steeds bij staan en vind het reuze interessant. Ik doe verlopig de cv wel aan.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  studiebol di 18 sep 2012 - 21:29

Heb hem net aan gestoken, mijn theorie nu is hoe vaker ze het zien hoe minder interessant het is? Misschiern nergens op gebasseerd maar je moet wat. Ze vond het met meteen interessant zaten er met hun handjes ook meteen bij, maar heb telkens nee gezegd en ze ergens anders neer gezet. Nu laat ik hem weer uitbranden(het is niet echt koud genoeg voor dat ding vind ik) En dan hoop ik als ik dit vaak doe ze er zo aangewend zijn..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  sabje di 18 sep 2012 - 21:35

Wij hebben ook een kachel. Toen we het de eerste keer hebben aangestoken was M.ax erbij. Meteen uitgelegd dat het heet was en dat het pijn deed. Hij kwam er eigenlijk nooit dichtbij. Ik denk dat de warmte die de kachel afgeeft genoeg was om er niet te dichtbij te komen. Natuurlijk moeten we wel goed opletten vooral als hji druk aan het spelen is. Zal dit jaar nog erger zijn denk ik.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Clapperdie di 18 sep 2012 - 21:37

Moet trouwens wel denken aan iets wat mijn vader altijd zei bij dingen die heet werden zoals openhaard/kachel: "ze zullen het maar 1x aanraken en daarna nooit meer"

lekkere vorm van opvoeden Laughing
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Darius di 18 sep 2012 - 21:41

Toen ik klein was, en mijn twee zusjes, stond er ook een houtkachel, waarschijnlijk eenzelfde soort die jij beschrijft. Wij hebben ons er nog nooit aan gebrand, ondanks dat er niets voor stond als een hekje oid. Consequent nee zeggen werkt het beste.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  kwak di 18 sep 2012 - 21:45

in ons oude huis hadden we een gaskachel, vanaf het begin dat D. zich begon "voort te bewegen" mocht ze niet aan de kachel komen ook al was die uit. Kachel was voor haar verboden terrein. Ook nu bij mijn ouders en schoonouders met houtkachel is de kachel voor D. verboden terrein ook al is de kachel uit. D. weet het precies en zegt ook terwijl ze naar de kachel wijst "au" "warm".
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  *Troela* di 18 sep 2012 - 22:06

Hier blijven ze heel goed van de kachel af. Heb meteen geleerd dat ze er niet aan mochten komen ook al stond hij uit.
Maar ik vind het doodeng om hem aan te doen. Ze blijven er wel van af, maar als ze aan het spelen zijn en ze vallen er tegenaan hebben we ook een probleem.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  PapillonRose di 18 sep 2012 - 22:12

Ik heb geen houtkachel, maar probeer wel aan A. uit te leggen bij hete dingen dat ze er niet aan mag komen omdat het heet is. Bijvoorbeeld hete thee, ik zorg wel dat ze het niet kan pakken, maar leg het ook uit. Ze zegt nu vaak zelf al 'au' als ze mij met thee ziet, terwijl ze zich nog nooit gebrand heeft. Misschien werkt dat met een kachel ook wel? Goed uitleggen en desnoods 'voordoen' dat je zogenaamd eraan komt en dan roepen 'au, heet'. En natuurlijk goed op blijven letten. Ligt denk ik ook aan het kind, het ene kind accepteert zulke instructies beter dan andere kinderen. Aan de andere kant is één keer branden waarschijnlijk waarschuwing genoeg, maar dat zou ik zelf geen fijn idee vinden en willen voorkomen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 22:13

Bij opa en oma staat er 1. Als hij aan staat lieten ze hem niet alleen in de kamer, maar hij bleef uit zichzelf er al vandaan.

Gast
Gast

Bericht  Purpleflower di 18 sep 2012 - 22:16

Wij stoken de openhaard niet.
Alleen de cv.

Ben veel te bang dat ze aan het deurtje gaat zitten of het deurtje open doet als ik even drinken pak of naar het toilet loop.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 1:42

Wij hebben er ook 1, en gelukkig hebben ze het hier snel geleerd om het niet aan te raken. Nu zijn de oudste 2 ook nog niet zulke helden, dus die komen niet eens dicht in de buurt.

De jongste 2 is hier ook nog afwachten, maar dat zie ik dan wel weer. Met koffie bijv. gaat het ook heel goed. Daar komen ze ook niet in de buurt, ik roep telkens Nee, Nee, en Au, Au, maar dat werkt hier goed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: