Leegstandswet
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Leegstandswet
Alleen in die zin dat ik ermee gewerkt heb bij een verhuurbemiddelingsbureau...
Gast- Gast
Mooi! Dan kun jij mij vast vertellen hoe zoiets wordt ervaren door zowel verhurende als hurende partij?
Gast- Gast
Wij hebben een tijd anti-kraak gewoond, en daarna, in dezelfde woning, een tijd via een "huurcontract" via de leegstandswet. Bij elkaar bijna 2 jaar:) Wat zijn precies je vragen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Wij willen misschien een ander huis kopen terwijl ons huidige huis nog niet is verkocht. Ik las dat je dan gebruik kan maken van de leegstandswet maar ik ken geen mensen om me heen die hier ervaring mee hebben.
Gast- Gast
Ah dat is dan wel een iets andere situatie dan waar wij in zaten. Bij ons ging het via een anti kraak organisatie, en hebben dus eerst anti kraak gewoond. We wisten toen al dat die huizen gesloopt gingen worden. Omdat de sloop wat langer op zich liet wachten hebben ze het omgezet in een huur contract via de leegstandswet, om zodoende meer geld te kunnen ontvangen, huur ging een stuk omhoog, maar voor ons was het voordeel dat we toen wel huurtoeslag konden aanvragen en er een opzegtermijn van 3 maanden vanuit hun was, ipv 2 weken zoals bij anti kraak.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Je zult contact op moeten nemen met de gemeente waarin je woont. Je kunt daar een aanvraag indienen voor tijdelijke verhuur van het pand en zij zullen die aanvraag beoordelen. Krijg je de vergunning, dan kun je een huurcontract opstellen; je gemeente begeleidt je daarin.
Hoe het wordt ervaren door beide partijen is denk ik sterk afhankelijk van het pand, de huurder, de verhuurder en de gemeente.
Hoe het wordt ervaren door beide partijen is denk ik sterk afhankelijk van het pand, de huurder, de verhuurder en de gemeente.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: