Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Seven™ Slings

3 plaatsers

Ga naar beneden

Seven™ Slings Empty Seven™ Slings

Bericht  Roos zo 30 jan 2011 - 6:15

Iemand ervaring met de draagdoek Seven™ Slings?
Zo ja, is het wat? Raad je het aan?

Ik zag op internet dat je deze niet hoeft te knopen enzo. Ook kost de doek 'maar' 30 euro.

Alvast bedankt!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seven™ Slings Empty Re: Seven™ Slings

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 6:23

Geen ervaring met deze, maar wel met een vergelijkbare draagzak, en mijn ervaring is dat het heel erg zwaar is voor je rug en schouder. Ik heb mijn zoontje er wel eens in gehad toen hij 5 maanden was, maar dat hield ik maar een paar minuten vol.

Ik zou dus voor een gewone draagdoek gaan, daarbij wordt het gewicht heel goed over je rug en schouders verdeeld, en daar kun je dus ook veel langer mee lopen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 30 jan 2011 - 6:29

Ik heb er geen ervaring mee. Maar het lijkt me geen draagdoek waar je lang achter elkaar mee kan dragen. Het lijkt een beetje op een ringsling maar dan kan je deze niet verstellen en zal je dus precies de goede maat voor je lichaam moeten kunnen kopen.
Ik zou persoonlijk deze draagdoek niet kopen maar eerder een tricotslen of draagdoek.nl op marktplaats (al moet je die natuurlijk wel knopen, maar knopen is echt niet moeilijk).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 8:12

Een geweven draagdoek is minder belastend voor je eigen lichaam en ook voor dat van je baby. Ik zou niet zoiets aanschaffen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 8:18

ik denk dat je daar heel snel zere schouders en rug van krijgt. Ik zou dan eerder voor een ringsling gaan als je graag zoiets wilt, dan is het gewicht over die ene schouder denk ik wat beter verdeeld. Deze zou ik ook niet op internet kopen, omdat hij niet verstelbaar is.

Mijn voorkeur zou een gewone draagdoek zijn, of als je niet wilt knopen een ergonomische voorgevormde drager. Een bondolino kun je bijvoorbeeld ook heel eenvoudig en snel om krijgen, maar is wel wat duurder.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 30 jan 2011 - 9:53

Ik heb er laatst plaatjes van gezien en het doe mij denken aan mijn Minimonkey draagzak. Fijn ding voor korte stukjes en als je even snel een draagoplossing nodig hebt.

Maar voor langere stukken en meer draagcomfort ben ik zelf voor een geweven draagdoek gegaan en dat bevalt veel beter (terwijl ik niet ontevreden was over de draagzak, maar dit is zoveel fijner). Geen pijnlijke schouder bij langer dragen bijvoorbeeld en de houding van mijn dochtertje is in een doek ook beter. Zou zelf niet zo snel zo'n Seven Sling kopen, tenzij het alleen voor korte stukjes is en je even snel een makkelijke draagoplossing wilt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 11:00

Zo'n Minimonkey is inderdaad ook drie keer niks. Bij afstanden boven de vijftien meter krijg je gegarandeerd schouderpijn. Die dingen staan ook werkelijk massaal te koop op Marktplaats, iedereen wil ervan af, haha!

Gast
Gast

Bericht  Roos ma 31 jan 2011 - 8:47

Dank voor jullie reacties! Dit gaat hem niet worden in ieder geval!!
Dat het te zwaar zou zijn had ik nog niet bedacht.
De zoektocht gaat nog even verder...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud