Stemwijzer.nl
+15
luenca
Shisha
Tazz
Melis_je
Monte
Suus
Sarah1985
Silver
girli
Enelya
Blond
Sugarfall
Rush
nina
Rose
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Stemwijzer.nl
Hebben jullie al de stemwijzer ingevuld?
Zo ja, komt er ook uit wat je van plan bent om te gaan stemmen?
Vanochtend was op radio 538 er een stukje over en diegenen die in de studio zaten hadden allemaal iets anders bij de uitslag dan dat ze in gedachten hadden!
Dus nu ben ik nieuwsgierig of dat hier ook zo is, bij mij kwam er iets anders uit dan waar ik waarschijnlijk op ga stemmen.
Zo ja, komt er ook uit wat je van plan bent om te gaan stemmen?
Vanochtend was op radio 538 er een stukje over en diegenen die in de studio zaten hadden allemaal iets anders bij de uitslag dan dat ze in gedachten hadden!
Dus nu ben ik nieuwsgierig of dat hier ook zo is, bij mij kwam er iets anders uit dan waar ik waarschijnlijk op ga stemmen.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Re: Stemwijzer.nl
Ja, ik verwachtte heel wat anders dan de ChristenUnie, die bij mij bovenaan kwam.
De uitslag ligt, bij de meeste mensen met wie ik het er over heb gehad, zó ontzettend dichtbij elkaar! Het is bijna onmogelijk om te kiezen. Ik ga waarschijnlijk (ja, nog steeds in twijfel) voor het CDA.
De uitslag ligt, bij de meeste mensen met wie ik het er over heb gehad, zó ontzettend dichtbij elkaar! Het is bijna onmogelijk om te kiezen. Ik ga waarschijnlijk (ja, nog steeds in twijfel) voor het CDA.
Gast- Gast
Bij mij kwam er inderdaad ook iets heel anders uit dan ik gedacht had.
Er kwam namelijk SP uit, maar ik stem liever iets meer rechts zoals D66.
Maar weet het nog steeds niet zeker....
Er kwam namelijk SP uit, maar ik stem liever iets meer rechts zoals D66.
Maar weet het nog steeds niet zeker....
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wist dat er PVV uit zou komen, maar ik vind Wilders zo`n sukkel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Bij mij komt dit eruit:
Ik kan me daar wel in vinden eigenlijk, twijfel tussen GroenLinks en SP om op te stemmen en heb vooral iets tégen de VVD. Komt aardig overeen met de uitkomst dus.
GroenLinks | |
PvdA | |
Partij voor de Dieren | |
CDA | |
SP | |
ChristenUnie | |
D66 | |
PVV | |
SGP | |
VVD | |
50Plus |
Gast- Gast
Bij mij komt er ook iets heel anders uit dan waarop ik wil gaan stemmen.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen. Vind het heel moeilijk.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik twijfel ook nog wel heel erg, maar mezelf kennende heb ik dat woensdag nog steeds. Ik vind het wel moeilijker dan voorgaande keren.
Sugarfall- Kletskop
Ik twijfel vreselijk tussen de SP en D66.
Sugarfall, wat een prachtige avatar heb jij!
Gast- Gast
Bij mij kwam de partij waarop ik ga stemmen ook niet bovenaan te staan, maar wel in de top 3. Goed genoeg voor mij .
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Zelda schreef:Ik twijfel vreselijk tussen de SP en D66.
Dankjewel, ik vond hem ook meteen mooi haha.
Bij mij staat 1 van de partijen waar ik tussen twijfel op de 3e plaats, en de andere partij staat ergens onderaan het lijstje... Ik vind het maar lastig.
Sugarfall- Kletskop
Ik twijfel tussen D66 en VVD. Ben bang dat ik ook nog wel even blijf twijfelen....
Enelya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10
Bij mij kwam het wel aardig overeen eigenlijk. Al heb ik mijn keus nog niet gemaakt voor a.s. woensdag.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
De PVV staat bovenaan, ik ben het wel met bepaalde punten van Wilders eens. Maar om nou daar ook echt op te stemmen? Ik vind het maar moeilijk..
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Bij mij kwam eruit op wie ik wou stemmen. Heb de stemwijzer wel 10 keer gedaan en steeds kwam hetzelfde eruit
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ik twijfel nog steeds, bij mij kwam Groenlinks op 1, maar weet nog niet of ik daarop ga stemmen. Moet me morgen nog maar even verdiepen in partijprogramma's, drukdrukdruk! Wie plant er nou verkiezingen in de week dat ik ga trouwen?
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Mijn top 3 was:
1 CDA
2 PVV
3 SGP
Op de SGP zal ik echt niet stemmen. Wilders heeft goede standpunten, maar zijn anti europa instelling en het verminderen van 2e kamerleden vind ik echt heel slecht(gaat dan echt op een dictatuur lijken). Dus het eordt ook geen PVV. Dan denk ik dat ik CDA ga stemmen. Vorige keer heb ik voor de VVD gekozen. Niet omdat ik ze zo goed vind, maar om te voorkomen dat het Cohen werd. Nu is weeer zo'n situatie, maar dan ga ik denk ik niet strategisch meer stemmen, vind VVD te hard.
1 CDA
2 PVV
3 SGP
Op de SGP zal ik echt niet stemmen. Wilders heeft goede standpunten, maar zijn anti europa instelling en het verminderen van 2e kamerleden vind ik echt heel slecht(gaat dan echt op een dictatuur lijken). Dus het eordt ook geen PVV. Dan denk ik dat ik CDA ga stemmen. Vorige keer heb ik voor de VVD gekozen. Niet omdat ik ze zo goed vind, maar om te voorkomen dat het Cohen werd. Nu is weeer zo'n situatie, maar dan ga ik denk ik niet strategisch meer stemmen, vind VVD te hard.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
De stemwijzer geeft sowieso een vertekend beeld, want het wordt allemaal veel te eenvoudig gesteld. Daarnaast zijn de stellingen niet altijd duidelijk. Bijv: "De periode dat iemand een WW-uitkering krijgt moet veel korter worden, maar het bedrag moet de eerste maanden wel omhoog." eens/geen van beide/oneens. Dit zijn eigenlijk twee vragen in één. Deze ook: "In de Randstad moeten meer woningen komen, eventueel ook in groene gebieden." Er is op sommige plaatsen nu een kantorenoverschot. Je kunt denken dat je in plaats van kantoren, woningen wilt, maar geen woningen in groene gebieden. Dat is geen optie in de stemwijzer.
Deze stelling vind ik veel te breed: "De regering moet veel minder geld uitgeven voor hulp aan arme landen." Griekenland is een arm land (nu), maar je kunt ook denken dat het over ontwikkelingshulp gaat. Daarnaast staat er 'veel minder', dat is geen duidelijke hoeveelheid. Of: "De aftrek van de hypotheekrente moet niet verder worden beperkt." Dit is een dubbele ontkenning, dus er staat eigenlijk: "De aftrek van de hypotheekrente moet worden gehandhaafd", maar je vergist je makkelijk.
(einde geratel) Ik doe de stemwijzer altijd, uit interesse, maar ik doe nooit iets met het resultaat. De partijprogramma's en het doorrekenen van de maatregelen vind ik veel belangrijker.
Deze stelling vind ik veel te breed: "De regering moet veel minder geld uitgeven voor hulp aan arme landen." Griekenland is een arm land (nu), maar je kunt ook denken dat het over ontwikkelingshulp gaat. Daarnaast staat er 'veel minder', dat is geen duidelijke hoeveelheid. Of: "De aftrek van de hypotheekrente moet niet verder worden beperkt." Dit is een dubbele ontkenning, dus er staat eigenlijk: "De aftrek van de hypotheekrente moet worden gehandhaafd", maar je vergist je makkelijk.
(einde geratel) Ik doe de stemwijzer altijd, uit interesse, maar ik doe nooit iets met het resultaat. De partijprogramma's en het doorrekenen van de maatregelen vind ik veel belangrijker.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Bij mij stond bij de stemwijzer de CU bovenaan, maar ik ga waarschijnlijk D66 stemmen.
Bij kieswijzer2012.nl kwam er iets heel anders uit: 1. VVD, 2.D66, 3.SP
Bij kieswijzer2012.nl kwam er iets heel anders uit: 1. VVD, 2.D66, 3.SP
Laatst aangepast door Tazz op ma 10 sep 2012 - 5:09; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : meer info)
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Bij mij komt er als eerste PVV uit en als tweede SP. Ik ga SP stemmen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik twijfel nu of ik op de SP of de PvdA ga stemmen, zij hebben ongeveer hetzelfde programma en zijn beide erg sociaal voor de zorg en lagere inkomens. Maar de PvdA is erg gestegen in de peilingen en staat ongeveer gelijk met de VVD die voor mensen zoals ik voor veel ellende gaat zorgen!
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Een tijdje terug kwam er PVV uit, nu Groenlinks.. Lekker tegenstrijdig
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Is dat niet heel logisch?Sarah1985 schreef:Bij mij kwam eruit op wie ik wou stemmen. Heb de stemwijzer wel 10 keer gedaan en steeds kwam hetzelfde eruit
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Er kwam PVV uit, dat wordt het in ieder geval niet.
2e was SP, dat wordt hem wel.
2e was SP, dat wordt hem wel.
Gast- Gast
nina schreef:Is dat niet heel logisch?Sarah1985 schreef:Bij mij kwam eruit op wie ik wou stemmen. Heb de stemwijzer wel 10 keer gedaan en steeds kwam hetzelfde eruit
Lijkt mij ook heel logisch, het zijn elke keer dezelfde stellingen en ik neem aan dat je mening wel hetzelfde blijft.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: