Wokrecepten
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wokrecepten
Heeft iemand nog lekkere wokrecepten of ideeën voor bij witte rijst of mie? Het liefst ook met veel vlees?
En kan ik bijv. gewoon ui, knoflook, garnaaltjes en groentes wokken en dan met een gembersausje ofzo? Of een ander woksaus? We houden wel van saus in ieder geval.
Ik ben een beetje inspiratieloos. Heb al een beetje op internet gezocht, maar dat ziet er allemaal zo 'kaal' uit.
En ik las ergens garnalen en kipreepjes, is dat echt een goede combi?
En kan ik bijv. gewoon ui, knoflook, garnaaltjes en groentes wokken en dan met een gembersausje ofzo? Of een ander woksaus? We houden wel van saus in ieder geval.
Ik ben een beetje inspiratieloos. Heb al een beetje op internet gezocht, maar dat ziet er allemaal zo 'kaal' uit.
En ik las ergens garnalen en kipreepjes, is dat echt een goede combi?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Wokrecepten
Ja dat kan prima! Je kan eventueel van die kant en klare wok sauzen kopen, iets met gember of zoetzuur of ketjap bijvoorbeeld, net wat je lekker vind.
Ik trek meestal een recept van internet van een saus waar ik zin in heb en maak het dan zelf, is ook heel makkelijk.
Dingen die wij vaak wokken zijn bijvoorbeeld runderreepjes met gestoomde broccoli (of bijvoorbeeld met peultjes en tauge), een ketjapsaus en sesamzaadjes. Of iets van garnalen met Oosterse wokgroenten en een zoet/zure saus. En kipfilet vind ik eigenlijk ook altijd lekker. Je kan echt van alles verzinnen.
Ik gooi ook weleens ui, knoflook, runderreepjes, krieltjes, 2 paprika's, peper, zout en paprikapoeder bij elkaar. Of het aller makkelijkst, een uitje, spekjes, voorgekookte krieltjes, een pot erwten en wortelen. Maar volgens mij is dat niks voor jullie i.v.m. varkensvlees en aardappel.
Ik trek meestal een recept van internet van een saus waar ik zin in heb en maak het dan zelf, is ook heel makkelijk.
Dingen die wij vaak wokken zijn bijvoorbeeld runderreepjes met gestoomde broccoli (of bijvoorbeeld met peultjes en tauge), een ketjapsaus en sesamzaadjes. Of iets van garnalen met Oosterse wokgroenten en een zoet/zure saus. En kipfilet vind ik eigenlijk ook altijd lekker. Je kan echt van alles verzinnen.
Ik gooi ook weleens ui, knoflook, runderreepjes, krieltjes, 2 paprika's, peper, zout en paprikapoeder bij elkaar. Of het aller makkelijkst, een uitje, spekjes, voorgekookte krieltjes, een pot erwten en wortelen. Maar volgens mij is dat niks voor jullie i.v.m. varkensvlees en aardappel.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Toevallig ben ik van plan om eens vaker aardappels te eten, maar dan wel makkelijk, zoals voorgebakken krieltjes idd. Spek eet ik 1x per week omdat m`n vriend er zo gek op is en dat kan m`n buik ook goed handelen, dus ook dat recept zal ik zeker eens proberen!
Thanks!
Thanks!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
minoessepoes schreef:Ja dat kan prima! Je kan eventueel van die kant en klare wok sauzen kopen, iets met gember of zoetzuur of ketjap bijvoorbeeld, net wat je lekker vind.
Dat laatste noemden wij vroeger 'hutsekluts' heb ik wel weer eens zin in
Gast- Gast
Wij wokken vaak kipfilet in blokjes met een zak wokgroente met champignons en eiermie/noedels. Daardoor een Conimex sausje. Kan ook met gekruide kipfilet, andere groente, andere saus of krieltjes.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Kipfilet, véél champignons, ui en 'n scheut ketjap is ook lekker om te wokken! Beetje knoflook erbij eventueel en eten met krieltjes of rijst.
En, ook fijn, het is zó klaar en héél gemakkelijk om te maken!
En, ook fijn, het is zó klaar en héél gemakkelijk om te maken!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Curry's..?
Bijvoorbeeld
- gele curry met vis (witvis/ gamba's)/ vlees (kipfilet) met aardappel, erwten en tomatenpartjes of gewoon verschillende wokgroente
- rode curry met rundvlees of kipfilet met sperzieboontjes of allerlei andere groente
- groene curry, kan ook met vanalles
Ook lekker met rijst:
- Spekjes met sperziebonen, knoflook, ui en ketjap (ook lekker met spruitjes ipv boontjes)
- Kipfilet met courgette, champignons, rode paprika in sweet chilli saus
- Kipfilet met 3 kleuren paprika, azijn en sweet chilli saus
- Tartaar in een mengsel van aangemaakte tomatenpurree, 3 kleuren paprika, knoflook, ui, kruiden (lekker met een beetje feta erbij)
- Kip/ witvis/ gamba's in een sausje van ketjap, citroensap en knoflook met broccoli
De sausjes van conimex zijn ook lekker om te gebruiken.
Of eiermie met sperzieboontjes, tauge, chillisaus en bijvoorbeeld krokante gamba's of kipfilet:
Bijvoorbeeld
- gele curry met vis (witvis/ gamba's)/ vlees (kipfilet) met aardappel, erwten en tomatenpartjes of gewoon verschillende wokgroente
- rode curry met rundvlees of kipfilet met sperzieboontjes of allerlei andere groente
- groene curry, kan ook met vanalles
Ook lekker met rijst:
- Spekjes met sperziebonen, knoflook, ui en ketjap (ook lekker met spruitjes ipv boontjes)
- Kipfilet met courgette, champignons, rode paprika in sweet chilli saus
- Kipfilet met 3 kleuren paprika, azijn en sweet chilli saus
- Tartaar in een mengsel van aangemaakte tomatenpurree, 3 kleuren paprika, knoflook, ui, kruiden (lekker met een beetje feta erbij)
- Kip/ witvis/ gamba's in een sausje van ketjap, citroensap en knoflook met broccoli
De sausjes van conimex zijn ook lekker om te gebruiken.
Of eiermie met sperzieboontjes, tauge, chillisaus en bijvoorbeeld krokante gamba's of kipfilet:
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: