Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Politietraining Kunduz

4 plaatsers

Ga naar beneden

Politietraining Kunduz Empty Politietraining Kunduz

Bericht  SuperGrover za 29 jan 2011 - 6:42

Wat vinden jullie ervan? Goede zaak, slechte zaak?

Ik ben er best wel op tegen. Een civiele missie, wederopbouw, prima, maar dat doe je niet als een land nog midden in een oorlog zit! Er is zoveel corruptie daar, zoveel strijd. Rutte garandeert dat de politieagenten tijdens de missie niet gaan vechten, maar daarna dan? Zij worden zogenaamd opgeleid om criminelen aan te pakken, autodieven, inbrekers, en niet de Taliban. Maar het probleem in Afghanistan is nou eenmaal de Taliban, Al Qaida, niet de autodieven. Ik vind het echt een slechte zaak.

Bovendien, het is overduidelijk dat we niet naar Afghanistan gaan vanwege de plaatselijke bevolking. Maar blijkbaar is het niet aan de kiezer te verkopen dat we naar Afghanistan gaan om vriendjes met Amerika te blijven.

Ik ben hier zo erg op tegen, dat ik zelfs sterk overweeg om mijn steun aan GroenLinks (en mijn lidmaatschap van hun jongerenpartij) op te zeggen. Zij hebben mijns inziens het principe van democratie niet goed begrepen. Als 80% van je achterban tegen is, je adviesraad tegen is, dan kun je het eigenlijk niet maken om voor te stemmen. Het zijn volksvertegenwoordigers! En ze hebben het principe van oppositie ook niet goed begrepen... Maar als ik niet op GroenLinks ga stemmen in maart, op welke partij dan wel? Sad
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politietraining Kunduz Empty Re: Politietraining Kunduz

Bericht  Caroow za 29 jan 2011 - 6:45

Ik sluit me volledig bij jou aan. Ik denk niet dat ze zich alleen maar met autodieven gaan bezighouden, en al deden ze dat wel, er is wel iets beters daar te doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SuperGrover za 29 jan 2011 - 6:49

Ja precies. Weet jij al wat je gaat stemmen?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mariposa za 29 jan 2011 - 7:38

Ik ben het 100% met je eens SuperGrover! En ik ben ook heel erg teleurgesteld in Groenlinks, heb meerdere keren op deze partij gestemd en stond achter veel standpunten van hen maar nu ga ik er zeker niet meer op stemmen. Gelukkig heb ik de laatste keer op de PvdA gestemt en gelukkig zijn zij wel tegen. Volgende keer SP of PvdA stemmen? (of PVV, maar dat hoop ik toch niet dat je daar naar overstapt haha :P )
Ik vraag me trouwens af of er veel mensen zijn die voor zijn en wat hun argumenten zijn? Van de meeste mensen in mijn omgeving hoor ik dat ze tegen zijn.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Caroow za 29 jan 2011 - 7:45

Ik heb niet echt vertrouwen meer in de partijen, ik weet dus ook echt niet wat ik ga stemmen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 21:19

Ik ben het met je eens, geloof er ook weinig van. Je gaat toch niet dweilen als de kraan nog open staat?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:13

Ik ben er ook teleurgesteld in. Maar aan de andere kant het stond wel in hun partij programma en daar wordt wel aangehouden. Dat doen veel partijen niet. Ik ben en blijf lid van GroenLinks. Ik zou ook niet weten welke andere partij ik zou moeten steunen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:17

Zelf heb ik geen mening over de missie naar afghanistan. Of althans, ik ben tegen, maar kan mijn mening dit keer niet goed onderbouwen.

Een vriend van mij, zelf militair, is absoluut tegen. Hij geeft aan dat een politietraining in Nederland jaren duurt, maar dat er van hen verwacht wordt dat ze de mensen binnen 18 weken moeten opleiden als een volwaardig politieagent. Hij zegt dat ze dit niet gaan redden. En dat ook het niet hanteren van wapens uitgesloten zal zijn en dat dit enkel wordt aangegeven bij de burgers, om geen onrust te zaaien. Daarnaast zijn ze er al een keer geweest, voor een soortgelijke missie, en deze is ook mislukt. Hij ziet er geen heil in.

Ik schrok best van wat hij zei. Dus ik moet nog even goed inlezen, eer ik hier iets over wil zeggen. Maar het komt krankzinnig over.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:50

Het heeft ook geen zin. Ten eerste moet Defensie weet ik hoeveel miljoenen bezuinigen. Zijn er 10.000 'gedwongen' ontslagingen en dan nog van een 'soort'van missie naar Afghanistan sturen waar het totaal niet veilig is en we mogen hopen dat als het mis gaat dat we steun krijgen van de Duitsers. Het is voor ons geen gevechtsmissie, maar dit is dan nog steeds geen garantie dat er doden gaan vallen. Doden krijg je namelijk niet alleen door te vechten,maar de Taliban bedenkt wel manieren om gewonden en doden te laten vallen, zowel bij de Duitsers als bij ons.

Ik kan hier een beetje boos om worden, dit heeft niks met wederopbouw te maken, maar met het witte voetjes wat we bij Amerika willen halen.

Gast
Gast

Bericht  Daya25 za 29 jan 2011 - 23:48

ik vind het een slechte zaak en ben er op tegen.

Ten eerste is dat land nog in oorlog, dus als er gevochten word, moeten de Nederlanders ook mee vechten. Volgens mij zei één van de politiefunctionarissen dat daar. Wat ook wel logisch is, want je kunt tijdens een evt. aanval niet ernaar gaan staan kijken en niks doen... Dus dat op zich vind ik al te gevaarlijk.

En hoe reëel is het om binnen zo'n korte mensen goed op te leiden?

Ik denk dat we het geld daarvoor wel beter kunnen gebruiken, hoe erg de situatie daar ook is.
Daya25
Daya25
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 56
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud